Zeg nee tegen azc Brunssum
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zeg nee tegen azc Brunssum.
Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)
2015-11-11 12:00- Date of removal: 2015-11-11
- Verwijderingsreden:
Gast |
#6272015-11-11 12:01 |
Stop de opmars van EXTREEM RECHTS |
#628 Re: Re:2015-11-11 12:02Mijn intentie? De leugens van Domrechts ontkrachten en mensen de waarheid laten zien zodat ze zelf hun mening kunnen vormen. |
#629 Kijk eens naar de FEITEN2015-11-11 12:12Feiten en mythes over vluchtelingen, asielzoekers en illegalenHoeveel vluchtelingen zijn er in Nederland en hoeveel illegalen? Is er sprake van een restrictief beleid en leidt dat tot minder immigranten?
Wat is een asielzoeker? Een asielzoeker is iemand die de bescherming van een ander land inroept. Hij vraagt daarmee in dat land asiel aan. Wanneer is iemand een vluchteling? Dit is bepaald in het Vluchtelingenverdrag. Volgens dit verdrag is een vluchteling iemand die in zijn thuisland gegronde vrees heeft voor vervolging. Redenen voor vervolging kunnen zijn: ras, godsdienst, nationaliteit, politieke overtuiging of seksuele voorkeur. In Nederland beslist de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND) over de asielaanvraag en of de asielzoeker erkend wordt als vluchteling. Meer over definities en procedures bij Vluchtelingenwerk Hoeveel vluchtelingen verblijven er in Nederland? Dat valt moeilijk te zeggen en hangt ook van de definitie af. De UNHCR schatte het aantal vorig jaar op 85.000 (inclusief asielzoekers) , het SCP schatte dat in 2014 tussen de 200.000 en 250.000 vluchtelingen verbleven. (Bron: Vluchtelingenwerk) Hoeveel asielzoekers kwamen er in 2014 naar Nederland? Een jaar geleden, vlak voor de verkiezingen voor het Europees parlement, voorspelde toenmalig staatssecretaris Teeven dat er in 2014 65.000 asielzoekers naar Nederland zouden komen. Het werden er uiteindelijk veel minder: 27.168, inclusief nareis. Lees meer over deze cijfers bij Flip van Dyke hier en ook hier. Was 2014 een recordjaar? In vergelijking met de afgelopen jaren kwamen er in 2014 veel vluchtelingen naar Nederland. In vergelijking met de jaren '90 en het begin van deze eeuw was het aantal niet hoog. Prognose Voor het komende jaar wordt, gezien de onrust in het MIdden-oosten een toename van het aantal vluchtelingen verwacht. Het CBS publiceerde dit jaar haar prognoses wat betreft migratie voor de komende decennia. Wat betreft asielmigratie verwacht het CBS de komende jaren nog een tijdelijke toename en daarna een terugkeer naar een lager niveau. Heeft een soepel asielbeleid een aanzuigende werking? Karel Smouter heeft deze vraag aan verschillende migratiedeskundigen voorgelegd en schreef er een artikel in De Correspondent over. Smouter concludeert: 'Het bestaan van 'aanzuigende werking' is nooit bevestigd, maar kan ook niet worden uitgesloten. De strekking van het meeste onderzoek hiernaar is dat het asielbeleid in het bestemmingsland slechts een kleine of zelfs een verwaarloosbare rol speelt bij de keuze van een asielzoeker. Asielzoekers blijken vaak niets of weinig te weten over het asielbeleid en de sociale voorzieningen in het land van bestemming. Het beeld van een calculerende asielzoeker die heel bewust kiest voor het land met het gunstigste asielbeleid of de beste voorzieningen, klopt in elk geval niet.' "Nederland is de gekke Henkie van Europa" De top 10 van Europese landen die asielzoekers ontvingen volgens de European Parliamentary Research Service . De conclusie kan zijn dat Nederland relatief veel vluchtelingen in Europa opvangt, maar is zowel absoluut als relatief geen koploper. ‘Nederland geeft opnieuw veel meer asielzoekers een verblijfsvergunning dan de rest van Europa doet" schreven diverse media, waaronder De Telegraaf een jaar geleden, naar aanleiding van een bericht van de IND een jaar geleden. Flip vanDyke analyseerde deze uitspraak, vergeleek de cijfers en kwam tot de conclusie dat er door de IND appels met peren waren vergeleken door de herkomst van de vluchtelingen niet mee te nemen. Volgens Van Dyke krijgt Nederland, juist omdat het beleid zo streng is, minder kansarme asielzoekers en dat verhoogt het percentage toekenningen. "België is nu ook strenger geworden en ontmoedigt de komst van mensen die geen kans hebben. Dat beleid is succesvol en vervolgens zie je ook daar dan ook het toekenningspercentage stijgen." Meer weten over het Europese asielbeleid? Helpen strengere grenscontroles aan de buitengrenzen van Europa? Karel Smouter vroeg het experts en concludeerde in een artikel over Europees asielbeleid "Meer grensmuren blijken volgens experts helemaal niet tot minder migratie te leiden. De routes die migranten nemen worden er slechts riskanter door." Lees ook dit recente artikel van Karel Smouter over het Europese beleid. (Syrische) bootvluchtelingenDe afgelopen jaren horen we steeds vaker berichten over migranten die in gammele boten de Middellandse Zee oversteken en soms de overkant niet halen. Hoe ziet die trip eruit? Hoeveel kost zo’n boottrip? Hoe is de situatie aan boord? Hoe kunnen vluchtelingen zoveel geld hebben om de trip te maken? Vluchten de Syriërs voor het oorlogsgeweld in hun land? Waar willen de meeste Syriërs naartoe in Europa? Zijn alle mensen op die boten Syriërs? Wat gebeurt er als een boot in de buurt komt van Italië? Wat als de Syriërs in Italië aankomen? Waarom checkt Italië die aankomende migranten niet? Willen de Syriërs in Italië blijven? Hoe komen Syriërs van Italië naar Noord- en West-Europa? Stel dat jij een vluchteling uit Syrië bent. Welke vluchtroute zou je nemen? Kijk hierMigratie-expert Hein de Haas en zeven mythen over migratieMigratiedeskundige dr. Hein de Haas behandelde tijdens zijn oratie aan de universiteit van Maastricht vorig jaar 7 mythen over migratie. Deze zijn al eerder op Republiek Allochtonië gepubliceerd en worden hier ingekort weergegeven. Over mythe 1: We leven in een tijd van ongekende massa-immigratie Het aantal migranten is tussen 1960 en 2000 wereldwijd bijna verdubbeld, maar de wereldbevolking is even hard gegroeid. Verhoudingsgewijs is migratie dus praktisch stabiel gebleven. Minder dan drie procent van de wereldbevolking is migrant. Wel is de aard en richting van de migratie veranderd. Eeuwenlang waren het vooral Europeanen die emigreerden, terwijl sinds de Tweede Wereldoorlog Europa een aantrekkelijke bestemming is geworden voor migranten. Bij gebrek aan concrete bedreiging van buitenaf, zijn politici sinds het einde van de Koude Oorlog migratie steeds meer als bedreiging voor onze veiligheid en welvaart gaan neerzetten, waardoor ze de migratie-hysterie zelf verder aanwakkeren. Over mythe 2: Immigratiebeperkingen zorgen voor minder migranten Uit onderzoek blijkt dat immigratierestricties vaak contraproductief zijn omdat zij retourmigratie afremmen en de permanente vestiging van migranten in de hand werken. Over mythe 3: Immigratiebeleid is restrictiever geworden Hoewel politici graag de indruk wekken dat immigratiebeleid steeds strenger is geworden, blijkt uit onderzoek dat immigratiebeleid de afgelopen decennia voor de meeste migrantengroepen juist minder restrictief is geworden. Stoere praat over migratie is dus vooral voor de bühne. Over mythe 4: Ontwikkeling in herkomstlanden zal emigratie beperken Welvaartsgroei, onderwijs en infrastructuur stelt meer mensen in staat te migreren en verhoogt hun ambitieniveau. Daarom zien we dat emigratie juist toeneemt onder invloed van ontwikkelingsprocessen. Economische ontwikkeling in de armste landen zal daarom onherroepelijk tot meer migratie leiden. Over mythe 5: Migratie leidt tot ‘brain drain’ Het is een misverstand dat de emigratie van geschoolde mensen de oorzaak is van onderontwikkeling in herkomstlanden. Het geld dat migranten naar familie terugsturen is een veelvoud van ontwikkelingshulp, en veel migranten investeren in herkomstlanden, hoewel het ook een illusie is te denken dat migranten fundamentele problemen (zoals corruptie en ongelijkheid) in herkomstlanden kunnen oplossen. Over mythe 6: Migranten pikken banen in en bedreigen onze verzorgingsstaat Migranten verrichten vooral het werk dat de ‘eigen’ bevolking niet wil of in staat is te doen. Migratie blijkt een (klein) positief effect te hebben op economische groei, hoewel het vooral ondernemers, de middenklasse en rijkeren zijn die van migratie profiteren. Over mythe 7: Migratie is een oplossing voor het vergrijzingsprobleem Net zo min als migratie een bedreiging is voor onze welvaart, is migratie ook geen oplossing voor het vergrijzingsprobleem of andere sociaaleconomische vraagstukken. Daarvoor is migratie in omvang te beperkt, en vergrijzing is een wereldwijd fenomeen aan het worden. OngedocumenteerdenHoeveel ongedocumenteerden wonen er in Nederland? 'Ongedocumenteerden' is een ander woord voor 'illegalen'. Het is onbekend hoe groot deze groep in Nederland is. De Stichting Landelijk Ongedocumenteerden Steunpunt (LOS) ging volgens RTL/ANP uit van 100.000 mensen in 2009. In ieder geval zijn het er zeker tienduizenden. Slechts een heel klein deel van hen maakt gebruik van opvangvoorzieningen die in sommige gemeenten bestaan. De anderen verblijven bij familie, vrienden, zijn zelfstandig of zwerven rond. Wanneer je hier niet mag blijven, moet je vertrekken. Een sluitend terugkeerbeleid botst met mensenrechten en internationale verdragen. Nederland voert de laatste jaren een asiel- en terugkeerbeleid dat is gebaseerd op de aanname dat alle uitgeprocedeerde vreemdelingen daadwerkelijk weg kunnen. Ze hebben geen recht meer op opvang en illegalen die niet uit zichzelf vertrekken kunnen in vreemdelingendetentie worden gezet. Het beleid blijkt in de praktijk niet te werken. Door dit beleid krijgt Nederland al jaren stevige kritiek van onder andere de Raad van Europa en de VN. Waarom worden ongedocumenteerden dan wel/niet opgevangen? #bed #bad en #brood Gemeenten mochten sinds 1 januari 2010 'uitgeprocedeerde asielzoekers' of 'ongedocumenteerden' of ' illegalen' niet meer opvangen van het kabinet. Dit besluit is in 2007 genomen door toenmalig PvdA-staatssecretaris van Justitie Albayrak. Het besluit was een onderdeel van de pardonregeling voor 26.000 asielzoekers, die gepaard ging met het uitzetten van ongedocumenteerden voor wie het pardon niet gold. Omdat in veel gemeenten een moeilijk houdbare situatie is ontstaan, wordt een beperkte vorm van bed, bad en brood door de landelijke overheid inmiddels min of meer gedoogd. Eén van de politieke strijdpunten is nu of dit gedoogbeleid wordt voortgezet of gestopt, of de gemeenten de opvang eventueel zelf moeten betalen of dat er een landelijke opvang wordt georganiseerd . Hoeveel ongedocumenteerden verlaten daadwerkelijk het land? Ook dit is onbekend. Volgens recente cijfers van het CBS vertrekt jaarlijks 25-33% van de asielzoekers aantoonbaar. Van de 33.735 mensen die het land in 2014 moesten verlaten, zijn er 8.000 aantoonbaar vertrokken. De grootste groep die het land moest verlaten, was afkomstig uit China (3110 mensen), gevolgd door mensen uit India (1785) en Irak (1380). Waarom keren uitgeprocedeerde asielzoekers niet allen terug? Een onbekend deel is met onbekende bestemming vertrokken zonder dat dit door de overheid is geregistreerd. Een ander deel kiest voor 'de illegaliteit' en leeft vaak bij familie of vrienden. Tot slot is een deel van de groep onuitzetbaar, omdat hun land van herkomst weigert mee te werken aan hun terugkeer of omdat het te onveilig is (zoals in Irak, Soedan of Somalië) of omdat ze ziek zijn en in het land van herkomst niet de geschikte behandeling of medicijnen kunnen ontvangen. |
Gast |
#630 Re: Re:2015-11-11 13:39#596: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Re: wat een bullshit! Ik stem niet eens op pvv, maar ik vertrouw niemand die ik niet ken. Ze hebben ook nog andere normen en waRden. Vrouwen zijn niks stelen verkrachten. Nee niet allemaal, maar ik laat me niet eerst iets gebeuren en zeg dan oh die kan ik dus niet vertrouwen. Vluchtelingen die katholiek zijn kunnen niet eens bij de moslims gezet worden want dan word ze wat aangedaan. En wil jij dat denken even veranderen als ze hier komen wonen??? |
Gast |
#631 Re: Kijk eens naar de FEITEN2015-11-11 13:41#629: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Kijk eens naar de FEITEN Duh nee Nederland geen koploper grappig hoor Nederland is ongeveer het kleinste land zou niet goed zijn |
Gast |
#632 Re: Kijk eens naar de FEITEN2015-11-11 13:46#629: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Kijk eens naar de FEITEN En wie zegt dat dit waar is??? Je kunt niks meer geloven. Het enige dat ik geloof is dat er mensen vluchten van een oorlog en dat snap ik. Dat Nederland maar iedereen binnenlaat en dan gaat kijken wie teruggestuurd moet worden vind ik niet oke. Ik voel me niet veilig met vluchtelingen in de buurt en als mij dat extreem rechts maakt dan is dat maar zo. Ik ben voor echte vluchtelingen helpen maar zeker niet degene die vinden dat ze hier kunnen doorgaan zoals ze daar deden met geloof. Ze zullen zich moeten aanpassen en daar geloof ik niks van voor het overgrote deel |
Gast |
#633 Re: Kijk eens naar de FEITEN2015-11-11 13:57#622: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Kijk eens naar de FEITEN vAlt je niet op dat weerlegging geen zekerheid geeft????? Onwaarschijnlijk enz. Dat geeft mij echt geen vertrouwen |
hier in Nederland hebben we tenminste joodse begraafplaatsen koekwous |
#634 Re: Re: Re:2015-11-11 14:05 |
Anonymous |
#6352015-11-11 14:05#632: - Re: Kijk eens naar de FEITEN Nou, dat is niet het enige dat je gelooft. Je gelooft ook dat:
Dat zijn toch al redelijk wat zaken die je gelooft over mensen die nog niet eens hier zijn en die je helemaal niet kent. Kun je me uitleggen hoe je een asielaanvraag kunt beoordelen zonder dat de persoon hier is? Want dat is wat jij niet in orde vindt, dat "Nederland maar iedereen binnenlaat en dan gaat kijken wie teruggestuurd moet worden". Nee, dat jij je niet veilig voelt met vluchtelingen in de buurt maakt jou niet extreem rechts, maar het is wel een teken dat je xenofoob bent. Je voelt je namelijk niet veilig in de buurt van mensen die je niet kent (sterker nog: die er nog niet eens zijn), zonder dar je ook maar iets weet over die mensen. De mensen die hier langere tijd willen of moeten blijven (omdat de situatie in hn eigen land onveilig blijft), die zullen zich inderdaad moeten aanpassen. Maar aanpassen betekent niet dat zij al hun eigen cultuur en geloof en daarmee dus ook hun eigen normen en waarden overboord moeten gooien. Zij hebben en houden het recht op het belijden van het geloof van hun keuze en op de wijze die zij verkiezen. Dat recht geldt voor iedereen, dus ook voor hen. Wat mij altijd heel erg bevreemd, is dat mensen zich "zorgen" maken over de veronderstelling dat "ze hier zullen doorgaan zoals ze daar deden met geloof". Wat is het probleem? Deze mensen vluchten voor die geloofsextremisten. Zij zijn slachtoffer van die geloofsextremisten. |
Anonymous |
#636 Re: Re: Re: Re:2015-11-11 14:08#634: hier in Nederland hebben we tenminste joodse begraafplaatsen koekwous - Re: Re: Re: Die vervolgens grondig vernield en besmeurd worden door brave Nederlanders. Lijkt mij toch een gevalletje van jodenhaat. |
Gast |
#637 Re: Re: Re:2015-11-11 14:09#628: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Re: Re: Wat ik zeg is waar en wat jij zegt niet lkkr puh mijn bronnen zijn de waarheid jouw bronnen zijn omgekocht Door salafistische groeperingen kijk naar de bouw van de mega moskee in gouda wat GELUKKIG niet doorging echt op een nette manier geregeld ;) Door die nette baardapen |
Anonymous |
#638 Re: Re: Kijk eens naar de FEITEN2015-11-11 14:12#633: - Re: Kijk eens naar de FEITEN Dan zou ik nog maar eens goed lezen wat er staat. Het is jammer dat er geen links gegeven worden, wat volgens de tekst wel het geval zou moeten zijn, maar die kun je eenvoudig zelf googelen. Maar jij gelooft liever een bewering die helemaal niet onderbouwd is? Lijkt mij dan toch dat er wel degelijk mensen die jij blindelings vertrouwt terwijl je ze niet kent… |
Gast |
#639 Re:2015-11-11 14:12Ga niet op deze zielenpoot in hij jaagt je op de kast en zegt dan zie je wel ! Erg triest ! Kerel laat de mensen hier met rust ga vluchtelingen helpen ipv het ontmaskeren van extreem rechts want ik denk dat elke psycholoog het er wel met me eens is dit gaat niet om extreem rechts dit gaat om jou en je ego die profetische proporties begint aan te nemen |
Anonymous |
#640 Re: Re:2015-11-11 14:16Kijk, dit zijn nou die heerlijke reacties die het zo leuk maken. Zo heerlijk infantiel, paranoïde, schizofreen en geweldig onderbouwd. Vooral doorgaan! |
Gast |
#641 Re: Re: Re:2015-11-11 14:16#628: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Re: Re: dom rechts hoor je wat je zegt ?? Wie is er nu dom ? Onder de linkse mensen zitten de meeste dommeriken ga je cbs cijfers er maar weer bij halen loser |
Anonymous |
#642 Re: Re: Re: Re:2015-11-11 14:22Hahahaha! Frappant dat je "domrechts" eruit haalt om je over op te winden. Volgens mij ging het vooral over de leugens van domrechts, maar dat boeit jou helemaal niets. Ik lees daar iets in. Jij ook? |
#643 Re: Re: Re: Re:2015-11-11 15:09Beter CBS-cijfers dan helemaal geen cijfers en alleen maar een duim die dik gezwollen is van het zuigen. Losers zijn mensen die menen te moeten liegen om hun gelijk te halen.
|
#644 Kijk eens naar de FEITEN2015-11-11 15:10Over vluchtelingen en asielzoekers bestaan heel wat fabels en onjuistheden. Dat beïnvloedt de beeldvorming negatief met als gevolg dat sommige mensen om een nog strenger asielbeleid gaan roepen, aldus Vluchtelingenwerk Nederland. De realiteit laat een genuanceerder beeld zien. Om die stellingname te onderbouwen laat Adinda van Helden graag (ex-)vluchtelingen aan het woord. Adinda is leidinggevende bij Vluchtelingenwerk Renkum. Zij zwaait de scepter over tientallen vrijwilligers.Safi Walikhan (54) woont in Renkum en is samen met zijn gezin veertien jaar geleden Afghanistan ontvlucht. Via allerlei omwegen belandden ze in Renkum. ,,De situatie was ronduit gevaarlijk voor ons, mede door de opkomst van de Taliban", vertelt hij in één van de nieuwe ruimtes van Vluchtelingenwerk Renkum. Safi helpt nu op zijn beurt Vluchtelingenwerk. ,,Safi fungeert af en toe als tolk voor de talen Afghaans en Russisch. Verder verricht hij ook hand-en-spandiensten", legt Adinda uit. Safi: ,,Vluchtelingenwerk is erg belangrijk. De vrijwilligers helpen je met allerlei praktische zaken. Als je de taal niet spreekt en onzeker over je situatie bent, is dat erg belangrijk. Hoe vind je de weg bij instanties, hoe kom je aan een tijdelijk paspoort? Een vrijwilliger en een taalmaatje hebben ons destijds goed geholpen en obstakels weggenomen." Hushiar Darwish (44) woont ook veertien jaar in Renkum. Hij kwam destijds uit Noord-Irak waar de situatie voor hem onhoudbaar was. ,,Tijdens het spreekuur help ik vaak als tolk. Ik beheers de Arabische taal goed en dat is voor veel vluchtelingen erg praktisch. ,,We staan er niet bij stil, maar het is wat als je via gevaarlijke reizen uiteindelijk in een vreemd land terechtkomt", vertelt Adinda. ,,Vaak is er geen tijd om bij te komen. En waar mensen ook niet altijd bij stilstaan: vluchtelingen leidden in het land van oorsprong vaak een goed leven. Een aantal is hoger opgeleid en oefende bijvoorbeeld een beroep als chirurg uit. Het feit dat je de keuze maakt om je eigen land te verlaten, ingegeven door levensbedreigende situaties, betekent een knip in je leven. Een carrière telt dan niet meer. Toch zijn er asielzoekers die hier weliswaar kleiner wonen, maar zich wel veel veiliger voelen. Ze kunnen hier gewoon de straat op zonder dat ze zich bedreigd voelen. Dat is veel waard." Cor van Silfhout is één van de vrijwilligers bij Vluchtelingenwerk Oost Nederland. ,,Ik doe dat nu ruim drie jaar. Sommige situaties blijven vers in het geheugen staan, zoals een Afghaans gezin waarvan de man ernstig getraumatiseerd was. Mensen spreken de taal niet en de geldsoort is hen vreemd. Dat kan gemakkelijk tot vervelende toestanden leiden. Als vrijwilliger kun je dan helpen om zaken in goede banen te leiden." Vluchtelingenwerk Nederland is een onafhankelijke organisatie die opkomt voor de belangen van vluchtelingen en asielzoekers. Dat doet ze met ongeveer vijfhonderd medewerkers, geflankeerd door zevenduizend vrijwilligers in bijna alle gemeenten en in alle asielzoekerscentra in het land. FEITEN Het percentage asielaanvragen dat een toekenning of verblijfsvergunning krijgt, lag jaren tussen de veertig en de zestig procent. In het jaar 2000 waren dat er bijna 45 duizend. Na een forse daling de afgelopen jaren steeg het aantal asielaanvragen in 2014 weer naar iets meer dan 25 duizend. Over een heel jaar gezien heeft de gemeente Renkum vijftig vluchtelingen opgenomen. Voorheen lag dat aantal op deretig. Bijna een verdubbeling dus. ,,Op dit moment gaat het vooral om Syriërs en Eritreeërs", legt Adinda nog uit. Landelijk zijn er afspraken over de verdeling van asielzoekers gemaakt. Het COA (Centraal Orgaan opvang asielzoekers) speelt hierin een centrale rol. ,,Wij krijgen uiteindelijk mensen uit opvanglocaties in Winterswijk, Zweelo en Nijmegen." |
Gast |
#645 Zo kan het ook:2015-11-11 15:14Limburgse profs voetballen met jonge vluchtelingenRedactie 1Limburg
Geplaatst opwoensdag 11 november 2015 - 14:34
Voetbalclubs VVV-Venlo, Fortuna en MVV hielden een speciale voetbalmiddag voor jonge vluchtelingen. De ploegen deden mee aan een landelijke actie van clubs in de Eredivisie en de Jupiler League. Maastricht
Venlo Eerder deze week gaven selectiespeler van VVV al een clinic voor vluchtelingten, in een sporthal vlak over de Duitse grens. |
Gast |
#646 Re: Re: Re: Re: Re:2015-11-11 15:54Je doet dit puur voor je zelf iedereen hier heeft al getekend, Dus wie probeer je voor de gek te houden? Voor wie doe je dit ? Zeg t me waar zijn die mensen. Wat kun jij ze vertellen over de vluchtelingen behalve dat je net zo min weet over ze als de rest. Dat t moslims zijn en vooral mannen die al Door een groot aantal veilige landen zijn gekomen. Stoppen zit er niet in want hier is t goed hier krijg je uitkering. Die wordt betaald van het belastinggeld van mensen die wel werken de Nederlanders. En ff om weer met feiten te komen van 400000 mensen in nl die een uitkering krijgen zijn er 300000 buitenlands volgens cbs afgelopen augustus.1 op de 4 buitenlanders heeft een uitkering. 2 op de 3 mensen in de cel zijn blank ja staat er ook 1 op de 3 allochtoon. En dit Tot verhouding van 1.1 op 16 Criminaliteit onder blanken daalt en onder allochtonen stijgt. Nog zo n leuk cbs feite. Weet je vanuit welke hoek het cbs wordt gefinancierd? Nee meneer denkt dat cbs heilig is vrede zij met hem. Ja wel als t in je voordeel uitpakt. Echt wat n losers zijn jullie. Je denkt dat ik over n woord val. Daarom heb ik ook intentie aangekaart ik val niet over wat je zegt. Ik val erover dat je zelf niet Door hebt wat je zegt. De natte zon. Jwz. En ik wind me echt niet op over zo n droeftoeter streel jezelf maar weer over je ego ofzo yes hij windt zich op echt sneu man. Wees een vent en zet je naam hier neer voor blanke racisten heb je niks te vrezen die zijn immers niet geweldadig hoogstens beledigend.huilen.je verkondigt toch de waarheid wat heb je te vrezen ????? Of verberg je je naam omdat je ergens in je achterhoofd ook wel aan voelt dat wat jij nu doet net zo haatzaaien is als dat je beweert dat Wilder doet. Ik durf me naam hier niet neer te zetten als een echte brunssumer. Bang voor de buitenlanders. Die zijn namelijk wel geweldadig. Kijk maar naar de cijfers van het cbs of lees het in het AD
|
Gast |
#647 Re: Re: Re: Kijk eens naar de FEITEN2015-11-11 16:00#638: - Re: Re: Kijk eens naar de FEITEN Doe jij toch ook. Wat is de waarde van jou bron behalve dan dat het een bron is. Waaruit blijkt dat de de waarheid moet zijn. Omdat jouw bron ofwel Google het zegt. Zeer sneu |
Gast |
#648 Re: Re: Re: Re: Re:2015-11-11 16:13Ja maar wat is je punt dat er ook domme Nederlanders zijn ? Zeer zeker. zo wat laat je me schrikken met dat plaatje mn opa zou zich omdraaien in zijn graf. Er zijn ook een hele boel joodse begraafplaatsen in Nederland waar niks gebeurt zou maar zeggen de normale moslims ofzo iets. Maar noem mij 2 islamitische land waar de joden een begraafplaats hebben ??? Islam is joden haat zionist is niet negatief behalve als je vanuit je pallestijns/islamitisch denk kader denkt. Maar je geeft zoiezo weinig antwoorden op directe vragen. Zoals de vraag wat doe jij voor de vluchteling ? Behalve lkkr niks en lkkr de mensen die het er niet mee eens zijn belachelijk maken. Echt waar wat zijn jullie in en in triest.
|
Volgens mij valt er heel erg veel te vrezen |
#649 Nee? Niks te vrezen van blanke racisten?2015-11-11 16:15#646: - Re: Re: Re: Re: Re: voor blanke racisten heb je niks te vrezen die zijn immers niet geweldadig Nieuwe oogst Wilders’ verzet6 okt 2015
Spandoeken en opnieuw bekladding van huizen dit keer.
De secondant van Geert in de Eerste Kamer en Statenlid in Gelderland Marjolein Faber geeft als commentaar:
Haar partijgenoot René Dercksen denkt daar anders over, want die retweet dit soort actie gewoon doodleuk.
Hakenkruizen, SS tekens in Brunssum. Meer verzet van het Wilders-volk4 okt 2015
In het kader van het verzamelen van uitingen van Wilders’ verzet zijn we vandaag in Brunssum aanbeland. Daar werden op de deuren en ramen van het Zuyderland Medisch Centrum hakenkruizen en andere nazi-symbolen geklad. Er stonden leuzen als ‘Eigen volk eerst’ en ‘Geen AZC’. De graffiti werden zaterdag ontdekt. Volgens de regionale omroep 1Limburg waren de leuzen in de nacht van vrijdag op zaterdag aangebracht. Het pand van het ziekenhuis komt leeg en is door de gemeente voor de opvang van vluchtelingen aan het COA aangeboden.
Wilders’ verzet26 sep 2015
Oogst van 2 dagen:
en de grote volksmenner maar juichen.
Wilders’ verzet : bestorming azc noodopvang Woerden10 okt 2015
En het was weer raak. Dit keer geen anonieme bekladding, maar een bestorming.
Hoever moet het gaan voordat aan het haatzaaien een halt wordt toegeroepen?
Wilders’ verzet: bekladding en dode muizen in Oss11 okt 2015
Helaas moeten we alweer berichten over de gevolgen van Wilders volksmennerij. Dit maal is er in OSS een huis beklad door naar we mogen aannemen PVV-volgelingen en aanhangers van het nazistische idee “Eigen Volk eerst”. Het was niet de eerste keer dat dit huis doelwit was. Er waren een week eerder ook al dode muizen door de brievenbus naar binnen gegooid.
Wilders’ verzet: kristalnacht in Steenbergen10 nov 2015
Op de dag dat het precies 77 jaar geleden is dat de Kristalnacht in Nazi-Duitsland plaatsvond, zijn in Steenbergen twee stenen door de ruiten bij een Afrikaans gezin gegooid.
Rrrright…. Eerder werd tijdens een openbare vergadering de enige inspreekster, mevrouw Dasja Abresch die empathie aan de dag legde met mensen in ontstellende nood en zich daarom uitsprak voor de opvang in Steenbergen van vluchtelingen bedreigd met seksueel geweld. Afgelopen weekend is in Noord-Holland een terreuraanslag gepleegd waarbij een vuurwerkbom naar vluchtelingenkinderen is gegooid. Dit is waar jarenlang opjutten van het lowlife in dit land door de media, het vergoeilijken en een platform geven aan wannabe massamoordenaars en etnisch zuiveraars, het meeliften van politici op de bruine tsunamitoe begint te leiden.
Wilders’ verzet: nieuwe terreuraanslag vluchtelingen7 nov 2015
In Anna Paulowna, gemeente Hollands Kroon te Noord Holland, is opnieuw een terreuraanslag gepleegd op vluchtelingen. ‘Verzetsstrijders’ van Wilders’ boze blanke hordes gooiden vanuit een auto een vuurwerkbom naar een aantal meisjes om daarna hard weg te rijden. Volgens de media zijn de daders nog voortvluchtig. Dat neemt niet weg dat de politiek voortvarend reageert op deze jongste poging tot moord op mensen die hier veiligheid zochten. Later vandaag zullen de meeste fractieleiders van de politieke partijen in de Tweede Kamer zich andermaal demonstratief om wanna be massamoordenaar en etnisch zuiveraar Geert Wilders scharen – hij is ten slotte ‘een van ons’- en in een nieuwe brief nog iets nadrukkelijker niet hem (en zijn apologeten uit media en politiek) aanwijzen als oorzaak van de haat en het geweld in dit land maar de vluchtelingen en degenen die die mensen willen bijstaan. Ik heb het al eerder gezegd: met politici die zich om de verkeerde scharen, hebben mensen nu pas echt redenzich zorgen te maken.
Wilders’ verzet: Hendrik-ido-Ambacht : bekladding. Rijswijk: dreigbrieven14 okt 2015
Het door Wilders opgehitste Neonazistisch verzet blijft doorgaan. Wilders heeft zich in allerijl wel uitgesproken tegen gewelddadig verzet, maar echt overtuigend komt dat niet over. Zeker niet als je vervolgens loopt te juichen over het afwijzen van een azc door de gemeenteraad van Purmerend, nadat zij door een groep “verontruste burgers” is geïntimideerd.
Vandaag kunnen we een bekladding in Hendrik-ido-Ambacht van een gymzaal met de leuzen ”Eigen volk eerst. Laat hun maar sterven” toevoegen aan de lijst. In de gymzaal worden 25 vluchtelingen opgevangen. Eufemistisch noemt de regionale krant de daders “onbekenden anti-vluchtelingen”. Geen landelijk nieuws trouwens. Het door Wilders opgehitste “verzet” wordt wel landelijk nieuws als er raadsleden bedreigd worden. Ditmaal in Rijswijk.
|
Volgens mij valt er heel erg veel te vrezen |
#650 Nee? Niks te vrezen van blanke racisten?2015-11-11 16:18Gevaarlijke herhaling van de geschiedenis in Duitsland In de vroege jaren ‘90 was Duitsland het toneel van brandaanslagen op huisvestingen van asielzoekers. Zo waren er in 1992 dagenlang rellen bij een vluchtelingenopvang in Rostock. Enkele honderden militante rechts-extremisten aangemoedigd door enkele duizenden buurtbewoners gooiden molotovcocktails naar de vluchtelingenopvang en probeerden de opvang binnen te komen. Op wonderlijke wijze werd er niemand vermoord. De enige rechts-extremist die vervolgd werd was een persoon die een molotovcocktail naar een agent had gegooid. Voor de Duitse antifascistische beweging waren de rellen in Rostock een keerpunt, vele antifascisten gingen in Rostock de straat op om de rechts-extremisten te verjagen. In tegenstelling tot de rechts-extremisten werden de antifascisten wel snel opgepakt door de politie. Maar ook op vele andere plekken in Duitsland zoals Solingen en Hoyerswerda kwam het tot xenofobie gewelddaden en brandstichtingen met zelfs de dood tot gevolg. Ook in die tijd was “vluchtelingenproblematiek” een hot topic in Duitsland. Maar terug naar nu. Neo-nazi’s laten op internet kaarten circuleren met daarop duizenden onderkomens van vluchtelingen door heel Duitsland. En dit soort semi-gemaskeerde oproepen tot geweld blijven niet onbeantwoord. Er is de laatste maanden een schrikbarende toename van extreem-rechtse agressie tegen onderkomens van vluchteling, te veel om ze allemaal te belichten. Eén van de laatste vind sinds enkele dagen lang plaats in Heidenau in de Duits deelstaat Sachsen. In Heidenau zijn de laatste dagen verschillende aanvallen door rechts-extremisten geweest op een vluchtelingenonderkomen met als doel om te voorkomen dat vluchtelingen zich in een voormalige bouwmarkt vestigen. Het kwam hierbij tot rellen met de politie 30 agenten raakten op afgelopen vrijdag 21 augustus hierbij gewond. De politie trad echter nauwelijks op tegen de neo-nazi’s, welke praktisch vrij spel hadden. Toen op zaterdag echter een grote groep antifascisten het gebouw wilde beschermen werden zij op brute wijze door de politie in elkaar geslagen. De situatie doet wederom terugdenken aan begin jaren ’90 niet alleen vanwege de enorme agressie naar vluchtelingen maar ook vanwege het bizarre optreden van de politie waarbij mensen die op willen komen voor de rechten van vluchtelingen bruut in elkaar worden geslagen. Maar er is meer aan de hand. Denk aan de opgeblazen auto van een linkse politicus die zich heeft ingezet voor het huisvesten van 280 vluchtelingen in een leegstaand hotel in Freital. Voorafgaand aan deze aanslag zijn er in Freital al meerdere onderkomens van vluchtelingen aangevallen en zijn er meerdere malen vluchtelingen op straat aangevallen. Dit zijn slechts enkele druppels uit een gigantische beerput, het complete plaatje is haast niet meer te documenteren. In Nederland lopen de gemoederen tot op heden ook hoog op, maar de xenofobe reactie zou men een light variant kunnen noemen. Alertheid is voor antifascisten op dit moment van het grootste belang. Ook in Nederland is een sfeer waar de vlam in de pan kan slaan. Naast verschillende burgerinitiatieven tegen opvang van vluchtelingen waar ook bekende rechts-extremisten bij betrokken zijn doet de media vrolijk mee met het verdraaien van feiten. Zo zijn vluchtelingen “migranten” geworden en zijn de rechts-extremisten die vluchtelingen aanvallen mensen die “verzet” plegen geworden. Ook uitspraken van politici over vluchtelingen dragen bij aan een klimaat waarin geweld tegen vluchtelingen en onderkomens van vluchteling plaats kunnen vinden. Ook in Nederland is er xenofobe agressie tegen vluchtelingen. Wat de toekomst ons zal brengen in Nederland wat betreft agressie tegen vluchtelingen is niet te zeggen. De vraag voor antifascisten in Nederland op dit moment is hoe we weerstand kunnen bieden tegen de Nederlandse “light-variant” van de extreem-rechtse daden en retoriek op het gebied van vluchtelingenvraagstukken die op dit moment in landen om ons heersen. |
|
Respecteer de euthanasiewet
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
Kortsnuiten Blijven Bestaan
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Steun KEES van DAAIBOOI BEACH CURACAO
1015 Gemaakt: 2025-01-05
Geen AZC in Elst 2025
896 Gemaakt: 2025-01-08
Wij eisen het intrekken van de huidige vergunningen van de Fourwinds Policedog center in Geffen!
2015 Gemaakt: 2024-11-23
Petitie tegen betaald parkeren in Amstelveen
6026 Gemaakt: 2024-11-15
Red wijkschooltje Sint-Norbertus en geef onze kinderen een toekomst!
430 Gemaakt: 2024-12-18
Sloop niet de 100 jaar oude school
523 Gemaakt: 2024-10-17
Meer ondersteuning voor mensen met NAH (niet aangeboren hersenletsel) en hun omgeving
1344 Gemaakt: 2019-03-24
Gemeentepark terug sluiten na zonsondergang of andere oplossing voor deze problematiek
111 Gemaakt: 2025-01-01
Respecteer de euthanasiewet
7928 Gemaakt: 2024-11-02
Voor een landelijk vuurwerkverbod!!!!
278 Gemaakt: 2024-12-25
Flexwoningen op het korfbalveld Yerseke NEE!!!
391 Gemaakt: 2024-12-21
Counselors zijn kwaliteitseisen zat van CLBPS & SPS !
698 Gemaakt: 2024-12-11
Betere busverbindingen voor Wakkerzeel
120 Gemaakt: 2024-12-29
Bezwaarschrift betreffende 2024 Immoment WLO BKL52
149 Gemaakt: 2024-12-15
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
65307 Gemaakt: 2023-01-17
Help mee om het Openluchttheater Valkenburg open te houden!!
5965 Gemaakt: 2024-11-10
Meer waardering en erkenning voor beëdigd vertalers en tolken
600 Gemaakt: 2024-11-20
Duidelijke communicatie en handhaving van het verbod op vuurwerk in Dilbeek
44 Gemaakt: 2024-12-31
29 jarige man is dakloos wegens de gemeentelijk onrechtmatigheid Dordrecht
11 Gemaakt: 2025-01-09
Ethica moet de moestuin aan de dunne bierkade behouden!
349 Gemaakt: 2024-09-18