Zeg nee tegen azc Brunssum

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zeg nee tegen azc Brunssum.


Gast

#2351

2015-12-02 10:33

Je blijft je rot lachen om al die domme uitvluchten van jullie. Die zijn allemaal al tot op het bot versleten door duizenden anderen vóór jullie. Moesten we ook lachen.

Huilen is het omdat jullie je eigen portemonneetje zo verschrikkelijk veel belangrijker vinden dan het leven van mensen. M-E-N-S-E-N van vlees en bloed, net als jij en ik. Mensen die ooit geboren zijn uit de liefde tussen man en vrouw. Mensen die ooit in de wereld gekomen zijn met hoop en dromen en dachten dat ze wel iets moois van dit leven konden maken. Mensen die au roepen als ze pijn hebben, net als jij en ik. Die lachen om een goeie grap, huilen van verdriet, elkaar kussen van geluk en troosten bij verlies.

Zien die mensen er anders uit dan jij of ik? Ja, die zien er zeker anders uit en die spreken ook een ander taaltje, eten ander voedsel, bidden tot een andere God, richten hun huis anders in. Maar hoeveel anders die mensen ook zijn dan jij en ik, vergeet nooit dat ze oneindig maal méér hetzelfde zijn als jij en ik.

En nu wil jij hen de deur voor hun neus dichtslaan, omdat zij de pech hebben gehad om niet in een gespreid bedje geboren te worden, zoals jij? Dat er in hun land geen vrede heerst, zoals hier bij jou? Dat zij elke dag in doodsangst leven, een deel van hun familie al hebben zien sneuvelen, mogelijk hun eigen ouders, hun eigen kinderen, broers, zussen, wie weet in hun eigen armen. Angsten en verdriet dat jij niet kent, maar waarom jij hen veroordeelt. Want zij horen niet Brunssum, zij passen niet in Brunssum, zij deugen niet en brengen alleen maar ellende, al ken je hen niet en weet je niet eens wie er komen gaat: je oordeel staat allang vast.

Ja, ik lach nog steeds om jullie domheid en egoïsme, maar ik ween tevens vanwege het feit dat ik omringd ben door harteloze beesten zoals jullie, die behoeftigen de deur wijzen om redenen die niet eens waard zijn om op papier gezet en gelezen te worden.

Je wilt spreken over normen en waarden, over cultuur en gebruiken? Bezin je eerst eens over wat jouw eigen cultuur is, of liever: was, want je hebt hem weggegooid zoals je een oude sok vol gaten weggooit. Wat jouw normen en waarden zouden moeten zijn waar je zo graag mee schermt. Wat de gebruiken van jouw ouders, jouw grootouders en voorouders waren, die NIET iedereen de deur voor de neus dichtgooiden als de nood aan de man was, maar beseften dat zij mensen onder mensen waren en hulp boden als hulp gevraagd werd. Omdat ze wisten dat zij hulp zouden krijgen als zij hulp vroegen.

Ik schaam me iedere dag méér om Nederlander te zijn. In de wereld te moeten zeggen dat ik uit dat land kom, dat nog geen schim meer is van wat ooit als het tolerantste land ter wereld bekend stond. Waar per hoofd van de bevolking meer in collectes werd opgehaald dan waar ook ter wereld. Van het land waar vier miljoen inwoners geleden al geroepen werd "vol is vol", maar hoe vol was het dan? Te moeten zeggen dat ik uit dat land kom waar de onverdraagzaamheid ondertussen standaard is geworden en de haat voor vreemdelingen dagelijks in elke krant en op elk internetforum beleden wordt. Ik schaam me voor jullie, dus, maar eigenlijk zouden jullie je moeten schamen.


Gast

#2352 Re: Zo kan het ook:

2015-12-02 10:42

#2350: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Zo kan het ook: 

 47.000 jeetje dat is bijna heel Nederland. Werkelijk!


Gast

#2353 Re:

2015-12-02 10:52

#2351: -  

 ja dat geloof ik dat jij je schaamt. Jij ziet het heel anders. Je kan niet de hele wereld redden. De echte vluchtelingen moeten opgevangen worden, maar ik voel me niet veilig, omdat je niet zeker kan zijn wie echte vluchteling is. Er kan ook niet maar binnen gelaten worden zonder een grens te stellen, want het gooit alles om. Het veranderd Nederland en dan heb ik het idd over geld. Ik wil niet langer of erger in een crisis komen, omdat we oneindig asielzoekers binnen laten. Daar wil ik niet voor in armoede gaan leven dat klopt. Laten we eerlijk zijn die collectes de opbrengst daarvan ging voor een groot gedeelte in de zakken van directeuren het is een bodemloze put. Hoeveel geld is opgehaald voor onderzoek naar kanker. Vinden ze een medicijn krijgt niemand het, want het is te duur. 

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2354 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-02 11:13

Vijf keer Parijs, maar niemand is geschokt

Zinloos geweld in het oosten van Congo van een omvang die de aanslagen in Parijs in het niets doet verzinken. Toch zijn er geen internationale marsen, geen Facebook-rouwvlaggen, geen verontwaardiging. Je suis Eringeti.

Gisteren zondag rond 3 uur in de namiddag werd een drievoudige aanslag gepleegd in Eringeti, in het uiterste noorden van de provincie Noord-Kivu. Tegelijkertijd werd een raid uitgevoerd op het legerkamp, op het commercieel centrum en op het gezondheidscentrum. Volgens een voorlopige balans zijn er 26 doden: 12 aanvallers (zoals gebruikelijk omschreven als “vermoedelijke ADF-rebellen”), 7 soldaten van het regeringsleger, 1 blauwhelm uit Malawi en 6 burgers waaronder een verpleegster en 2 kinderen die op de afdeling intensieve zorgen lagen.

Het gezondheidscentrum en de handelswijk werden eerst geplunderd en dan in de as gelegd. Ook de lokale gemeenschapsradio. Vijf pantserwagens van MONUSCO werden beschadigd door zware projectielen, afgevuurd door de aanvallers. De gevechten hebben aangesleept tot drie uur ’s nachts.

Hoe kan een staatshoofd zo wraakroepend afwezig blijven? Geen Congolees die het begrijpt. Ik evenmin.

Dit is de zoveelste aanslag in een lange rij, gemiddeld twee per maand, die in oktober 2014 een aanvang nam. Het aantal slachtoffers is intussen tegen de 600 opgelopen, bijna 5 keer zoveel als in Parijs. Maar in werkelijkheid ligt de dodentol veel hoger: vele mensen zijn verdwenen, ontvoerd en wellicht vermoord zonder dat hun lichamen werden gevonden.

Wat doet de overheid? Niets. President Kabila, die meteen zijn medeleven uitte aan zijn Franse ambtsgenoot, kort na 13 november, zwijgt opnieuw, zoals altijd, in alle nationale talen. Hoe kan een staatshoofd zo wraakroepend afwezig blijven? Geen Congolees die het begrijpt. Ik evenmin.

Geen rebellenoorlog meer

Vandaag hadden we een workshop georganiseerd met de boerenorganisaties die in de rijstketen werken en ook uit Eringeti was er een vertegenwoordigster. Ik vroeg aan Venus (niet haar echte naam) hoe zij tegen die never-ending reeks aanslagen van de ADF-NALU aankijkt.

Gaat het wel om de ADF? We hebben hen jarenlang weten aanwezig zijn. Hun doel is om de regering van Museveni in Kampala, Oeganda, omver te werpen. Waarom zouden zij dan in Congo zoveel heibel schoppen? Jarenlang kwamen ze regelmatig bij de boeren langs. Ze kondigden dan aan dat ze twee dagen later opnieuw zouden langskomen om de voedingsmiddelen op te halen die ze bij de boeren hadden “besteld”. Wie daar niet voor zorgde kreeg het dan wel met hen aan de stok. Maar de hoeveelheden die ze opeisten bleven redelijk. Het was een soort van belasting. En als ze al eens mensen opeisten om de goederen te dragen, kregen die een gids mee terug om hen weer veilig thuis te brengen. Soms werden er vrouwen ontvoerd, en dan kregen we nadien toch weer nieuws over hen. Hoe ze werden uitgehuwelijkt aan deze of gene gradé en zijn kinderen ter wereld brachten.

Maar nu is het helemaal anders. Dit is geen ADF-stijl meer. Dit is moord en doodslag, plundering, hele velden worden leeggeroofd, niets blijft nog over voor de mensen zelf. Dergelijk beleid van de verschroeide aarde valt niet te rijmen met de ADF-aanpak. Zij hebben er geen enkel belang bij dat de bevolking volledig aan de grond komt te zitten. We hebben het lichaam teruggevonden van een vrouw waar de tong, strottenhoofd, luchtpijp, longen en hart waren uitgesneden. Daar zit duidelijk zwarte magie achter. Dit is geen rebellenoorlog meer.

Ook werden al herhaaldelijk zogenaamde ADF-rebellen gevat. Je zou dan toch denken dat ze op de rooster worden gelegd. Dat de bevolking verneemt waar ze voor staan? Waarom ze die slachtpartijen uitvoeren? Niets. Nooit horen we er nog iets van. Ook hebben ze nooit ofte nimmer één enkele aanslag opgeëist. Dat doen rebellen doorgaans toch wel graag! Waarom dan niet in Congo? Misschien omdat het helemaal geen rebellen zijn?’

Niets dat een vrouw beter herkent dan haar eigen kleren

Het valt me op dat de aanvallen vooral geïnspireerd zijn door de oogstcycli van de gewassen. Eerst onveiligheid creëren vlak voor de oogst, en dan alles zelf oogsten. Laatst zag ik een overheidssoldaat met drie brommers die samen 6 zakken cacao vervoerden. Je gaat me niet vertellen dat hij die zelf gekweekt heeft!

Niet zolang geleden zou er een rotatie plaatsvinden van troepen van ons nationaal leger. Maar diegenen die werden afgelost, wilden helemaal niet vertrekken. Dat zal beslist niet zijn omdat ze de streek zo mooi vinden, wel omdat ze veel te goede zaken doen.

Dorpelingen herkennen onder de aanvallers familieleden van lokale notabelen die mee plunderen. Achteraf zien de dorpsvrouwen hoe de echtgenotes van de militairen pronken met de kleren die bij hen thuis werden geroofd. Er is niets dat een vrouw beter herkent dan haar eigen kleren. Hierover is geen vergissing mogelijk, geloof me!’

Geen enkel verschil

Wat is de plaats van de MONUSCO-blauwhelmen in dat verhaal?’, vroeg ik met stijgende verbazing.

Die doen niets. Vroeger trokken ze ten strijde met ons nationaal leger, maar daar zijn ze al een hele tijd mee gestopt. Nu komen ze alleen maar altijd en overal te laat. Branden blussen is hun hoofdbezigheid. Of de wacht kloppen. Op de plaats waar kolonel Mamadou Ndala werd vermoord, komt elke dag een pantserwagen post vatten, en tegen 16u30 keert hij terug naar zijn kamp. Alsof er na dat uur niets meer zou kunnen gebeuren? Nu ook, na de aanval, hebben ze in hun helikopters wat rondjes zitten draaien, tot boven Beni. Wat is de zin daarvan? De mensen nog banger maken?

Onlangs zag een groep dorpelingen hen vuilnis weggooien op een veld. Toen ze gingen kijken vonden ze in het afval volledig met tape omwikkelde kartonnen dozen, zodat het afval de inhoud niet zou kunnen bereiken. Ze hebben er één doos uitgenomen, en tot hun verbazing stak ze boordevol eten. Ze hebben zich dan verschanst om te zien wat er verder zou gebeuren, en inderdaad, na enige tijd kwam een groep mannen de dozen ophalen en verdwenen ermee in de jungle. Dus, je weet dan meteen dat er ook bij de blauwhelmen schurken zitten die medeplichtig zijn, wellicht tegen een royale vergoeding.

Hun aanwezigheid wordt niet gevoeld, weet je. Het maakt eigenlijk niets uit of ze er nu zijn of niet. Daarom wil een deel van de bevolking hen zelfs liever weg. Als je beseft hoeveel dat blauwhelmgedoe allemaal kost! Terwijl hun aanwezigheid geen enkel verschil uitmaakt.

Ooit moet die waanzin toch eens stoppen, maar wanneer? Bij jullie in Europa, trekt de overheid meteen alle registers open. Hier bij ons, in Congo kijken ze de andere kant uit. Zij vinden dat blijkbaar normaal. Voor ons is die houding gewoonweg niet te vatten. Tenzij… ze zelf medeplichtig zijn.’

 

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2355 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-02 11:15

Domrechts privilege

 

Toen Hassnae in 2008 een Turks-Nederlandse imam de oren waste, ontstak een groot deel van haar niet-islamitische lezers in grote woede. De imam had een nogal bedenkelijk advies gegeven aan een meisje dat door haar neef was verkracht. Kort en goed kwam het erop neer dat ze het er zelf naar had gemaakt omdat ze zich met die neef had afgezonderd, en dat aangifte niet per se was aan te raden, want dat zou die neef én haarzelf in een lastig parket brengen.

Hassnae schreef dit soort stukken op mijn aandringen. “Mijn lezers zijn bang voor moslims omdat ze alleen maar islamitische griezels in de media zien”, zei ik. “Jij kunt ze als liberale moslim geruststellen.” Ze had helemaal geen zin in die discussie maar ze deed het, deels, omdat ik het vroeg.

Dat was helemaal niet waar die lezers op zaten te wachten. Hassnae moest maar onder ogen zien dat de achterlijke opvattingen van die imam bij haar geloof hoorden, oreerden ze. Háár islam was niet de echte islam. Wat die imam preekte, dát was de echte islam. Het werd me snel duidelijk dat zogenaamde ‘islamcritici’ juist de liberale, of zoals zij het noemen ‘gematigde’, moslims intens haten omdat die hun gekoesterde beeld van de vreeswekkende islam bedreigen.

Authentieke islamitische bronnen

Er ontstond een oorlog tussen ons en die lezers, die doorklonk tot in de kolommen van onder andere TrouwElsevier en De Telegraaf en die nog altijd niet is afgelopen. 

Dit alles laat zien dat er sinds 2008 geen enkele voortgang is te zien in het ‘islamdebat’. Toen werd dat overschreeuwd door zelfbenoemde niet-islamitische islamgeleerden die eerst en vooral gezegd willen hebben dat het de islam is en nu wordt dat overschreeuwd door zelfbenoemde islamgeleerden die erop hameren dat de islam de oorzaak is van alle ellende in de wereld.

Gisteren had de Volkskrant het 13678e opiniestuk waarin werd gedramd dat “helaas” (het schijnheilige “helaas” ontbreekt nooit), Daesh niks doet dat tegen “de islam” indruist (ik zeg Daesh, niet om ISIS te irriteren maar omdat het niet mag van Domrechts). Daarbij worden dan – vaste prik – een paar citaten uit “authentieke islamitische bronnen” aangehaald en klaar is Kees.

Virulent antisemitisme

Je kunt makkelijk hetzelfde doen met het bloedbad, dat vorige week door een christen werd aangericht bij een abortuskliniek in Amerika. Abortusklinieken zijn al decennia het mikpunt van virulente haatcampagnes door conservatieve christenen en de bijbelboeken Leviticus en Deuteronomium staan vol opdrachten om zondaars te doden: ‘de mannen van haar stad zullen haar stenigen’; ‘beiden zullen zij sterven’; ‘hij zal zeker ter dood gebracht worden’; ‘ik zal u met het zwaard doden, zodat uw vrouwen weduwen worden en uw kinderen wezen’; “met vuur zal men hem en haar verbranden”; ‘beiden zullen zij uitgeroeid worden uit het midden van hun volk’; ‘stenigen zal men hun’. Enzovoort, enzovoort. 

“Ja maar”, zeggen de christenen dan, “dat is het Oude Testament! Wij volgen het Nieuwe Testament, waarin Jezus vergeving preekt!” Wat virulent antisemitisch én bullshit is, want in Mattheus, dat is het Nieuwe Testament, staat over de oude joodse wet: ‘Eer de hemel en de aarde vergaat, zal er niet één jota of één tittel vergaan van de wet.’ Jezus zegt trouwens dat hij helemaal geen vrede komt brengen ‘maar het zwaard! Want ik kom een wig drijven tussen een man en zijn vader, tussen een dochter en haar moeder en tussen een schoondochter en haar schoonmoeder; de vijanden van de mensen zijn hun eigen huisgenoten!’

Hoppa. Dus helaas, christenen, kun je wel voedselpaketten gaan staan uitdelen met je schijnheilige smoel, dat is niet jouw geloof, vriend. Stenigen zul je, en je geweer leegschieten op zondaars.

Vreedzame moslims

Niemand die het in zijn hoofd haalt zoiets tegen een christen te zeggen, maar het is wel heel normaal om volstrekt vreedzame moslims, die in hun hele leven geen vlieg kwaad hebben gedaan, om hun oren te slaan met allerlei uit de context gerukte citaten uit ‘authentieke islamistische bronnen’. 

Volkskrant-lezers krijgen helemaal een keiharde lul of natte kut als iemand het doet die zelf een islamitische achtergrond heeft, zoals gisteren in de Volkskrant Halim El Madkouri, die zichzelf Arabist en islamoloog noemt maar die, zo ontdekte ik na zijn naam te hebben gegoogeld, vooral bekend is geworden omdat hij een ordinaire dief is, die duizenden euro’s aan gemeenschapsgeld heeft gestolen, dat was bedoeld om radicalisering van moslimjongeren tegen te gaan. 

El Madkouri is het er blijkbaar vooral om te doen zélf beter te worden van radicaliserende moslims en als het niet linksom kan, moet het maar rechtsom. Een veel voorkomend fenomeen bij een inmiddels omvangrijke aparte bevolkingsgroep, de zogenaamde Volkskrant-Marokkanen.

Terroristische aanslag

“Waarom wordt eigenlijk die discussie gevoerd of Daesh wel of geen islam is?”, vroeg moslimkenner Martijn de Koning zich af. Omdat de koortsachtige moslimhaat moet worden gelegitimeerd, natuurlijk. Daesh wordt hier niet gehaat; Daesh is juist zeer geliefd in Nederland. Niet bij moslims, maar bij moslimhaters. 

Na elke terroristische aanslag worden door moslimhaters op het Internet altijd razendsnel filmpjes verspreid van juichende moslims, om lekker verontwaardigd te kunnen zijn én om te laten zien dat, zie je wel, de moslims willen ons dood hebben. Die filmpjes blijken altijd nep, altijd blijkt het te gaan om jaren oude opnamen van moslims die juichen omdat ze de loterij hebben gewonnen of omdat Marvel eindelijk de nieuwe trailer voor Captain America: Civil War heeft vrijgegeven.

Bom op Utrecht Centraal

Maar weet u wie echt om terreur juichen, in alle openheid zelfs? Nou, de door Domrechts op handen gedragen Arthur van Amerongen bijvoorbeeld, die geen traan laat om de slachtoffers van Daesh in Parijs, maar vooral moet lachenom de angstpsychose waarin België meteen na de aanslag is geschoten: ‘Ik vind het grappig om die linkse Belgen nu op hun bek te zien gaan.’ Van Amerongen zit zelfs te wachten op een aanslag in Nederland: ‘Misschien dat er dit jaar nog iets in Amsterdam gebeurt’. 

Van Amerongen is de enige niet. De bij vooral de Evangelische Omroep populaire islamdeskundige Annabel Nanninga zou graag zien dat er een jood wordt vermoord, alleen maar om politiekcorrecte landgenoten van hun ‘moraalpaard te zien donderen’. Op Twitter zie je domrechtserds ook regelmatig wanhopig bidden om een aanslag: ‘Hoe ver moet het komen voordat jouw standpunt eindelijk wordt overgenomen? Een bom op Utrecht Centraal?’

Hopen op een aanslag, lachen om dode Parijzenaars zonder ervan beschuldigd te worden een ‘vriendje van ISIS’ te zijn. Ik noem dat domrechts privilege.

Helaas, lieve kijkbuiskinders, de man die vorige week drie mensen doodschoot bij een abortuskliniek, deed niets dat tegen de christelijke leer indruist.

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2356 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-02 11:19

Bloeddorstige Arabieren

Na de aanslagen in Parijs slaat ook in Amerika de paniek toe. Dergelijke aanslagen op ‘soft targets‘ zouden daar ook kunnen gebeuren! “Soft targets?” vraagt Sandy Phillips zich in dit artikel af, “bedoel je een school? Een bioscoop? een kerk? Want dat hebben we al gehad, alleen waren de daders geen Arabische moslims maar ‘onze eigen mensen’.”

Phillips’ dochter kwam drie jaar geleden om in een bioscoop, waar een witte man in het rond begon te schieten. Berichten over massamoordpartijen bereiken ons regelmatig van over de Grote Oceaan, waarna mensen het Amerikaanse grondwettelijke recht om wapens te dragen ter discussie proberen te stellen en onmiddellijk door de wapenlobby worden kaltgestelltomdat zulks ‘politiek bedrijven over de nog warme lijken van de slachtoffers’ wordt genoemd. 

Amerikaanse massamoorden

Dergelijke drama’s zullen dus altijd blijven plaatshebben in bioscopen, op scholen, in kerken en winkelcentra, maar niemand raakt ervan in paniek. Iedereen blijft gewoon films kijken en winkelen. Dat je het loodje kunt leggen omdat een blanke man het opeens op zijn heupen krijgt, wordt als een fact of life geaccepteerd. Er worden grappen over gemaakt. Op sociale media komt bijvoorbeeld regelmatig een foto langs van een chocoladereep in het kogelmagazijn van een pistool: de enige manier om je zelf meegebrachte snoep langs de strenge bewaking een bioscoop in te krijgen. Ik vergeet nooit meer een grap in de film The Yakuza, die ik minstens dertig jaar geleden voor het laatst zag: “Als een Japanner gek wordt, doet hij het raam dicht en doodt hij zichzelf; als een Amerikaan gek wordt, doet hij het raam open en schiet hij een paar onbekenden dood.”

Het verschil tussen de Amerikaanse massamoorden en de aanslagen zoals in Parijs is de vrees, bij politiek gemotiveerd geweld, dat dit nog maar het begin is, dat ons meer te wachten staat, legt terrorismedeskundige Jeffrey Simon uit in het artikel dat ik hierboven aanhaalde. Maar terreuraanslagen houden altijd een keer op. Het is waarschijnlijk ontluisterend nieuws voor de journalisten, analisten, politici en Domrechtse bloggers, maar het zou kunnen dat er na Parijs (voorlopig) niks meer gebeurt. 

Anders Breivik

Terwijl er gegarandeerd wéér witte mannen in het rond zullen gaan schieten in winkelcentra of theaters. Dat beperkt zich niet tot de VS alleen. In Duitsland richtte een witte jongeman een paar jaar geleden een bloedbad aan op een school, in Alphen aan den Rijn maakte een witte jongeman vele slachtoffers in een winkelcentrum, in Apeldoorn richtte een witte jongeman een slachtpartij aan tijdens Koninginnedag (gebeurt dit soort dingen relatief vaak in Nederland of ligt dat aan mij?), vorig jaar vloog een witte jongeman een vliegtuig vol passagiers tegen een berg en we vergeten natuurlijk Anders Breivik niet.

Nooit slaat na zo’n aanslag de massahysterie toe, wordt het openbare leven platgelegd, blèren politici over keihard aanpakken en het opheffen van onze privacy. Er zal nooit een debat zijn over wat het nou precies is, dat witte mannen (sommige witte mannen!) tot van die tikkende tijdbommen maakt, die zich gewoon onder ons bevinden. Wie het waagt om te wijzen op de extreemrechtse sympathieën van de daders, op het feit dat Geert Wilders Breiviks grote inspirator was, wordt onmiddellijk de mond gesnoerd. Wie nu nog over Breivik begint, krijgt zelfs de Linkse Kerk over zich heen. Het is een groot taboe.

Salafisme en jihadisme

Maar na Parijs is het bal voor de islamofoben. Dat het aan de islam ligt, weet iedereen zeker. Arthur van Amerongen, die jaren geleden een boek schreef over de Belgische wijk Molenbeek (althans, dat zegt iedereen, maar in werkelijkheid gaat het boek over zijn eigen endeldarm, zoals al het werk van Van Amerongen over zijn eigen endeldarm gaat, of hij nou in Molenbeek, Libanon, Marokko of Brazilië is, we komen nooit meer te weten dan de over de flora en fauna in Van Amerongens eigen endeldarm), weet niks anders te melden dan dat het de islam is. ‘Mijn specialiteit is salafisme en jihadisme’. Nee, Van Amerongen, jouw specialiteit is je eigen endeldarm. En goedkope drank.

Ik kan niet begrijpen dat als je in Molenbeek loopt, of in een Parijse banlieue, dat je dan concludeert dat islam het probleem is. Je ziet in één opslag dat het dat niet is. Maar Van Amerongen is net als wij opgegroeid in een cultuur waarin de angst voor de bloeddorstige Arabier (en dus voor de moslim) er is ingepompt. 

Romig witte borsten

Ik heb dat zelf pas heel laat in de gaten gehad, maar als je nagaat in hoeveel avonturenromans en Hollywoodfilms blanke, Westerse vrouwen worden bedreigd door wrede Arabieren, de geile waanzin op hun afzichtelijke koppen gegroefd, slaat de schrik je om het hart. Kijk naar de afbeelding waarmee Joost Niemöller zijn Twitterpagina heeft versierd. Ze waren vroeger alomtegenwoordig, voor 20 cent te koop. Het hoort bij ons collectieve beeldidioom. In de kunst is het ook honderden jaren lang een veelgebruikt motief geweest, de blanke slavin als slachtoffer van de geile Arabier. Als kind zag ik op televisie de serie Angelique, waarin de hoofdpersoon als slavin wordt verkocht op een Arabische markt waar hele vieze Arabieren veel geld voor haar bieden. Ze worden helemaal dol als een Arabier Angeliques top afrukt, om haar volle, romig witte borsten te tonen. 

Witte mannen zien we altijd opgevoerd als goedgemanierde, koene helden, oosterse mannen als sluwe, geile, wrede roofdieren. Daarom beschouwen we Tristan van der Vlis als uitzondering en bevestigt een moslimterrorist het beeld dat we hebben van moslims. Daarom wordt het als zoete koek geslikt dat een dronken douche-bag, die maandenlang in Molenbeek rondloopt, daar de sociale misstanden en de armoede ziet, concludeert dat islam geen liefde is. Zo zijn we geprogrammeerd.

Russisch gas

We willen niet meer weten. Altans, ik wil meer weten en u ook en daarom bent u vast geïnteresseerd in dit artikel van Nafeez Ahmed, completer zult u het voorlopig niet lezen. Over de steun voor Daesh van onze eigen NAVO-bondgenoten, van Turkije, dat liever Koerden bombardeert en hoe de VS Assad lieten vallen omdat hij niet wilde meewerken aan een nieuwe pijplijn voor olie en gas om Europa minder afhankelijk te maken van Russisch gas. 

Boem.

En daarom komt islamofobie onze overheden zo goed uit, en doet Lodewijk Asscher er niets aan. Islamofobie is de nieuwe opium voor het volk. Ze maakt u blind voor het feit dat François Hollande indirect steun verleent aan de daders van de terreuraanslagen op zijn eigen land.

 

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2357 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-02 11:24

Foute Fennema

 

Meindert Fennema heeft zich met zijn laatste oprisping op The Post Online, waarnaar ik niet direct kan linken omdat de Charlies van TPO die link omleiden naar de laster van een totaal door mij geobsedeerde psycho of naar een filmpje van Rick Astley, definitief gevestigd als epigoon van Domrechts. Fennema volgt keurig het inmiddels overbekende domrechtse patroon: opruiende leugens over mij verspreiden en daarbij nadrukkelijk mijn werkgever noemen.

Een doorzichtige poging van Fennema, die vindt dat de racist en de antisemiet Hans Janmaat ten onrechte de mond werd gesnoerd, mij de mond te snoeren. 

Kwade wil

Even over die PVV-tweets van vijf jaar geleden, waar ik nog bijna dagelijks over lastiggevallen word door domrechtse apen. Ik heb niet gezegd dat die een grap waren ‘om mijn baantje te redden’, zoals Fennema beweert, maar omdat dat zo wás, en iedereen zag dat meteen. Ook tweette ik niet dat PVV’ers doodgeschoten moeten worden, maar dat VN-troepen beter PVV’ers kunnen doodschieten dan Afghanen. ‘Zo grotesk, dat je kunt spreken van een ‘irrealis’’, schreef Jan Zandbergen van HP/De Tijd. ‘Je moet van kwade wil zijn om die opmerking serieus te willen nemen’, aldus Volkskrant-columnist (toen van De Pers) Peter Middendorp.

Maar ik had te lang teveel domrechtse types getergd en daarom besloot een Telegraaf-journalist, die niet lang daarna werd ontslagen omdat hij dergelijke geintjes voortdurend flikte, er een lekkere rel van te maken door te suggereren dat ik uit hoofde van mijn functie had opgeroepen PVV’ers dood te schieten. Ik word sinds die tijd nauwelijks nog serieus bedreigd (daarvoor meerdere keren per dag en direct na die Telegraaf/GeenStijl-hoax nog even een paar duizend keer heel erg), want Domrechts ontdekte dat er een betere manier is om mij het zwijgen op te leggen: klagen bij mijn werkgever en hopen dat die mij ontslaat. 

Ruggegraatloze opportunist

Vooralsnog zonder succes: ik zit er nog, tot grote woede en frustratie van horden TPO-, GeenStijl-, Elsevier– en Telegraaf-lezers. Want mijn werk doe ik uitstekend en tot volle tevredenheid; mijn grondwettelijk gegarandeerde vrijheid van meningsuiting beoefen ik op mijn eigen privéwebsite, die helemaal niets met mijn werkgever te maken heeft, zoals uw postzegelverzameling of bondagefetisj niets met uw werkgever te maken heeft. Er is er maar één de baas over Frontaal Naakt en dat ben ik. 

Verder vindt Fennema het een schande, en daarbij wordt weer nadrukkelijk mijn werkgever genoemd, dat ik op mijn privésite, op Frontaal Naakt dus, schreef: ‘Fennema was dus een ruggegraatloze opportunist die de rassentheorieën van Janmaat aanhing en stiekem CentrumPartij stemde maar zich bij GroenLinks aansloot omdat dat beter was voor zijn carrière. Nu hij met pensioen is en leuk geld verdient door extreemrechts van wetenschappelijke legitimiteit te voorzien, komt hij uit de kast.’

Kijken we nog een keer naar zijn gesprek met Paul Witteman, afgelopen zondag in Buitenhof, dan horen we Fennema ondubbelzinnig toegeven dat hij een ‘meeloper’ was die niet met Hans Janmaat gezien wilde worden omdat hem dat zijn carrière zou kosten. Hij beaamt dat Janmaat racist was én hij noemt hem een visionair, bovendien beweert hij dat het heel belangrijk is om over de rasfactor te spreken als bepalend voor het gedrag van mensen, en dat dit in de medische wereld heel geaccepteerd is. Geloof me vooral niet op mijn woorden, kijk en luister zelf even.

Racistische theorieën

Voorts prijst Fennema een boek aan van Joost Niemöller, hij heeft er zelfs een voorwoord in geschreven, die de laatste tijd triomfen oogst met totaal verwerpelijke en, belangrijker, door de wetenschap achterhaalde theorieën over inferieure en superieure rassen. Niemöller dreigde ook eens dat, mocht Wilders door een rechter veroordeeld worden wegens haatzaaien, alleen een gewelddadige bestrijding van de islam nog mogelijk zou zijn. 

Onlangs maakte Fennema bekend graag promotor van PVV’er Martin Bosma te zijn, die kennelijk wil promoveren op zijn vervalsing van de geschiedenis van Zuid-Afrika.

Dus wat is er nou zo schandalig aan dat ik zeg dat hij een ruggegraatloze opportunist is die eerst stiekem, uit carrièreoverwegingen, en nu openlijk racistische theorieën aanhangt en zijn pensioen aanvult met het legitimeren van extreemrechts? Zeg het me. Volgens mij is er geen woord van gelogen en allemaal verifieerbaar.

De kern van Fennema’s schamele poging tot Kaltstellung van mijn persoontje is de ‘hoax’ waarin ik zou zijn getrapt. Ik citeerde namelijk uit een Elsevier-interview met Janmaat, waarin hij zegt, of gezegd zou hebben, dat minister van Justitie Hirsch Ballin moest aftreden omdat zijn vader een Jood was en omdat Joden, als rondtrekkend volk, geen publieke functies kunnen vervullen.

Openbare functies

Nu is Fennema in het bezit van het hele archief van Janmaat, met daarin ook de geluidsopname van dat Elsevier-interview. Daaruit heeft hij een fragment getranscribeerd dat ik hier integraal plaats, omdat de Charlies van The Post Online het me nu eenmaal onmogelijk te maken naar de bron te linken:

Elsevier: ‘Over joden spreekt u nooit hè?’

Janmaat: ‘Laat ik zeggen, dat zijn volgens mij en volgens de partij geen bijzondere mensen. We praten over Nederlanders als we over Nederlanders praten, maar ik dacht dat de heer Van Thijn tot een joodse minderheid behoort, wat we leuk vinden, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat we geen kritiek mogen hebben op z’n politieke optreden.’

Elsevier: ‘Maar niet omdat hij joods is?’

Janmaat: ‘Nee, nee. Maar om hetgeen dat hij doet.’

Elsevier: ‘En om het aantal generaties dat hij in Nederland zou wonen, of niet in Nederland woont, bijvoorbeeld…’

Janmaat: ‘Ik moet zeggen dat ik het totaal niet weet.’

Elsevier: ‘Hirsch Ballin.’

Janmaat: ‘… die komt hier niet…’

Elsevier: ‘Die komt uit Duitsland.’

Janmaat: ‘Ja maar die is nu katholiek geworden hè. Hahaha.’

(-)

Elsevier: ‘Maar waarom mag hij het niet worden vanwege dat generatiegedoe?’

Janmaat: ‘Nou, omdat wij vinden dat dat veel te snel is. Kijk, die mensen zijn naar Nederland gekomen en eh ja uit Duitsland gevlucht. Dat is wel allemaal makkelijk voor te stellen maar er is helemaal niet duidelijk gemaakt waarom naar Nederland. Lag dat dichterbij of sprak ze dat aan? Dat is helemaal nooit gezegd. Of alleen maar omdat ze hier terecht konden? En als ze het hier dan weer niet bevalt, dan gaan ze ook weer verder. Dat mag dan allemaal, maar dan moet je hier geen openbare ambten gaan vervullen.’

Elsevier: ‘Dat geldt toch niet voor de joden? Nou ja, die leefden in diaspora waarin ze altijd voortgaan van het ene naar het andere land. Van Rusland naar Israël, van Israël naar Amerika.’

Janmaat: ‘Een beetje nomadentrekkers.’

Elsevier: ‘Precies.’

Janmaat: ‘Maar dat wil ik ze niet kwalijk nemen, maar dan vind ik niet dat ze in openbare functies moeten komen. Dat slaat niet op die groep alleen, dat mag Gabor ook niet. Ik weet niet of hij een jood is, maar…’

Elsevier: ‘We vroegen ons even af, want u maakt zo’n duidelijk onderscheid voor joden. Maar zoals u het nu zegt geldt dat dus ook voor die groep.

Janmaat: ‘Voor die groep maken wij geen uitzondering. De mensenrechten gelden voor de joodse minderheid (als) voor iedereen, maar ze hebben niet meer rechten dan een ander. Dus als een ander dat niet zou mogen, dan mogen zij het ook niet. In Nederland geldt dit verbod helemaal niet, maar wij zouden daar een voorstander van zijn.’

Echte Nazi

Ik zie in dat fragment ook wel dat Elsevier hier vreselijk zit te zuigen, en dat Janmaat uiteindelijk nogal kort-door-de-bocht geciteerd wordt, toch zegt Janmaat hier wel degelijk dat Joden, als ‘nomadentrekkers’, niet in openbare functies moeten komen. Ik heb mensen voor minder als antisemiet aan de schandpaal genageld zien worden. 

Ook wil ik u de volgende foto niet onthouden:

 

Proost! Hans Janmaat met extreemrechtserd (maar dat mag ik vast niet zeggen) Wim Vreeswijk, en de weduwe Rost van Tonningen. De f*ckingweduwe Rost van Tonningen. Een Nazi. Ik bedoel een echte, uit de Tweede Wereldoorlog. Maar dat is vast allemaal ook een hoax.

Effectief wapen

Rest me nog op te merken dat Fennema zich vreselijk druk maakt om de beschuldiging van antisemitisme aan het adres van Janmaat, maar het geen punt vindt Janmaat racist te noemen. Het tekent de hypocrisie die de laatste tijd steeds explicieter is geworden ten aanzien van racisme en antisemitisme. 

Racisme is oké, antisemitisme (nog) niet. Ik vermoed dat dit is omdat de beschuldiging van antisemitisme zo’n effectief wapen is in de strijd tegen de moslims.

Smakelijk!

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2358 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-02 11:27

Kindbruiden

Eerst kwamen ze voor onze platte televisies en onze borstvergrotingen, toen bleken het ISIS-strijders, daarna waren ze antisemieten, die onze joden kwamen vervolgen, vervolgens moslims die christenen terroriseerden, twee dagen later moslims die over vrouwen pisten en gisteren kinderverkrachters. Dat was een mooie gelegenheid om de mythe van de pedoprofeet weer tussen de kliekjes van 2005 vandaan te halen. 

Bijna elke dag brengt een nieuw gruwelverhaal over vluchtelingen. De bron is meestal twijfelachtig, desalniettemin nemen serieuze media ze gretig over. Koortsachtig legitimeren we er ons gebrek aan medemenselijkheid mee. Althans, ik zeg ‘we’ en ‘ons’ maar u weet wie ik bedoel: Domrechts, de PVV-stemmers, de Pauw-kijkers. De GeenPeil-fans.

Geen heiligen

Tussen die tienduizenden Syriërs die onze kant opkomen, zitten onvermijdelijk een hoop klootzakken, een boel psycho’s. Criminelen, verkrachters, parasieten, monsters. Om Hilary Mantel te parafraseren: je krijgt niet opeens een persoonlijkheidstransplantatie als het ongeluk je treft. Je kunt een eikel zijn én zielig. je wordt niet opeens een heilige. 

Stop duizenden mensen bij elkaar in een opvangcentrum, mensen die vaak al meer hebben meegemaakt dan je verwachten zou dat een mens verdragen kan, en je kunt er vergif op innemen dat het zwartste in de ziel van de sympathiekste, braafste burger de overhand gaat nemen. Kijk Le Temps du Loup van Michael Haneke. Het zijn mensen. De meeste mensen zijn in- en inslecht. Ze doen elkaar afschuwelijke dingen aan. Ze vinden altijd iets dat nog onuitsprekelijker is dan de vorige keer.

Daar moet je niet van wegkijken, ja, dat moet je benoemen, maar de manier waarop dat nu gebeurt, met types als de extreemrechtse huichelaar Wierd Duk als één van de grootleveranciers van vluchtelingenhorror, en totaal doorgedraaide apen als Arnold Karskens. Ziet u het dan niet? Dit is een haatcampagne. Het is een propagandaoorlog waarbij één partij, die niks terug kan doen, wordt gecarpetbombed door de andere. 

Moslims haten

Het gaat Duk en Karskens en al die media helemaal niet om onderdrukte vrouwen. Nee, het gaat om moslims haten. We moeten moslims haten. Daarom brult de VVD dat de Syrische mannen, die hun kindbruid mee naar Europa nemen, keihard gaan worden aangepakt. Het gaat ze om die mannen. Wat er met die kindbruiden gebeurt, interesseert niemand een reet. Het schijnt dat vrouwenorganisaties zich daar al heel lang druk om maken, maar omdat ze niemand ‘keihard willen aanpakken’, luistert niemand. 

Kom nou toch, wanneer was het laatste debat over Nederlandse mannen die naar Zuidoost-Azië op vakantie gaan om daar kinderen te neuken? Ik durf te wedden dat dit er meer, veel meer zijn dan er hier volwassen Syriërs met kindbruiden binnenkomen.

Nobody gives a shit, want die sekstoeristen zijn geen moslims, en hun slachtoffers zijn ver weg, in verre landen die we niet eens op de kaart kunnen aanwijzen. Althans, ik zeg ‘we’, maar you know.

Kindbruiden

Wat die kindbruiden betreft, we hebben het, meen ik, over enkele tientallen (als dat al niet overdreven is) vijftien- en zestienjarigen. Geen negenjarige meisjes. Het is niet heel lang geleden dat we daar in Nederland ook nog aan deden. Niet zo heel ver terug dat we een vijftienjarig meisje niet meer als kind zagen maar als een volwassen vrouw. In heel veel culturen is dat nog steeds zo. De ouders van veel Marokkaanse en Turkse Nederlanders waren ook ‘kindbruiden’.

Om mensen, die de verschrikkingen van Assad hebben moeten doorstaan, nou meteen met onze hang-ups te bulldozeren. Ik weet niet. Ik ben niet meteen geneigd veel waarde te hechten aan een westerse, witte journaliste die meent te te kunnen bepalen dat geen van die kindbruiden ‘gelukkig’ is. 

Oorlogsmisdaden

Wat is gelukkig? Moet je gelukkig zijn om de vluchtelingenstatus te krijgen? Is dat een voorwaarde? Zouden die kindbruiden wel gelukkig zijn met ons gekut in het Midden-Oosten, de directe oorzaak van het feit dat ze geen thuis meer hebben? Zouden ze gelukkig zijn met de haviken die nog steeds liever Assad hebben dan ISIS, hoewel Assad verantwoordelijk is voor 95 procent van de verschrikkingen die nu in Syrië plaatshebben?

Kom op, Grote Denkers, leg me uit wat geluk is. Wat gelukkig zijn is.

 

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2359 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-02 11:28

Verzet

Ik heb het wel steeds aangekondigd, maar ik was vanmorgen toch geschokt te horen dat ze echt de daad bij het woord hebben gevoegd. Domrechts laat het niet langer bij oproepen op Internet om vluchtelingen te vermassamoorden, de verzetsstrijders komen nu echt achter hun toetsenbord vandaan om terreurdaden te plegen tegen opvangcentra. 

In Woerden hebben er een stuk of twintig, vermomd met bivakmutsen, een sporthal in Woerden aangevallen, waar ze de oorlogsslachtoffers, die daar zitten, hebben belaagd met vuurwerkbommen.

Voorspelbaar na zo’n bericht – we hebben het vaker gezien, nietwaar – is het schaamteloos hypocriete stukje van GeenStijl waarin de ‘terroristen’ ferm veroordeeld worden. In fact, Marokko-correspondent Rik Goverde zei het gisteravond nog, na het zoveelste hetzerige stukje tegen vluchtelingen op GeenStijl: ‘Linke haatzaaierij. Beetje stoken & volksmennen, en handen in onschuld wassen als brand wordt gesticht.’

Moordenaars in naam van Allah

En hoppa. Je kunt van GeenStijl een hoop zeggen, teleurstellen doen ze nóóit. Maar die aanval op die vluchtelingen, door ‘terroristen’, die ‘geen haar beter zijn dan ISIS’, die is een onmiddellijk gevolg van de maandenlange haatcampagne die GeenStijl tegen vluchtelingen en moslims voert. Ik bedoel, voer het woord ‘vluchtelingen’ even in de stijlloze zoekmachine in: “Studenten 020 uit huis gejorist want ‘vluchtelingen'”; “Huis onteigend wegens AZC en een moskee”; “Face it: Vluchtelingen kosten de belastingbetaler bakken met geld”; “Asielmaffia”; “Het ergste komt nog”; “Jihadistische vluchtelingen”; “Vluchtelingen deel van Allahs plan tegen grote vijanden als Amsterdam”; “SinterKlaas Dijkhoff deelt 10.000 woningen uit” enzovoort, enzovoort, ad nauseam.

Maak het volk helemaal gek met verhalen, elke dag, de hele dag, over mensen die uit hun huis gezet worden om plaats te maken voor vluchtelingen, gratis geld voor vluchtelingen terwijl onze oudjes verwaarloosd worden, islamitische kinderverkrachters, moordenaars in naam van Allah, vluchtelingentsunami’s, terroristen, ONZE ROOMBLANKE VROUWEN!, dieven, moordenaars, rovers en dan is het Godverdomme toch niet RAAR dat een zooitje gekken een azc bestormt? 

Oproep tot geweld

GeenStijl gedraagt zich als de Radio Télévision Libre des Mille Collines van Nederland, en GeenStijl niet alleen. In NRC Handelsblad stonden van de week weer drie pagina’s vol antivluchtelingenretoriek van Ebru Umar, iemand die Umar gelijk gaf (een vluchteling nota bene) en een schrijver die het jammer vond dat de boze burgers van Oranje niet hadden geprobeerd Klaas Dijkhoff te lynchen, zoals personeel van Air France een paar dagen eerder met een CEO had gedaan. Een oproep tot geweld tegen een politicus! In de NRC! Vanwege die vluchtelingen!

Maar ach, na al die NRC-stukken van de afgelopen maanden waarin vluchtelingen werden afgeschilderd als parasieten, terroristen, verkrachters, extremisten, kan dat er nog wel bij. ‘Neem ze op, en je krijgt de Arabische mentaliteit erbij’, stond ook in NRC. Die Arabische mentaliteit is dan dat ze hun eigen kinderen vermoorden en hun weldoeners in hun eigen huis verkrachten. Volgens NRC dan hè. 

Vluchtelingen haten

Pas onlangs schreef ik nog dat al die horrorverhalen over kinderverkrachtende, vrouwen onderpissende, pindakaaspotten opendraaiende vluchtelingen geen ander doel dienen dan ophitsen. Het is een haatcampagne. Wierd Duk is niet geïnteresseerd in de ‘ongemakkelijke waarheid’, hij geeft ons legitieme redenen om vluchtelingen te haten. Zelfde met Arnold Karskens en het droesem van de journalistiek dat de Volkskrant volschrijft. 

Aan de andere kant wordt het almaar toenemende geweld tegen vluchtelingen steeds gebagatelliseerd en zelfs vergoelijkt. ‘Bezorgde burgers‘, blijft Jeroen Wollaars ze noemen. De Volkskrant noemt de oproer van in Oranje ‘de slag bij Oranje‘, dus de bestorming van die Woerdense opvang zal de geschiedenis wel ingaan als het Ontzet van Woerden. Of in elk geval een poging daartoe. 

De in domrechtse kringen razend populaire Zihni Özdil ondervond gisteren zijn Waterloo toen hij de oproerkraaiers van Oranje begon af te zeiken. Daar had hij toch buiten de waard gerekend, want die mensen hebben al voor hun dood een heiligenstatus verkregen. Ik kreeg op Twitter zelfs mensen tegenover me, die doorgaans aan mijn kant staan. Kritiek op de Oranjenaren is absoluut taboe. Vluchtelingen, dáár komt het gevaar van.

Wilders is direct verantwoordelijk

Ongetwijfeld komen links en rechts weer de politici en opiniemakers met hun vingertje zwaaien dat Wilders niet verantwoordelijk is voor het geweld tegen vluchtelingen (zoals ze ook deden toen Anders Breivik in naam van zijn profeet Wilders tachtig kinderen doodschoot), ook al riep Wilders op in verzet te komen: “Pleeg verzet! Accepteer het niet! Ga naar die asielzoekerscentra!” 

GeenStijl publiceerde een video-opname van zijn oproep, een ‘verzetsvideo‘, waarop Wilders ook alle gemeenten met een opvangcentrum opsomde. ‘Fuck de haters’, aldus GeenStijl. Voor de goede orde, met die haters werden degenen bedoeld die vonden dat Wilders te ver ging.

Nou en zijn volgelingen hebben keurig gedaan wat Wilders hen heeft opgedragen. Dus Wilders kan roepen dat de verzetsplegers in Woerden ‘keihard moeten worden aangepakt‘, hij zal toch echt eens met die hand in eigen boezem moeten want is er direct voor verantwoordelijk, met zijn gehits. 

Extreemrechtse actievoerder

Ook Lodewijk Asscher gaat niet vrijuit. Van de week zei hij nog dat Nederland op de proef wordt gesteld. Journalisten gaan daar dan nog eens driedubbel overheen met gekrijs over CRISIS! EINDSTEMMING! DREIGING! Ben je wel goed bij je hóófd? Is Rotterdam gebombardeerd door de Nazi’s? Zijn de dijken doorgebroken? Get a grip, Asscher, keep your shit together, Wierd Duk! 

Tegen beter weten in hoop ik dat het geweld in Oranje en Woerden een wake-up call voor de media zijn: hou op met die haatpropaganda tegen vluchtelingen en ook tegen Arabieren en moslims. Vergoelijk het geweld en de dreigementen van ‘boze burgers’ niet. Wees godverdomme eens een journalist in plaats van een extreemrechtse actievoerder.

Oerangst van elke Nederlander

De laatste malle frats is de suggestie van een VVD-leider dat de vluchtelingen uit zijn op onze borstvergrotingen. Ik dacht ook even dat die uit dezelfde hoek kwam als de angst voor pindakaaspottenopendraaiers, maar Halbe Zijlstra bedoelt dat hij vindt dat vluchtelingen niet moeten wennen aan ons ‘welvaartsniveau‘.

En daarmee zijn we weer terug bij de kern. Die hele paniekzaaierij, het geweld tegen politici en vluchtelingen, de doodsbedreigingen, het hysterische geblèr in de media, de haatpropaganda; het draait allemaal om één ding, om de oerangst van elke Nederlander, zijn grootste nachtmerrie, wat hij het meest haat van alles.

Namelijk dat een ander wat krijgt.

 

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2360 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-02 11:30

Lik pindakaas

 

De Rijswijkse politicus Ed Braam wil niet dat er vluchtelingen in zijn stad worden opgevangen omdat die in de supermarkt de potten jam en pindakaas opendraaien om te zien wat erin zit. Ik maak geen grapje, het is serieus waar, lees het zelf maar. Behalve voor opengedraaide potten jam is Braam ook bang dat de vertrouwde caissières verdwijnen (don’t ask me), de vluchtelingen zijn fractiemedewerkers zullen verkrachten, voor plunderen en brandschatten, dat vluchtelingen zich uit verveling zullen voortplanten, voor ISIS gaan ronselen en o ja, dat ze onze parkeerplaatsen inpikken.

Dat van die jampotten was nieuw voor mij, ik dacht dat het een trouvaille van de Grote Denker Braam zelf was, maar iemand op Facebook wees me erop dat dit soort argumenten centraal wordt aangereikt door de landelijke actieorganisatie AZC-alert, die zo wil voorkomen dat plaatselijke actiecomités tegen vluchtelingen steeds zelf opnieuw ‘het wiel uitvinden’: “Niet dat het nu per se om heel grote dingen gaat, maar die mensen snappen gewoon heel veel dingen niet. Ze draaien potjes open in de supermarkt om te kijken wat er in zit. Ze kunnen de etiketten uiteraard niet lezen. Dan is het vervelend als je thuis komt en er is een lik pindakaas uit je pot.”

Stadscommando’s

Ed Braam is de Führer van PVV-kloon (zo noemt hij dat zelf) Beter voor Rijswijk, die bij de laatste gemeenteraadsverkiezingen vijf van de 29 zetels won, de grootste partij, maar door een opmerkelijke coalitie van Gemeentebelangen Rijswijk, D66, VVD, de SP en GroenLinks toch uit het college van burgemeester en wethouders werd gehouden. 

Beter voor Rijswijk wil onder andere ‘stadscommando’s’ inzetten om de straten van Rijswijk weer veilig te maken (hoewel het grootste gevaar, dat je hier loopt, is dat je door een verongelijkte bejaarde in een scootmobiel van je sokken wordt gereden) en richt zich vooral op het bestrijden van iedereen die van buiten Rijswijk komt: Hagenezen, Polen, Turken en Marokkanen en natuurlijk moslims. Het is Beter voor Rijswijk gelukt waar in twintig jaar geen enkele andere partij in is geslaagd: een parkeervergunning verplichten in het stadsdeel Oud Rijswijk, door te hitsen tegen Polen uit het aangrenzende Haagse Laakkwartier.

Van de week haalde Beter voor Rijswijk het landelijke nieuws met het voornemen om een school te terroriseren die had besloten Zwarte Piet af te schaffen. Fractiemedewerker Marc Weterings, zo mogelijk een nog dommere oliebol dan Braam, gaat op 4 december met een groepje bullebakken naar de Rijswijkse Godfried Bomansschool om daar de kinderen zwart te schminken.

Landverraderskont

Daarmee lijkt mij een nieuw dieptepunt bereikt door Beter voor Rijswijk. Niet alleen wil ze de autoriteit van de schoolleiding ondergraven, wat me een big no-no lijkt, ook worden hier kinderen gebruikt als kanonnenvoer in de oorlog van Domrechts tegen alles wat niet wit, dik en dom is. 

Kinderfeestje mijn linkse, islamknuffelende landverraderskont. Dit is een intimidatieactie van de plaatselijke fascisten. Een intimidatieactie zoals die inmiddels heel gewoon is geworden in Nederland. Ik mag hopen dat de politie er op 4 december flink op los nekklemt. Uit het zicht van de kinderen, uiteraard. Dit tuig mag niet eens in de straat komen waar die school staat. Handen af van onze kinderen.

En Zwarte Piet is racisme.

 


Gast

#2361

2015-12-02 11:37

Maar wat was ook alweer je antwoord op wat de 3 asielzoekers hebben gedaan en moesten worden overgezet alsof dat helpt? Ik kan je antwoord niet meer vinden


Gast

#2362

2015-12-02 11:44

Ik ben katholiek, maar ben blij dat ik niet zo gelovig ben. Geloof is bij de meeste oorlogen de schuld. Wat ik een probleem vind is dat moslims nog heel erg aan hun geloof hangen en dat zelfs boven hun ouders zetten. Dat is eng. Ja hier in Nederland heb je zelfs nog erg gelovige mensen, maar die doen geen vlieg kwaad. Toen ik jong was zag ik kinderen met geweren en kapotte huizen oorlog. Consul dat erg? Ja ik kon niet begrijpen dat die kinderen er zo bij moesten lopen dat dat hun leven was, maar je kon ze ook niet helpen. Dat was hoe het er in die landen toe ging het was altijd op tv. Het was "normaal". Ik wil de oorlog niet hier hebben, omdat wij ons met die landen bemoeien. Die hebben geen democratie zijn ze niet aan gewend. Bv homo hoort niet bij hun en dat kun jij niet even veranderen. De meeste landen hebben een dictatuur. Laat het ze op hun manier oplossen en laat ons ons leven leiden

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2363 Re:

2015-12-02 11:55

#2361: -  

Je had ook de bron kunnen citeren. Doe je weer niet.

'Mannen belagen meisjes in noodopvang Utrecht'

Het COA heeft dinsdag drie mannen uit een noodopvang voor asielzoekers in Utrecht overgeplaatst nadat enkele Syrische meisjes er onzedelijk zouden zijn benaderd. De politie kwam maandagavond ter plekke vanwege de onrust in het centrum aan de Amerikalaan, maar verrichtte geen aanhoudingen.
Volgens enkele Syrische vluchtelingen die deze krant benaderden, werden Syrische meisjes de laatste dagen minstens tweemaal lastiggevallen door een groep mannen uit Iran en Afghanistan.

,,Dinsdag ging het om een meisje van 13 jaar. De vrouwen voelen zich daardoor niet langer veilig in deze opvang,'' zegt een man, wiens vriendin eerder deze week ook onzedelijk zou zijn betast.

Onder invloed
,,Die mannen zijn onder invloed van alcohol en drugs,'' zegt een andere Syriër. Hij en zijn landgenoten lopen nu met de meisjes mee naar de toiletten om te voorkomen dat ze lastig worden gevallen.

,,We hebben geklaagd bij de beheerder van de opvang, maar er gebeurt niets,'' zegt een Syrische jongeman. ,,We willen niet als klagers overkomen, maar we hoeven toch niet te accepteren dat jonge vrouwen worden lastiggevallen?''

Vechtpartij
Politiewoordvoerder Bernard Jens bevestigt dat de politie langs is geweest na een melding over een vechtpartij. ,,Er was een gespannen sfeer. Omdat er geen strafbare feiten zijn geconstateerd en er geen aangifte is gedaan, hebben we geen aanhoudingen verricht.''

Volgens woordvoerder Jeanette Scholten van het COA worden de klachten serieus genomen. ,,Een opvanglocatie moet voor iedereen een veilige en leefbare plek zijn. Drie mannen zijn overgeplaatst naar een andere locatie, de rust is teruggekeerd. De huisregels zijn in een gesprek nogmaals toegelicht.''

 

Bron

 

Mijn commentaar daarop? Moet ik je werkelijk de stortvloed aan artikelen citeren betreffende overlast door dronken en gedrogeerde autochtonen? Verkrachting en pedofilie door autochtonen? Huiselijk geweld door autochtonen? Autochtonen die wel in staat van beschuldiging zijn gesteld en veroordeeld zijn?


Gast

#2364 Re: Re:

2015-12-02 12:04

#2363: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Re:  

 is dat je commentaar???? Hahaha je weet het weer mooi te brengen. Niet erover praten gewoon negeren en alleen praten over wat Nederlanders wel niet allemaal doen. 


Gast

#2365 Re: Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-02 12:09

#2358: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Het ware gezicht van Extreem Rechts 

geluk? Mag een msn in Nederland trouwen met een 15 jarige???? Dan hoor je die die kindbruiden hebben niet eens toe te laten. Die meisjes zijn vaak jonger als ze trouwen en ja uiteindelijk worden ze 15! Haal ze Bij binnenkomst uit elkaar Rn stop haar in een blijf van mijn lijf huis! Laat haar volwassen worden en dan een beslissing maken of ze bij zo'n ouwe viezerik wilt zijn! Gedverdemme!!!!

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2366 Re: Re: Re:

2015-12-02 12:17

#2364: - Re: Re:  

 Ja, dat is mijn commentaar. Waarom doe jij alsof het zich niet gedragen als ze dronken en/of gedrogeerd zijn iets exclusiefs voor asielzoekers is? Het feit dat er geen aangifte is gedaan en niemand is aangehouden valt volkomen in het niet bij de bepaald niet sporadische artikelen over de superieure roomblanke man en zijn aanrandingen, verkrachtingen, pedofilie- en kinderpornonetwerken. Om nog maar te zwijgen over de diefstallen, overvallen en vernielingen die de superieure roomblanke man nodig heeft om zijn verslavingen te bekostigen, maar die zo veelvuldig zijn dat ze krant niet eens meer halen.

Hou je kop maar in het zand, blijf maar wegkijken en sluit je ogen maar voor de realiteit. Droom lekker weg bij het scheefgetrokken angstbeeld dat de populist in jouw kop gezet heeft.

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2367 Re: Re: Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-02 12:22

#2365: - Re: Het ware gezicht van Extreem Rechts 

 Ja, in Nederland mogen kinderen van 15 ook trouwen:

Huwelijksdispensatie

Van huwelijksdispensatie is sprake wanneer de minister van Veiligheid en Justitie toestemming geeft om te trouwen aan personen die jonger zijn dan 18 jaar. Huwelijksdispensatie kan daarnaast worden gegeven aan personen die broer en zus zijn geworden door adoptie of erkenning. Huwelijksdispensatie wordt alleen verleend als daar gewichtige redenen voor zij

Situaties huwelijksdispensatie

Huwelijksdispensatie kan, als daar gewichtige redenen voor zijn, worden verleend in de volgende situaties:

  • De vrouw is jonger dan 16 jaar en is in verwachting dan wel reeds bevallen. Dit ongeacht de leeftijd van de man.
  • De man is jonger dan 16 jaar en de vrouw is in verwachting dan wel reeds bevallen. Dit ongeacht de leeftijd van de vrouw.

Bron

 

Heb je überhaupt wel verder gelezen dan de kop? Of werd het weer te lastig?


Gast

#2368 Re: Re: Re: Re:

2015-12-02 12:37

#2366: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Re: Re: Re:  

dus als een Nederlander iets doet zeg ik voortaan ook maar asielzoekers doen dat ook??? Nee dit ging om asielzoekers en niet Nederlanders en ze zijn niet voor niks overgeplaatst. Er hoeft geen vergelijking gemaakt dit is iets wat ze helemaal zelf hebben gedaan.


Gast

#2369 Re: Re: Re: Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-02 12:39

#2367: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Re: Re: Het ware gezicht van Extreem Rechts 

 welke redenen vergelijk je nu met het uithuwelijken van jonge meisjes wat in die gestoorde koppen normaal is????

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2370 Re: Re: Re: Re: Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-02 12:45

#2369: - Re: Re: Re: Het ware gezicht van Extreem Rechts 

 Och ja, ik was alweer vergeten dat jij in die koppen kijken kunt…

Jij stelt een vraag ("Mag een msn in Nederland trouwen met een 15 jarige????"), ik geef concreet en correct antwoord. Zelfs dát nog te moeilijk?

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2371 Re: Re: Re: Re: Re:

2015-12-02 12:47

#2368: - Re: Re: Re: Re:  

 "De politie kwam maandagavond ter plekke vanwege de onrust in het centrum aan de Amerikalaan, maar verrichtte geen aanhoudingen."

Langere teksten zijn kennelijk toch te moeilijk voor je.

Waar maak jij zo'n drukte om? Omdat je elk incident in een opvangcentrum zo graag uitvergroot? En de mega-incidenten erbuiten maar negeert? Omdat anders jouw beeld van de superioriteit van de autochtoon niet klopt?


Gast

#2372 Re: Re: Re: Re: Re: Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-02 12:58

#2370: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Re: Re: Re: Re: Het ware gezicht van Extreem Rechts 

 Jij snapt blijkbaar nog niet dat die meisjes vaak pas 9 zijn als ze trouwen!!!


Gast

#2373 Re: Re: Re: Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-02 13:00

#2367: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Re: Re: Het ware gezicht van Extreem Rechts 

 en daarbij moeten ze zwanger of bevallen zijn. Zij moeten maagd zijn tot het huwelijk hoe wil je die vergelijking maken in godsnaam???


Gast

#2374 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-12-02 13:01

#2371: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Re: Re: Re: Re: Re:  

 Dit is waar mensen bang voor zijn verkrachtingen. Nou dan begint het toch al goed vind je niet????


Anonymous

#2375 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-12-02 13:03

#2315: - Re: Re: Re: Re: Re:  

 Jij maakt een fout. Ik zet opzettelijk drie keer hetzelfde antwoord, omdat het drie keer (en nog veel vaker) toepasselijk is.

'Algemeen bekend' zijn die dingen alleen maar in het Domrechtse kringetje. Erbuiten heeft men een heldere blik op de wereld. Erbuiten beseft men dat niemand zich hoeft te schikken naar jouw normen.