Zeg nee tegen azc Brunssum

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

/ #1259

2015-11-16 10:33

 

 

De zaak van de Syrische vluchteling die zonder het te weten door Powned werd geïnterviewd, waarna het resultaat na veel knip- en pakwerk aan de kijker werd getoond om de al eveneens leugenachtige beweringen over vluchtelingen als verkrachters te “bewijzen”, is lang niet de eerste die aantoont dat extreemrechts niet kan gedijen zonder leugens en hoaxes. PVV-senator René Dercksen verspreidt aan de lopende band eenvoudig door te prikken hoaxes van vage haatsites, en iedereen wéét dit.

Ik begrijp dat, daar gaat het niet om. Ik begrijp dat maar al te goed. Wie al minstens tien jaar beweert dat de moslims ons land willen overnemen, en al tien jaar moet constateren dat diezelfde moslims maar niet willen overgaan tot de gevreesde aanslagen, geen politieke partij hebben, geen massale demonstraties op de been brengen, geen leider hebben en vooral gewoon hun vreedzame leven leiden, die moet overgaan tot het bedenken van allerlei verschrikkingen om het volk aan zich te blijven binden. Dus van de kant van de fascisten en hun fellow travellers in de pers begrijp ik het.

Ik begrijp de andere kant niet, de kant van de volgers, de potentiële PVV-stemmers, de Powned-kijkers, de GeenStijl-lezers. Het is toch duidelijk dat een zaak waarvoor zo veel en zo opzichtig gelogen moet worden, niet deugt? Dat een omroep, een website, een partij jou elke dag leugens verkoopt, wat zegt dat over hoe ze over jou denken? Heb je geen zelfrespect? Of geloof je dat het ‘moet’, voor de ‘goede zaak’? Maar welke zaak is dat dan, die kennelijk met echte, harde feiten niet te onderbouwen is? Heb je dan nog wel een zaak?

Nee hé? Ik geloof dat het tijd wordt om toe te geven dat na een tienjarig crescendo van apocalyptische voorspellingen over de gevolgen van de verschrikkelijke islam in Nederland, tien jaar tijdens welke de islam in Nederland exact niets heeft veroorzaakt, bereikt, opgeblazen of georganiseerd, de hele retoriek van Wilders op niets is gebaseerd.