Tegen het mobiliteitsproject wijk Nekkerspoel - Pasbrug

Gast

/ #357 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-03-25 13:36

#356: - Re: Re: Re: Re: Re:  

Hou toch op.  Je weet niet waarover je praat.  Door jouw straat komen ze uit juist één gemeente, nl. SKW en niet uit Heist en Putte zoals in post 351 wordt gemeld.  Die mensen uit Puttte, Heist en al die gemeentes daar, die gebruiken de Putsesteenweg, de N15 en rijden zo via de Nekkerhal naar Mechelen.  Het is dom te denken dat die door de GND rijden, da's zoveel omweg dat je er geen tijd mee wint.

De mensen uit Katelijne die langs de Mechelsesteenweg komen en naar Mechelen-Noord willen, die zullen de GND en de KND nemen.  Degenen uit SKW richting Leuven of centraal-station willen, die slagen af in de Meidoornstraat en gaan langs de Nekkerhal of nemen eventueel de GND en Nekkerspoelstraat (die zijn dus verdeeld over onze straten).  De anderen die naar de autosnelweg rijden, die nemen de R6 en komen dus ook niet bij jou.

Door die stops komt nu IEDEREEN langs onze straat.  Dan zou ik niet mogen klagen ?

Bovendien komen ze ook uit de andere richting door onze straat om naar de R6 te gaan.

En dan mag je ook eens uitleggen waarom de Borgersteinlei niet dezelfde functie heeft als de GND.  Het staat daar vol rijhuizen en is maar iets breder dan jullie straat.  Het woont daar vol met jonge gezinnen met kinderen die ook niet kunnen buiten spelen op straat.  In de Meidoornstraat is een school (Dijkstein) die veel groter is dan jullie school in de GND en daar komen dagelijks honderden kleuters en kinderen naar school en zouden dit ook graag veilig doen.  Door JULLIE maatregelen wordt het steeds gevaarlijker.

Bovendien is er nog een voetbalveld ook waar in de week kinderen komen trainen en in het weekend wedstrijden komen spelen.  Dat hebben jullie zelfs niet in jullie zogenaamde "woonwijk".  Maar daar lig jij niet wakker van zeker, als jij maar rustig zit in je wijk.

Het kan mij dus echt niks schelen dat ik niet meer door de GND kan rijden.  Ik ga dagelijk met de fiets of met de scooter naar mijn werk in Mechelen en heb dus geen last van de stops.  Ik geraak overal door.  Ik kwam daar maximum 1 keer per week met de wagen en dan nog op zaterdag voormiddag als het er dus rustig was. Mij gaat het om de gevaarlijke situaties in de omliggende buurten (en dus ook mijn buurt) die ontstaan door jullie egoïstische maatregelen.  Als jullie maar rustig zitten, de rest kan stikken.

Ik wel zelfs nog verder gaan. Als de paaltjes blijven staan, dan ben ik zelfs voorstander om een extra paaltje te plaatsen in de GND waar nu enkel richting is.  Dan zitten jullie zelfs nog rustiger.  Als wij niet meer door jullie straat naar Mechelen mogen, dan moeten mensen uit Mechelen ook niet via de GND onze straten gebruiken om hun kinderen naar Dijkstein te doen of om naar de autosnelweg te gaan via de R6 of om naar Bloemen van Gastel te gaan of naar de voetbal op Pasbrug te brengen,  ...  Gebruik dan zelf ook de vesten en ga ook in de file staan en gevaarlijke situaties trotseren.