Zeg nee tegen azc Brunssum

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zeg nee tegen azc Brunssum.


Gast

#2551 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-12-04 16:04

#2549: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Kijk jij naar het nieuws achterlijke begonia en kijk jij eens  naar je eigen woorden, je spreekt je zelf tegen.


Gast

#2552 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-12-04 16:05

#2550: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Weet jij ook waar ze die familie hebben achtergelaten begonia? Jij weet echt alles, wordt jij nooit moe van je eigen?


Gast

#2553 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-12-04 16:14

#2552: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 oh ja vergeten jij weet dat allemaal precies, want je bent er bij geweest


Gast

#2554

2015-12-04 16:34

Nee achterlijke, JIJ zegt dat je weet waar ze hun familie achterlaten. Manmanman wat ben jij toch achterlijk! Je weet god nondedju nog niet eens wat je zelf schrijft!


Gast

#2555 Re:

2015-12-04 16:45

#2554: -  

 oh jawel dat weet ik, maar jij lijkt te weten dat er geen een plek veilig is. Nou dan moet je er wel geweest zijn sjonge sjonge


Gast

#2556

2015-12-04 16:49

Jij zegt dat je weet dat er wel veilige plekken zijn. Ben jij der geweest dan?!?


Gast

#2557

2015-12-04 17:22

En ik ga maar er van uit dat waar je niks op zegt je wert dat het waar is


Gast

#2558 Re:

2015-12-04 17:24

#2556: -  

 en dat zelfde zeg ik van jou! Weet jij dat dat niet zo is? Ben jij er geweest?


Gast

#2559

2015-12-04 17:24

Droom verder begonia!


Gast

#2560

2015-12-04 17:28

En voor de 3de keer jij vind het normaal dat homo's hier niet meer veilig over straat kunnen????? Dat ze nu apart worden gezet en dalijk zijn ze uit het azc en worden alle homo's aangevallen


Gast

#2561

2015-12-04 17:36

 Om iets voor de derde keer te kunnen vragen zul je het toch eerst eens de eerste twee keren moeten vragen. Achterlijk begonia. Ik heb trouwens nooit gezegd dat dat normaal zou zijn. Die drol heb je zelf gedraaid.

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2562 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-04 17:39

De familie PVV

 

Iedereen kent de onsmakelijke dromen van Wilders waarin deportaties, etnische zuiveringen, discriminatie, geweld en andere dictatoriale en fascistische trekjes aan de orde komen. Iedereen weet dat de PVV een dictatoriale partij is waar één leider de macht heeft. De laatste partij die een soortgelijke constructie had was de NSDAP van Hitler. Vergelijk ik nu Wilders met Hitler? Welnee, De honderden doden die Wilders heeft veroorzaakt middels Breivik, en andere PVV-aanhangers vallen (vooralsnog) in het niet bij de miljoenen doden van Hitler.

Dit wil echter niet zeggen dat Wilders geen nare ambities heeft. Zijn uitspraken over deportatie van miljoenen moslims, het gericht afknallen van moslims en het ontnemen van alle vrijheden voor moslims zien we als een malle uiting van een malloot. We doen alsof het allemaal een uit de hand gelopen hobby is, maar vergeten dat zijn ambities levensecht zijn. Terwijl wij op feestjes Wilders belachelijk maken onder het genot van het derde wijnglas is Wilders bezig met plannetjes om zijn ambities waar te maken. En hij schaamt zich niet noch doet hij moeite om zijn plannen te nuanceren terwijl onze reacties altijd gevolgd worden door verontschuldigingen. En zo blijven we onze selectieve blindheid in standhouden terwijl Wilders wel steeds een stap verder komt, net als zijn voorlopers.

De partijen om hem heen nemen uit angst zijn standpunten over. Zo zien we dat de VVD in feite niets meer is dan het genuanceerde nerd-broertje van de PVV. Zo was VVD-er Neerhof het eens met Breivik. Recent was er Zijlstra die walgde van de moslimvluchtelingen die onze normen en waarden niet accepteren. De vluchtelingen zijn bezig met overleven en niet met tegenwerken en Zijlstra wilde over de ruggen van de ontheemden ook zijn plasje doen in het anti-islam debat. Over het geadopteerde ex-moslim broertje PvdA hoeven we niets te zeggen. Hun bijna letterlijk doorgeknuffelde moslim die iedere zichtbare vorm van de islam wil verbieden is misschien wel de grootste verdienste van Wilders ooit. En dan hebben we nog het schizofrene broertje SGP die met armageddon-ideeën rondloopt. Voorzitter Van der Staaij gaf in 2012 al aan begrip te hebben voor de anti-islam agenda van de PVV. Grote broer ChristenUnie, die niet meer thuis woont omdat hij elders voor pastoor studeert mag van de familie al een tijdje niet meer met zijn kleine neefjes spelen. Waarom weten we niet, maar de kersverse voorzitter Segers vindt dat de aanslagen in Parijs alles met de islam te maken hebben en noemde de godsdienst enkele jaren eerder onkruid.

We zien dat de angst voor de PVV tot in de agendapunten doordringt en mensen rare uitspraken laat doen. Maar toch ga ik ook hier Wilders niet met Hitler vergelijken. Hitler kwam aan de macht door de noodtoestand na de Rijksdagbrand. Bij Wilders is er (vooralsnog) sprake van een aerobe dissimilatie. Dat is de (langzame) verbranding zonder dat er echt een vuur ontstaat.

 

 

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2563 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-04 17:40

Volwaardige burgers

Waar het echt om gaat: heeft de niet-blanke recht van spreken?

Je kunt er van alles en nog wat bij halen, van Jan Schenkman via de Holocaust tot en met de historische bisschop van Myra, maar de Zwarte Piet-discussie is uiteindelijk te reduceren tot een simpel gegeven: het is een machtsvraagstuk.

Discussies over de historische achtergrond van de knecht van Sinterklaas en de geschiedenis van de Sinterklaasviering in Nederland zijn aardig voor amateurhistorici en -antropologen, maar ze leiden af van de kernvraag: zijn Nederlanders van Afrikaanse of Afro-Caraïbische komaf volwaardige burgers of niet?

Dat lijkt een bijzonder confronterende vraag, maar de meest extreme figuren zijn hier zonneklaar over: zelfs de in het destijds (1965) Nederlandse Paramaribo geboren Humberto Tan 'mag' in Nederland wonen, alsof het een grote gunst betreft die wij hem als 'buitenlander' verlenen, en moet daarom bij wijze van tegenprestatie zijn mond houden. De eveneens in het Koninkrijk geboren Quinsy Gario heeft volgens velen ook het recht helemaal niet om onze tradities aan de kaak te stellen.

Kennelijk denkt een groep mensen – en als het geen grote groep is, dan in ieder geval een luidruchtige – dat echte Nederlanders blank zijn, en dat iedereen die dat niet is, zijn mond moet houden over Nederlandse zaken. Dát is het machtsvraagstuk: heeft de niet-blanke recht van spreken?

Die vraag moet u voor zichzelf beantwoorden. Niet de vraag of Zwarte Piet al dan niet een slaaf is, niet de vraag of de bisschop van Myra slaven vrij kocht, niet de vraag of hij zwart is van de schoorsteen, maar die ene vraag. En als uw antwoord net zo luidt als het mijne, dan moet de conclusie zijn dat het traditionele kinderfeest van alle Nederlanders alleen maar beter wordt wanneer alle Nederlanders er op dezelfde wijze van kunnen genieten.

 


Gast

#2564 Re:

2015-12-04 17:40

#2561: -  

 sukkel eerst zet ik het stuk erop en daar reageer je alleen dat ik in herhaling val wat je zelf vaak doet met stukken, dus de pot verwijt de ketel die hij zwart ziet. Je bent het er niet mee eens, dus wat vind je dan?

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2565 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-04 17:42

Pegida-frontman kan niet uitleggen wat er zo eng is aan islam

Interviewer noemt gesprek met leider Pegida UK vergelijkbaar met een auto-ongeluk

Tim Scott, de oud-militair die nu de leider is van de Britse tak van Pegida, verscheen op tv om uit te leggen wat nu precies het gevaar is van de islam voor het Verenigd Koninkrijk. Alleen, daar bleek hij nogal wat moeite mee te hebben.

Scott diende in Afghanistan en streed aan de zijde van de Koerdische Peshmerga tegen IS. In zijn nieuwe functie bij Pegida wordt hij bijgestaan door voormalig leider van de islamhatende English Defence Leage Tommy Robinson. Een eerste grote Pegida UK demonstratie staat gepland voor 6 februari.

‘De waarheid moet verteld worden,’ vindt Scott, die in eerste instantie niet zijn naam wilde noemen voor de camera. ‘Dat is heel belangrijk.’ Daarop wilde interviewer Alex Thomson van het Britse Channel 4 graag van Scott weten wat die waarheid dan precies is. 

‘Nou, met de meisjes die in het hele land geïndoctrineerd worden,’ was het antwoord. ‘Dat zijn feiten.’

‘Hoe bedoel je dat,’ vroeg Thomson, die daarop geen verdere uitleg kreeg. Wel ging Scott verder door te beweren dat binnen de islam jongeren geradicaliseerd worden. ‘Er zijn zoveel dingen, weet je.’

‘Je noemt er twee,’ merkte Thomson op. 

‘Wat ik heb gezien in Irak, dat soort dingen. Dat we dat stadium bereiken, dat is mijn grootste zorg,’ probeerde Scott. Volgens Thomson was de claim dat Engeland wel eens een nieuw Irak kon worden echter een absurde. Thomson probeerde Scott nog wat bij te brengen over de context waarbinnen gewelddadigheden in Irak nu en ten tijde van Saddam Hoesseins Baath-partij plaatsvonden, maar het landde allemaal niet.

Volgens Thomson was het hele interview met Scott vergelijkbaar met een auto-ongeluk. Scott is volgens hem op geen enkele manier geïnformeerd over wat nu eventueel een reële dreiging van de radicale islam zou kunnen zijn. ‘Hij heeft een gevoel, meer niet.’

 


Gast

#2566 Re: Re:

2015-12-04 17:44

#2564: - Re:  

 Als ik niet reageer op alles wat jij zegt dan ben ik het daar mee eens? Wat een debiele redenatie! Ik heb hier trouwens nog geen enkel stuk neer gezet. Ik reageer alleen op jouw kwatsj.

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2567 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-04 17:45

Het gelijk van Wilders inzake de tsunami van moslims

 

De tsunami van moslims naar Europa, die Geert Wilders in 2003 al had voorzien en in 2006 als zodanig benoemde, is er gekomen. Voor een goed begrip van het fenomeen Wilders is het nodig om zijn juiste voorspelling te duiden.

Wilders’ haat jegens vreemdelingen, in het bijzonder moslims, en zijn bekrompenheid, waarin hij Nederland denkt te kunnen isoleren van de rest van de wereld, leiden tot onzinnige en voor een democratie rechtuit gevaarlijke uitspraken – in Ahmed Marcouch en Ockje Tellegen heeft hij overigens sterke nieuwe concurrenten gekregen. In zijn haat verlangt hij onmogelijke verwezenlijkingen (koranverbod) en in zoverre is hij van het paadje. Daarbij maakt hij geen onderscheid tussen ‘goede’ en ‘slechte’ islam; iedere vorm van islam is fout. Zo schoffeerde hij in recente oorlogen van het Westen in het Midden-Oosten Saoedi-Arabië door dat land te rekenen tot de ‘as van het kwaad’. 

Maar bestrijding van het islamitische kwaad lukt volgens Wilders niet met conventionele oorlogen. Hoewel hij als VVD-lid voor steun aan de Irakoorlog had gestemd, is hij daar later op terug gekomen. In 2003 stelde hij dat de radicalisering van de bevolking in de schurkenstaten en elders toenemen door de oorlog in Irak: ‘Dat maakt de enorme migratiestromen van islamieten naar Europa des te zorgelijker.’ Die toenmalige analyse van hem is correct. Dit trouwens tot afgrijzen van de gevestigde orde (powers that be) in het Westen. Die ziet meer eigen geweld als oplossing voor geweld van extremisten en voert oorlog als er ook maar de kleinste aanleiding voor bestaat, daar verdient ze flink aan.

Wilders pleit echter wel voor bombardementen op IS-gebied. In een Kamerdebat eind 2014 zei hij: ‘Mijn fractie steunt dan ook het kabinetsbesluit om Nederlandse F16s in te zetten tegen de Islamitische Staat. Bombardeer ze maar plat.’ Is Wilders naar aanleiding van de dreiging van IS inmiddels weer van gedachten veranderd? Dat valt niet uit te sluiten, maar er is een andere verklaring mogelijk met een morbide logica. De instroom van islamitische immigranten is inmiddels fors op gang gekomen en zal niet een-twee-drie stoppen. Als het voor preventie te laat is, bombardeer er dan maar zoveel mogelijk plat.

Maar er is iets eigenaardigs aan de hand met het gelijk van Wilders inzake de tsunami van moslims. Zijn gelijk houdt tegelijkertijd zijn ongelijk in. Syrische en andere door oorlogsgeweld getroffen moslims vluchten natuurlijk allereerst naar buurlanden, maar als ze verder trekken, doen ze dat voornamelijk naar het heidense Europa en veel minder naar andere islamitische landen. Hun geloof blijkt een weinig prominente rol te spelen bij de keuze van het opbouwen van een nieuw bestaan. Wilders’ angst voor moslims die onze wijze van bestaan bedreigen is derhalve ongegrond. Vluchtende moslims kiezen juist voor een leven in Europa, waar toch iets meer democratie is ontwikkeld dan in islamitische landen.

 

 


Gast

#2568 Re: Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-04 17:46

#2563: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Het ware gezicht van Extreem Rechts 

 Het zijn niet alleen blanke die het willen behouden. Er zijn genoeg donkere die er geen probleem mee hebben. Kijk naar Amerika de zwarten daar hebben het nog steeds over slavernij. Nou de blanken van nu en de zwarten leefden toen niet. Tijden zijn veranderd. 

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2569 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-04 17:47

Door een ander bestempeld worden als Marokkaan of moslim is een vorm van uitsluiting

Dat een ander je bestempelt als Marokkaan doet óók pijn als je jezelf Marokkaan noemt. Er is een waaier aan redenen waarom hoger opgeleide Marokkaanse Nederlanders zich (soms) als ‘Marokkaan’ identificeren, maar dit gaat voor henzelf bijna altijd als vanzelfsprekend samen met het feit dat ze ‘uiteraard’ ook Nederlander zijn. En dan doet het pijn als dat door een ander ontkend wordt. Door een ander bestempeld worden als Marokkaan of moslim is in Nederland een vorm van uitsluiting. 

Dat stelde Marieke Slootman in de speech die ze hield nadat ze op 26 november de prijs had gekregen voor het beste sociologische proefschrift van 2013 en 2014. De prijs wordt tweejaarlijks uitgereikt door de Nederlandse Sociologische Vereniging (NSV). Slootman ontving de prijs voor haar proefschrift Dutch Soulmates - Reinvention of ethnic identification among higher educated second generation Moroccan and Turkish. Daarin onderzoekt ze hoe maatschappelijk succesvolle, opwaarts mobiele Marokkaanse en Turkse Nederlanders hun etnische identiteit ‘heruitvinden’. ‘Het is een knap opgezet onderzoek, soepel uitgevoerd, subtiel geïnterpreteerd, uitmondend in evenwichtige conclusies en met liefde opgeschreven,’ aldus de jury. Hieronder haar speech. 

"Bedankt, NSV, voor de toekenning. En voor de prijs. Mijn dank gaat ook uit naar de partijen die het onderzoeksproject mede gefinancierd hebben (Platform 31, de gemeenten van Almere, Amsterdam, Den Haag, Delft, Nijmegen, Utrecht en Woningcorporatie Mitros), en naar de Universiteit van Amsterdam. Zonder hen was mijn proefschrift er nooit gekomen. En het had nooit de vorm gekregen die het nu heeft zonder mijn promotoren. Jan Willem Duyvendak, Maurice Crul, Jan Rath, bedankt voor al jullie betrokkenheid. 

Natuurlijk ben ik de grootste dank verschuldigd aan mijn respondenten… de hoogopgeleide Marokkaanse en Turkse Nederlanders die ik voor mijn onderzoek gesproken heb. Naar hen ging mijn hart ook uit toen ik hoorde van de aanslagen in Parijs. Wat voor invloed heeft dit op hen? Zoals een student met Marokkaanse ouders me vertelde dat ze na de aanslag op Charlie Hebdo in de trein bewust in de stiltecoupé ging zitten. Gewoon, om maar niet telkens en telkens weer aangesproken te worden met de vraag wat zij als moslim nu van de aanslagen vond.

Labeling
Is dat discriminatie? Nee – misschien niet. Is het irritant? Jazeker.

Waarom is dat irritant? Waarom is het irritant om bijvoorbeeld steeds maar weer de vraag te krijgen ‘Waar kom je vandaan?’ (‘Uit Dordrecht’, ‘Nee, waar kom je vandáán?’ ‘Ik ben geboren in Dordrecht’ ‘Nee, waar kom je écht vandaan?’ ‘*zucht* -- Mijn ouders komen uit Nador, Marokko’ ‘Ah!!’) – Dat is irritant omdat je door zulke opmerkingen uitgezonderd wordt. Je wordt gelabeld als ‘Marokkaan’, als ‘Turk’, als ‘moslim’, en we weten allemaal dat dat in Nederland betekent dat je daarmee niet als volwaardig Nederlander gezien wordt. Wanneer je door iemand wordt aangesproken als ‘Marokkaan’, als ‘moslim’, maakt dat duidelijk dat je op dat moment, door die persoon even niet gezien wordt als ‘wij’, maar als ‘zij’. En dat doet pijn. 

Dat een ander je bestempelt als Marokkaan doet óók pijn als je jezelf Marokkaan noemt. Er is een waaier aan redenen waarom hoger opgeleide Marokkaanse Nederlanders zich (soms) als ‘Marokkaan’ identificeren, maar dit gaat voor henzelf bijna altijd als vanzelfsprekend samen met het feit dat ze ‘uiteraard’ ook Nederlander zijn. En dan doet het pijn als dat door een ander ontkend wordt. Door een ander bestempeld worden als Marokkaan of moslim is in Nederland een vorm van uitsluiting. 

En ja, dat doet ook pijn bij hoger opgeleiden. Misschien wel: met name bij hoger opgeleiden. Hoger opgeleiden die zich afvragen wat ze in godsnaam nog méér kunnen doen om erbij te horen. Mijn respondenten hebben een universitair diploma, een goede baan, ze denken in het Nederlands, ze dromen in het Nederlands, de Nederlandse literatuur voelt als hun erfgoed, het respect en de liefde die ze voelen voor hun ouders combineren ze met Nederlands individualisme, en Marokko is vooral fijn als vakantieland. Wat moeten ze nog meer doen om geaccepteerd te worden door de samenleving, en onderdeel te zijn van ‘wij’? 

Rol van etniciteit. Rol van de samenleving.
Mijn onderzoek laat zien dat etniciteit belangrijk is. Je etnische achtergrond vormt deels wie je bent. Maar iets als opleidingsniveau vormt óók wie je bent. En… het blijkt dat opleidingsniveau méér vormt wie je bent dan etniciteit. En dat etniciteit niet voor iedereen hetzelfde betekent. Het maakt nogal uit of je bent opgegroeid vlak na het moment van migratie, toen je ouders zich vol idealen kapotwerkten voor hun toekomst (voor jóú toekomst), of twee decennia later. 

En dat opleidingsniveau… er wordt nogal eens verwacht dat hoger opgeleiden zich minder sterk identificeren met hun etnische achtergrond. Tenslotte, zij zijn succesvol (volgens de heersende normen), waarom zouden zíj zich dan nog als Marokkaan identificeren? 

Daar zijn verschillende redenen voor: bijvoorbeeld om recht te doen aan hun afkomst, omdat ze houden van bepaalde Marokkaanse gebruiken, omdat hun religie is vervlochten met de Marokkaanse identiteit, en om de vervreemding tot hun ouders te beperken en te overbruggen. Maar identificatie als Marokkaan is ook een reactie op de plek die etniciteit en religie heeft in de samenleving. Als anderen er voortdurend op hameren dat je niet uit Dordrecht komt maar uit Marokko...; als je voortdurend wordt benaderd als moslim die iets uit te leggen heeft over aanslagen in Parijs…; als je in je haast eigenlijk door het rode stoplicht wil lopen, maar dat je je dan realiseert dat je daarmee in de ogen van anderen het stereotype beeld van ‘de asociale Marokkaan’ bevestigt… (kortom: als je merkt dat je niet als individu beoordeeld wordt, maar als representant van een hele groep gezien wordt) … misschien ben je het op gegeven moment dan wel moe om tevergeefs te benadrukken dat je in de eerste plaats ‘gewoon Nederlands’ bent.

Daarnaast zie ik onder hoger opgeleiden ook dat zij de Marokkaanse identiteit benadrukken om negatieve stereotypen te doorbreken. Namelijk, juist als je een goede positie hebt ben je de aangewezen persoon om te laten zien dat ‘Marokkanen’ niet alleen maar conservatief zijn en problemen vormen voor de samenleving, maar dat zij ook arts zijn, burgemeester, consultant, of getalenteerd acteur.

Echter, ik zie ook dat dat moeite kost. Dat het moeite kost, in de Nederlandse samenleving – waar Marokkaans-zijn zo’n negatieve klank heeft, en waar Marokkaans-zijn impliceert dat je niet volledig Nederlands zou kunnen zijn – dat het moeite kost om trots te zijn op je etniciteit. Dat moet ontwikkeld worden. Je moet een soort zelfvertrouwen ontwikkelen om trots te kunnen zijn op je etnische achtergrond en deze vol zelfvertrouwen naar voren te kunnen brengen. Het helpt daarbij als je hoger opgeleid bent en een goede baan hebt. Dus: het is niet zo dat deze hoger opgeleiden zich als Marokkaan identificeren ondanks hun opleidingsniveau, maar deels dankzij hun opleidingsniveau.

Dit maakt duidelijk dat het belang van etniciteit voor individuen sterk beïnvloed wordt door de rol van etniciteit in de samenleving. Hoe er gesproken wordt over etniciteit – in relatie tot wie erbij hoort en wie er niet bij hoort – beïnvloedt iemands positie en ervaringen en beïnvloedt ook hoe mensen zichzelf presenteren (hoe zij zich kunnen presenteren). Van daaruit is het niet verwonderlijk dat het soms fijn kan zijn voor mensen om zich te begeven onder mensen die vergelijkbare ervaringen hebben, en onder ‘soulmates’ te zijn die niet alleen hun opleidingsniveau delen, maar ook hun etnische achtergrond.
Die rol van de samenleving wordt onvoldoende erkend. Dat is bijvoorbeeld het geval wanneer onze minister-president de verantwoordelijkheid voor het overbruggen van achterstelling legt bij de achtergestelden zelf, met de uitspraak dat de oplossing voor discriminatie bij Mohammed ligt. Dat het aan hém is om zich ‘in te vechten’. Dit doet geen recht aan de processen in de samenleving. En het getuigt van een ontlopen van een verantwoordelijkheid die nadrukkelijk deels ligt bij de samenleving en dus ook bij de politiek.

Afronding
Ik ben erg blij met de prijs. Het voelt als een mooi compliment voor mijn werk, en het geeft me de gelegenheid aandacht te vragen voor een belangrijk thema: wie hoort erbij en Nederland en wie niet? Ik hoop dat kennis van elkaars ervaringen en standpunten leidt tot meer onderling begrip, en tot meer insluiting en acceptatie. Ik zou graag zorgen dat er een Nederlands boek komt. En er is meer onderzoek nodig. Deze prijs weet ik dus goed te besteden!
Dank voor uw aandacht."


Gast

#2570 Re: Re: Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-04 17:48

#2568: - Re: Het ware gezicht van Extreem Rechts 

 Ga je nou over de volgende heen kruipen begonia? Prima dan kan ik leukere dingen gaan doen. Hoije!


Gast

#2571 Re: Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-04 17:49

#2565: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Het ware gezicht van Extreem Rechts 

 hahaha nog stommer dan stom! Je verwijt mij telkens dat ik ergens niet bij was. Nou hij is er wel geweest en heeft het met eigen ogen gezien! En of Engeland zo gaat worden dat is een tweede, maar om te twijfelen aan datgene wat iemand gezien heeft met eigen ogen en jijzelf niet is stommer dan stom


Gast

#2572 Re: Re: Re:

2015-12-04 17:51

#2566: - Re: Re:  

 ja dan zal het je vriendje zijn geweest. En ja als jij op alles reageert met tegen argumenten en dan opeens niet wert ik dat ik gelijk heb, of je doet dan gewoon je oogkleppen op, want die asielzoekers zijn echt geweldig


Gast

#2573 Re: Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-04 17:54

#2567: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Het ware gezicht van Extreem Rechts 

 Homo's weet je nog dat is al 1 ding dat ze niet accepteren en dat moet in Nederland. Katholoieken moeten in azc's bij moslims weggehouden worden, maar in Europa leef je er gewoon mee. Het werkt gewoon niet. Hun geloof zit te diep.


Gast

#2574 Re: Re: Re: Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-04 17:56

#2570: - Re: Re: Het ware gezicht van Extreem Rechts 

 Nee hoor de mensen die nu klagen over racistisch en slaven van Sinterklaas die leefden in die tijd niet eens. Hahaha hoe dom

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2575 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-04 17:57

Gaap!