Ik sta achter de politie agent in Kerkrade!

Moraalridder

/ #607 Split second

2015-07-20 11:18

Ik vind het belachelijk dat een agent, die alles doet voor onze samenleving, die in een split second een beslissing maakt ter bescherming van zijn eigen (en zijn collega's) leven(s), wordt afgerekend hiervoor. Achteraf met een heel team urenlang over deze zaak discussieren en deze man dan ook nog veroordelen voor een beslissing die in een split second gemaakt is, is eigenlijk heel krom.

Op deze manier kan/durft een agent zijn werk toch niet meer goed doen?

Agenten staan al onder vuur voor elke "misstap". Ik vind dit niet buiten proportioneel optreden maar een ongelukkig uitvallen van een diender die gewoon zijn werk deed.

Niet dat ik vind dat agenten altijd vrijuit moeten gaan, want bij buitensporig optreden hoort weldegelijk een passende straf, maar een celstraf van 2 jaar en een boete voor een split second is werkelijk overdreven. Ik zou ook kiezen voor mijn eigen veiligheid in een dergelijke situatie!

Thumbs up voor de politieagenten die altijd klaarstaan voor de samenleving, laat ze gewoon hun werk doen. Ooit heb je ze misschien nodig, en ben je dankbaar dat een agent gewoon zn werk doet!