Afschaffen verplichte eigen risico gezondheidszorg

Gast

2014-02-23 09:30

laten ze het zelfde doen als in de Scandinavische landen, dat zijn ook hele dure landen maar daar gaat het naar inkomen, degene die weinig verdienen betalen minder en die veel verdienen die betalen veel meer en dat word geregeld via de inkomsten belasting,dus dan betaald ook iedereen ook mensen met een uitkering,hier betalen duizenden mensen niet,dus wie betaald dat dan, want van een kale kip kan je niet plukken,ondanks dat het verplicht is,de rest die wel betaald, en we betalen ook voor de buitenlanders want die hebben een speciale polis die heeeel weinig betalen en niet voor Nederlanders zijn,hoezo discriminatie.

Gast

2014-02-23 10:40

Het is gewoon Discriminatie !! ik als hardwerkende Nederlander en dat al 40 jaar mag een eigen risico afdragen terwijl voor een gastarbeider alles wordt geregeld lagere verzekering premie geen eigen risico bijdragen.Ik ben het spuugzat !!

Gast

2014-02-23 11:15

Snel terug naar het oude zieken fonds, Marktwerking in de zorg betekent slechte verzorging, elke dag leest met het al in de krant.
Hoeveel verzorgings- en ziekenhuizen staan al onder toezicht. Niet door marktwerking, of toch wel?

Gast

2014-02-23 11:28

Ik durf ook niet meer naar de huisarts vanwege de hoge eigen risico ,ik werk wel maar daartegen betaal ik ook de volle 100 % ik heb nergens geen kwijtschelding voor, werken moet lonen ,nou sorry ik word gestraft omdat ik werk ,ik kan ook net rondkomen mensen !!!!
Intruder

2014-02-23 11:37

Ja wat zijn we opgeschoten met de privatisering in de zorg wat is er een concurrentiestrijd aan de gang! Hou toch op! Er worden gewoon prijs afspraken gemaakt, de tandartsen die "poetsadvies" geven a 24,50 tsjakka! als je er naar vraagt word er gezegd waar maak je je druk om, het word toch wel vergoed! Hoe houden we de zorg kunstmatig hoog!
diana

#4256 link weg op fb

2014-02-23 13:25

Ik had de link hier naar toe gedeeld op fb rond 20 januari. Echter vandaag keek ik terug..... En de gehele status daar van mij met de link is weg! Ik heb niets verwijderd....... haalt fb zelf dingen weg?????

Gast

2014-02-23 14:12

er moet gewoon iets aan gedaan worden want oostblokkers die hier komen werken betalen 30 tot 40% minder dan ons voor een aanvullende verzekering
verklaar dat maar eens ,en voor de burger van nederland alleen maar duurder

Gast

2014-02-23 14:44

Eens, niet alleen de burger de verantwoordelijkheid van de kosten in de schoenen schuiven.De burger wil graag zelfredzaam zijn, maar onze regering werkt dat graag tegen, denk je eens in dat er mensen zijn die genezen door het placebo effect,dat brengt niets op voor de pharmacie, dus moet ernstig bestreden worden.
miekiemuis

#4259 eigen risico

2014-02-23 15:36

Ook ik kan mijn medicijnen niet meer betalen. heb fibromyalgie en ben chronisch pijn patiënt. Van mij mag de eigen risico ook weg.

Gast

2014-02-23 16:00

Ik heb weer eens medicijnen die buiten het verplicht eigen risico vallen voorgeschreven gekregen, bij de apotheek heb ik het geweigerd, na het weekend terug naar de huisarts. Dus dubbele kosten, dat is toch niet normaal meer?!

Gast

2014-02-23 18:05

Afschaffen het is niet meer te betalen!!!!

Gast

2014-02-23 20:03

Je vraagt niet om ziekte, pijn, ongelukken, stoornissen, dat treft je!! Ongelooflijk schandalig zoals de politiek in deze tijd alles afwentelt op de gewone mensen; er zijn andere manieren van bezuinigen mogelijk.

Gast

2014-02-23 20:13

Binnen een maand ben ik die eigen bijdrage al kwijt. Heb geen keus of barsten van de pijn! Ja ik heb een bijstands uitkering. Een wietje roken is goedkoper en slaap er goed van. Maar of dit nu verantwoord is weet ik niet.
Goed betaalde schoothondjes

#4264 zorg en privatisering

2014-02-23 21:51

Privatisering. volkomen gelijk Intruder privatisering leidt alleen tot hogere kosten en niet alleen in de zorg, denk aan openbaar vervoer, energieleverancier, verzekeringen enz.
Privatisering leidde in de eerste plaats, tot monopolie positie, kijk KPN, Eneco de zorg en ga zo maar door. Zij die toen een monopolie positie hadden hebben de prijzen enorm doen laten stijgen. Weliswaar hebben zij concurrentie gekregen, maar pas nadat de prijzen allang de pan waren uitgerezen. Bedrijven willen alleen maar winst maken ( veel winst ). Privatisering is een grote blunder gebleken. Wie van de huidige regering durft het aan, om dit terug te draaien. Vechten tegen enorme imperiums. Rutte en Samie zeker niet. Niet de regering beslist, maar de enorm rijken. Rutte en Samson zijn alleen maar aaibare schoothondjes.

Gast

2014-02-23 22:21

heel goed hoe meer de te beter er tekenen

Gast

2014-02-24 01:23

Gezondheid is een basisrecht voor alle mensen !

Gast

2014-02-24 11:26

Als chronisch patient wordt ik gestraft hiervoor iedere january

Gast

2014-02-24 13:01

Ik heb nu nog alleen de basis verzekering. En ik durf bijna niet naar de dokter, bang dat hij me doorstuurd naar het ziekenhuis. Dan ben je de 360 euro al kwijt.  Wij zijn met z'n tweeén dus dat is dan 720  euro. Dat krijg ik niet eens bijelkaar gespaard, laat staan dat ik het kan betalen.

Voor de medicijnen moet je ook al bijbetalen. Vroeger ging het toch goed. Maar nu moeten eerst de zakkenvullers hun zakken vullen. Dan blijft er weinig over, voor waar het allemaal voor bedoeld is !!!

nowjustme

#4269 Eigen.Risico. 2014

2014-02-24 13:48

Zou mij voor 2 personen 72 euro per maand schelen. 10 maanden lang.
En na de afschaffing zeker de premie verhogen.

Gast

2014-02-24 15:53

Ben het met het bovenstaande eens ,ik vind dat mensen met een minimum aan inkomen dit hoge eigen risico niet op kunnen brengen. en gezondheid is je grootste goed . Nu hoop ik maar dat er iemand van de regering met een gezond verstand,
eens over na gaat denken. Jullie hebben toch gestudeerd,of moeten wij ook nog voor jullie denken.Ga eens op pad en luister naar de gewone mensen.Ik vind het eigen risico een belachelijk hoog bedrag voor onze gezondheid.
Weet u wat er gebeuren gaat , de mensen gaan zelf dokteren,en de doktoren verliezen hierdoor ook inkomsten ik ben maar een eenvoudig persoon maar hoop dat dit goed Nederlands is,en u mij begrijpt!

Gast

2014-02-24 17:13

allemaal op 7 maart gaan demonstreren,kijk op landelijke demonstratie 2013 meld je aan,en doe mee!

Gast

2014-02-24 18:31

Helemaal waar....
Helaas moet ook ik keuzes maken, of eten, of naar de dokter met allerlei onderzoeken en dus bijkomende kosten grrrrr

Gast

2014-02-25 08:00

Het is toch van de zotte dat je niet naar de tandarts kan omdat je nu al weet dat de rekening niet betaald kan worden. Heb een afgebroken kies waar ik gelukkig geen last van heb maar leuk is anders.

Gast

#4274 Re: Re:

2014-02-25 10:00

#4226: TP - Re:

de dokter is gratis, maar de medicijnen niet of het ziekenhuis. wat heb ik aan zijn advies, als ik het advies NIET kan betalen

Gast

2014-02-25 21:33

Ik vind dat we teveel betalen aan zorg belasting etc. Maar er wordt niet van ons kant gekeken hoe moeilijk wij aan het geld komen en einde van de maand direct weer de deur uitvliegt naar belastingen zorgkosten etc etc.. Er moet eens een keer vanuit ons kant gekeken worden vind ik.