Zeg nee tegen azc Brunssum

Quoted post

Anonymous

2015-11-11 14:05

#632: - Re: Kijk eens naar de FEITEN 

Nou, dat is niet het enige dat je gelooft. Je gelooft ook dat:

• ze andere normen en waarden hebben;
  • ze denken dat vrouwen niks zijn en stelen, niet allemaal, maar toch;
  • katholieken niet bij hen geplaatst kunnen worden;

Dat zijn toch al redelijk wat zaken die je gelooft over mensen die nog niet eens hier zijn en die je helemaal niet kent.

Kun je me uitleggen hoe je een asielaanvraag kunt beoordelen zonder dat de persoon hier is? Want dat is wat jij niet in orde vindt, dat "Nederland maar iedereen binnenlaat en dan gaat kijken wie teruggestuurd moet worden".

Nee, dat jij je niet veilig voelt met vluchtelingen in de buurt maakt jou niet extreem rechts, maar het is wel een teken dat je xenofoob bent. Je voelt je namelijk niet veilig in de buurt van mensen die je niet kent (sterker nog: die er nog niet eens zijn), zonder dar je ook maar iets weet over die mensen.

De mensen die hier langere tijd willen of moeten blijven (omdat de situatie in hn eigen land onveilig blijft), die zullen zich inderdaad moeten aanpassen. Maar aanpassen betekent niet dat zij al hun eigen cultuur en geloof en daarmee dus ook hun eigen normen en waarden overboord moeten gooien. Zij hebben en houden het recht op het belijden van het geloof van hun keuze en op de wijze die zij verkiezen. Dat recht geldt voor iedereen, dus ook voor hen.

Wat mij altijd heel erg bevreemd, is dat mensen zich "zorgen" maken over de veronderstelling dat "ze hier zullen doorgaan zoals ze daar deden met geloof". Wat is het probleem? Deze mensen vluchten voor die geloofsextremisten. Zij zijn slachtoffer van die geloofsextremisten.

Reacties

Gast

#639 Re:

2015-11-11 14:12:48

#635: -  

Ga niet op deze zielenpoot in hij jaagt je op de kast en zegt dan zie je wel ! Erg triest ! Kerel laat de mensen hier met rust ga vluchtelingen helpen ipv het ontmaskeren van extreem rechts want ik denk dat elke psycholoog het er wel met me eens is dit gaat niet om extreem rechts dit gaat om jou en je ego die profetische proporties begint aan te nemen

Gast

#661 Re:

2015-11-11 16:34:13

#635: -  

Nee dit is niet wat ik geloof. De punten die je aangeeft zijn feiten met filmpjes en nieuws. Er zijn genoeg dingen die gebeuren die we niet te horen krijgen om geen onrust te veroorzaken. Dat is ook een feit. En ja misschien niet in Nederland, maar in Duitsland zijn de katholieken gescheiden van de moslims doordat ze zich niet veilig voelden met de dreiging. Het geloof van moslims blijft hun geloof en ja degene die vluchten zijn veelal moslims. Ze denken dan niet zo extreem als de is en zo, maar ze liggen achter met hoe ze leven enzeker niet democratisch en vrouwen zijn niet gelijk aan mannen. Ga zo maar door. Er komen er nog veel meer en als jij denkt dat hier niks gaat veranderen dan ben je echt dom. Kijk naar zwarte piet. 1 persoon van Curaçao vind het racisme en het gaat hier na zoveel jaar dalijk nog afgeschaft worden