Zeg nee tegen azc Brunssum

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zeg nee tegen azc Brunssum.


Anonymous

#1026 Re: Re: Re: Re: Je

2015-11-14 10:07

#1025: - Re: Re: Re: Je 

Hahahahahaha!

 Welke landen? Vertel eens, uit welk(e) land(en) komen de terroristen die gisteren de aanslagen in Parijs hebben gepleegd. J9j schijnt ze te kennen. De Franse autoriteiten nog niet. En "die mensen", wie zijn dat dan weer?

Ik lees hierboven (en op teletekst): "De Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding en Veiligheid (NCTV) en de korpsleiding hebben extra agenten opgeroepen om asielzoekerscentra in de gaten te houden uit angst voor wraakacties. Bronnen melden de NOS dat de NCTV rekening houdt met acties uit extreemrechtse hoek." Hoe jij daar dan weer: "Je gaat nu zeggen dat het extreem rechts is geweest?" van weet te maken, blijft me verbazen.

Volgens mij ontgaat jou dus nog steeds dat "die mensen" die hier asiel aanvragen OP DE VLUCHT zijn voor "die mensen" die de aanslagen claimen. Begrijp je wat dat is "op de vlucht zijn voor"? Of zou jij ook alle joden aanklagen voor de oorlogsmisdaden die de Duitsers hebben begaan zeventig jaren geleden? Zo van "die mensen" uit "die landen". Een pot nat, toch?

Weet je, ik ben stiekem toch een beetje blij dat de Engelsen, de Canadezen, de Polen, de vrije Fransen, de Amerikanen, de Russen en wie zo al nog meer dat zeventig jaren geleden NIET hebben gezegd: "en daarbij al jaren is oorlog in die landen. Laat het ze lekker zelf uitvechten". Dan waren jij en ik er nu niet.

Hahahahahaha!


Gast

#1027 Re: Re: Re: Re: Re: Je

2015-11-14 10:16

#1026: - Re: Re: Re: Re: Je 

 Oh jawel 

Wie heeft er dan genocide op de nederlander willen plegen ?

Waarom zouden we er niet zijn ? 

Is pure speculatie

 


Anonymous

#1028

2015-11-14 10:26

Rel over nazi-vergelijking in politiek Brunssum

Geertjan Claessens
Geplaatst opzaterdag 14 november 2015 - 6:15
 

In politiek Brunssum is een relletje ontstaan over een nazi-vergelijking.

Fractievoorzitter Rob Dautzenberg van de Lijst Borger onderneemt stappen tegen collega-raadslid Danny Trommelen (PAK) als die hem nog één keer vergelijkt met nazi’s. 

Vluchtelingen
Lijst Borger is tegen de geplande opvang van tweehonderd vluchtelingen in Brunssum. Daarover schreef Trommelen op zijn weblog dat Lijst Borger vluchtelingen gelijkstelt aan criminelen en terroristen, en mensen ophitst zoals dat in de jaren dertig in Duitsland gebeurde. 

Dat pikt Dautzenberg niet, zegt hij in de Limburgse kranten. Hij eiste in het raadsdebat over de opvang al excuses, maar kreeg die niet. 

Geen reden
Trommelen ziet daar ook geen reden voor. "Dautzenberg roept de meest verschrikkelijke dingen over vluchtelingen, zeker in besloten bijeenkomsten."

[einde citaat 1Limburg]

 
 
 
Waar horen we dit vaker, Vluchtelingen gelijkstellen aan criminelen en terroristen? Goh.

Anonymous

#1029 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Je

2015-11-14 10:31

#1027: - Re: Re: Re: Re: Re: Je 

 Als de geallieerden ons de oorlog lekker hadden laten uitvechten in Europa, hoe vrij denk jij dat onze (groot-)ouders (als ze het al overleefd hadden) dan zouden zijn? Hoeveel mensen zouden er dan nog zijn in Europa? Denk je dat Hitler dan was gestopt in Europa? Hij was immers al in Afrika bezig en had de oorlog aan de VS verklaard. Denk je niet dat als Hitler uiteindelijk ook de VS zou binnenvallen, dat de VS dan geen atoombommen zou afwerpen op Europa?

Juist ja, pure speculatie. En nu mag jij jouw eigen berichtjes nog eens doorlezen en dan vertel jij me eens wat er van jouw berichtjes pure speculatie is. Zal ik je hlpen? Alles, van het eerste tot het laatste woord.

Wie heeft het over genocide gehad?


Gast

#1030

2015-11-14 10:43

 

Ruim 2700 incidenten in azielzoekers centra en ook nog eens vorig jaar dat is heel wat meer dan de incidenten Door de "tokkies" en dit zijn de cijfers van vorig jaar.

Laat staan hoeveel het er zijn aan het eind van het jaar.

"Ik verveel me" of de "er is geen luxe genoeg" of de "ik ben beledigt" zijn ook gedeeltelijk de oorzaken voor de vluchteling maar dat is niet erg. We moeten ze helpen. 

 

In een asielzoekerscentrum in Dronten raakten op tweede kerstdag drie leden uit één gezin zwaargewond bij een steekpartij. © ANP

 

Ruim 2700 incidenten in Nederlandse asielcentra

 

In Nederlandse asielzoekerscentra zijn de eerste zes maanden van vorig jaar 2.741 (gewelds)incidenten geregistreerd. Daaronder zijn 124 intimidaties en bedreigingen, 80 zelfmoordpogingen, 13 zelfmoorden, 47 mishandelingen en 4 zelfverbrandingen. Dit blijkt uit cijfers van het Centraal Orgaan opvang Asielzoekers (COA), die de Volkskrant verkreeg na een beroep op de Wet Openbaarheid van Bestuur (WOB).

 

Door: Willem Feenstra, Toine Heijmans6 februari 2015, 10:05

 

"" style="box-sizing: border-box; border: 0px; vertical-align: bottom;">

 

Het is voor het eerst dat de landelijke incidentencijfers van asielzoekerscentra naar buiten komen. Pas sinds anderhalf jaar houdt het COA een dergelijke lijst bij. Onder politieke druk na de zelfmoord van de Russische asielzoeker Aleksandr Dolmatov besloot het COA het registratiesysteem te verbeteren.

 

Registratie

 

Dolmatov pleegde in 2013 zelfmoord in een terugkeercentrum in Rotterdam. Een eerdere zelfmoordpoging was niet goed geregistreerd, waardoor verpleegkundigen onvoldoende over zijn situatie waren geïnformeerd. Bovendien was hij in het computersysteem onterecht aangemerkt als 'uitzetbaar'.

 

Het COA stelt dat de nu vrijgegeven cijfers niet nauwkeurig zijn, omdat het personeel nog moet wennen aan de registratiemethode. Wel zou de lijst een goed beeld geven van hoe het er in de asielzoekerscentra aan toegaat. In de eerste helft van 2014 zaten circa 12 duizend asielzoekers in Nederlandse centra. Inmiddels is dat aantal verdubbeld.

 

Als in een asielcentrum een incident plaatsvindt, moeten medewerkers dat sinds vorig jaar binnen een dag invoeren in een systeem. Daarna moet binnen vijf dagen een feitenonderzoek plaatsvinden. Bij strafbare feiten moeten ze de politie inschakelen.

 

Maar dat gaat lang niet altijd goed, blijkt uit de Rapportage Incidentenregistratie. Incidenten worden vaak te laat of helemaal niet gemeld. Dat komt doordat medewerkers geen tijd hebben om te registreren of incidenten niet belangrijk genoeg vinden.

 

'Wanhoop'

 

Ze kampen vaak met trauma's en zitten in onzekerheid over de asielprocedure. Als mensen overgaan tot dermate heftige acties als zelfverbrandingen, zegt dat iets over de wanhoop

 

'Voor ons is het registreren van incidenten ondergeschikt aan het bijhouden van personalia van de asielzoekers', zegt COA-woordvoerder Jan-Willem Anholts. 'Voorheen was er simpelweg een Excelbestand per locatie, nu koppelen we het aan ons landelijke systeem. Doordat er onder het personeel nog onduidelijkheid bestaat over de categorie-indeling, zijn de cijfers niet accuraat. Zo zijn er van de dertien zelfmoorden in het systeem maar drie bekend bij de GGD. Maar onder de streep klopt het.'

 

Op Tweede Kerstdag vond in het asielcentrum in Dronten (duizend plaatsen) een steekpartij plaats, waarbij drie leden uit één gezin gewond raakten. Volgens de politie was er sprake van huiselijk geweld. In november was in het centrum in Overloon een massale vechtpartij, waarbij stokken en messen werden gebruikt. In veel centra neemt de druk op bewoners toe, nu de aantallen asielzoekers snel groeien en mensen lang moeten wachten op een verblijfsvergunning, huis of gezinshereniging.

 

Op de incidentenlijst van het COA zijn 46 categorieën opgenomen. Die variëren van onacceptabel gedrag (461 keer) tot het niet schoonhouden van de eigen leefomgeving (173 keer). Verder waren er onder meer 58 vermissingen, 23 hongerstakingen en was er 10 keer het vermoeden van mensenhandel.

 

Volgens Vluchtelingenwerk Nederland zijn de vele incidenten een logisch gevolg van de situatie waarin de asielzoekers zitten. 'Het gaat om mensen die uit verschrikkelijke omstandigheden komen', zegt een woordvoerster. 'Ze kampen vaak met trauma's en zitten in onzekerheid over de asielprocedure. Als mensen overgaan tot dermate heftige acties als zelfverbrandingen, zegt dat iets over de wanhoop.'

 

'We zijn geen statistici, maar een opvanglocatie'

 

Onze locatiemanagers zijn precies van op de hoogte van wat er gebeurt. Ze hebben daar geen registratiesysteem voor nodig

 

Hoewel het registratiesysteem van het COA nog niet op orde is, weet de organisatie volgens Anholts wel degelijk wat er speelt. 'Onze locatiemanagers zijn precies van op de hoogte van wat er gebeurt. Ze hebben daar geen registratiesysteem voor nodig. We zijn geen statistici, maar een opvanglocatie.'

 

Kamerlid Joël Voordewind (ChristenUnie), die dinsdag nog vragen stelde aan staatssecretaris Teeven over incidenten in asielzoekerscentra, vindt dat onacceptabel. 'Uit dit rapport blijkt bovendien dat medewerkers twijfelen aan nut en noodzaak van de registratie, dat er onvoldoende sturing en aandacht is voor registratie en dat het gevaar van willekeur aanwezig is.' 

 

Hij gaat Teeven het vuur aan de schenen leggen. 'Ik wil weten wat hij met dit rapport heeft gedaan en welke verbeterslagen nog gemaakt worden om dit probleem serieus op te pakken. Zeker na het Dolmatov-debat mogen we meer urgentie verwachten van de staatssecretaris.'

 

De Onderzoeksraad voor Veiligheid benadrukte naar aanleiding van de zelfmoord van Dolmatov het belang van goede gegevensuitwisseling.

 

1853310312

 

Volg en lees meer over:

 

 GEWELD  NEDERLAND

 

TOINE HEIJMANS VOLGEN

 

twitteremail

 

WILLEM FEENSTRA VOLGEN

 

twitteremail

 

GERELATEERDE ARTIKELEN

 

Ruim 30.000 asielverzoeken in 2014

 

2 februari 2015

 

200.000 asielzoekers naar Duitsland: 60 procent stijging

 

 

 

 

 


Anonymous

#1031

2015-11-14 10:53

En hoeveel incidenten vonden er plaats buiten die centra, waar mensen wonen met minder trauma's, die omringd zijn door familie en vrienden, omrings zijn door spullen die hun eigendom zijn, die wel concrete vooruitzichten hebben en niet op elkaar's lip hoeven te leven?

Probeer eens appels met appels te vergelijken.

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#1032 Re:

2015-11-14 11:06

#1030: -  

 Heb je de tekst zelf wel eens goed doorgelezen? Wat wil je er dan mee zeggen? Plegen Tokkies geen zelfmoord of doen een poging daartoe? Intimideren Tokkies nooit? Bedreigen tokkies nooit iemand? Mishandelen Tokkies niemand? Komt huiselijk geweld niet voor bij Tokkies? Is onacceptabel gedrag ondenkbaar bij Tokkies? Houden alle Tokkies hun eigen leefomgeving wel goed schoon? Worden er nooit Tokkies vermist?

Leuk dat je iets uit de Volkskrant hier plakt, maar lees dan op zijn minst eens even wat je plakt. Je zou zo maar een slecht figuur kunnen slaan.


Gast

#1033 Re:

2015-11-14 11:09

#1031: -  

 Ja probleemgevallen maakt niet uit aan welke kant dat jij het wederom niet snapt is niet mijn probleem

Je kan ook meteen zege dat je er dus begrip voor hebt  ipv weer te gaan kronkelen

Wij zitten niet op elkaars lip en zij wel Of zoiets ERG Grappig Maar Wat Heeft dat er mee Te maken ?

En hoe weet jij dat ben je bij zo n azc geweest heb je de kamers liggen meten? Op elkaars lip is een mening waar ligt de grens ?

En wat is dat voor een raar misplaatst empathie gevoel. 

Op de bootjes hierheen zitten ze nog erger op elkaars lip. Dus dan zouden daar Waarschijnlijk nog meer incidenten zijn. 

Lijkt mij dat als je vlucht voor oorlog dat op elkaars lip zitten het MINSTE van je problemen is

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#1034 Re: Re: Re: Je

2015-11-14 11:11

#1024: - Re: Re: Je 

 Ik heb niet gezegd dat ik het nieuws niet geloof. En dank je dat je onderstreept dat je inderdaad selectief geloof hecht aan wat de mainstream media jou aan informatie aanbieden. Zegt dat iets over de mainstream media of over jou?

"Ik zeg gewoon kans op aanslagen word groter als je deze mensen helpt."

Zijn de aanslagen in Parijs gepleegd door vluchtelingen? Zijn de aanslagen in Parijs gepleegd omdat Frankrijk vluchtelingen helpt? Hoe dan, hoe wordt de kans groter als je "deze mensen" (wie zijn dat?) helpt?

Zou het misschien kunnen zijn dat aanslagen worden gepleegd door of opgeëisd door IS op landen die actief strijden tegen IS, zoals Groot Brittannië, Rusland, Frankrijk? Maar dan heeft het dus niets te maken met de vluchtelingen.

Verklaar je nader, zou ik zeggen.


Gast

#1035 Re: Re:

2015-11-14 11:12

#1032: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Re:  

 Huh ? Snap je het zelf nog ? Is het weer niet goed genoeg. Dit is tenminste een echte bron.


Anonymous

#1036 Re: Re:

2015-11-14 11:15

#1033: - Re:  

 Ben JIJ wel eens in een AZC geweest? Dan heb je ongetwijfeld gezien (zonder meten, nergens voor nodig) dat die kamertjes VELE malen kleiner zijn dan jouw woning. Dat de buren (op net zo'n klein kametje) op een VEEL kleinere afstand woont dan jouw buurman bij jou vandaan woont.

Weet jij of er incidenten zijn op die bootjes? In die bootjes zitten doorgaans mensen uit dezelfde regio, in een AZC zitten mensen uit alle delen van de wereld. Dat maakt het "op elkaar's lip zitten" toch een beetje anders.

En wat dat "op elkaar's lip zitten" ermee te maken heeft? ALLES.

Probeer eens appels met appels te vergelijken.

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#1037 Re: Re: Re:

2015-11-14 11:17

#1035: - Re: Re:  

 Afgezien van het feit dat het jammer is dat ik zelf moet gaan zoeken wat die bron is, is het handig als jij zelf eens leest wat je plakt. Had je dat gedaan, dan was de tekst die je erboven schreef heel anders geweest.

Grappig dat je de Volkskrant een "echte bron" noemt.

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#1038 Re: Re: Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-11-14 11:25

#1023: - Re: Het ware gezicht van Extreem Rechts 

 "Wraakacties'. Waarom zou extreem rechts wraakacties gaan uitoefenen als ze zelf die aanslagen hadden gepleegd? Op wie zouden ze zich dan wreken? Zichzelf?


Gast

#1039 Re: Re: Re: Re:

2015-11-14 11:26

#1037: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Re: Re: Re:  

 Grappig dat jij de uitgever de bron vindt Maar dat viel me ook al op bij jullie bronnen. Ze claimen maar wat.

Toelichting: de volkskrant (links) heeft een wob verzoek gedaan voor de officiële rapporten omtrent incidenten in de azc.

Deze rapporten zijn de bron.  De rapporten van de azc zelf. Dat de volkskrant dat plaatst is ook te zien als een bron. Maar btje dom als je daar dan weer over valt.

En met dit is tenminste een echte bron bedoelde ik niet de volkskrant.

Je blijft constant mensen woorden in de mond leggen. En jullie want volgens mij zijn jullie weer met zn 2e zeggen van respect te getuigen.

Lol

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#1040 Re: Re: Re: Re: Re:

2015-11-14 11:33

#1039: - Re: Re: Re: Re:  

 Het artikel is gepubliceerd in de Volkskrant. Dat heb jij hier geplakt. Dat is de bron.

De tekst die jij hier plakt is dus voor de verantwoordelijkheid van de Volkskrant, meer bepaald de journalisten Feenstra en Hermans, maar goedgekeurd door de redactie van de Volkskrant. Dat is dus de bron.

De rapporten van het COA worden door de Volkrant weergegeven en geïnterpreteerd. De rapporten zelf zijn in het artikel van de Volkskrant niet in te zien. De Volkskrant geeft ook geen link naar de rapporten. We moeten dus maar geloven dat de Volkskrant die rapporten juist weergeeft. We willen dat best geloven, maar we kunnen het niet verifiëren. Dus zijn de rapporten ook niet de bron, maar de weergave en de interpretatie van de Volkskrant.

Nogmaals, over respect heb ik het nergens gehad.


Gast

#1041 Re: Re: Re:

2015-11-14 11:34

#1036: - Re: Re:  

 Wat raar dat je daar begrip voor hebt, dan heb je het toch wel erg goed. Oh jee ruimte gebrek. hoeveel ruimte hadden ze in land van herkomst?


Anonymous

#1042 Re: Re: Re: Re:

2015-11-14 11:35

#1041: - Re: Re: Re:  

 Meer.        


Gast

#1043 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-11-14 11:36

#1040: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Re: Re: Re: Re: Re:  

Dan weet je dus niet wat een wob verzoek is maar goed. Dit is controleerbaar. 

Lol 


Gast

#1044 Re: Re: Re: Re: Re:

2015-11-14 11:37

#1042: - Re: Re: Re: Re:  

 Ja klopt want daar is 60% van de huizen vernietigd. Plek zat

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#1045 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-11-14 11:40

#1043: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Zie jij de rapporten? Ik niet. Jij hebt die hier niet geplakt. Hoe kunnen die rapporten dan "de bron" zijn? Die rapporten zijn de bron voor dat artikel, maar niet voor jou of voor mij. Omdat jij dat artikel hier plakt en niet de rapporten, is het artikel uit de Volkskrant de bron die jij hier aanhaalt - niet de rapporten.

En als jij meent dat dat zo eenvoudig controleerbaar is, waarom plak je die rapporten dan niet hier? Is toch veel concreter en duidelijker dan een samenvattinkje in een dagblad?

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#1046 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-11-14 11:43

#1044: - Re: Re: Re: Re: Re:  

 Grappig. Galgenhumor heb je ook nog.

Heb jij een keuken, die je moet delen met al jouw buren? Moet jij met de hele straat de was doen in dezelfde wasmachine die niet van jou is? Nee, dat heb je niet en als je dat wel hebt (studentenflat, bijvoorbeeld), dan is dat jouw eigen keuze, want er zijn alternatieven. De asielzoeker heeft geen alternatieven, kan niet kiezen.


Anonymous

#1047 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-11-14 11:46

#1044: - Re: Re: Re: Re: Re:  

 Nou, dan snap je dus ook waarom die mensen moeten vluchten en onderdak zoeken op een veilig(er)e plek.


Gast

#1048 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-11-14 11:50

#1045: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Volgens die logica ben ik dan de bron en niet de volkskrant want ik plak hem hier en de verantwoordelijkheid is voor mij. Wie zegt dat ik hem niet heb aangepast ?

Verder kon je deze rapporten wel inzien op de site.

Het lijkt me meer dan logische dat ze de rapporten niet in een artikel plaatsen vanwege de ruimte die dit in beslag neemt maar ze leggen wel uit wat hun bron is.

Maar je moet iets hebben om af te zeiken denk ik dan.

En anders als je nog steeds zo sceptisch blijft doe je zelf een wob verzoek en kun je het controleren dat is dus het mooie eraan als je officiële rapporten als bron gebruikt.

Kronkel kronkel 

Heb ik nu weer ergens een vorm fout gemaakt blij dat je zo op de inhoud Let. 


Gast

#1049 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-11-14 11:52

#1046: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Hij kan kiezen om niet hierheen te komen als is dat voor JOU ondenkbaar. Er zijn ook mensen die er heen gaan waar zij voor vluchten hebben die dan ook geen keuze ?


Gast

#1050 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-11-14 11:54

#1046: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Ik noem dat zwarte humor leuk die woordkeuze van je