Schooluren een half uur verlaten(8u50-15u55).

Quoted post


Gast

#45 Niet akkoord!

2015-11-26 07:43

Als de school een half uur later begint, zal men ook de opvang een half uur later laten starten.

Sommige ouders geraken dan niet meer op tijd op hun werk.

Later vertrekken is ook langer in de file staan, zowel 's morgens als 's avonds: dus minder quality time met mijn zoon, meer CO2-uitstoot,...

Mijn oplossing: wil je een half uur langer slapen, ga dan een half uur vroeger naar bed.

Reacties


Gast

#46 Re: Niet akkoord!

2015-11-26 08:30:33

#45: - Niet akkoord! 

 Waarom zou de opvang een half uur later starten? Nu is er opvang tussen 7u en 18u. Dit kan zo blijven terwijl de schooluren gewoon een half uur verschuiven binnen dit blok.


Gast

#47 Re: Niet akkoord!

2015-11-26 08:32:08

#45: - Niet akkoord! 

En een half uur later starten met de schooluren zou het ochtendverkeer net meer spreiden waardoor er minder files zouden zijn!


Gast

#48 Re: Niet akkoord!

2015-11-26 08:43:12

#45: - Niet akkoord! 

 En als je een half uur vroeger naar bed moet heb je net een half uur minder quality time met je zoon :-)

Josha Vanelslander
De auteur van deze petitie

#51 Re: Niet akkoord!

2015-11-26 09:06:43

#45: - Niet akkoord! 

 

Het gaat om schooluren verschuiven, dus 's morgens een half uur later beginnen en 's namiddags een half uur later stoppen. Het aantal uren van een leerkracht verandert hierdoor niet.

Ook het aantal uren dat er opvang moet betaald worden voor ouders die hun kind om 8u afzetten verandert niet. In de voormiddag komt er een half uur bij maar in de namiddag is de opvang dan weer een half uur korter. Dus de totale opvangtijd blijft gelijk. 

Tenzij er ouders zijn die hun kinderen om 8u afzetten en om 15u25 weer kunnen oppikken, verandert er voor hen dus niets. En ik denk dat ouders die om 8u hun kinderen afzetten en om 15u25 weer aan de schoolpoort kunnen staan toch echt wel een zeer kleine minderheid zijn!