Fampyra moet in basispakket!
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Fampyra moet in basispakket!.
Gast |
#2012018-03-10 09:01Ik voelde me zo goed de laatste tijd, vol energie, positief, vrolijk, lopen ging veel beter, kortom ik had echt zin in het leven. Ik heb nog 5 strips fampyra en slik nu ipv 2 maar 1 tablet per dag om toch maar zo lang mogelijk er mee te doen. Maar nu al merk ik dat alles minder word. Dit kan en mag toch niet? |
dinah |
#2022018-03-14 12:47Geweldig dat er al zoveel handtekeningen zijn. Dank jullie wel voor jullie steun. Dat hebben we nodig. Deel het zoveel als mogelijk. Het kan toch niet zo zijn dat de minister ons in de kou laat staan. Juist omdat het medicijn zoveel doet voor ms patienten die geen baat hebben bij andere medicatie. |
Geert Wilders |
#2032018-03-15 08:52Zeer spijtig voor de gebruikers van Fampyra, maar om van alles in het basispakket te stoppen is natuurlijk geen optie. Zo wordt de zorgverzekering voor iedereen onbetaalbaar |
Claire |
#204 Wilt u stemmen?2018-03-15 09:28Beste Minister Bruins, Ik ben vast niet de enige of de eerste die u over het medicijn Fampyra voor MS-patiënten schrijft, maar ik hoop wel dat u de tijd neemt mijn verhaal te lezen. Ikzelf ben geen gebruiker van dit medicijn. Gelukkig heb ik geen MS, dat durf ik wel hardop te zeggen. Want weet u wat deze ziekte inhoudt? Weet u wat er kan gebeuren en hoe mensen er mee moeten leven? In dit geval heb ik het over mijn zus, mijn dochters lieve tante Jessy. Jessy is al heel vroeg in haar leven gediagnosticeerd met MS. De soort MS die alleen maar erger wordt. Haar zintuigen, het gevoel in haar handen en benen, haar tastzin en toen haar evenwicht... weg, foetsie, werkte niet meer. Jessy's gezondheid bleef jarenlang verslechteren tot zij de mogelijkheid kreeg om Fampyra te gebruiken. Dit medicijn heeft een tweede leven aan mijn zus gegeven. Een gezellig dagje uit kostte haar veel kracht en ze moest altijd in een rolstoel zitten. Toen begon ze aan Fampyra en ging ze beter lopen met een kruk. En op een goede dag liep ze zelfs zonder kruk. Nu wilt u mij vertellen dat dit medicijn niks waard is? Dat het geen veranderingen geeft. Van een rolstoel naar een kruk... en nu kan ze ZONDER hulpmiddelen lopen! Dankzij dit medicijn is ze weer mobieler geworden, zelfs kleine stukjes fietsen gaat weer. Maar vandaag besloot u om Fampyra permanent af te schaffen per 1 april, dus niet alleen van mijn zus, maar van bijna 2000 MS patiënten pakt u een enorm stuk levenskwaliteit af! Dat Zorginstituut Nederland u dit heeft durven adviseren, en dat u zonder blikken of blozen dit advies opvolgt is onbegrijpelijk. Die alleenstaande vader met 2 kleine kindjes, wie gaat voor zijn kindjes zorgen als hij zelfs niet meer uit bed kan komen? Die mevrouw in Friesland die toch al niks meer ziet en hoort door de MS, tja dan kunnen we het lopen ook wel afpakken. Mijn zus, mijn lieve, lieve zus, hoe kan zij straks nog naar ons toe komen? Hoe kan zij nog straks zelf boodschapjes doen? Momenteel probeert ze 2 dagen per week te werken, maar als ze dit medicijn niet meer krijgt kan ze helemaal niks meer. Moet zij dan op haar jonge leeftijd achter de geraniums gaan zitten omdat ze helemaal niks meer kan? Er is al zoveel van haar afgenomen, haalt u dit nu ook nog weg van haar? Mag ik u vriendelijk attenderen op artikel 22.1 van de grondwet "De overheid treft maatregelen ter bevordering van de volksgezondheid". Onbegrijpelijk dus dat u mijn zus afhankelijk maakt van thuiszorg, dure taxiritten naar fysiotherapeuten, een nieuwe rolstoel en krukken. Zij zal compleet afhankelijk worden van anderen. Er is momenteel een geweldig reclame spotje over MS te zien, dit past goed bij waar u nu mee bezig bent. Help afscheid nemen van MS.... maar liever niet op deze manier. Ik hoop dat ik uw ogen heb kunnen openen met mijn verhaal, en dat u beseft dat dit verhaal slechts 1 van duizenden is. Hopelijk laat u uw hart en verstand spreken en ik hoop spoedig iets van u te horen. Met vriendelijke groet, Claire Tolsma Willen jullie dit bericht delen en de petitie ondertekenen? |
Gast |
#2062018-03-15 16:55Mijn man gebruikt ook Fampyra. Hij heeft er veel baat bij, het geeft een beetje zijn zelfstandigheid terug. Zijn balans is beter, het lopen is minder inspannend en hij is helderder qua geest. Wij zien dus echt wel een verbetering met Fampyra. Het zou zo ontzettend jammer zijn als hem dit nu weer afgenomen wordt. Het leven met MS is al belastend genoeg. |
Gast |
#207 Re: de aphotheek in nijverdal verkoopt het op recept van de neuroloog nog geen 30 euro per maand2018-03-15 23:30 |
Gast |
#2082018-03-16 16:33Mijn zus die ook MS heeft heeft in haar brief van de behandelende neuroloog staan dat er een significante verbetering is in het lopen en bij de algemeen dagelijkse dingen. Het werkt dus bij haar. Ze was zo verschrikkelijk blij, niet meer afhankelijk. En nu wordt haar dat gewoon weer afgepakt. Schandalig om zo met levens van mensen om te gaan. |
Margreet |
#209 Fampyra werkt!2018-03-16 22:01Ik begrijp dat Fampyra niet bij iedere MS patient werkt. Maar dan schrijft de arts het middel voor deze mensen gewoon niet voor. Daarom is het toch niet nodig om het weg te halen bij de mensen die er wel veel baat bij hebben? En ja, medicijnen kosten geld, maar mijn man is er dankzij Fampyra veel beter aan toe, daarmee spaart hij de samneleving ook een heleboel zorgkosten uit die hij nu niet nodig heeft!
|
Gast |
#210 Re: Re: de aphotheek in nijverdal verkoopt het op recept van de neuroloog nog geen 30 euro per maand2018-03-17 10:06Zou je hier wat meer over willen vertellen. Of gaat het hier om 4amp? |
coco |
#2112018-03-17 14:29Ik heb ook veel baat bij het gebruik. Het heeft invloed op het lopen maar daardoor lukt het me ook om nog zelfstandig auto te rijden. Daarnaast heb ik ook minder last van vermoeidheid. |
Gast |
#212 Re: Tinus2018-03-17 14:52We praten over een medicijn dat ca. € 300 per 4 weken kost. Dat is ca. 4000 per persoon per jaar. Dat is nou is een groot resultaat voor weinig geld. Altijd een grote mond over van alles en nog wat en dan deze opmerking. Walgelijk. |
Hilma Kroezen De auteur van deze petitie |
#214 Re:2018-03-17 22:47Tuurlijk kan niet alles in het basispakket. Maar wel een medicijn dat voor 2000 mensen zo goed werkt! |
Gast |
#2152018-03-18 09:35Er is nu ook een tweede petitie over dit onderwerp. Is het niet beter de krachten te bundelen? |
Erik Pol |
#2162018-03-18 10:09Als fysiotherapeut zie ik mijn MS patienten door het gebruik van Fampyra sterk vooruitgaan en een duidelijke toename van de zelfredzaamheid en functionaliteit. Nu hebben we het steeds over de kosten van het medicijn, maar hoeveel kosten bespaard dit medicijn niet doordat de patient tot veel meer in staat is en minder hulp/hulpmiddelen nodig heeft! |
Gast |
#217 Geert Wilders???2018-03-18 10:13 |
Gast |
#218 Re: Geert Wilders???2018-03-18 10:16 |
Gast |
#219 Re:2018-03-18 12:21U of uw vrouw hebben zeker geen MS ? Anders was het antwoord vast anders, jammer. |
misterX |
#220 Re: Re:2018-03-18 15:21Helemaal mee eens. De gemiddelde Wilders stemmer moet krom liggen om deze medicijnen zelf te betalen. Alleen wilders zelf niet natuurlijk, die heeft eenboven modaal inkomen. |
Linda |
#221 Re: Re: de aphotheek in nijverdal verkoopt het op recept van de neuroloog nog geen 30 euro per maand2018-03-18 17:10Welke apotheek is dat? Er zijn er drie in Nijverdal namelijk |
Gast |
#222 Re:2018-03-19 09:15Trap hier niet in, iemand anders doet zich voor als Geert Wilders. Het zou je sieren als je je eigen naam gebruikt en niet van iemand anders!!!!! |
Mees |
#223 Re: Re: kamervragen2018-03-19 13:15Via de homepagina van de MS vereniging ben ik geïnformeerd dat Kamervragen zijn gesteld aan minister Bruins over het besluit Fampyra niet meer te vergoeden. |
Yootje |
#2242018-03-22 16:20Hoor net via de MS verpleegkundige dat het tot eind dit jaar zal worden vergoed en dat het in 2019 zelf zal moeten worden betaald, maar de kosten zijn geringer dan dat het zorginstituut mij heeft laten weten. |
Gast |
#2252018-03-22 17:03
|
|
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Respecteer de euthanasiewet
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Voor een landelijk vuurwerkverbod!!!!
246 Gemaakt: 2024-12-25
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
1633 Gemaakt: 2024-11-23
Red wijkschooltje Sint-Norbertus en geef onze kinderen een toekomst!
353 Gemaakt: 2024-12-18
Petitie tegen betaald parkeren in Amstelveen
5700 Gemaakt: 2024-11-15
Heronderhandelingen verlofplanning
103 Gemaakt: 2024-12-28
Bezwaarschrift betreffende 2024 Immoment WLO BKL52
127 Gemaakt: 2024-12-15
Betere busverbindingen voor Wakkerzeel
99 Gemaakt: 2024-12-29
Laat de loempiakraam van MaiSon Vietnamese Specialiteiten op Binnenwegplein 20 in Rotterdam Centrum staan en sluit de kraam NIET!
22440 Gemaakt: 2020-06-30
Gemeentepark terug sluiten na zonsondergang.
52 Gemaakt: 2025-01-01
Respecteer de euthanasiewet
7867 Gemaakt: 2024-11-02
Lili & Marleen
235 Gemaakt: 2024-12-22
Duidelijke communicatie en handhaving van het verbod op vuurwerk in Dilbeek
32 Gemaakt: 2024-12-31
Maak van het strand opnieuw een rijke vindplaats voor schelpen en fossielen. Zoekplezier voor jong en oud.
1208 Gemaakt: 2024-11-09
Counselors zijn kwaliteitseisen zat van CLBPS & SPS !
673 Gemaakt: 2024-12-11
Behoud het stationswegkerkje in Heerhugowaard
143 Gemaakt: 2024-12-13
Flexwoningen op het korfbalveld Yerseke NEE!!!
365 Gemaakt: 2024-12-21
Meer waardering en erkenning voor beëdigd vertalers en tolken
586 Gemaakt: 2024-11-20
Help mee om het Openluchttheater Valkenburg open te houden!!
5951 Gemaakt: 2024-11-10
Petitie VOOR behoud van 'lijn 520' van De Lijn.
211 Gemaakt: 2024-01-24
Geen vuurwerk in Amstelveen op 31 december
9 Gemaakt: 2024-12-30