Tegen het mobiliteitsproject wijk Nekkerspoel - Pasbrug

Quoted post


Gast

#224 Re: Re:

2015-03-08 21:48

#222: - Re:  

 de mensen achter deze petitie en het actiecomité die haat en onverdraagzaamheid zaaien, en alle mensen die ook de voordelen van de stops zien als egoïsten bestempeld. Blijkbaar is het voor deze mensen zelf om te kotsen als mijn dochter nu op straat kan spelen.

Reacties

Gast

#226 Het kan tellen

2015-03-08 23:50:14

#224: - Re: Re:  

 Het is onvoorstelbaar om te lezen waar de echte haat vandaan komt.   Volgens mij kan je onmogelijk eisen dat je eigen straat wordt omgevormd tot een leefstraat ten koste van anderen, want dat is puur egoisme.   Als je dan de mensen die erop reageren als haatzaaiers bestempeld dan ben je intellectueel oneerlijk bezig.     Verdere dialoog is dan ook totaal onmogelijk met mensen zoals u.


Gast

#228 Re: Re: Re:

2015-03-09 08:04:08

#224: - Re: Re:  

 Ik zit niet in het actiecomité en heb deze petitie niet opgestart maar ben wel tegen de paaltjes.  Als we willen dat er een andere oplossing komt dan de paaltjes, dan zijn dergelijke initiatieven wel nodig.  Als je niets doet verandert er helemaal niets.  Dan worden er argumenten op tafel gelegd pro en contra, sommige al extremer dan de andere.

De voorstanders worden dan bestempeld als egoïsten, de tegenstanders als luirikken die voor alles hun wagen gebruiken.  De waarheid ligt ergens in het midden.

Als iedereen verwijten naar mekaar blijft gooien, dan komen we er helemaal niet meer uit.  Beter zouden voor- en tegenstanders, samen met het stadsbestuur rond de tafel gaan zitten en een constructieve oplossing zoeken waarin iedereen zich kan vinden.

 


Gast

#233 Re: Re: Re:

2015-03-09 11:04:44

#224: - Re: Re:  

 Ik vrees dat plaatsen waar kinderen op straat kunnen spelen niet meer van deze tijd is.  20 of 30 jaar geleden kon dat nog maar nu moet je daar al in de hele rijjke buurten voor gaan wonen.

Het probleem is dat door die straten af te sluiten, jouw kinderen op straat kunnen spelen maar daardoor worden onze straten nog drukker.  Als die wagens gebruiken nu voor een deel onze straten.  Onze kinderen konden ook niet op straat spelen maar nu wordt het ook voor hen nog gevaarlijker.  U moet dan toch ook begrijpen dat we daar tegen ingaan.  Ook wij zijn bezorgd om de veiligheid van onze kinderen.

We kunnen er dus beter voor zorgen dat het verkeer gespreid wordt over de ganse buurt en de infrastructuur zo inrichten dat mensen die er niet echt moeten zijn, ontraden worden om deze straten te gebruiken.

Voor de kinderen moeten er in die buurten toch plaatsen zijn die ingericht kunnen worden als spleelplein, speelruimte of recreatieruimte zodat ze toch veilig kunnen buiten spelen.

Je kan er éénrichtingverkeer invoeren, waardoor er misschien ruimte vrijkomt voor fietspaden en lussen creëren om sluipverkeer tegen te gaan. Zo veel mogelijkheden dus.

Hiervoor moet de Stad Mechelen wel bereid zijn te investeren in de buurt.  Ze hebben wel geld voor de heraanleg van de Bruul, de bouw van grote parkings in en rond de stad en allerhande grote projecten.  Voor de Nekkerspoel hebben ze blijkbaar alleen geld voor een paar paaltjes.

Ik ben er dus van overtuigd dat indien iedereen rond de tafel gaat zitten (voorstanders en tegenstanders uit de Nekkerspoel en eventueel zelfs de aangrenzende buurten en het stadsbestuur), en de stad bereid is geld vrij te maken om hier te investeren, dat er een goede oplossing uit de bus kan komen.  Het moet dan wel op een deftige manier te gebeuren en niet door mekaar de huid vol te schelden.  Iedereen zal een beetje water bij de wijn moeten doen.