GESLOTEN! Landsmeer: steun aan onze Burgemeester!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie GESLOTEN! Landsmeer: steun aan onze Burgemeester!.

boos heel boze landsmeerder

#201 raad van klein sicilie

2012-09-26 00:23

er heerst hier op landsmeer een kompleete dictatuur. opgelegd door de wethouders met als uitvoerders de raad.
we hebben een grote mond van Italie maar Landsmeer heeft van avond laten zien nog veel erger te zijn, hier regeerd een groep mensen die totaal geen aandacht wenst te schenken aan wat de burgers naar voren brengen en wat er onder demensen leeft.
een petitie wordt compleen aan de kant geschoven en naar argumenten van andere raadsleden om erwel aandacht aan te schenken en in de overweging mee te nemen volledig genegeerd.
als de opositie uit de vergadering loopt omdat bij het inbrengen van de laatste motie tegen de wethouders al bij de rondvraag naar voren kwam dat de keuze bij de fractie al vast stond.
Eigenlijk zou de heer Osnabrug moeten ingrijpen en de leden terug roepen.
maar het kwam hem kennelijk wel goed uit omdat hij niet geheel onpartijdig in de vergadering stond en de raad vrijelijk liet praten en de oppositie werdt afgehamerd.
En deze raad heeft weer laten zien er puur uit eigenbelang lijkt te handelen.
nu zal de heer Remkes ingrijpen en er komt een interim bestuurder die de raad zal besturen.

Dus VVd en Pvda hartelijk dank voor deze rotsooi!!!!!

Gast

2012-09-26 00:35

dacht dat ik de enige was die Osnabrug partijdig vond. die vent deugt ook van geen kanten.

tis een heel , heel vies zootje crimineel tuig .maar wat wil je
Landsmeer haalt enkel de media bij moorden , ontvoeringen en dit
stelletje schoften

Vanita Attema

2012-09-26 00:42

http://www.inlandsmeer.nl/oorlog-in-het-raadhuis/

Hier een verslag van de avond..... Sorry maar ik heb er geen woorden voor op t moment!

In ieder geval dank voor alles!

Groet Vanita
peter van tiny van pieter de boer de metselaar

2012-09-26 00:50

meisie jullie hebben je best gedaan , heb mega bewondering van hoe jullie dit hebben opgepakt en afgerond. geweldig gewoon
als een burgermeester hier niet tegenop kan en er niet geluisterd wordt naar het overgrote deel van de bevolking van t dorp , wat moeten wij dan nog ???
waren we stil en lamgeslagen maar ik denk dat het nu tijd wordt voor aktie.

even afwachten wat de CDK Remkes nog voor wijsheid in huis heeft maar anders weet ik het niet meer en zal het hek van de dam gaan ben ik bang.

Gast

2012-09-26 01:26

Als Astrid Nienhuis morgen de handoek in de ring gooit kan ik dat heel goed begrijpen.
zou het wel heel jammer vinden want zij is als eerste het gevecht aan gegaan en ik heb de stille hoop dat zij het samen met ons af maakt.
Ze weet veel en hopelijk klapt ze morgen bij dht Remkes eens goed uit de school.
B. Endover-m`am

#206 2 face Kampen

2012-09-26 01:52

Over corruptie gesproken..
Ik lees dat mevr. van Kampen vanavond haar mondje heeft geroerd...
Mevrouw van Kampen is toch dat vlijtig Liesje, dat enige tijd geleden de LOL-poll heeft zitten manipuleren? De poll ging over wie blijven moest, wethouders of burgemeester. Mevrouw heeft een hele dag op godfather Franklin gestemd en zo de poll beïnvloed..... Dat zijn toch praktijken die je niet van een raadslid zou verwachten..... Deze mevrouw is dus ook de 8ste stem.....
Schande dat dit soort mensen over een dorp als Landsmeer kunnen en mogen beslissen.
Ik stem voor een grondig onderzoek naar criminele praktijken van sommige raadsleden en wethouders.. Ik hoop dat de heer Remkes dit soort zaken ook ter ore komt.

2012-09-26 02:03

er komt meer en meer stront boven drijven die volgens sommige raadsleden niet ter zake doet.
geloof me , dat doet het wel en erug veel zelfs . deels is oud zeer maar een heul , heul groot deel is nieuw zeer.

de termen corrupt en mafia zijn echt wel rechtmatig , zo ook lullig, kinderachtig ,incompetent , asociaal, hoerig :) , dominant en dictator .

tante bep van Campen ging vanavond ook nog ff de deur dicht doen van een openbare vergadering.
stoer hoor (deuuuuh ) domme KUT

Gast

2012-09-26 02:21

hoe komen we te weten hoe de afloop is van het gesprek wat de burgermeester morgen heeft met dhr Remkes ??
er begrijp dat er een radio stilte is rond haar.
maar ben wel heel nieuwsgierig wat daar uit komt.
Pieter

2012-09-26 02:35

Heel goed gedaan Yvette en Vanita, geheel in het kader van het dualisme hebben jullie de mening van vele inwoners weten te bundelen en in beeld gebracht bij de raadsleden.
Het resultaat van de raadsvergadering is natuurlijk teleurstellend en een nederlaag voor het dualisme maar het was voorspelbaar.
De winst is dat jullie hebben aangetoond dat de huidige coalitie van PVDA en VVD een ongeleid projectiel is wat niet meer is bij te sturen. De uitspraak van fractievoorzitter van de PVDA spreekt dan ook boekdelen “De burgemeester gaat weg, is weg en zal weg blijven”.
Daarmee is de ware olifant in de porseleinkast en ook de oorzaak van de crisis nu duidelijk in beeld.

Het is wel een gevaarlijke ontwikkeling die de geloofwaardigheid en integriteit van het openbaar bestuur aantast en een spoor van verdeeldheid en tegenstellingen achterlaat in ons dorp.

toeschouwer

#210 Vrienden voor het leven

2012-09-26 10:45

Daar kwamen de 2 mannen als altijd minzaam glimlachend schijnbaar onaangetast de raadszaal binnen.
Ze keken naar de kleine verontwaardigde menigte en posteerden zich achter een tafel in de hoek.
Ze weerstonden de kritiek met rechte ruggen niemand kon een barst in hun pantser ontdekken.
Maar als ze door het dorp gaan voelen ze de ogen in hun rug bij elke gang gaan ze vergezeld door
een kille afkeuring van hun omgeving.
Dure glimlachjes zijn het wat de rekening komt hoe dan ook.

Gast

#211 Re: Vrienden voor het leven

2012-09-26 10:58

#210: toeschouwer - Vrienden voor het leven 

+1  en ik denk dat ik wel mag schrijven     + 2027

Net zo boos

#212 Re: raad van klein sicilie

2012-09-26 12:11

#201: boos heel boze landsmeerder - raad van klein sicilie 

Heel simpel. Bij de volgende raadsverkiezingen niet meer op die twee partijen stemmen !!!!!!!

paula Wals

#213 Re: Re:

2012-09-26 12:29

#189: vakantieganger - Re:

Wat wilt u hier mee zeggen? Als u zulke dingen beweerd over iemand misschien kunt u dat dan beter onder uw eigen naam doen?

blondie

#214 Re: Stoppen!

2012-09-26 12:47

#193: zonaanbidster - Stoppen!

Misschien heeft zonaanbidster gelijk. Lees allemaal nog eens bericht 193

niksnut

2012-09-26 13:33

rtvnh meld net dat de burgermeester bij de CDK is geweest. er zijn geen mededlingen gedaan , maar later volgt er meer nieuws.

Pieter

#216 Re: Re: Stoppen!

2012-09-26 13:51

#214: blondie - Re: Stoppen!

Wellicht op termijn deze site wel omdat het doel wel bereikt is. De problematiek verdwijnt daar echter niet mee, mocht dat het idee van dit verzoek zijn dan kan je echt spreken over struisvogelpolitiek.

Gast

2012-09-26 14:25

http://www.rtvnh.nl/nieuws/88097/Nienhuis+komt+met+verklaring+positie+

Nienhuis komt met verklaring positie

en blondie en zonaanbidster , ff dimmen dit is een van weinige manieren waarbij we elkaar op de hoogte houden , dus de vraag / opmerking om te stoppen met dit forum zie ik als censuur en kan enkel van een VVD of PVDA wedhouder vandaan komen

en het is nog lang niet afgelopen, al gaat de burgermeester weg dan zijn we nog niet klaar.

Ellie, het Ilper vrouwtje

#218 Open brief aan de hr. Remkes

2012-09-26 15:44

Open brief aan de commissaris van de koningin van Noord-Holland
Dhr. Remkes

26 september 2012

Geachte heer Remkes,

U zult het inmiddels wel hebben vernomen: Gisteravond is de democratie ernstig geschoffeerd in de gemeente Landsmeer…
Ruim 2000 Landsmeerders, Ilpers en Purmerlanders hebben door middel van het tekenen van de petitie de gemeenteraad laten weten dat zij het niet eens waren met het op non-actief zetten van burgemeester Astrid Nienhuis. (Motie 13 sept. 2012 raadsvergadering Landsmeer ingediend door VVD en PVDA)
Ruim 2000 handtekeningen, dat betekent een enorme hoeveelheid op een bevolking van 10.000, een enorme hoeveelheid op het opkomstpercentage bij de gemeenteraadsverkiezingen van 2010!

Waarom is er in ons bestel geen maatregel opgenomen om bij dit soort ernstige calamiteiten een gemeenteraad huiswaarts te kunnen sturen en tussentijds nieuwe gemeenteraadsverkiezingen uit te schrijven? Me dunkt dat er in meerdere gemeentes de behoefte kan bestaan om deze (ernstige) maatregel uit te voeren. Een “motie van wantrouwen” gesteund door een nader te bepalen hoeveelheid burgers, zou zeker in dit geval een goede en gedegen oplossing zijn.

Gisteravond bevonden wij ons in een beschamende voorstelling die de coalitiepartijen VVD en PVDA tentoon spreiden.
De fractievoorzitter van de PVDA, de hr. Hans Brosse, lag u eigenlijk woorden in de mond die de uitkomst van het conflict voorspelden, hoe is dit mogelijk? Heeft u tussentijds wellicht met dhr. Brosse gesproken en heeft hij deze uitspraken rechtstreeks geciteerd? Met uw toestemming?
Ook trok dhr. Brosse conclusies uit het opgemaakte rapport van dhs. Ch. Leeuwe en mr. H.W.M. Oppenhuis de Jong die niet de waarheid bevatten zoals opgetekend in het bedoelde rapport maar in losse stukjes werden opgevoerd door de hr. Brosse zodat het gehele rapport uit het verband en met een verkeerde interpretatie opgevoerd werd door hem namens de PVDA als motivatie voor het stemgedrag van zijn fractie.
Ook voerde dhr. Wienar Smedeman namens de (meerderheid) van VVD het woord met een betoog dat ronduit beschamend was, ieder woord dat dhr. Smedeman uitsprak was bedoeld ter bescherming van de VVD wethouder, een betoog dat nergens anders op gebaseerd was en droop van vals medelijden, een interpretatie van democratie in het enige belang van de VVD, behoud van hun wethouder…

Hoe kunnen partijen die onze democratie voorop in het vaandel hebben staan, deze zelfde democratie zó in het openbaar verkrachten?
Hoe kan de overweldigende stem van de straat door deze partijen zo genegeerd worden? Hoe kan een spontane, maar gedegen burgeractie zo in een verkeerd daglicht gezet worden door een aaneengesloten en vastberaden coalitie van PVDA en VVD die plaats heeft genomen in een loopgraaf, op deze wijze straal genegeerd worden omdat persoonlijke belangen in dit conflict belangrijker zijn geworden dan de democratie?

Hoe de uitkomst ook moge zijn, het is ons, burgers duidelijk dat dit ons veel geld zal gaan kosten, geld wat niet nodig zou zijn geweest, maar dat door een stijfkoppige coalitie met een meerderheid in de Landsmeerse gemeenteraad op het bordje van de burger zal worden gelegd…

Intussen kan de coalitie met zijn wethouders zijn gang gaan en alvast omkijken naar een minder vastberaden burgemeester…

Luisterend, c.q. lezend naar en in alle commentaren van onze inwoners die in de verschillende media de ronde doen, wordt het misschien tijd om een gedegen onderzoek te doen naar het waarheidsgehalte daarvan: Het kan wellicht veel onrust wegnemen bij de burgers van Landsmeer en de juiste conclusies boven tafel krijgen.
Ondertussen moeten wij burgers van Landsmeer leven met een gemeenteraad waarvan wij de meerderheid, dus de grootste partijen en de daaruit voorkomende wethouders, niet meer kunnen vertrouwen, de leugen heeft geregeerd…

Ik hoop, commissaris, dat u het gehele verslag van de raadsbijeenkomsten van 13 en 25 september óók wilt bekijken, de emoties wilt ervaren die de boosheid van de meerderheid van de Landsmeerse burgers nu beleven. De machteloosheid die in de naam van de democratie geuit wordt, de verslagenheid van de man en vrouw op straat.
Wij, als burgers van onze mooie gemeente hebben dit collectief ervaren als een hevige aanslag, een aanslag op ons rechtvaardigheids gevoel, een aanslag op onze democratie, een aanslag op ons gevoel als gehoorde burger…
Nu moeten we wachten, machteloos en terneergeslagen, op 2014... Twee jaar nog als gemuilkorfde burger, in de naam van dezelfde democratie…

Ik wens u alle wijsheid toe,

Met vriendelijke groet,

Ellie Buijs- de Jong
Den Ilp 79
1127 PH Den Ilp gemeente Landsmeer

Gast

#219 Re: Open brief aan de hr. Remkes

2012-09-26 16:31

#218: Ellie, het Ilper vrouwtje - Open brief aan de hr. Remkes

Respect voor je woorden Ellie. Gr. Sylvia

2012-09-26 16:34

ontzettend mooi verwoord. top

mag deze brief ook elders geplaatst worden of heb je daar bezwaar tegen ??

vanavond is in ieder geval vanita bij RTV noordholland en mogelijk ook de burgermeester. wordt net gemeld op de radio

jan van Tiny van pieter de boer de metselaar

#221 brief aan de cvdk

2012-09-26 17:06

Ellie bedankt dat je de moeite hebt genomen om deze brief te schrijven
ik zit nog met tranen in mijn ogen als ik terug denk aan gister avond.
waar uit de woorden de brosse en Smedeman vooraf al was op te maken dat alles achter gesloten deuren
was bekokstooft.
ook van Kampen liet weer merken hoe simpel zij is door demonstratief de deur dicht te doen.
voor de rest zat ze als stemmer in de vergadering.

het was beschamend en we hebben geleerd hoe het op klein Sicilie werkt.

Gast

2012-09-26 17:34

en Astrid heeft de handdoek in de ring gegooit.
ze heeft haar ontslag ingedient

het kan niet waar zijn

woorden van Smedeman in het NHD

Met 'dit mooie dorp’ en ’deze mooie gemeente’ als bindende factoren, willen de politieke partijen in Landsmeer toch verder. ,,Ik geloof in het zelfreinigend vermogen van de gemeenteraad’’, zegt Smedeman.

tis toch echt om te kotsen .

bezorgde burger

2012-09-26 18:04

komt er zeker een ai burgemeester die wel aangelijnd gaat lopen bij de wethouders zeker?

Zelfreinigend vermogen van de gemeenteraad.... hoe durft hij het te zeggen... Schande. Deze gemeenteraad is met de sterkste middelen niet meer te reinigen...

Gast

2012-09-26 18:21

zelfs zoutzuur helpt niet meer
Maaike

#225 Astrid weg

2012-09-26 18:23

Hoor dat Astrid haar ontslag heeft ingediend bij Remkes, snik.
Wel te begrijpen als je in haar schoenen staat.
Maar nu blijven wij zitten met het zooitje, hoe komen wij daar nu vanaf (voor 2014)????