Het grasveld bij het Rudyard Kipling-erf is een ongeschikte locatie voor de 4 flexwoningen.

SmartSelect_20240916_125007_Samsung_Internet.jpgOndertussen weet iedereen het. De plannen voor de bouw van 4 flexwoningen op het kleine veld bij het Rudyard Kipling-erf.

Deze 4 woningen zullen eerst 3 jaar voor Oekraïnse vluchtelingen zijn, daarna 10 tot 15 jaar voor starters.

Ik vind huisvesting voor de vorige bewoners van Crownpoint een goed idee, alleen de locatie is niet de juiste plek hiervoor.

1. Het grasveld is een ongeschikte plek in verband met de veiligheid. Wanneer er hier brand uitbreekt kan dit grasveld nu optimaal gebruikt worden voor een brandweerwagen. Wanneer dit volgebouwd wordt is er nergens plaats om te blussen.
  2. Het grasveld is een goeie plek voor de kinderen in de buurt. Het wordt gebruikt door de school bij activiteiten en is het weinige beetje groen wat er nog in de wijk is.
  3. Het is onveilig voor de kinderen. Er zijn ook goeie mensen, uiteraard, maar deze mensen hebben wel een oorlog meegemaakt. Ze zien op sociale media dat hun dorpen en huizen afgeschoten worden, familieleden en vrienden vermoord. Dit doet wat met de mens. De kans dat er dan iets gebeurd in de buurt met de kinderen is daardoor een stuk groter.
  4. De woningen pal aan dit grasveld zullen in waarde verminderen. Ook zal er een directe inkijk zijn op deze huizen vanuit de flexwoningen.
  5. De hele buurt wordt opgefokt en het woongenot van veel mensen zal extreem afnemen voor maar 4 flexwoningen. Dit is niet in verhouding. Deze woningen kunnen op een andere locatie worden gezet en wellicht zelfs worden verhoogd voor meer mensen.
  6. De bewoners van het logeerhuis met een verstandelijke beperking zullen angstiger zijn.
  7. Er is al veel te weinig parkeerplek voor de omwonenden, laat staan voor nog 4 gezinnen erbij.
  8. Bewoners hebben juist hun woning gekocht omdat dit grasveld privacy biedt en niet direct grenst aan andere woningen
  9. Dordrecht wil meer groen; laat dit dan ook onbebouwd
  10. In de buurt van het grasveld zijn vleermuizen, deze zijn beschermd!

Ook kwam ik vandaag bij dit artikel:

Toevallig zou dit ook een goede locatie zijn. Het is al in de stad, de meeste Oekraïnse mensen hebben banen in de stad aangezien ze er al een tijd wonen. Als er toch geen idee is wat er moet komen, bouw het om naar appartementen voor de vluchtelingen.

Een andere betere locatie zou zijn:

• Veldje naast het flatgebouw Stadspolderring 227. Dit is ook geel in het bestemmingsplan
  • Naast het hondenveldje bij de jongerenhangplek
  • Bij De Hoop
  • Op het recreatieveld wantijdijk Dordrecht of verder op de wantijdijk
  • 2 veldjes Suze Groenweg-erf bij nummer 145 en nummer 10. (al hoewel dit ook in een woonwijk is, is het niet pal naast een basisschool)
  • Etc..

Ik wil graag handtekeningen verzamelen van mensen die het hiermee eens zijn en dit overhandigen tijdens de informatieavond.

(Let op: na ondertekenen moet je in je e-mail/spambox je handtekening bevestigen!)

Door te ondertekenen, ga ik ermee akkoord dat B. Korporaal alle informatie kan zien die ik op dit formulier verstrek.

Wij zullen uw huisadres niet openbaar online weergeven.

Wij zullen uw postcode niet openbaar online weergeven.

Ik geef toestemming om de gegevens die ik op dit formulier verstrek te verwerken voor de volgende doeleinden: