VERZET WINDMOLENS - Het is nog niet te laat!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie VERZET WINDMOLENS - Het is nog niet te laat!.

Gast

2015-06-11 06:57

De horizon is een lijn van rust. Deze mag je niet onderbreken als er genoeg alternatieven zijn.

Gast

2015-06-11 07:35

Geen bezwaar hebbend tegen duurzaam opgewekte energie is dit type windmolen plaatsen , met zoveel subside een verouderde optie. Er zijn inmiddels veel innovatievere en meer rendabele vormen van energie opwekking ook door wind. Daarnaast is de afstand tot de kust is veel te klein.Dit is een lang durende hinder voor mens en dier met in de nabije toekomst een dure schroothoop. Deze regering is bezig om met korte termijn planning tijdelijk economisch gewin te bereiken zonder te letten op toekomstige consequenties en meer kosten!!

Gast

2015-06-11 08:53

De windenergie is een mooie vorm van energie wining maar helaas achterhaald. Als er geen wind is moeten alsnog traditionele energie kanalen ingezet worden om aan de vraag te voldoen. Daarnaast is de toegezegde subsidie zo hoog dat het de belasting betaler rond 0,12 cent per kilo wat gaat kosten. In plaats van dat het oplevert. Het rendement zal
ten opzichte van andere groene energie vormen zo snel dalen dat het te duur word voor de overheid en dat de molens niet meer gebruikt worden of verwijderd moeten worden. Als ze blijven staan en roesten is dit een milieu ramp ipv goed voor het milieu. Als ze weggehaald moeten worden kost dit weer miljarden.
De ontwikkeling van zonnepanelen gaat momenteel zo snel. Deze hebben momenteel in optima vorm (NASA 39 a 40 % rendement) Als dit gaat naar 50 - 60 % gaat dan is er uberhaupt geen wind energie meer nodig.
Naast alle feiten is het natuurlijk een schande dat de een van de weinige plekken waar je de horizon goed kunt zien word vertroebelt door windmolens. Ook een vorm van milieu vervuiling.
Van welke invalshoek de windmolens ook bekeken worden het kost ons alleen maar en het levert niks op. We houden traditionele energie vormen in stand door alles op windenergie in te zetten. Voor de uitstoot levert het dus ook niets op.
Overheid denk na !

Gast

2015-06-11 10:16

Het oneindige uitzicht moet niet verstoord worden door lelijke windmolens. Het mort blijven zoals het is!

Gast

2015-06-11 10:56

Omdat ik het een vreselijke gedachte vind om niet meer te kunnen genieten van die geweldige rust die van de zee uitgaat en van die prachtige horizon zonder die rustverstorende /horizonvervuilende windmolens

Gast

2015-06-11 12:32

Windmolens zijn sowieso achterhaald. Een slechte locatiekeuze is dan helemaal triest. Er zijn betere alternatieven om 'groene' energie te vinden zonder de horizon te vervuilen. Steek bijvoorbeeld 'energie' in drijvende zonnepanelen.
Joost Koldeweij, Amsterdam

Gast

2015-06-11 14:21

Geen porum die dingen

Gast

2015-06-11 16:24

Het plaatsen van windmolens binnen het zicht aan de horizon is een regelrechte travestie van het natuurlijke en rustieke karakter van de kustplaats.
Op zich is het plaatsen van windmolens op een locatie zoals de noordzee een goed idee en het stimuleren van het gebruik van natuurlijke energiebronnen is alleen maar te beamen als goed idee, maar wie wil er nu een groot object in zijn "achtertuin". Het plaatsen van molens binnen het zicht voor de kust is dan ook on-acceptabel. Er wordt ook gesproken over een IJmuidense afstand voor de kustlijn, dit is zeker het uitzoeken waard of dit dan wel een acceptabel alternatief is.

Als het plaatsen van windmolens dan een "Hot issue" is waarom staat er dan niet een molen van +200m midden op het binnenhof en de volgende voor in vijver van het "torentje"?
Ik ben voor het gebruik en stimuleren van groene energie maar niet als de enige reden is het voldoen aan "zelf opgelegde" eruopesche normen en ten koste van uitzicht, ecolohoe, economie van de kustplaats en als enige reden om de project door te drukken als "Brusselse srtuisvogel".

Gast

2015-06-11 16:27

Zonde van het uitzicht en de rust aan de horizon

Gast

2015-06-11 17:20

oprotten met die windmolens

Gast

2015-06-11 18:05

Verpesten van het zeezicht

Gast

2015-06-11 18:56

Schandalig beleid± geld belangrijker dan leefbaarheid!

Gast

2015-06-11 19:15

Onze unieke horizon moet vrij blijven van verdere vervuiling!!!

Gast

2015-06-11 19:18

Ik wil graag het vrije uitzicht houden zoals het is, en geloof niks van het rendement van windenergie.

Gast

2015-06-11 19:18

Het uitzicht mag niet bedorven worden! Genieten van de zee zonder storende windmolens is erg belangrijk voor de Noordwijkers en tevens voor de toeristen!

Gast

2015-06-11 19:40

Als strand en zeeliefhebber is het toch horizonvervuiling door plaatsen van de windmolens.

Gast

2015-06-11 20:38

Ik ben zeker voor wind- en zonne-energie maar wel op goed overdachte plaatsen. Dus inderdaad verder uit de kust om de horizon niet te vervuilen. Iedereen die langs het strand recreeert, doet nieuwe energie op om goed te kunnen functioneren.
Dat zal een stuk minder worden als het weidse uitzicht belemmert wordt.

Gast

2015-06-11 20:38

Zonde van het uitzicht!

Gast

2015-06-11 20:53

De zee is al leeg gevist, de bodem omgeploegd, het water vervuild. Nu ook nog boven de waterlijn zicht vervuiling, het uitzicht moet vrij blijven van obstakels.
Zonsondergang verziekt door klote palen, wanneer kappen we met deze ongein?

Gast

2015-06-11 21:13

ik vind het veel te dicht bij het strand, lelijk gezicht!

Gast

2015-06-11 21:26

Het is toch verschrikkelijk en achterlijk dit plan van de overheid!! Een BLIJVENDE "verkrachting" van onze prachtige kustlijn waar zo veel (buitenlandse) toeristen op afkomen (goed voor de economie!) en veel Nederlanders van genieten. Hoe haal je het on je hoofd om dit er definitief door te drukken??? Overheid denk eens goed na en bouw geen windmolens langs onze prachtige kust of zet ze, als het dan toch "moet" heel ver weg uit het gezichtsveld (ook al kost dat EENMALIG, en lees goed EENMALIG, meer geld)!!! Jullie verpesten anders onze fantastische kustlijn voorgoed!!!

Gast

2015-06-11 21:27

De kosten (aanschaf en onderhoud) zijn (veel) hoger dan het rendement.
En de horizon wordt (onnodig) vervuild, geldverspilling.
Besteed het geld liever in "Zonne-energie".

Gast

2015-06-11 21:41

De overheid zal echt beter op de signalen van hun mensen, die zij vertegenwoordigen, moeten inspelen.

Gast

2015-06-11 22:52

Windmolens, prima... maar zet ze bij die 60 andere die op 26 km afstand staan, en welke ik vandaag in de verte al heel duidelijk kon zien! Wanneer ik een dagje naar het strand ga, wil ik de zee en bootjes zien...geen oerlelijke windmolens!

Gast

2015-06-12 05:40

Zwaar gesubsidieerd, ongevraagd met o.a. mijn belastinggeld.
Tevens geloof ik absoluut niet dat de bouw van die dingen het milieu niet belasten. De opbrengst (de echte) opbrengst wordt gebracht als rendabel. Geloof ik absoluut ook niet!!