stop aub asielzoekers in ons land ! Help eerst ons eigen volk
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie stop aub asielzoekers in ons land ! Help eerst ons eigen volk.
Gast |
#76 Re:2015-09-11 13:16Daarom moeten, om te beginnen, de mensen geholpen worden die het nóg slechter hebben. |
Gast |
#772015-09-11 13:59Omdat er mensen zijn die wel nederlands kunnen Belgische pas hebben en op straat leven....dus gelieve eerst u eigen volk te helpen dan vluchtelingen. ........ |
Gast |
#78 Re:2015-09-11 14:30Daar hoort gij dan toch niet bij: "nederlands kunnen". Twee woorden, beide fout. Gij bevestigt de zwakke beheersing van uw eigen taal door het ook nog "u eigen volk" te noemen. Ach ja, waarschijnlijk is uw paspoort wel Belgisch. Moogt ge toch blijven. |
Gast |
#79 Re: Re:2015-09-11 14:40Alleen een negatieve persoon die zulke reacties zoekt om maar te kunnen reageren zegt al genoeg over u....ook al is dat maar twee woorden fout...de meeste normale mensen snappen dit wel......en België loopt zoal met besparingen en komen deze kosten er ook nog bij......enigste oplossing is oorzaak ginder aanpakken anders blijven ze vluchten |
Gast |
#80 Re: Re: Re:2015-09-11 16:09Dan geldt dat wat "Gast" (#78) schrijft dus ook voor jou. Er zijn immers méér dan twee woorden fout in dat bericht, om nog maar van de grammatica en de interpunctie te zwijgen. En wat jouw eigen bericht betreft: "enigste" bestaat in de Nederlandse taal enkel als superlatief van 'enig' (=leuk, beeldig) en dat is hier niet aan de orde. "Normale" mensen beheersen hun eigen taal… Afkeurenswaardig is dat die oorspronkelijke schrijver (#77) mensen bekritiseert op iets wat hij-/zijzelf ook niet beheerst: de Nederlandse taal. Daar mag zeer terecht een opmerking over worden gemaakt. Oorzaak aanpakken, prima, maar er zijn al zeer vele mensen op de vlucht. Die zullen ook geholpen moeten worden. Je kunt wel de kraan dicht draaien als de keuken overstroomt, maar zolang je niet ook dweilt blijven je voeten nat. "Normale" mensen snappen dat… |
Gast |
#81 Re:2015-09-11 19:06Misschien moet gij u eens goed informeren, Vlaming in eigen land. Het overgrote deel van de vluchtelingen wordt in de buurlanden opgevangen. Slechts een heel klein deel komt naar Europa, kan naar Europa komen, want dat vergt nogal wat inspanning en financiën van de kant van de vluchteling. De meesten zijn niet zo vermogend. |
Gast |
#822015-09-11 19:10En voor de mensen die getallen niets zeggen, neem eens een kijkje hier, dan krijg je een goede indruk van wie wat doet voor vluchtelingen: http://greenmediabox.eu/syrischevluchtelingen/ Is ook meteen die flauwekul afgelopen van "meer opvang in de regio". |
Gast |
#832015-09-11 20:14Noodkamp voor de opvang van Syrische vluchtelingen in Jordanië:
Hoeveel wilden we er ook weer in België opvangen? Denk nog eens goed na voordat u zonder nadenken en zonder feitenkennis maar wat roept over "moeten wij de hele wereld helpen?". |
Gast |
#842015-09-11 21:20Omdat ik niet wil dat mijn kinderen en kleinkinderen straks vreemdeling worden in eigen land !!!! |
Gast |
#85 Re:2015-09-11 21:34#84: - Omdat ik niet wil dat mijn kinderen en kleinkinderen straks vreemdeling worden in eigen land !!!! Herlees uw eigen zin nog eens en lach dan eens breeduit om zoveel domheid. |
Gast |
#86 Re: Re: Re:2015-09-11 23:14maar na de oorlog keerden ze allemaal terug en die luizen die nu komen zullen mooi blijven, ook moest die oorlog ooit stoppen
|
Gast |
#872015-09-12 08:43héél simpel , eigen volk eerst ! |
Anonymous |
#88 Re: Re: Re: Re:2015-09-12 10:21Mooi zo, u heeft dus een glazen bol en weet nu al wat de toekomst zal gaan brengen. Dan heeft u vast ook gezien dat de vluchtelingen toch opgevangen en gehuisvest gaan worden, ongeacht uw bezwaren? |
Gast |
#89 Re:2015-09-12 12:07#87: - héél simpel , eigen volk eerst ! Dat gaat alleen maar op als u discriminatie "heel simpel" vindt. |
Gast |
#902015-09-13 20:44Ze moeten eerst hun eigen mensen helpen dan pas andere en dat kunnen ze niet!! Ik zelf heb het financieel niet breed met mijn gezin omdat ik eind mei dit jaar de diagnose van kanker heb gekregen. Ik heb een aanvraag ingediend voor vermindering van elektriciteit of water te kunnen krijgen maar ik was medisch niet "zwaar" genoeg volgens die arts terwijl ik daar nooit ben moeten bij verschijnen. Mijn man die moet binnenkort haltijds gaan werken omdat ik niets meer kan in het huishouden doordat ik binnen 2 weken start met wekelijkse chemo ipv nu om de 3 weken en verdiend dus ook minder geld daardoor. Ikzelf heb niet veel in de maand bij de ziekenbond, kunnen ons huis er nog niet mee betalen. Dus ik belde naar die dienst die vond dat ik niet medisch "zwaar" genoeg was en vroeg uitleg. Kreeg ik als antwoord dat de vluchtelingen nu momenteel voor gaan op die kortingen. PARDON??? Daar sta je dan met je rug tegen de muur, zo maken ze van mij een "racist" |
Gast |
#91 Re: Re: Re: Re:2015-09-13 20:54Ik denk dat dit bericht van die persoon met enigste puur dialect is van oost-vlaanderen want waar ik woon gebruiken ze da ook allemaal. En beetje kinderachtig om elkaar zo af te breken op nederlandse spelling ieder heeft zijn dialect en dat weet elke belg |
Gast |
#922015-09-13 21:38Al hulpbehoevende mensen genoeg hier... |
De realiteit |
#942015-09-14 13:001 op 4 is vluchtelingHier in Libanon hebben ruim 1,2 miljoen Syrische vluchtelingen hun toevlucht gevonden op een bevolking van 4 miljoen. De situatie is nijpend. Hoewel Libanon in eerste instantie de Syrische vluchtelingen met open armen heeft ontvangen, is de grens met Syrië begin dit jaar gesloten. Er zijn onvoldoende middelen om alle vluchtelingen onderdak en voedsel te geven, laat staan kinderen naar school te sturen. Nu 4 jaar na het begin van de Syrische oorlog, lopen de spanningen tussen de lokale bevolking in Libanon en de vluchtelingen sterk op. Grote uitdagingSinds de Tweede Wereldoorlog waren er wereldwijd niet zo veel mensen op de vlucht. Ik ontken niet dat we voor een grote uitdaging staan. Naast Libanon vangt ook Turkije 1,7 miljoen Syrische vluchtelingen op en Jordanië ruim 650.000. De EU telt 500 miljoen inwoners en ontving als rijkste continent van de wereld nog geen 30.000 Syriërs in het eerste kwartaal van 2015. En hier zouden de grenzen dan dicht moeten? Circa 97% van de Syrische vluchtelingen wordt al opgevangen in de regio. Welk signaal geeft Europa af aan landen in de regio als wij de deuren sluiten voor de resterende 3%? Het is niet ondenkbaar dat de regio verder destabiliseert als Europa de deur op slot doet. Investeren in opvang in de regio moet gepaard blijven gaan met enige solidariteit door zelf ook op te vangen. Alleen op die manier blijft Europa een geloofwaardige gesprekspartner.
|
JV |
#95 Re: Re:2015-09-14 16:52Omdat Nederland heel iets anders is dan een moslimland. Moslims en katolieken gaan niet samen, iedereen weet het, juist jij precies niet!
|
Gast |
#96 Re: Re: Re:2015-09-14 18:51Als een plek veilig is, boeit het dan of die plek christen, moslim, hindoe, boeddhistisch of wat dan ook is? Wie rent voor zijn leven gaat niet eerst vragen welke catechismus ergens gelezen wordt. Het is de mens die geholpen moet worden, niet zijn gebedenboekje. Waarom verwijt u anderen onwetend te zijn als u zelf niet verder kunt kijken dan iemands geloof? |
Gast |
#972015-09-16 15:43Ik ben het volkomen eens met je verhaal. Ik denk der net zo over. Wij komen te kort. We hebben amper..der heet armoede maar wat doet de regering. Helpt eerst hun.terwijl wij in Nederland zelf in de geld zorgen zit. Ik denk dan rtte en regering Waar zijn jullie mee bezig !!!!!!!@ |
Anonymous |
#98 Re:2015-09-16 15:56Hoe groot zijn je geldzorgen als je een computer of smartphone hebt met internetaansluiting? Val je toch nog niet om van de honger, lijkt me. |
Gast |
#992015-09-16 19:25Ik vind het zo jammer dat mensen elkaar hier aanvallen, gewoon omdat ze van mening verschillen. Ja misschien maak ik ook fouten en kan je me nu ook aanvallen op wat ik hier neerschrijf :-) In ieder geval is het altijd makkelijk om anoniem iemand te beledigen. Dus al diegenen die zo voor de vluchtelingen zijn, neem er allemaal ééntje of een paar in huis. Ben ik racistisch? Neen helemaal niet, sommige beelden vind ik ook schrijnend maar we moeten realistisch blijven. Al een hele tijd tonen ze beelden via de media in verband met de Islam. Sorry maar ik vind dit volk echt niet vredelievend. En als er hier een hele grote groep zal binnen komen zullen ze zich alleen maar sterker beginnen voelen en zullen wij als Belgen ons niet meer thuis voelen in ons eigen land. Ik ben realistisch ... op alle gebied zijn we marionetjes van de regering ... of beter gezegd van de EU. IK ZEG STOP EN ZORG EERST VOOR HET EIGEN VOLK ... !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
JV |
#100 Re: Re: Re: Re: Re: Re:2015-09-16 19:58Als je tussen de 2000 en de 10.000€ kunt betalen om dan nog een zeer gevaarlijke tocht over zee te maken, dan ben ik er zeker van dat de vluchtelingen een pak meer hebben dan onze oudjes, gehandicapten, daklozen en zelfs werkende mensen! Ik verleen hulp aan Belgische mensen die het nodig hebben en aan dieren en dat zal mij NIEMAND ontzeggen. Ik ben voor eigen volk. Waar zijn de moslimbroeders (oliesjeiks) om hun broeders te ondersteunen? Je hoort of ziet ze niet, maar aan mensen die alle dagen moeten gaan werken om hun kost te verdienen en waar er al heel veel moeten nijpen om rond te komen, gaan ze op het gemoed spelen om die dutskes van vluchtelingen toch maar te helpen. En moest het je nu echt niet aanstaan wat hier allemaal geschreven wordt, wel beste, blijf dan gewoon weg hier. Dit is een site voor mensen die liever hun Belgische medemens steunen dan die dutskes van vluchtelingen. Grtjs en hopelijk zul je nooit bezeikt worden door die sukkeltjes van vluchtelingen! |
|
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
Respecteer de euthanasiewet
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
64390 Gemaakt: 2023-01-17
Help mee om het Openluchttheater Valkenburg open te houden!!
5048 Gemaakt: 2024-11-10
Respecteer de euthanasiewet
4745 Gemaakt: 2024-11-02
Maak van het strand opnieuw een rijke vindplaats voor schelpen en fossielen. Zoekplezier voor jong en oud.
406 Gemaakt: 2024-11-09
JA, voor het BEHOUD van uw NMBS-seniorenbiljet - 19 november '24 om 11.30u (station OOSTENDE)
3510 Gemaakt: 2023-04-12
EVMC moet blijven bestaan op de huidige locatie!
775 Gemaakt: 2024-11-07
Stop de fusie tussen het DBC en de Triade/Atlas College
1004 Gemaakt: 2024-02-19
Brandbrief niet passend onderwijs
181 Gemaakt: 2024-11-03
Kortsnuiten Blijven Bestaan
1449 Gemaakt: 2024-10-23
Steun Poptempel De Kuip
1617 Gemaakt: 2024-10-12
Hou Bambrugge leefbaar! Geen nieuwe grote verkaveling meer!
99 Gemaakt: 2024-11-09
“Geef Kwetsbare Kinderen in Twenterand Betrouwbaar Leerlingenvervoer!”
82 Gemaakt: 2024-11-13
Schoolplein IKC Klimboom
80 Gemaakt: 2024-11-14
Samen in actie voor een veilige fietsenstalling Arnhem Centraal Sonsbeekzijde
626 Gemaakt: 2024-09-14
Zuidplas zeg STOP, tegen de flexwoningen flop!
452 Gemaakt: 2024-11-03
Zwembad de Trans moet open blijven!
1048 Gemaakt: 2024-10-31
nieuw perspectief Leermolensenk Rozendaal
87 Gemaakt: 2024-10-29
Duivensport bij Brabant/Zeeland.
54 Gemaakt: 2024-11-10
Juridische erkenning van Indentured labour als misdaad tegen de menselijkheid
74 Gemaakt: 2024-11-06
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
225 Gemaakt: 2024-11-01