Zeg nee tegen azc Brunssum

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zeg nee tegen azc Brunssum.


Gast

#3451 Re:

2016-01-08 15:22

#3446: -  

 De bruine horde? Daartoe behoor jij, dus. "Bruin" slaat op de kleur van het uniform, niet op de tint van de huid. Maar kakel gerust verder als een kip zonder kop, joh.


Gast

#3452 Het eerste goede nieuws in het nieuwe jaar

2016-01-08 16:15

Rutte: Geen coalitie met Wilders

Premier fluit minister Schippers terug

Mark Rutte blijft bij zijn eerdere standpunt niet met Geert Wilders samen te willen werken, zolang die zijn xenofobe spreekkoor ‘minder, minder Marokkanen’ niet terugneemt. Dat zei Rutte vrijdag na afloop van de wekelijkse ministerraad.

Met de uitspraak tikt Rutte VVD-minister Schippers terug, die eind 2015 nog openlijk met Wilders flirtte in een interview in de Volkskrant. Maar van die vrijage wil Rutte niets weten: ‘Die uitspraak was zo beneden peil en beneden elke vorm van beschaving… voor coalitiesamenwerking  is het noodzakelijk dat die wordt teruggenomen.’

 


Gast

#3453 Re: Re: Re:

2016-01-08 16:46

#3449: - Re: Re:  

 Dank je wel


Gast

#3454 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-08 16:56

#3448: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Nu minder geweldig, maar geweldig zou ik het niet hebben genoemd. Ik voelde me veilig in mijn buurt. Was op mijn hoede met savonds naar buiten gaan en ik liet de deur niet van het slot met weggaan, maar voelde me veiliger dan nu


Gast

#3455 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-08 16:59

#3426: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Is toch wel grappig hoe links rechts ervan probeert te overtuigen dat het helemaal niks veranderd en er eigenlijk beter op word, met al die dokters en zo. Helaas probeert links totaal niet de kant van rechts te zien. Hoe je het ook draait of keert uit een ander land andere gewoontes en dat zal echt botsen


Gast

#3456 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-08 17:13

#3455: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Het blijft knap hoe jij over "dokters en zo" kunt lezen terwijl het woord "dokter" niet eens genoemd wordt.

"dat zal echt botsen" Ooit van self fullfilling prophecies gehoord? Nou, dit is er een van het zuiverste water.


Gast

#3457 Tja…

2016-01-08 18:13

Politieke aardverschuiving

Ik vind het een raar verhaal, van die massa-aanrandingen in Keulen. Eerst verklaarde de Keulse politie dat de Oudejaarsnacht rustig verlopen was, een paar dagen later bleken er op een plein honderden vrouwen te zijn aangerand en verkracht door duizend Arabieren. 

Dat is een big budget Cecil B. DeMille-spektakel, maar terwijl het tegenwoordig het hele internet overgaat als je een koekje uit de trommel pikt, omdat er altijd wel net iemand zijn telefooncamera op je heeft gericht, is er vooralsnog niet één filmpje, niet één foto opgedoken van die massaverkrachtingen. 

Er is ook helemaal niks over getweet tijdens die Oudejaarsnacht. Vind ik ook vreemd, want als de trein van Vlissingen naar Amsterdam 30 seconden in een weiland stilstaat, is dat binnen de kortste keren uitgebreid gedocumenteerd op Twitter. Duizend Arabieren, massaverkrachtingen, nul tweets, nul foto’s, nul filmpjes. En niet dat mensen te druk waren met ingrijpen om te filmen of te tweeten: zelfs de politie, las ik vol ongeloof, stond erbij en keek ernaar.

Rellende Noord-Afrikaanse mannen

Dat is dezelfde politie die eerder nog beweerde dat, op die Oudejaarsnacht die vreedzaam was verlopen, ze datzelfde plein had schoongeveegd vanwege rellende Noord-Afrikaanse mannen. Eerst veeg je een plein schoon, daarna ga je machteloos toe staan kijken hoe duizend Arabieren vrouwen verkrachten. En je maakt niet eens een filmpje.

Het waren dan ook geen duizend Arabieren, bleek al snel, het waren er honderd. En er waren veertig aangiftes, van berovingen, waarvan een klein aantal in combinatie met aanrandingen. Nu blijken er, geloof ik, 106 vrouwen aangifte te hebben gedaan en in één geval zou het om een verkrachting gaan, en daarna dook er nog ergens een verkrachting op en die verdwijnt weer en duikt weer op, erg vaag allemaal.

Desalniettemin blijven onze kwaliteitskranten spreken van duizend verkrachtende Arabieren, waarbij aandachtsjunkies als Jan Jaap de Ruiter alweer hijgerig verklaren dat de Arabische cultuur de oorzaak is, of het islamitische geloof, of allebei. 

Misdaadjournalist

En dan blijkt het opeens om Syrische vluchtelingen te gaan. NOS-correspondent Jeroen Wollaars voert één of ander vaag type op als ‘ervaren misdaadverslaggever‘ die het zeker weet: Het waren vluchtelingen, maar damaggieniezegge van ‘policor’ Duitsland. Het journalistieke principe van ‘één bron is geen bron’ wordt totaal in de wind geslagen en NOS bericht doodleuk, op basis van de beweringen van die ene kerel waarvan niemand weet wie hij precies is, dat het vluchtelingen waren. 

De volgende dag doet NRC het ook: “Het waren vluchtelingen!” Wierd Duk, medewerker van het door Bert “Daar moet een negerpik in” Brussen opgerichte The Post Online, die al maanden grossiert in allerlei horrorverhalen over vluchtelingen, zit bij Jinek te hyperventileren over vluchtelingen die ‘onze vrouwen’ belagen. Francisco van Jole heeft die uitzending feilloos geanalyseerd: niemand is geïnteresseerd in de slachtoffers van dat verschrikkelijke seksuele geweld. Het enige waar heel Nederland in is geïnteresseerd, is de afkomst van de daders en die zullen en moeten Arabische vluchtelingen zijn.

Bizar gesprekje

Nog niet één feit is er bekend, alles is gebaseerd op hear-say van onder andere de Keulse politie die zichzelf voortdurend spectaculair tegenspreekt, maar toch weet iedereen het zeker: het waren Syrische vluchtelingen. Arzu Aslan vraagt het Wierd Duk: Waarom moet je per se die afkomst benadrukken? Duk zegt het gewoon eerlijk: het gaat hem om een ‘politieke aardverschuiving’. Ik retweet een screenshot van dat bizarre gesprekje, meteen vult mijn tijdlijn zich met beauze witte mannen, waaronder de huisantisemiet van GeenStijl, Bart Nijman, die me verwijten dat ik niet kan lezen. 

Fuckerdefuck: het staat er gewoon! ‘Wat is het belang?’ -‘Dat dit mogelijk een politieke aardverschuiving tot gevolg heeft’. Maar ik ben een wegkijker, ik ontken de feiten, ik hou problemen onder de pet.

Het probleem is dat er, op basis van nul feiten, haat wordt gekweekt tegen allochtonen, Arabieren, moslims en vluchtelingen. Dat zelfs de sjiekste kranten alle journalistieke principes laten varen om zich hier in mee te laten slepen. In NRC stond bijvoorbeeld gisteren een oproep om vrouwen te bewapenen tegen donkere mensen. Arzu Aslan tweette: ‘Wanneer rechts zich massaal drukmaakt om vrouwenleed? Als het om niet-witte daders gaat. Jullie zijn walgelijk.’ Natuurlijk kreeg ze poep en ingewanden over zich heen, maar er staat maar één onwaarheid in die tweet: dat rechts zich druk zou maken om vrouwenleed. 

Vrouwen bewapenen

Vrouwenleed kan rechts niks schelen. De rattenvanger van Nederland, de immens populaire journalist Jan Roos, stond op nationale televisie een vrouw aan te randen, met overheidssubsidie, en dat vindt iedereen geweldig. Nou ja, niet die vrouw die werd aangerand, natuurlijk. In het stuk van Francisco van Jole wordt een Oktoberfest in Alkmaar genoemd waar de serveersters op zeker moment het werk neerlegden, uit protest tegen de massale aanrandingen, door witte bierdrinkers. Het enige bericht erover staat in een Alkmaars huis-aan-huisblad! Hier lees ik dat aanranden en verkrachten de normaalste zaak ter wereld is tijdens het Duitse Oktoberfest: ‘In 2014 waren er 720 arrestaties, waarbij 13 agenten gewond raakten en vonden er meerdere verkrachtingen plaats.’

Maar daar horen we Jeroen Wollaars niet over. Wierd Duk zwijgt. In NRC Handelsblad geen oproepen om vrouwen te bewapenen tegen dronken Duitsers. Want het zijn witte mannen, en dan is seksueel geweld blijkbaar niet erg.

Oriëntalistische seksfantasieën

Dat verhaal van die Keulse aanrandingen past te naadloos in het domrechtse discours over moslims en allochtonen. Het voldoet ook aan alle kenmerken van de oriëntalistische fantasieën waarin schrijvers en kunstenaars in de 18e eeuw grossierden: de geperverteerde donkere muzelmannen die roomblanke vrouwen bezoedelen. Ik lees verhalen over “vingers in alle gaten” die rechtstreeks lijken te zijn gekopieerd van de verhalen van het Tahrirplein. Daders die, voor de ogen van de machteloze politie, lachend hun verblijfsvergunningen verscheuren en zeggen dat ze morgen een nieuw gaan halen, dat ze hier zijn dankzij Merkel. 

Kun je het Merkels politieke tegenstanders makkelijker maken?

Maar geen spoor van aarzeling op de kwaliteitsredacties. Niemand die het vreemd vindt, niemand die vraagtekens zet. Want we willen zo graag dat het vluchtelingen zijn. We willen zo graag die politieke aardverschuiving. En eerst en vooral zijn we ‘islamcriticus’ en dán pas journalist.


Gast

#3458

2016-01-08 18:19

Typisch dat een van de belangrijkste feiten bij de aanrandingen in de berichtgeving steeds als onbelangrijk detail wordt aangevoerd: de daders waren allemaal dronken! Iedere jonge vrouw weet dat ze moet uitkijken voor dronken mannen, omdat ze al snel handtastelijk kunnen worden. Vraag het die serveersters in Alk maar.
Hadden deze aanrandingen plaatsgevonden als de daders – die vermoedelijk toch al niet aan drank gewend zijn – nuchter waren geweest? Ik betwijfel het. 

Het ligt altijd wat gevoelig om Koning Alcohol, westerse harddrug nr 1, ter sprake te brengen. Ook de gebeurtenissen in Alkmaar laten zien dat men laveloosheid als een voldongen feit beschouwt. Maar misschien is het toch een idee om openbare dronkenschap wat fanatieker te gaan bestrijden dan nu het geval is. Vrouwen zullen zich een stuk veiliger voelen met nuchtere mannen om zich heen. Een neveneffect is dat bushokjes heel en de muren van je huis urine-vrij blijven.


Gast

#3459

2016-01-08 18:23

“Ze zitten aan ónze vrouwen” is een vast onderdeel van haatpropaganda: nazi’s over joden, Amerikaanse witte supremacisten over zwarten, Egyptische baardmannen over Kopten enz.


Gast

#3460

2016-01-08 18:29

Tuurlijk, zoek de schuld voor je eigen problemen altijd bij anderen. Als je het maar vaak genoeg herhaalt, zul je op den duur zelf beginnen geloven dat iedereen schuld draagt, behalve jezelf. Zie hier 139 pagina's die precies dát onderstrepen.


Gast

#3461

2016-01-08 18:34

"Onze vrouwen" inderdaad. Niemand die er ook maar een fractie van een seconde bij stil staat dat die vrouwen net zo min "van ons" zijn als "van hen". Iedere vrouw is van zichzelf. Punt uit. De westerse man weet precies te zeggen wat er mis is met de status van de vrouw buiten Europa en dan met name in de niet-Christelijke landen (want die zijn nu eenmaal anders), maar is blind voor het feit dat hijzelf net zo de vrouw als 'bezit' ziet.


Gast

#3462

2016-01-08 18:35

Exact. Maar hoe wil je het licht kunnen zien als je krampachtig vasthoudt aan die balk voor je kop?


Gast

#3463 Maar moslims, die zijn pas anders!

2016-01-08 18:55

Massaal misbruik koorknapen Regensburger Domspatzen 

VANDAAG, 19:06

Priesters en leraren van het wereldberoemde koor van de kathedraal in de Duitse stad Regensburg hebben de afgelopen decennia minstens 231 koorknapen misbruikt en mishandeld. Dat zijn er veel meer dan de 72 gevallen waarmee het bisdom zelf eerder naar buiten kwam.  

Advocaat Ulrich Weber sprak afgelopen jaar in opdracht van het bisdom met betrokkenen. Ook kon hij geheime archieven raadplegen. Weber vreest dat het daadwerkelijke aantal slachtoffers nog hoger ligt.

De advocaat vermoedt dat ongeveer een derde van de 2100 leerlingen die tussen 1953 en 1992 naar Regensburg kwamen met lichamelijk geweld te maken heeft gehad.

Verkrachting

Het seksueel geweld varieerde van strelen tot verkrachting. Verder zeiden jongens dat ze tot bloedens toe zijn geslagen met een stok, sleutelhanger of zegelring. Kinderen die in bed hadden geplast, mochten niets meer drinken.

De meeste misdrijven zijn inmiddels verjaard. Binnen het bisdom was volgens Weber al langer bekend wat er gebeurde, maar uit vrees voor persoonlijke gevolgen en consequenties voor het koor werd daar niets mee gedaan. 

Het bisdom heeft de slachtoffers 2500 euro in het vooruitzicht gesteld. 

1000 jaar

De Regensburger Domspatzen is een van de beroemdste koren ter wereld en het oudste knapenkoor van Duitsland. In 1976 vierde het zijn duizendjarig bestaan. 

Tussen 1964 en 1994 stond het koor onder leiding van Georg Ratzinger, de nu 91-jarige broer van paus Benedictus XVI. Aan het koor zijn ook een school en een internaat verbonden.

 

Gast

#3464

2016-01-08 18:56

Maar je snapt toch wel dat Domrechts zal gaan zeggen dat dat nieuws nu naar buiten wordt gebracht om de aandacht van Keulen af te leiden? Of dat het verzonnen is, want de keurige melkwitte man doet zoiets niet?


Gast

#3465 Re: Maar moslims, die zijn pas anders!

2016-01-08 19:07

#3463: - Maar moslims, die zijn pas anders! 

 En al 1030 jaar oud dat koor? Dan zal het aantal slachtoffers in al die jaren heel aardig oplopen. Heeft de kerk geluk dat de meeste van die vele, vele duizenden gevallen van misbruik verjaard zijn. Jaja, die westerse normen en waarden hè?


Gast

#3466 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-08 19:27

#3456: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Oh nee heb jij het nieuws niet gevolgd? Allemaal hoogopgeleid zitten dokters tussen noem maar op


Gast

#3467 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-08 19:32

#3466: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Hoe vaak blijf je je nog herhalen? Volg het nieuws dan eens wat zorgvuldiger, dombo. Dan had je ook gehoord waarom er relatief veel hoogopgeleide mensen tussen zitten. Maar ja, selectief lezen en luisteren, oogkleppen en kop in zand en zo… Krijg je dat.


Gast

#3468 Re: Tja…

2016-01-08 19:33

#3457: - Tja… 

 Hahaha nee nu ga je zeggen dat het verzonnen is toch? Vreemd dat die vrouwen zichzelf niet filmden terwijl ze aangerand werden of het meteen op fb zetten ik ben aangerand. En dat de politie het rustig hield was ook bekend. Er zou maar eens chaos uitbreken 


Gast

#3469 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-01-08 19:33

#3466: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Negeer vooral al de rest. Je zou eens inhoudelijk ergens op in moeten gaan.


Gast

#3470 Re: Re: Tja…

2016-01-08 19:35

#3468: - Re: Tja… 

 Nee, droplul, er worden terechte vragen gesteld, dat is heel iets anders dan "zeggen dat het verzonnen is". Ik ga jou niet nog eens uitleggen waarom die vragen terecht zijn, want dat heb je de eerste tien keren ook al niet gesnapt. Is dus vergeefse moeite. Kook lekker verder in je eigen vet.


Gast

#3471 Re: Re: Tja…

2016-01-08 19:36

#3468: - Re: Tja… 

 Vreemd dat het vuurwerk op dat plein wel uitgebreid gefilmd is…


Gast

#3472 Re:

2016-01-08 19:38

#3464: -  

 Oh jawel hoor die dingen zijn allang bekend en veel al verjaard, maar idd wat heeft dat nu opeens met Keulen te maken?


Gast

#3473 Re: Re: Re: Tja…

2016-01-08 19:40

#3471: - Re: Re: Tja… 

 En laat ze nu ook beelden van de daders hebben


Gast

#3474 Re: Re: Re: Re: Tja…

2016-01-08 19:46

#3473: - Re: Re: Re: Tja… 

 Van al die "duizend" daders?

Maar, je mist -zoals altijd- weer volledig het punt.

Of mis je helemaal het punt niet, maar negeer je dat doelbewust?


Gast

#3475 Re: Re: Re: Re: Re: Tja…

2016-01-08 19:48

#3474: - Re: Re: Re: Re: Tja… 

 Dat maak jij ervan. Het zal wel allemaal verzonnen zijn toch? Candid camera