Zeg nee tegen azc Brunssum

Quoted post


Anonymous

#3228

2016-01-04 21:10

De VVD wil het gaan hebben over normen en waarden (proest)

 

Binnen de VVD is er een groep opgestaan die het zat is dat er zo liberaal geneuzeld wordt en zo liberaal gegraaid. Zij stellen dat er een inhoudelijke discussie moet komen over fundamentele waarden.

Ze willen dat het meer moet gaan over fundamentele waarden dan over geld en economische waarde.

Ja, u leest het goed, er zijn VVD’ers die het niet goed vinden dat er zo gegraaid wordt. Of zouden ze dat niet goed vinden omdat iemand hen voor was en er niets voor hen was overgebleven. Mijn inschatting is dat degenen die zich hier erg sterk voor gaan maken, snel ex-VVD zullen zijn. De VVD is vanaf de oprichting al de partij geweest van de ‘vrinden’ en de ‘vrindendiensten’, en als je niet kon graaien was je geen echte VVD’er. Gewoon ‘goed’ voor jezelf zorgen was de norm, anders was je zo’n sukkel die niet meedeed.

Verder vindt de huidige VVD dat het onderwijs zo goed moet zijn dat het voornamelijk Nobelprijswinnaars voortbrengt. Ja ze gaan niet voor het minste. Met een premier die 8 jaar over zijn studie geschiedenis heeft gedaan, vind ik dat toch een beetje hoog inzetten.

Ik heb om dit deel van het stukje wel zo moeten lachen, de VVD die het wil gaan hebben over andere zaken dan geld en economische waarde, dat is toch om je een breuk te lachen??

Maar even over dat onderwijs, onderwijs moet goed zijn voor iedereen. Iedereen moet de kans krijgen om goed onderwijs te krijgen, zodat mensen zelf na kunnen denken over hun leven en hun toekomst. Maar dat is natuurlijk levensgevaarlijk voor uitbuitende liberalen die liever domme slaven hebben, die wel morren, maar niet weten wat ze moeten doen om het beter te krijgen. Onderdrukken die hap en voor jou laten werken, zij de lasten en jij de lusten, dat is de spirit.

Het andere deel is dan weer minder om te lachen, dat ‘al’ die vluchtelingen ‘onze’ normen en waarden niet delen. Ik zou graag met deze VVD mensen een discussie aangaan, wat ‘onze’ normen en waarden zijn. Want daar is voor mij, zelfs binnen Nederland, geen consensus over. Als ik een PVV-adept hoor, of ik hoor VVD-gebral, dan zijn dat niet mijn normen en waarden. Ik vind dat er voor iedereen die in Nederland woont goede regelingen moeten zijn, en niet dat er vanwege bonusgeile VVD-vrienden oude mensen dagen in een vieze luier moeten liggen. Of dat mensen weer een slecht gebit krijgen, gewoon omdat ze de verzekering niet kunnen betalen, maar dat de hoge bazen bij ziektekostenverzekeringen wel bonussen krijgen waar mijn oren van gaan klapperen. En de waanzin ten top is dat ziektekostenverzekeringen winst gaan uitdelen aan aandeelhouders. Geld in de zorg moet voor zorg gebruikt worden, niet voor dit soort idioterie.

Ook heb ik een oplossing voor ‘al’ die vluchtelingen die ‘zomaar’ naar Nederland komen. Stop met het platbombarderen van hun land, dan komen ze ook niet hierheen. Maar ja, dat vinden jullie geldgeile vrienden in de wapenindustrie niet zo’n goed plan. En ja, dat kunnen we niet hebben he, ‘vrindjes’ moet je te vriend houden.

Reacties


Gast

#3230 Re:

2016-01-04 22:02:37

#3228: -  

 Ja echt links geef Nederland van alle oorlogen de schuld. Ik heb altijd gevonden dat niemand zich met die landen moet bemoeien, maar oorlog is er altijd geweest daar. Ik heb van kleins af aan al beelden op het nieuws gezien dat kinderen er met geweren lopen. Oorlog Irak Iran. Helaas is die oorlog er ook zonder onze bemoeienissen. Verder zou ik zeggen ga naar zo'n land leef zoals je hier leeft en je zal heel snel de verschillen van normen en waarden weten als je het overleeft