Ik sta achter de politie agent in Kerkrade!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Ik sta achter de politie agent in Kerkrade!.

HOD

#2726 Misdaad loont!

2015-07-21 07:45

Te gek voor woorden, dat een agent die zich dagelijks voor de veiligheid op straat inzet gestraft wordt. Met het zo toepassen van het recht, zal misdaad blijven lonen!

Gast

2015-07-21 07:45

Tegenwoordig de omgekeerde wereld in onze rechtspraak. Handhavers en slachtoffers in de beklaagdenbank. Criminelen mogen blijkbaar alles. Het is echter het risico van hun leefwijze.

Gast

#2728 Re:

2015-07-21 07:46

#2709: p. van Loenen -  

van loenen je hebt gelijk

Deze politieagent verdient geen lintje maar wel eerherstel en respect

Gast

2015-07-21 07:47

Het is een taak van agenten (onder verantwoordelijkheid van de overheid) om (het snel groeiende) uitschot uit de samenleving te halen. Daar moeten ze niet in belemmerd worden door foute rechters. Een oorlog tegen dit uitwas win je niet zonder onschuldige slachtoffers. Daar mag de agent niet de dupe van worden en moet meer bevoegdheden krijgen en steun van de overheid die zijn verantwoordelijkheid ook moet nemen.

Gast

2015-07-21 07:48

Omdat ik niet vind dat de politieman een slachtoffer moet worden....Voor de bestuurder en bijrijder geldt: eigen schuld, dikke bult!!!!

Gast

2015-07-21 07:48

Agent doet z'n (gevaarlijke) werk zo goed mogelijk en wordt bestraft door de rechter. De crimineel krijgt gelijk. Dat kan en mag niet. Sta volledig achter de politie!

Gast

2015-07-21 07:49

Als oud douanier waarbij in het verleden twee collega's zijn doodgeschoten door de destijds beruchte Baader Meinhoff Bende
weet ik wat deze politie man dit niet met voorbedachte rade heeft gedaan. Deze zaak moet zeker in hoger beroep worden behandeld.
Het komt vaker voor dat de lagere rechtspraak achter het net vist.
Deze politieman verdient een eerlijke kans vandaar dat ik deze petitie heb getekend!

Gast

Als de politie sommeert om te stoppen dan stop je.. zo niet accepteer dan de gevolgen

Gast

Onzinuitspraak van het gerecht. Bijrijder ook schuldig.

Gast

2015-07-21 07:50

Als de politie in dienst een handeling moet verrichten dan horen de burgers er ook naar te luisteren. Wij zijn geen politionele staat maar een democratie. Als wij er met de pet er naar gooien komt er Anarchie en kleine Kalifaatjes. En dat wil niemand.

Gast

2015-07-21 07:50

Omgekeerde wereld qua rechtssysteem. Deze strafmaar staat in geen enkele verhouding. Deze collega doet zijn werk naar eer en geweten. In een split second en adrenaline level sky high moet er een keuze gemaakt worden. Respect voor de collega.

Gast

2015-07-21 07:51

De politie moet gewoon zijn werk kunnen doen!

Gast

2015-07-21 07:51

Die knul had moeten stoppen. Hij wist dat de politie niet zo hard mag optreden als in Amerika. Daar had hij al op de grond gelegen naast de auto. Dit is het recht van de politie, hij was gewaarschuwd. Een agent die niet mag schieten???!!! Die rechter moeten ze direct ontslaan. De dader/medeverdachte wordt beschermd, en de politie moet zich verantwoorden? Ze worden hier veel te zacht aangepakt, met de knuppel erop. Ze wisten donders goed dat ze zware criminele feiten pleegden. Waarom recht om in hoger beroep te gaan, rechten verspeeld. Het hoofdje buigen en zich diep schamen, de rechter idem dito. Dit is geen rechter, maar een zeer labiel persoon.

Gast

2015-07-21 07:52

Belachelijk dat agenten moeten boeten voor de criminelen

Gast

Dit is de omgedraaide wereld: we moeten zuinig zijn op agenten die onze samenleving beschermen.
LD

#2741 Sorry maar helaas...

Ik begrijp de Pavlov reactie om medelijden te hebben met deze agent wel maar ik snap 'm niet.. Politie erkent zelf dat de agent niet volgends de geldende schietinstructies heeft gehandeld. Deze voorzien ook in noodweer en deze agent heeft dus niet volgens de regels c.q. de wet gehandeld. Als ik iets van een wetshandaver verwacht is dat hij zich zelf ook aan de wet houdt. Anarchie ligt anders op de loer. Je kan het niet eens zijn met de aard en hoogte van de straf maar de Rechter heeft in tegenstelling tot het OM in ieder geval al geconcludeerd dat de agent in kwestie verwijtbaar gehandeld heeft. Zeker in het licht van ook recentere gebeurtenissen denk ik dat het goed is als de staat en de samenleving het duidelijke signaal afgeven dat een agent niet buiten de wet valt voordat we situaties krijgen als in de VS waarbij agenten moedwillig en zonder enkele aanleiding op mensen, mogelijke verdachten, schieten of hen mishandelen. De zelfrefelectie van politie om zelf te (h)erkennen wat er fout is gegaan mis ik behoorlijk. Vandaar dat ik toejuich dat de Onafhankelijke Rechtsprekende Macht in Nederland dat wel (h)erkent en er naar handelt!

Ronald

De positie van de politie wordt steeds meer verzwakt. Ze krijgen al zo weinig respect t.o.v. vroeger. Ik heb van kleins af aan altijd respect gehad voor een agent. Dat zie je tegenwoordig helaas niet meer in deze verharde maatschappij. Een crimineel staat steeds sterker. We zijn in dit land aardig af aan het glijden met alle normen, waardes en respect.

Gast

2015-07-21 07:53

Politie behoeft bescherming.
Jos W

#2744 Re: Re: Eerst de feiten

2015-07-21 07:54

#298: op feiten gebaseerd! - Re: Eerst de feiten 

Als je het vonnis leest kun je niet anders concluderen dan dat de agent heeft geschoten terwijl dat, gelet op de feitelijke situatie, de geldende geweldsinstructies en de veronderstelde professionaliteit van iemand in een arrestatieteam, niet geoorloofd noch gerechtvaardigd was. Als de rechter zo iemand dan toch vrij zou spreken dan heb je het begin van een politiestaat (iets wat het OM graag zou zien, zo lijkt het).

Of de strafmaat passend is vind ik veel moeilijker te zeggen. Het gaat dan om de intentie waarmee de agent geschoten heeft. Als die intentie goed was dan zou ik eerder denken aan een (levenslang) verbod om een vuurwapen te hanteren en een voorwaardelijke celstraf.

Gast

Deze agent deed gewoon z'n werk.

Gast

Het wordt de hoogste tijd dat we in Nederland over gaan naar
een burgerlijke rechtspraak, zodat dit soort uitspraken (vonnissen) tot het verleden behoren.
We zijn dan ook verlost van dit soort rechters met hun riante salarissen

Gast

2015-07-21 07:55

Als iemand niks te verbergen heeft kan hij stoppen met zijn wagen. Dan behoeven agenten niet in actie te komen. Als je iets ziet wordt altijd gezegd 'dat agenten het werk opknappen'. Wie belt nu nog de politie?

Gast

Agent deed zijn werk en criminelen hebben hier in nederland het erg makkelijk en deze straf is echt onrechtvaardig....meneer de rechter !!!!!!

Gast

Rechter heeft geen idee van de werkelijkheid

Gast

Als de politie niet neer mag handelen belanden wij i n een banananrepubluek