Tegen het mobiliteitsproject wijk Nekkerspoel - Pasbrug


Gast

/ #437 Re: #435 Re: We zijn allemaal IK

2015-04-25 18:35

#436: IK - #435 Re: We zijn allemaal IK 

Na die eerste belachelijke post van jou (en mijn belachelijk antwoord erop van mij) is dit eindelijk een post met degelijke argumenten.  En weet je wat, met 90 % ervan ga ik volledig akkoord.

Uiteraard is een straat met rijhuisjes niet minder waard dan een andere straat en hebben die evenveel recht op woonkwaliteit, gezondheid en veiligheid.  Ik heb dit speciaal overdreven omdat u deed alsof alleen rijke mensen door jouw straat rijden en zich van niets iets aantrekken.  Ik woon ook in een gewoon huisje en ik rij zelf ook dagelijks met de fiets naar het werk (door de GND).  Ik rij in de week bijna nooit met de wagen.

De 10 % waar ik niet akkoord ga is dat jij het beste wil voor jouw omgeving maar dat die omgeving niet stopt bij de grenzen van Nekkerspoel.  Het sluipverkeer moet zoveel mogelijk vermeden worden in Nekkerspoel en verplaatst worden naar de grotere verkeersassen schrijf je.  Maar dat gebeurt niet door alleen jullie buurt af te sluiten.  Denk je echt dat al die wagens nu de grotere assen gaan opzoeken ? Nee, die gaan nu door de Boerenkrijg, de Meidoornstraat, de Borgersteinlei, de Nekkerspoelstraat, ....  Zijn dat de grotere assen waarover jij spreekt ? Ik dacht het niet.  De Borgersteinlei bvb. verschilt in mijn ogen niet veel van de GND, alleen is die iets breder.  Dagelijks zijn daar ook levensgevaarlijke situaties voor fietsende schoolgaande jeugd.  Ook daar is geen fietspad.

Ook die mensen hebben recht op woonkwaliteit, gezondheid en veiligheid maar het zijn wel die straten die al het verkeer te verwerken krijgen door het afsluiten van Nekkerspoel.

Best hadden Nekkerspoel, de omliggende wijken en/of de gemeentebesturen van Mechelen en Katelijne samen gezeten om een gezamelijk verkeersplan op te stellen.  Je schrijft dat je het probleem niet wil verplaatsen maar dat is wat er nu juist wel gebeurt door het zo lokaal in Nekkerspoel alleen aan te pakken en het is dat wat mij aan deze plannen stoort.