Geen AZC in Spijkenisse / Nissewaard

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen AZC in Spijkenisse / Nissewaard.

Geen AZC in Spijkenisse Nissewaard
De auteur van deze petitie

#426 Re: Re: Mensenrechten gelden ook voor de Bevolking van Spijkenisse Nissewaard

2016-01-17 11:00

#388: Geen AZC in Spijkenisse Nissewaard - Re: Mensenrechten gelden ook voor de Bevolking van Spijkenisse Nissewaard 

Vraag aan de Gemeente Spijkenisse Nissewaard:

DAKLOZEN in Voorne-Putten ?:

• Klopt het dat er 99 daklozen zijn in Voorne-Putten ?

•  Wat zijn de feiten ? Hoeveel daklozen zijn er in Spijkenisse Nissewaard ?

• Is er dan door Gemeente Spijkenisse per direkt huisvesting te realiseren voor deze daklozen ? zo nee, waarom niet ?

• Is er per direkt budget te regelen om het daklozenprobleem op te lossen ?

• Heeft Gemeente Spijkenisse Nissewaard al wel extra budgetten voor een eventueel AZC beloofd gekregen of toegewezen gekregen  ?

• Zijn binnen de Gemeente Spijkenisse de Universele Mensenrechten reeds voor alle inwoners gerealiseerd ?

Anonymous

2016-01-17 18:19

Genoeg is genoeg. Het worden er teveel.

Anonymous

2016-01-17 18:37

Eigen volk eerst. Nederland heeft al genoeg vluchtelingen

Anonymous

2016-01-17 18:42

Ik maak me zorgen over de hoeveelheid vluchtelingen

Gast

2016-01-17 18:51

Ik heb geen zin in nog meer ellende en criminaliteit in Spijkenisse. Mijn vrouw en kinderen moeten normaal en veilig op straat kunnen lopen

Anonymous

2016-01-17 21:02

Wat ik hiervoor schreef is allemaal onzin.

Ik zuig regelmatig wat uit mijn duim.

Dat komt als ik te weinig te snuiven heb, dan praat ik wel eens raar.

Moet je niet op letten.

Er kunnen nog genoeg vluchtelingen bij.

Dit land is nog lang niet vol.

Gast

#432 3e en laatste posting

2016-01-17 21:52

Links is links en rechts is rechts, we komen er toch niet uit. Ik hoop alleen dat de mensen die nu vinden dat de asielzoekers hier maar massaal opgevangen moeten worden niet hun hoofd stoten wanneer achteraf blijkt dat men met hele andere intenties hier naar toe zijn gekomen/gevlucht. Durft u zich dan ook te verzetten en samen een front te vormen om dit tegen te gaan??? Of blijft u braaf in uw huisje zitten en wachten totdat het probleem is opgelost?? Ik vertelde u al eerder dat ik dertien jaar voor het ministerie van justitie werk, als ik om mij heen hoor hoe er gesproken wordt over isis, jihadisten, heilige oorlog, inname Nederland en het invoeren van de Sharia en dan niet te vergeten het dagelijks rondselen van islamisten. Dan maak ik mij zorgen, echt heel veel zorgen. Ik maak mij ook zorgen omdat de politiek bezuinigd op overheidsorganen zoals DJI. Nogmaals dit kabinet is voor niemand een uitkomst, zowel voor links als voor rechts niet....

Gast

2016-01-17 22:07

Geen zin in gasten die de buurt gaan verzieken

Gast

2016-01-17 22:18

Het zijn teveel mannelijke vluchtelingen waarvan er te veel geen respect hebben voor de vrouwelijke personen daarbij kunnen ze zich niet aan onze cultuur aanpassen en krijg je groeperingen ik voel me nu al niet veilig meer en voor mijn kinderen deze zal ik ook moeten beschermen want dat zal de gemeente niet doen!

Gast

#435 Re: 3e en laatste posting

2016-01-18 05:38

#432: Gast - 3e en laatste posting 

En wat doe jij als jouw doemscenario niet blijkt uit te komen? Stoot jij je dan ook voor de kop dat je zoveel mensen hebt laten verrekken, omdat jij bang was voor wat nooit zou gaan gebeuren? Daar maak ik me zorgen over, over al die mensen die nu te laf zoijn om een poot uit te steken en mensen in nood te helpen, gewoon omdat ze zich bang hebben laten maken door een pipo die te lui is om te werken en jullie ndig heeft voor nog weer vier jaren pluche.

Gast

2016-01-18 07:34

om alle reden die er genoemt worden verkrachtingen stelen geen intergratie enz enz
Gast

#437 Re: Re: 3e en laatste posting

2016-01-18 09:11

#435: - Re: 3e en laatste posting 

Beste wereld verbeteraar, ook wel eens gedacht aan de mensen met een zelfstandige onderneming die in buurt van zo'n AZC gevestigd zijn?? Vergeet u ook niet wat het met de huizenprijzen doet wanneer er vlakbij u woning een AZC de grond uit gestampt wordt?? Kijk ik verwacht ook niet dat u het met mij eens zal worden, daar zijn de verschillen te groot voor, u bent voor en ik ben tegen. Waar ik mij druk om maak is het volgende, in dit land zijn er voldoende problemen die eerst aangepakt dienen te worden, om een opsomming te maken;

* Ouderen, te weinig goedbetaalde krachten die de geriatrische zorg op niveau kunnen houden. Het resultaat is dat ouderen dus nu vaak aan hun lot worden overgelaten, geen tot weinig aandacht voor hun sociale hygiene.

* Islamisering van Nederland, je hoort mij niet zeggen dat moslims hier niet mogen wonen. Als iedereen elkaar respecteert en hij/zij respecteert de normen en waarden van dit land dan gaat het best wel goed. Helaas is dit niet zo, de moslimgemeenschap in Nederland voelt zich snel gediscrimineerd en kan maar moeilijk leven met onze westerse maatstaven.

Abraham Kuyper wist het al honderd jaar geleden: “De moeslim mogen wel andere volken overheerschen, zelfs is dit hun privilege en roeping, maar zelve mogen ze niet aan vreemd gezag onderworpen zijn”

* Uitstroom van geld richting Brussel, onze Pinokkio meneer Mark Rutte blijft maar geld wegsluizen naar het buitenland, valse beloften maken en excuus aanbieden. Duur verdiende centen waar de Nederlandse burger keihard voor heeft gewerkt verdwijnt zo in de zakken van topmannen in Brussel. Dat krijg je nooit meer terug. Dat is geld wat wij nodig hebben om de maatschappelijke problematiek in ons land op te lossen. Denk aan armoede en werkloosheid, scholing, overheidsdiensten (meer blauw op straat), sluiting van het gevangeniswezen. Wel eens afgevraagd waarom wij allen in ons land dienen te bezuinigen??

* Nog steeds een stijging van faillisementen onder zzp'ers, de koopkracht wordt geremd omdat iedereen nog steeds moet inleveren.

* Dump van belasting geld naar uitkeringen en kinderbijslag in het buitenland.

Etc etc.....Als de politiek nu eens een antwoord had op hoe men het vluchtelingen probleem op een juiste manier het hoofd kan bieden, de burger er geen last van heeft en men bij oplossing van het conflict direct terug naar land van herkomst gaat dan is men ook gerustgesteld. Maar we weten allemaal dat dit probleem zich de komende tien jaar en misschien wel langer niet oplost. Dus de kinderen die onder de asielzoekers ter wereld komen krijgen van de Nederlandse overheid een Nederlands paspoort, maatschappelijk gezien kun je deze mensen dan ook niet meer terugsturen. Moet je dan een kind wat straks naar de middelbare school gaat, Nederlands spreekt en vriendjes heeft uit zijn omgeving halen?? Dat kan niet. Dus waarom al die problematiek aangaan terwijl de regio om het conflict zelf genoeg geld heeft en ruimte om deze mensen een veilig onderdak te bieden. Nee, die landen doen dat niet massaal omdat men ook wel weet wat er tussen loopt, die denken bij zichzelf, HIER EUROPA VEEL PLEZIER ERMEE!

Werkgroep "Tegen AZC - Voor Spijkenisse" (per heden 18-jan-2016 opgeheven)

#438 Wij danken de bevolking van SpijkenisseNissewaard voor alle ondertekeningen en aangeleverde reacties

2016-01-18 12:19

PERSBERICHT-3 / Spijkenisse, 18-jan-2016

AAN: - DE BEVOLKING VAN SPIJKENISSE NISSEWAARD

- HET COLLEGE VAN BURGEMEESTER EN WETHOUDERS / DE GEMEENTERAAD

- ALLE POLITIEKE PARTIJEN IN SPIJKENISSE NISSEWAARD

Wij danken de bevolking van Spijkenisse Nissewaard voor alle ondertekeningen en aangeleverde reacties.

Wij vinden dat U een zeer positieve bijdrage heeft geleverd aan het democratisch proces.

Uw stem wordt nu gehoord !

De media hebben dit gepubliceerd, waarvoor onze dank, en nu kan de lokale politiek in haar debatten uw stem, uw mening, uw argumenten en uw vragen meenemen in de lokale besluitvorming.

Het resultaat is:

- In 10 dagen 2079 ondertekeningen (van 8-jan-2016 t/m 18-jan-2016), waarvan 78% uit Spijkenisse.

- Zowel voor- als tegenstanders hebben hun argumenten constructief en in nette bewoordingen benoemd.

Verzoek aan de lokale politiek:

- De lokale politiek kan nu belangrijke vragen van de bevolking beantwoorden en bedenken hoe garanties gegeven gaan worden vanuit Gemeente Spijkenisse Nissewaard richting de bevolking over aspecten als Veiligheid en Welzijn. Dit valt ook onder "maatschappelijke verantwoordelijkheid nemen".

Onze Werkgroep "Tegen AZC - Voor Spijkenisse" wordt per vandaag, 18-jan-2016, beeindigd.

Wij zijn geen politici, wij zijn slechts bezorgde ouders, die namens meer bewoners van Spijkenisse Nissewaard onze vragen en bezorgdheid hebben geuit. Dat er steun vanuit de bevolking van Spijkenisse Nissewaard is gekomen, is overduidelijk. Wij houden van Spijkenisse, en we zijn niet tegen de Gemeente, maar wilden alleen maar laten zien wat er onder de bevolking leeft.

Wij hopen dat alle aangeleverde reacties serieus bekeken worden, dat onderwerpen onderzocht worden, dat vragen beantwoord worden en dat er goede besluiten genomen gaan worden, in het belang van de bevolking van Spijkenisse Nissewaard.

We zijn anoniem gebleven uit privacy-overwegingen en veiligheidsoverwegingen.

Alle aangeleverde ondertekeningen worden niet uitgeprint, de privacy van alle personen die anoniem wilden tekenen blijft ook anoniem.

Nogmaals onze dank aan de bevolking van Spijkenisse Nissewaard.

Werkgroep "Tegen AZC - Voor Spijkenisse" (per heden opgeheven).

Spijkenisse, 18-jan-2016