Zeg nee tegen azc Brunssum

Quoted post


Gast

#1229 Re:

2015-11-16 09:43

#1227: -  

 jij geloofd de dingen die je leest en in je straatje passen. Ik lees de dingen die ik geloof wat in mijn straatje past. In elk geval word de oorlog naar Europa gebracht door de politiek niet door IS. Die reageert op wat Europa doet.  Als je Pechtold moet geloven gaat het om olie en moeten we ons ermee bemoeien en proberen een oplossing te vinden dat we dat niet meer nodig hebben. Je zag vroeger en nu nog steeds kindjes met dikke buikjes uit Afrika op tv. Het is nog niet opgelost en die worden niet hierheen gehaald omdat hier wel eten is. Toen ik jong was zag je de oorlog tussen Irak en Iran kinderen met geweren op straat daar. Zitten die allemaal hier? Creëer daar bij Syrië een veilige plek voor die mensen met de legers uit alle landen, maar haal die mensen niet hierheen, want het levert ons problemen op

Reacties


Anonymous

#1234 Re: Re:

2015-11-16 09:55:05

#1229: - Re:  

 Je zegt één ding goed: "Ik lees de dingen die ik geloof wat in mijn straatje past."

Precies. Jij leest alleen maar wat jij wilt geloven. Al het andere is volgens jou onzin.

Ik merk op dat wat jij onzin noemt onderbouwt is met argumenten, uitgelegd en zo goed mogelijk aangetoond wordt. Alles wat jij hier aandraagt zijn alleen maar beweringen. Niks geen uitleg, niks geen argumenten, niks geen bewijzen.

Jouw bronnen, zoals een EJ Bron, zijn opiniepagina's. Dat heeft niets met feiten te maken, maar alles met opinies. Begrijp je het verschil niet?

"Creëer daar bij Syrië een veilige plek voor die mensen"

Waar? Ergens in een van de buurlanden? Zo van: "Hé Jordanië, schuif eens een eindje op, want we willen hier een plek voor ander mensen maken!"? Of wilde je dat in Syrië zelf doen, waar die mensen juist vandaan proberen te komen, waar die burgeroorlog woedt -weet je nog wel?- en waar IS landje veroveren aan het spelen is -weet je nog wel?-.

En ja. droplul, er zitten nogal wat Irakezen en Iraniërs in Nederland. Zoek toch een keer iets op als je het niet weet, maar ga niet gewoon wat roepen. Dat doet die haatpruik al luid en vaak genoeg.