Petitie tegen eens per 4 weken ophalen huisvuil in Hoorn e.o.

gast

/ #498

2016-02-24 08:46

Uit dit artikel:  Derde rolemmer voor plastic afval in West-Friesland

Met de komst van deze nieuw emmer zal het aandeel van het restafval aanzienlijk afnemen.

Daarom heeft de HVC aan de gemeenten voorgesteld elke 14 dagen de groene emmer te blijven legen - anders gaat dat stinken. De grijze rolemmer wordt dan eenmaal in de maand geleegd. Tussendoor wordt dan ook de oranje rolemmer één keer in de maand geleegd. ,,Wij willen niet minder gaan rijden, de indeling wordt anders’’, beklemtoont de directeur.

Ondertussen gaan ze dus wel, zoals al eerder geschreven, 20% minder rijden waarvoor wij hetzelfde (zelfs meer) moeten betalen!

Daarnaast de volgende opmerking: Wij hebben een 5-persoons huishouden met drie tieners (12, 16 en 19 jaar oud), maar hebben zelden de grijze rolcontainer helemaal vol, meestal max. 60 tot 70%. Daarnaast hebben we wel redelijk wat plastic afval wat ik soms zelf wegbreng omdat ik niet alle zakken wil beworden tot ze weer opgehaald worden. Ik zie containers van mensen met een 2-persoonshuishouden die elke 2 weken overvol zit (deksel kan niet meer dicht); laat iedereen eens goed naar zijn of haar afval kijken en goed scheiden!