Tegen het mobiliteitsproject wijk Nekkerspoel - Pasbrug

Quoted post


Gast

#214

2015-03-08 15:20

Plots zitten er wel heel erg veel mensen in met luchtvervuiling. Toevallig allemaal mensen die met de auto overal willen rondsnorren. 

De kortste weg is niet per definitie de weg die daarvoor bedoeld is. Er is speciaal voor alle vrienden uit St. Katelijne Waver en omgeving een dure maar prachtige ringweg gebouwd, recht naar de autostrade en langs twee belangrijke toegangswegen van en naar Mechelen, die nog behoorlijk wat capaciteit hebben. Toegangswegen met gescheiden fietspaden en geen mogelijkheid om geparkeerde auto's van buurtbewoners te rammen.

Als men in St Katelijne Waver en omgeving beslist: laten we snel alles verkavelen en al die mensen die geilen op een open bebouwing met een graswoestijn en een oprit voor drie auto's hiernaartoe lokken. We zullen ze wel allemaal gewoon langs die verpauperde woonwijken in Mechelen sturen. Niet meer ons probleem.

Veel mensen draaien blijkbaar sneller dan de wind, als het er op aan komt toch maar loze argumenten te vinden.

De wens om alles met de auto te doen heeft bepaalde gevolgen. Die gevolgen moeten door jullie zelf gedragen worden (file rijden, vroeger opstaan, ...) en niet door de bewoners van een al erg geplaagde buurt.

Reacties


Gast

#218 Re:

2015-03-08 17:07:22

#214: -  

De tegenstanders verwijten dat ze luchtvervuiling inroepen als "loos" argument...  haha .... het is wel een schepen van GROEN die hiervoor bevoegd is.  Zij blijft wel trouw aan haar idealen.


Gast

#220 Re:

2015-03-08 17:15:45

#214: -  

 Niet denken dat alle mensen uit Katelijne rijke burgers zijn met drie wagens.

Ik woon zelf in een rijhuis in de Valkstraat en heb maar één wagen.  Ik rijd daar niet mee naar mijn werk in Mechelen omdat ik te lui ben, maar omdat ik mijn wagen nodig heb voor het werk om naar klanten te rijden.  De dagen dat ik geen klanten moet bezoeken, ga ik met de fiets.

Als ik dan met de wagen ga, dan lijkt de Grote Nieuwendijk mij de logische straat om er te raken.  Maar waarschijnlijk gebruik jij alleen grote verbindingswegen, ook al moet je daar veel voor omrijden.

Gast

#227 MRe:

2015-03-08 23:51:46

#214: -  

Man man wat een onzin wordt hier toch verteld om het eigen gelijk te halen.