Zeg nee tegen azc Brunssum

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zeg nee tegen azc Brunssum.


Gast

#2301 Re:

2015-11-30 19:58

#2299: -  

 en kom op ook asielzoekers weten dat het allemaal langer duurt, dan gedacht. Niet gek met zoveel te gelijk. Ze moeten eens leren geduld te hebben en blij zijn dat ze in elk geval veilig zijn. Dat was toch waarom ze gevlucht waren? Of toch om het huis werk geld??? De asiel zoekers die uit oorlogs gebied komen weten dat ze niet terug worden gestuurd en voor degene die niet uit een oorlogs gebied komen hadden hier al niet moeten zijn!


Anonymous

#2302

2015-11-30 22:14

Nee makker, het verschil is dat jij dingen tussen de regels zet. Die staan er niet, maar jij fantaseert ze erbij. Er staat, bijvoorbeeld, in geen van beide artikelen over de onrust in het azc in Weert of, wat en hoe het COA de bewoners informeert over de voortgang van hun individuele asiel aanvraag. Toch zie jij kans om het COA te verwijten de bewoners niet te sussen of te informeren. Toch zie jij kans om het COA te verwijten zich niet bezig te houden met zaken waarvoor ze helemaal niet competent zijn. Dat makker, is het verschil.


Anonymous

#2303 Re: Re:

2015-11-30 22:21

#2301: - Re:  

 In hoeverre zijn die mensen "veilig" als ze bij god niet weten of ze mogen blijven en niet ieder moment weer op pad gestuurd zullen worden?

Weet jij wat de termijn is die de IND heeft om een asielaanvraag in behandeling te nemen? Wanneer de aanvrager uiterlijk geïnformeerd moet worden? En of die termijnen door de IND in acht genomen worden?

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2304 Zo kan het ook:

2015-12-01 02:15

Amsterdammers verwelkomen vluchtelingen met open armen

Buurtbewoner van noodopvang: 'Het zijn gewoon mensen zoals jij en ik, dus wat is het probleem'

Ruim honderd Amsterdammers bezochten maandagavond een informatiebijeenkomst over een noodopvang voor asielzoekers in hun wijk. Ze namen geen spandoeken en fakkels mee en brachten geen fantasieën over vluchtelingen en dochters op rijm ten gehore. De bekendmaking dat een voormalig woonzorgcentrum binnenkort ruim 350 vluchtelingen zal gaan huisvesten, leverde allesbehalve Steenbergse toestanden op.

Dat het allemaal niet zo hatelijk en angstig hoeft, blijkt uit een reportage van AT5. De toegestroomde buurtbewoners hebben er helemaal niets op tegen dat er straks een noodopvang in hun wijk staat. Integendeel. ‘Eigenlijk kom ik hier als buurtbewoner alleen maar kijken wat we hier kunnen doen. Om het de asielzoekers wat comfortabeler te maken,’ zegt een van de aanwezigen. 

Op de vraag of het begrijpelijk is dat er in andere delen van het land veel weerstand is tegen de komst van de vluchtelingen, antwoordt een aanwezige buurtbewoner: 

'Ik denk dat de recente ontwikkelingen in Parijs en andere landen waar aanslagen zijn geweest, dat mensen dat toch gaan associëren met de mensen uit Syrië. Dat is begrijpelijk. Ik denk dat het heel verstandig is om heel veel informatie te geven over de achtergrond van deze mensen om die angst een beetje weg te nemen.'

Nog een buurtbewoner zegt: 

'Ik hoor heel rare geluiden uit Nederland. Dat mensen deze mensen niet willen ontvangen, dan denk ik waarvoor ben je nou eigenlijk bang. Het zijn gewoon mensen zoals jij en ik, dus wat is het probleem.'

Weer een ander sluit de reportage af met de woorden: 

'We hebben een buurt die heel langzaam verkleurt en dat is ongelooflijk leuk. Ik ben daar totaal niet op tegen. Aangezien die mensen alleen maar narigheid thuis hebben, kunnen we ze wel iets laten delen van onze welvaart.'

 


Gast

#2305 Re:

2015-12-01 04:40

#2302: -  

 nee hoor het zou ze netjes staan. Zelfs asielzoekers hebben een tijd geleden elkaar gewaarschuwd niet hierheen te komen, omdat het allemaal veel langer duurde dan zij hadden gedacht. Die asielzoekers weten het. Dat het niet leuk is het wachten tja. Trouwens Nederlanders die al jaren op een wachtlijst staan voor een huis zijn ook boksen gaan ook niet vechten. Dat is weer de mentaliteit van hun. Geen geduld en vechten


Gast

#2306 Re: Zo kan het ook:

2015-12-01 04:43

#2304: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Zo kan het ook: 

 ja mooi 1 kant van het verhaal en dat is ook daar niet hoe iedereen denkt. Een paar mensen die voor zijn interviewen heel goede


Gast

#2307 Re: Zo kan het ook:

2015-12-01 04:45

#2304: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Zo kan het ook: 

 ja mooi 1 kant van het verhaal en dat is ook daar niet hoe iedereen denkt. Een paar mensen die voor zijn interviewen heel goed


Gast

#2308 Re: Re: Re:

2015-12-01 04:49

#2303: - Re: Re:  

 zoals ik al eerder zei. Degene uit een oorlogsgebied Komen dat ze niet terug hoeven. Dat is bekend zelfs bij mij en dus zeker bij de geïnteresseerden van het coa. En ga me niet zeggen dat die mensen van het coa niks weten dat is onzin. De termijn van IND weet ik niet en ook dat zijn mensen die dingen moeten uitzoeken en met ZOVEEL vluchtelingen kun je er vanuit gaan dat het allemaal langer duurt. Die arme mensen hebben ook maar 2 handen.


Anonymous

#2309 Re: Re:

2015-12-01 10:54

#2305: - Re:  

 O je hebt ze stuk voor stuk gesproken. Vandaar dat jij zo precies weet wat iedereen denkt en doet.


Anonymous

#2310 Re: Re: Zo kan het ook:

2015-12-01 10:55

#2306: - Re: Zo kan het ook: 

  O je hebt ze stuk voor stuk gesproken. Vandaar dat jij zo precies weet wat iedereen denkt en doet.


Anonymous

#2311 Re: Re: Re: Re:

2015-12-01 10:56

#2308: - Re: Re: Re:  

  O je hebt ze stuk voor stuk gesproken. Vandaar dat jij zo precies weet wat iedereen denkt en doet.

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2312 Zo kan het ook:

2015-12-01 11:50

Acht lege rijksgebouwen beschikbaar voor vluchtelingen

Redactie L1
Geplaatst opdinsdag 1 december 2015 - 11:35
 

In Limburg zijn acht lege rijksgebouwen beschikbaar gesteld voor de huisvesting van vluchtelingen met een verblijfsvergunning.

Gemeenten kunnen deze gebouwen huren van het Rijksvastgoedbedrijf tegen een kostendekkende huurprijs. Het gaat onder meer om de voormalige marechausseekazernes in Heerlen en Maastricht.

Doorstroming
Het kabinet wil hiermee de doorstroming van vergunninghouders uit de asielopvang versnellen. Op die manier komen er plaatsen vrij voor de nieuwe asielzoekers die naar Nederland komen en is de crisisopvang in sporthallen niet meer nodig.

Door de lege rijksgebouwen te gebruiken gaat de huisvesting van vluchtelingen met een verblijfsvergunning bovendien niet ten koste van de mensen die een woning zoeken in de sociale huursector.

Subsidie
Er komt een subsidieregeling van 87,5 miljoen euro voor gemeenten, corporaties en commerciële verhuurders om voor woonruimte te zorgen voor 14.000 vluchtelingen, bovenop de bestaande woningvoorraad.

Ook het geschikt maken van lege rijksgebouwen valt onder de subsidieregeling. Voorwaarde voor subsidie is dat het gaat om sobere woonruimte voor minstens vier vluchtelingen samen. Doordat de bewoners woonruimte delen, krijgen zij een lagere bijstandsuitkering. De huur is laag, zodat er ook geen huurtoeslag voor de bewoners mogelijk is.

 


Gast

#2313

2015-12-01 11:52

KONSTANZ - In de Duitse universiteitsstad Konstanz is het maandagnacht in een opvanglocatie voor vluchtelingen tot een massale vechtpartij gekomen. Aanvankelijk hadden een Albanees en een Afghaan ruzie met elkaar, maar later bemoeiden veel meer mensen zich ermee. Uiteindelijk waren zo'n veertig vreemdelingen bij het geweld betrokken.

De asielzoekers gingen elkaar te lijf met uiteenlopende spullen, zoals borden, brandblussers en kapstokken. Drie vluchtelingen en een beveiliger raakten lichtgewond.

Zal ook weer een heeele goede reden voor zijn he???? Altijd anderen schuld nooit de asielzoekers

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2314 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-01 11:55

Geerd for president!

 

Lang heb ik me tegen het idee verzet, maar het moet maar gebeuren: de PVV in het kabinet. Het moet de enige manier zijn om van dat stel horrorkleuters  af te komen. Zelfs toen ‘gematigde’ PVV’ers als Van Klaveren, Bontes en Van Vliet de fractie verlieten vanwege de Minder Marokkanenuitspraak bleek dit een politieke misrekening van hen te zijn. Na een korte dip is de PVV in de peilingen immers alleen nog maar groter geworden. Meer dan één op de vijf mensen die u op straat aankijkt is een minder Marokkanen willende, moslimsdeporterende en kopvoddentaks maar een onschuldig grapje vindende nazisympathisant. En waarschijnlijk een zwartepietfundamentalist. Denk daar maar eens over na. Ik althans heb gematigde PVV’ers zich nog niet horen distantiëren van het politiek terrorisme van de PVV, dus vooralsnog ga ik ervan uit dat één op de vijf mensen in de straat een extremistische PVV’er is. Ja, of het moet die mensen die zinnen beginnen met “Ik ben geen PVV’er, maar….” om vervolgens het hele programma van de PVV op te dreunen.

Maar goed, dat kabinet, stelt u zich het eens voor. Zelfs nu hebben ze al de grootste moeite om de volslagen maniakken en malloten te vermijden bij hun selectie van volksvertegenwoordigers. Zelfs als nota bene fractievoorzitter in de Eerste Kamer hebben ze niets beters kunnen vinden dan een in afgrijselijke mantelpakken gestoken, volslagen incompetente rabiaatrechtse robot, die haar debatten nog net niet van een briefje voorleest. Nee, dat wordt lachen, dat kabinet. Graus als staatsssectretaris van de Geheime Dierenpolitie, Bosma op het nieuwe ministerie van propaganda, de hysterische Van Roon op justitie en Lilian Helder op Financiën, met haar getalsmatig inzicht. Beertema moet natuurlijk op onderwijs.

Deze twee laatste twee, die zich marginaal normaler hebben gedragen dan sommige andere PVV’ers, zullen zich eindelijk bevestigd zien in hun jarenlang gekoesterde ambities en de frustratie van nimmer erkende capaciteiten van zich af kunnen schudden. Totdat dit kabinet natuurlijk net zoals de LPF, maar dan misschien nog erger, in een groteske chaos ten onder zal gaan, en ze de rest van hun leven in schaamte en wrok door zullen moeten brengen.

Maar hoe krijgen ze dan een meerderheid, zul u zich afvragen? Nou gewoon, met de VVD en het CDA gedogend vanuit de Kamer, en er is vast nog wel een SGP en 50Plus die Het Derde R… Bruin III wil steunen. Buma heeft bovendien, net als Maxime Verhagen destijds, alleen maar gezegd niet meer te willen regeren met de PVV maar dat deden ze destijds immers ook niet, dus die zit nergens aan vast wat dat betreft.

De herrijzenis van een CDA toont bovendien aan dat dit volk deze chaos verdient. Was dit een fatsoenlijk volk geweest, dan waren zowel de VVD als het CDA politiek dood geweest na de collaboratie met de PVV tijdens Bruin I. Het CDA nog meer dan de VVD, omdat het CDA immers pretendeert morele principes te hebben. De VVD is immers toch altijd meer de partij geweest van “Wij zijn onszelf verrijkende klootzakken en wij zijn daar trots op”, nietwaar? Blijf vooral op dit soort rechtsextremisme-apologeten stemmen, en ik zeg: “Geerd for President!”

 

 


Gast

#2315 Re: Re: Re: Re: Re:

2015-12-01 11:56

#2311: - Re: Re: Re: Re:  

 Ik zie dat je nog dommer bent dan mij. Ik druk per ongeluk 2x, maar jou lukt het zelfs 3x. Ik hoef ze niet stuk voor stuk gesproken te hebben. Ik hoef ze ook niet te kennen. Sommige dingen zijn algemeen bekend. Zullen ook vast al wat van uitleg hebben gekregen over hoe het gaat de weg naar een verblijfsvergunning. Niks weten en langer duren is toch goed voor degene die straks terug moeten, zijn ze wat langer "veilig" geweest. De anderen moeten gewoon GEDULD hebben. Net als alle mensen die tot hun 40ste bij hun ouders moeten blijven, omdat er ellenlange wachtlijsten zijn.

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2316 Re:

2015-12-01 11:59

#2313: -  

 Valt jou niets op? Mij wel.

Asielzoekers hebben wel eens bonje met elkaar en dus ontstaat er van tijd tot tijd ongeregeldheden in het opvangcentrum. Asielzoekers vernielen dan zichzelf en spullen van het opvangcentrum. Domrechts heeft alleen maar ruzie met zichzelf en richt haar geweld tegen de opvangcentra. Domrechts vernielt dan asielzoekers en spullen van de opvangcentra.

Zie je nu de verschillen? Of kijk je liever weer weg, steek je je kop in het zand en sluit je je ogen voor de werkelijkheid?

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2317 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-01 12:01

Zweden raakt 14.000 asielzoekers kwijt

Vermoeden bestaat dat de vluchtelingen voor een hongerloon illegaal aan het werk gezet zijn

In Zweden zijn 14.000 asielzoekers spoorloos verdwenen. De autoriteiten vermoeden dat de vluchtelingen door werkgevers worden uitgebuit.

Dat blijkt uit een bericht van de Zweedse krant Aftonbladet. De asielzoekers stonden op het punt het land uitgezet te worden toen ze plots nergens meer te vinden waren. 

Zweden heeft de afgelopen tijd de grenscontroles en de asielwetgeving strenger gemaakt. In totaal zijn er 21.748 asielzoekers in Zweden die te horen hebben gekregen dat ze het land moeten verlaten. Van 7.608 is bekend waar ze zijn, namelijk in de opvang, de anderen zijn simpelweg verdwenen. ‘We weten gewoon niet waar ze zijn,’ zegt hoofd van de Zweedse grenspolitie Patrik Engström.

Hoewel de politie ervanuit gaat dat een aantal het land inmiddels verlaten heeft, is er het sterke vermoeden dat een groot deel zich nog ergens in Zweden bevindt. Engström denkt dat veel asielzoekers illegaal aan het werk zijn gezet door bedrijven. ‘Er zijn werkgevers die uit winstbejag mensen zonder verblijfsvergunning tegen een hongerloontje aan het werk zetten,’ aldus het hoofd van de politie. 

Bron: De Morgen

 

We motten ze niet, maar als we eraan kunnen verdienen, dan laat maar komen!

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2318 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-01 12:04

Parijse terrorist was lid van politieschietclub

Bataclan-massamoordenaar had wapenvergunning, trainde tussen agenten

Samy Amimour, een van de drie terroristen die een massamoord beging in de Parijse concertzaal Bataclan en zichzelf daarna opblies, heeft in 2012 een wapenvergunning gekregen en was lid van de Nationale Politie Schuttersvereniging in de Franse hoofdstad.

De 28-jarige Samy Amimour die later terrorist werd, werkte indertijd als buschauffeur, meldt iTele. Hij schoor zijn baard af om enige verdenking te vermijden en meldde zich in april 2012 bij de ANTP, Association Nationale de Tir de la Police, waar ook particulieren terecht kunnen. Hij had geen strafblad, kreeg een wapenvergunning en oefende er met vuurwapens. Amimour, zoon van een feministe, was toen al geradicaliseerd. Een half jaar later, in oktober, werd hij aangeklaagd wegens het beramen van terroristische activiteiten na een poging naar Jemen of Pakistan af te reizen om zich daar bij jihadisten aan te sluiten. Tegenover de rechter verklaarde hij dat zijn lidmaatschap van de schietclub vanuit een interesse in vuurwapens van jongsaf aan. In Senegal had hij op vogels gejaagd. Hij werd op borg vrijgelaten en vertrok in september 2013 naar Syrië. Justitie vaardigde daarop een internationaal arrestatiebevel tegen hem uit.

 

Wie doet dat toch telkens, die labiele figuren een wapenvergunning en training geven? De IS?


Gast

#2319 Re: Re:

2015-12-01 12:06

#2316: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Re:  

kijk daar gaan we weer. Asielzoekers doen wat, maar zelfs dan moet rechts erbij gehaald worden. Rechts staat hier totaal buiten. Laat zien dat je niet gewoon kan toegeven dat dat ook niet zo'n geweldige mensen zijn die asielzoekers. 


Gast

#2320 Re: Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-01 12:08

#2317: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Het ware gezicht van Extreem Rechts 

 hahaha echt??? Jij zet een stukje hierop waar ze gewoon fantaseren over waar de mensen zijn???? Zeg niks meer over mij


Gast

#2321 Re: Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-01 12:10

#2318: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Het ware gezicht van Extreem Rechts 

 Tja dat zijn de wetten en regeltjes he zoals onschuldig tot beschuldigd bewezen is enz

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2322 Re: Re: Re:

2015-12-01 12:24

#2319: - Re: Re:  

 Nee, rechts staat hier niet buiten. Ik laat jou zien wat het verschil is tussen de diverse soorten ongeregeldheden in en rondom de opvangcentra. Jij wilt, zoals ik al dacht en aangaf, je ogen weer sluiten voor het terrorisme van rechts. Je zult maar in een opvangcentrum moeten wonen terwijl je weet dat het krapuul van Pegida elk moment kan toeslaan en de boel in brand steken. Het zou niet het eerste centrum zijn en ook niet het laatste. Da's prettig wonen als je net uit een brandhaard komt. Rechts staat hier dus zeer zeker niet buiten.

Hoe laat het zien dat ik "niet kan toegeven dat asielzoekers ook niet zo'n geweledige mensen zijn", als ik jou het verschil laat zien tussen ongeregeldheden en geweld binnen de groep asielzoekers en ongeregeldheden en geweld tegen de groep asielzoekers? Lees jij weer dingen die er niet staan? Wat jij nog steeds niet begrijpt is dat asielzoekers ook mensen zijn, niet als jij en ik, met al hun goede en slechte eigenschappen. Behandel hen dan ook zo!

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2323 Re: Re: Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-01 12:26

#2320: - Re: Het ware gezicht van Extreem Rechts 

 Ik begrijp dat jij dus wel weet waar ze uithangen?

Jij lult ook hoe het jou uitkomt.

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2324 Re: Re: Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-01 12:27

#2321: - Re: Het ware gezicht van Extreem Rechts 

 O nu wel? Dan kun je dus ook geen Marokkanen het land uitzetten, omdat ze Marokkaan zijn of asielzoekers weren, omdat het asielzoekers zijn. Want noch Marokkaan zijn, noch asielzoeker zijn is een misdaad.

Handel dan ook naar wat je zelf zegt en roep niet steeds opnieuw zomaar wat!


Gast

#2325 Re: Re: Re: Re:

2015-12-01 12:32

#2322: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Re: Re: Re:  

 Hahaha echt???? De ruzie begon met2 mensen in het azc en nu wil je daar rechts de schuld van geven???? Dat heb ik nergens zien staan! Dat verzin jij. En ja het zijn mensen en er zitten ook goede tussen die zich aanpassen en dankbaar zijn. Niemand weet wie wel en wie niet