Zeg NEE tegen asielzoekers in Albrandswaard!

Quoted post

Gezichtenman

#778 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-08 21:38

#768: Krakeling - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Ja Krakeling. Ik ben ook blij dat er steeds minder draagvlak is.

Wat wel bloedirritant is dat iedere partij zo een beetje voor een toename van sociale woningbouw is zodat de natives hier kunnen blijven wonen en de vergunninghouders niet in geconcentreerde wijken komen.

Ik ben TEGEN meer sociale woningbouw.

De eerste spreker suggereerde  terecht het beeld dat Albrandswaard geen een vergunninghouder hoeft te plaatsen. Het coa gaat in de praktijk maar moeilijk over tot het overnemen van de regie en er zijn gemeenten die in veel mindere mate aan hun verplichtingen hebben voldaan.

Een beetje stemmingmakerij dus van de heren van de raad.

Mijn idee:

Geen toename sociale woningbouw

Geen een vergunninghouder toelaten.

Reacties

Krakeling

#781 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-08 21:52:26

#778: Gezichtenman - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

"Ik ben TEGEN meer sociale woningbouw."

Deels mee eens. Voor kinderen die bij hun ouders in Abrandswaard wonen, en in de gemeente zelfstandig willen gaan wonen, en voor mensen die economisch gebonden zijn aan de gemeente (hier werken) kan ik voorstellen dat een betaalbare, gesubsidieerde huurwoning een uitkomst is.

"De eerste spreker suggereerde  terecht het beeld dat Albrandswaard geen een vergunninghouder hoeft te plaatsen. Het coa gaat in de praktijk maar moeilijk over tot het overnemen van de regie en er zijn gemeenten die in veel mindere mate aan hun verplichtingen hebben voldaan."

Goed dat je dat noemt. Daar ging niemand van de raadsleden echt op in. 

Waar sowieso ook niemand van de raad op in ging, is het door beide sprekers genoemde culturele aspect. Dat is natuurlijk ook glad ijs voor beroepspolitic: het suggereert iets van een 'eigen cultuur' en daar zetten mensen die zich willen etaleren als 'redelijk en ontwikkeld' graag op af; ze hoeven dat ook niet te beargumenteren, want het is volslagen vanzelfsprekend dat je het fantastisch vindt als er bijv. een moskee gebouwd zou gaan worden aan de Rivierweg.

Gast

#782 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-08 21:53:36

#778: Gezichtenman - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Correctie: elke gemeente in Nederland is verplicht een quotum aan vergunningshouders te plaatsen. Dus ook Albrandswaard. En zoals u gehoord heeft, ligt de gemeente al achter op schema. Dat andere gemeenten verder achterliggen, ontheft Albrandswaard niet van haar plicht.

Geen toenname sociale woningbouw betekent dus ook het handhaven van de wachtlijsten voor jongeren in Albrandswaard die een woning zoeken. Kunt u dat uitleggen aan de burger?