Zeg nee tegen azc Brunssum

Quoted post

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#781 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-11-12 15:03

#777: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Nee hoor, de regering heeft jou niet bang gemaakt voor vluchtelingen. Of vind jij het logisch dat de regering jou bang maakt voor iets waarbij ze jouw steun nodig hebben?

Nee, ik zou nooit in een om het even welk buitenland gaan wonen, omdat ik veel te graag hier woon. Maar als hier oorlog uitbreekt en ik moet met mijn gezin vluchten, dan kan dat mogelijk zijn naar een Arabisch land, als het daar veilig is en als daar wel een toekomst mogelijk is voor mijn gezin en mij. Denk je dat Syriërs, Eritreërs en wie dan ook wel graag duizenden kilometers van huis wil wonen, met —zoals extreem rechts zelf berweert— een bijstandsuitkerinkje als vooruitzicht?

Heb jij al eens van de bijstand moeten leven? Zie je om je heen hoe mensen moeten leven in de bijstand? Is geen vetpot, hè? Dat lukt ons, westerlingen, nauwelijks (vandaar voedsel- en kledingbanken). Hoe goed denk je dat dat iemand zal lukken die niet van hier is? Zou jij daarvoor jouw leven en dat van je gezin riskeren op de Middellandse Zee? Zou jij daarvoor een fortuin uitgeven zonder de garantie dat je de overkant überhaupt haalt?

Reacties


Gast

#787 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-11-12 15:15:36

#781: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Ja de regering heeft me bang gemaakt door ze met zoveel tegelijk naar binnen te laten. Geen duidelijke uitleg te geven en geen grens aan de hoeveelheid aan te geven. Ze waten zeker niet voorbereid erop dat dit gong gebeuren, dus ga me niet vertellen dat ze het allemaal in de hand hebben. Je bent dus goed bekend met uitkering en voedselbanken dat betekent dat je weet dat het in Nederland nog niet eens goed geregeld is. Steek daar eerst geld in en in de werkelozen weer aan een baan te helpen door voor genoeg werkgelegenheid te zorgen, ipv nog meer mensen binnen halen. Of denk je inderdaad dat het allemaal uitkerings trekkersworden zoals ik nu van je begrijp? Dus geen hoog opgeleiden?