Zeg nee tegen azc Brunssum
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zeg nee tegen azc Brunssum.
Gast |
#3351 Alweer een aanslag op het leven van een Duitse politicus2016-01-07 07:49Goh, dat deden toch alleen moslims?
Linkenpolitiker mit Messer attackiertvom 6. Januar 2016
Drei Unbekannte sollen in Wismar den Politiker Julian Kinzel beleidigt, niedergeschlagen und 17-mal auf ihn eingestochen haben. Mordanschlag auf Linkenpolitiker in Wismar Bei einer mutmaßlich politisch motivierten Attacke ist in Wismar ein Linken-Politiker mit einem Messer verletzt worden. Nach eigenen Angaben wurde der 18-jährige Student aus Schwerin am Montagabend in der Nähe des Wismarer Bahnhofs von drei unbekannten Männern angegriffen und als „schwule Kommunistensau“ beschimpft, wie eine Polizeisprecherin am Mittwoch sagte. Das Opfer habe erst am Tag darauf über das Internetportal der Polizei Anzeige erstattet, so dass die Polizei nicht unmittelbar nach dem Angriff mit der Tätersuche habe beginnen können. Inzwischen habe aber der Staatsschutz Ermittlungen aufgenommen. Wie der Schweriner Linken-Kreisvorsitzende Peter Brill unter Berufung auf die behandelnden Ärzte mitteilte, erlitt der zum Kreisvorstand gehörende junge Mann 17 Stichverletzungen. Laut Polizei konnte er das Krankenhaus bereits wieder verlassen und wurde auch schon zu dem Angriff auf ihn befragt. Weitere Zeugen gebe es bislang nicht. Solche Taten seien auf das Schärfste zu verurteilen, sagte Brill und betonte, dass die Linke im Kampf gegen rechtsextremes Gedankengut nicht nachlassen werde. Neben den Beschimpfungen lasse auch die Kleidung der Täter darauf schließen, dass diese dem rechtsextremistischen Lager angehören und dem Angriff politische Motive zugrundeliegen. Wie Brill forderte auch der Schweriner Bundestagsabgeordnete und Linksfraktionschef Dietmar Bartsch intensive Polizeiermittlungen, um die Täter schnell finden und zur Verantwortung ziehen zu können. Auch Vertreter anderer Parteien äußerten sich entsetzt über die Tat und zeigten sich solidarisch. „Ich bin schockiert und fassungslos über diese neue Eskalationsstufe der Gewalt“, erklärte Jürgen Suhr, Fraktionsvorsitzender der Grünen im Landtag. Er stellte den Angriff in Zusammenhang mit früheren Vorfällen, doch stelle dieser eine neue Dimension dar. „Erst wurde gepöbelt, dann sind Parteizentralen mit hetzerischen Plakaten verunstaltet worden - nun werden Demokraten allem Anschein nach für Ihren Einsatz für ein weltoffenes MV mit Waffen attackiert.“ Mit anderen Demokraten würden sich die Grünen der Gewaltspirale entgegenstellen und sich nicht einschüchtern lasen. Wismars Bürgermeister Thomas Beyer (SPD) äußerte sich ebenfalls bestürzt. „Ich verurteile diese Tat zutiefst - Gewalt darf nie Mittel politischer Auseinandersetzung sein und es kann dafür keine Rechtfertigung geben“, betonte Beyer. Nun seien Polizei und Staatsanwaltschaft gefordert, die Täter zu ermitteln. Das Opfer selbst äußerte in einer in Schwerin verbreiteten Erklärung die Überzeugung, dass auf solche Attacken nicht mit Radikalisierung geantwortet werden dürfe. „Unsere Antwort auf Hass muss Liebe, auf Dummheit Vernunft und auf Gewalt Solidarität sein“, erklärte der Nachwuchspolitiker. Unterstützung bekam er auch von der Linksfraktion im Landtag, die ihm von ihrer Klausur Genesungswünsche übermittelte und seine Auffassung ausdrücklich und demonstrativ teilte. |
Gast |
#33522016-01-07 08:037 weetjes over vluchtelingen voor naïeve optimisten Moslims in het Rotterdamse straatbeeld. Foto Robin Utrecht / ANP Geen geringe pretentie, maar om hemzelf in een eerdere studie te citeren „niemand heeft recht op zijn eigen feiten”. Feiten krijgen pas zin en betekenis door hun context. Feiten worden bovendien geselecteerd op hun bruikbaarheid, met als belangrijkste criterium: zijn ze relevant voor mijn inhoudelijke boodschap? De integratie van vluchtelingen en migranten verloopt helemaal niet zo soepel. Wat zijn de feiten op langere termijn? Lees ook: 7 weetjes tegen ’t gepanikeer van Wilders in het asieldebat 1. Migranten integreren moeizaam SCP-rapport: 'Werelden van verschil'
2. Jongeren hebben gedragsstoornissen In mijn recent gepubliceerde studie Marokkanen in de marge stel ik vast dat de hoge criminaliteit, de overlast op straat en het gewelddadige fundamentalisme allemaal uit dezelfde bron voortkomen. Die bron is de diepgewortelde behoefte aan ‘erkenning’ en gerichtheid op de eigen groep. „Neem ze op en je krijgt die Arabische mentaliteit erbij”, luidt de boodschap Hafid Bouazza in NRC Handelsblad van 8 september 2015. 3. Vluchtelingen blijven komen 4. Laag opgeleide burger krijgt de klappen 5. Gevoel van onveiligheid neemt toe 6. 'Westenhaat' in de klas 7. Vluchtelingen vinden geen werk
Hans Werdmölder is cultureel antropoloog en criminoloog. Hij is auteur van onder meer Marokkaanse lieverdjes (2005) en Marokkanen in de marge (2015). Sinds 2003 is hij lid van de Commissie Opvang en Integratie VluchtelingenWerk Nederland. |
Gast |
#33532016-01-07 08:05Eigen Volk Eerst
Er was eens wereldvrouwendag in 2015, en er was niet zo lang daarna #wijoverdrijvenniet, waar vrouwen massaal eventjes Twitter, Facebook en een waaier persoonlijke blogs volspuugden met getuigenissen over seksueel grensoverschrijdend gedrag in de openbare sfeer. Er was in Nederland ook minder lang geleden #zeghet, wat hetzelfde deed met een breder spectrum seksueel geweld. Er kwam Wij Spreken voor Onszelf, van Liesbeth Kennes, die het woord geeft aan slachtoffers van seksueel geweld in analogie met het Amerikaanse Project Unbreakable. Er werden boeken geschreven over seksisme, doe maar op. Wat mij opviel in al die uitbarstinkjes van sociale beweging: ze gingen niet specifiek over allochtonen, en ze kregen ondanks meer dan verwacht positieve reactie, ook veel tegenwind en nogal magere, zo niet geen, uitzonderlijke beleidsmatige navolging.
|
Gast |
#33542016-01-07 08:08"Er zijn natuurlijk ook keurige, beleefde en positief ingestelde migranten. En ja, onder de recente vluchtelingen zijn ook hoger opgeleiden. Velen van hen leren de Nederlandse taal, ploeteren en timmeren aan de weg om hun kinderen een betere kans in deze samenleving te geven. Dat neemt niet weg dat er velen zijn die dat niet kunnen of ertoe in staat zijn." Goh, het lijken wel Nederlanders. |
Gast |
#33552016-01-07 08:08Moffelt Duitsland geweld door migranten weg? Politie surveilleert rond het Keulse station waar tientallen vrouwen werden omsingeld, beroofd en aangerand. Foto Roberto Pfeil / AFP Zo begint een woedende open brief die de Duitse schrijfster Katja Schneidt maandag aan het einde van de middag op Facebook plaatste en inmiddels tienduizenden keren is gedeeld. Zij is een fenomeen in Duitsland. Schneidt schreef twee bestsellers over hoe zij als partner van een Turkse man werd „ontvoerd naar een islamitische parallelwereld”, zoals de ondertitel van haar eerste boek luidde. Op dat moment was er nog nauwelijks aandacht in de media voor de aanranding van tientallen vrouwen op Oudjaarsnacht in Keulen. De volgende dag, dinsdag, opende Bild met de extraatjes die de Duitse burgers dit jaar kunnen verwachten. Deels lag dat aan de politie. Die had gemeld dat het een redelijk rustige jaarwisseling was geweest. Ook toen de eerste berichten over berovingen en aanrandingen kwamen, leek dit nog „relatief klein en alledaags nieuws”, schreef Bild woensdag in een korte reconstructie. Maar, zo vraagt de Duitse pers zich nu vrijwel collectief af, van gematigd-rechts tot links: speelt politieke correctheid ook een rol? Was de politie bang om vluchtelingenhaat aan te wakkeren? Zijn de media hierin meegegaan? Vuurproef Schneidt schreef dat de media er daarom kennelijk niet over berichten als vrouwen worden uitgescholden als slet, als er ficki, ficki naar hen wordt gesist, als er „vingers in iedere lichaamsopening’’ zitten, zoals een slachtoffer in Keulen heeft verteld. „We zijn inmiddels zo ver, dat we zulke gebeurtenissen doodzwijgen. […] Het zijn allang geen opzichzelfstaande zaken meer. Ik alleen al vang zeven vrouwen op die de afgelopen zes maanden slachtoffer zijn geworden van seksueel geweld door vluchtelingen. Maar dat mag je niet zeggen. Dan ben je een ophitser! Een vreemdelingenhater! Een nazi!” Alle kranten, tv-zenders en websites berichten inmiddels met veel details over ‘Keulen’. Maar Schneidt heeft wel een punt, zegt Klaus Schroeder, politicoloog aan de Vrije Universiteit Berlijn. Hij pleit er al maanden voor opener te zijn over de problemen bij de opvang. En dus niet alleen over het geweld tegen migranten, zoals de aanslagen op asielzoekerscentra, maar ook over het geweld dóór migranten. Stemmingmakerij Schroeder geeft een voorbeeld uit eigen ervaring. Bij gevechten in een asielzoekerscentrum waren doden gevallen, ook een Duitser. Dat bleef beperkt tot klein nieuws in de lokale pers. „Veel media melden zulke zaken niet”, zegt hij. Hij verwijt kranten en weekbladen als Der Spiegel, Die Zeit en de Süddeutsche Zeitung dat ze vinden dat ze hun lezers moeten opvoeden en daarom bepaald nieuws niet brengen. „Ze vertrouwen de bevolking kennelijk niet. Ze denken: als we iedere dag dit soort berichten brengen, spelen we extreem-rechts in de kaart. Ik zie niet in waarom je hierover niet zou kunnen praten. Als je er maar bij zegt dat degenen die zich schuldig maken aan strafbare feiten, een minderheid vormen.” Het debat is nu open en fel. De politie in Keulen maakte onomwonden duidelijk dat de aangiftes van aanranding en beroving zijn gedaan tegen onbekenden met een Noord-Afrikaans of Arabisch uiterlijk. Maar, zegt Schroeder: „Ik weet niet of we zonder Keulen ook te horen hadden gekregen dat in Hamburg en Stuttgart vergelijkbare problemen zijn geweest.” Begrijpen is nog niet accepteren Dat in vele moslimlanden een ander vrouwbeeld bestaat en emancipatie meestal een buitenlands woord is, daar kan ik niets aan doen Die statistieken halen niet altijd de kranten. Daarom kon schrijfster Schneidt aan het einde van haar open brief pleiten voor minder politiek correcte berichtgeving. „Ik beoordeel mensen op hun daden, en niet op hun afkomst of geloof. Dat in vele moslimlanden een ander vrouwbeeld bestaat en emancipatie meestal een buitenlands woord is, daar kan ik niets aan doen. Dat er nu veel mensen naar ons land komen met een verouderd vrouwbeeld, daar kan ik ook niets aan doen. Maar als ik begin het geweld dat een deel van deze mensen begaat, goed te praten, te verzwijgen of te verontschuldigen, dan ben ik daar wél voor verantwoordelijk. Dan laat ik deze mensen namelijk zien dat ik het respecteer dat zij vrouwen discrimineren, overheersen en seksueel misbruiken. Dat zou verkeerd zijn. Daarom ga ik zulke voorvallen niet verzwijgen, want ik zou ze ook niet verzwijgen als de daders Duitsers waren.” |
Gast |
#3356 Re:2016-01-07 08:58De rest laat je voor het gemak weg. De rest zit in de sociale dienst of heeft tijdelijke baantjes! |
Gast |
#3357 Re:2016-01-07 08:5910tallen daders??? Doe daar maar 2 nullen bij |
Gast |
#3358 Re: Re:2016-01-07 09:56O, je was erbij? Waarom heb jij geen aangifte gedaan? Waarom heb jij niets gedaan om die vrouwen te beschermen? Doe toch normaal, idioot. |
Gast |
#3359 Re: Re: Re: Re: En ja hoor, daar is er weer een2016-01-07 10:22#3349: - Re: Re: Re: En ja hoor, daar is er weer een Leer toch lezen man voordat je domme commentaren geeft! Er staat toch in elk artikel en elke column dat niemand iets "goed wil praten"? Iedereen kan het lezen, maar jij verkiest weer om het te negeren. Door jouw voorbarige en dus domme opmerking wil JIJ juist JOUW vooroordelen en die van de rest van Domrechts goedpraten. Of snap je dat weer niet? |
Gast |
#3360 Tja, die Middeleeuwen hè?2016-01-07 10:31Spaanse aartsbisschop wijt partnergeweld aan "ongehoorzame vrouwen"05-01-16, 16.30u - Bewerkt door: LB - Bron: thelocal.es
De aartsbisschop van Toledo zorgt voor ophef nadat hij zijn congregatie meldde dat huiselijk geweld vaak voorkomt omdat "de vrouw de eisen van de man verwerpt". Braulio Rodríguez legt daarmee de schuld van partnergeweld bij de vrouw, die doorgaans het slachtoffer is. "De macho reactie wordt vaak veroorzaakt omdat de vrouw wil scheiden", voegde hij er tijdens zijn preek op 27 december in de kathedraal van Toledo aan toe. Dat meldt de lokale krant Periódico CLM. Rodríguez stelde ook vragen bij het gebruik van het begrip 'huiselijk geweld'.
Maar ja, Spanjaarden zijn dan ook geen edelgermanen. |
Gast |
#33612016-01-07 10:42Propagandababy nazi's was JoodsEen baby die in nazi-propaganda werd neergezet als de ideale Duitse baby, blijkt Joods te zijn. Het Duitse dagblad Bild heeft een interview met de nu 80-jarige Hessy Taft (geboren Levinsons). "Ik kan er nu wel om lachen, maar als de nazi's hadden geweten wie ik was, had ik vandaag niet geleefd", zegt Hessy nu. Haar eigen exemplaar van het tijdschrift leverde ze vorige maand in bij het Holocaustmuseum Yad Vashem, tijdens een reis naar Israël. Goebbels eigen keuzeHessy's ouders waren zangers die uit Letland naar Berlijn waren verhuisd om carrière te maken. Hessy werd in 1934 in de Duitse hoofdstad geboren, een jaar nadat Hitler aan de macht was gekomen. Nog voor haar eerste verjaardag ontdekten haar ouders dat Hessy zonder hun medeweten op de voorpagina van het nazi-blaadje Sonne ins Haus terecht was gekomen. Volgens Bild had Joseph Goebbels persoonlijk haar foto uitgekozen in een wedstrijd voor de mooiste Duitse baby. AngstHessy's moeder ging onmiddellijk verhaal halen bij de fotograaf die de foto enkele maanden eerder had genomen. Hij biechtte haar op dat hij bewust een foto van een Joodse baby had ingestuurd, om de nazi's belachelijk te maken. De foto bleek in de smaak te vallen: enkele maanden later stuurde een tante een verjaardagskaart waar de foto ook voor was gebruikt. Uit angst dat de baby zou worden herkend, hielden haar ouders Hessy enige tijd binnen. 'Wraak'Hoewel de Levinsons als buitenlanders in het begin minder merkten van Hitlers strenge rassenwetten, werd de grond hen uiteindelijk toch te heet onder de voeten. Via Frankrijk vluchtten ze naar Cuba en kwamen uiteindelijk in de VS terecht. (Wat? Geen opvang in de regio? Er waren toch genoeg neutrale landen in de buurt, Liechtenstein, Portugal, Spanje, Ierland, Zwitserland, Zweden. Goh. [red.]) Hessy is inmiddels trots op haar kleine rolletje in de nazi-propaganda en ze heeft waardering voor de fotograaf die de de foto instuurde. "Het voelt als wraak, genoegdoening." |
Gast |
#3362 Re: Re: Re:2016-01-07 11:39Ik hoef er niet bij te zijn. Je hebt natuurlijk weer een stukje eruit gepakt, waar het vergoeielijkt word.Het staat in verschillende stukken, maar omdat het om mannen met noord Afrikaans uiterlijk gaat, word het minder en minder. Want stel je voor mensen worden bang |
Gast |
#3363 Re: Re: Re: Re: Re: En ja hoor, daar is er weer een2016-01-07 11:47#3359: - Re: Re: Re: Re: En ja hoor, daar is er weer een Ik lees! Wat ik zie is dat het goed gepraat wordt. Want ja daar en daar zijn ook al eens dingen gebeurd. En het zijn geen vluchtelingen geweest lees ik nu ook al vaker, maar de daders zijn nog niet eens gepakt, maar dat weten ze al. Het gaat volgens de slachtoffers om noord Afrikanen/ Arabisch uitziende mannen in een groep van honderden. |
Gast |
#3364 Re: Tja, die Middeleeuwen hè?2016-01-07 11:51#3360: - Tja, die Middeleeuwen hè? Weet je wat mooi is die worden gestraft! En dat een bisschop zoiets zegt maakt niet uit, want wij leven niet meer naar de bijbel zoals zij wel naar de Koran. Nederland is al veel veranderd sinds mensen niet meer zo veel naar de kerk gaan en gewoon leven. |
Gast |
#3365 Re: Re: Re: Re:2016-01-07 14:25En jij hebt natuurlijk weer de arikteltjes eruit gezocht waarin gesproken wordt over duizend mannen of meer. Ik kom minstens zoveel bonnen tegen die dat getal heel sterk tegenspreken, dus laat ik in het midden wat het is en plak het bewuste artikel of de beuste column hier zoals hij is. Jij valt erover. Waarom? Omdat jij dat getal van duizend en meer per se wilt geloven. Wie, o lullo, is dan selectief bezig? Voor de zoveelste keer: niemand vergoelijkt wat daar gebeurd is, helemaal niemand. Maar veel mensen storen zich aan het feit dat helemaal niemand zich bekommert om de slachtoffers terwijl IEDEREEN zich steggelt over de daders. OOK JIJ! En dat had je allemaal kunnen lezen als je had willen lezen, want het staat er allemaal. |
Gast |
#3366 Re: Re: Tja, die Middeleeuwen hè?2016-01-07 14:29#3364: - Re: Tja, die Middeleeuwen hè? Als ik die bisschop hoor, dan leeft die wel degelijk nog in de Middeleeuwen. En wij hebben nog niet zo heel lang geleden toch ook zulke bisschoppen gehad, of ben je dat alweer vergeten? Correctie: of heb je dat alweer verdrongen? Veel mensen in Spanje zijn wel degelijk nog verdomd kartholiek. Dat jij dat niet (meer) bent, betekent niet dat de wereld dat niet meer is of zelfs Nederland dat niet meer is. Evenmin dat alle moslims streng volgens de Koran zouden leven. Is jou ook al tot in den treure duidelijk gemaakt, maar ja, een bakstenen muur luistert beter. |
Gast |
#3367 Re: Re: Re: Re: Re: Re: En ja hoor, daar is er weer een2016-01-07 14:32#3363: - Re: Re: Re: Re: Re: En ja hoor, daar is er weer een Dan lees je niet goed. Jij leest wat je wilt lezen, wat jij denkt te lezen, MAAR NIET WAT ER STAAT! Al die mensen noemen die andere zaken op die elders zijn gebeurd, omdat ook toen geen enkele aandacht voor de slachtoffers was. Het enige verschil met nu, is dat nu ALLE aandacht uitgaat naar de daders en dat uitvergroot wordt in de media en in de discussies op internet. KIJK NAAR JEZELF, jij hebt het toch ook alleen maar over de daders en bent zelfs niet in staat te lezen wat er geschreven wordt over de slachtoffers.
LEER LEZEN!!!
|
Gast |
#3368 Re: Re: Re: Re: Re:2016-01-07 14:40Het zijn de slachtoffers die hun verhaal vertellen! |
Gast |
#3369 Re: Re: Re: Tja, die Middeleeuwen hè?2016-01-07 14:42#3366: - Re: Re: Tja, die Middeleeuwen hè? Door wie duidelijk gemaakt? Door jou? Ben jij moslim? |
Gast |
#3370 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: En ja hoor, daar is er weer een2016-01-07 14:44#3367: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: En ja hoor, daar is er weer een Logisch vluchtelingen kunnen uitgezet worden, dus als het vluchtelingen zijn hoe eerder ze het weten hoe beter. De rest komt gewoon in de gevangenis en mogen de burgers weer voor betalen. |
Gast |
#3371 Re: Re: Re: Re: Tja, die Middeleeuwen hè?2016-01-07 15:08#3369: - Re: Re: Re: Tja, die Middeleeuwen hè? Nee, ik ben geen moslim. Ik zou ook niet weten wat dat ertoe doet. Is het meer of minder duidelijk zijn afhankelijk van de godsdienst van degene die het presenteert? Het zoveelste bewijs van jouw gekleurde bril, jouw vernauwde blik op de realiteit. |
Gast |
#3372 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: En ja hoor, daar is er weer een2016-01-07 15:13#3370: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: En ja hoor, daar is er weer een Ah, dus je HOOPT dat vluchtelingen zijn, want dat is goedkoper. Was de wereld maar zo één-dimensionaal hè? Waren alle criminelen maar vluchtelingen, dan konden we ze uitzetten; waren we d'r vanaf. Werden alle problemen maar veroorzaakt door Marokkanen, dan lieten we Wilders de grondwet veranderen en een idoiote wet construeren en dan konden we ze uitzetten; waren we d'r vanaf. De werkelijkheid is iets complexer en niet de meeste criminelen zijn geen vluchteling en de meeste problemen worden niet door Marokkanen veroorzaakt. Hebben we wellicht ook een ietwat intelligentere aanpak nodig. Dat zet jou en Wilders buitenspel, om te beginnen. Kortom, NIKS LOGISCH. |
Gast |
#33732016-01-07 15:162009: Wilders noemt verkrachtingsslachtoffers moslims nog “verraadsters” die “bogen voor islamisering”Het is begin januari 2016. Wilders kan het niet meer in een tweet samenvatten en zelfs niet in kamervragen: Hij schrijft een OPEN BRIEF aan MP Mark Rutte. “Onze blanke vrouwen worden bedreigd door testosteronbommen!!! En jij, Rutte bent daarvan de schuld!” (Ik geef de strekking weer. Maar overdrijf echt niet.) Vrouwen aanranden, bedreigen, kleineren en reduceren tot object – het is een walgelijke gewoonte in vele culturen waar veel te weinig tegen wordt gedaan. Gelukkig zijn het altijd minderheden, randfiguren, bangerikken, boeven die het in het echt doen – maar de pest is, dat ze kunnen rekenen op een wollen deken van klavierhelden van het type Geenstijl-, TPO- of ‘Nederland-Mijn-Vaderland’ reaguurders (en soms ook -sters). Die zeggen het loud and clear: “Ik zou je wel willen doen”, “We scheuren je open”, “Ik wens je 20 negerpikken” en erger. Mensen als Bart Schut, Pritt en consorten zeggen dat soort dingen anders. Ze gaan de vrouwen van de #zeghet hashtag te lijf. Uit de kast komen met je vernederende ervaringen met mannen is ongeveer het hoogste verraad aan onze cultuur, dames! En op zich niet geheel ongevoelige mannen als -at-erikdevlieger en -at-ewoutklei stemmen juichend in met de trend. Doelwitten zijn “Groenlinksmeisjes” als -at-judithineuropa (Judith Sargentini). Maar het toppunt is uiteraard onze pseudo-franse “intellectuel” Thierry BAUDET. De held van zijn roman ontdekt dat vrouwen weerloos zouden zijn tegen wrijving van de clitoris. Ook al zegt ze nee, ze bedoelt ja, zodra je haar even stevig aanpakt. Daarom zijn vrouwen een gevaar voor onze joods-christelijk-humanistische maatschappij, want zodra een grootgeschapen neger of een islamitische testosteronbom haar op de juiste plek raakt, verraadt zij onze cultuur, onze clan en worden wij hoorndragers gelijk Dion Graus! De held van Baudet’s roman lost dat op door met een smoesje zijn vriendin mee te nemen naar een ondergrondse “islamitische kliniek voor clitorectomie” (bestaat niet, maar hij vertelt het echt!) alwaar ze dus zonder het te weten wordt besneden. Waarna de romanheld zich naar de uitgang en het licht begeeft en vaststelt dat hij nu eindelijk vrij is. Dit soort gevaarlijke gekken surfen mee op de hysterische angst van Geert plus consorten. Luister toch gewoon naar wat Krapuul al in mei 2011 zei! Wilders ging voorop bij het roepen om eerwraak en het belasteren van de slachtoffers Maar ach, wie zijn wij in het Nederland van 2011, om de Amerikanen de les te lezen? Bijna twee jaar geleden voerde onze eigen anti-Islam martelaar Geert Wilders in de Tweede Kamer, nota bene, precies dezelfde vertoning op. En hij werd nauwelijks weersproken, noch afgestraft. Het gaat om het geval Joanie de Rijke. Een Nederlandse journaliste die in Afghanistan door een clanleider in de val was gelokt, in gijzeling genomen en verkracht. Daarover had ze een boek geschreven. In mei 2009 wond Wilders zich in een kamerdebat daarover vreselijk op. Blonde vrouwen die zich onder de moslims begeven, brengen onze cultuur in gevaar. Buigen voor de testosteronbom betekent precies doen wat de moslimknuffelaars van de PvdA doen: Ons verraden! Over deze tribale en maffiose redenering ging de volgende tekst van Krapuul: Ik schreef op 30 mei 2009 in HUIBSLOG: Joanie komt over als een moedige, competente en moderne vrouw. Moeder van jongvolwassen kinderen. Kennelijk seksueel nogal geëmancipeerd, want werkend voor het Vlaamse mannenblad “P”. Ze werd in een val gelokt door een clanhoofd even buiten Kaboel, die haar een interview aanbood. In plaats van het interview, werd ze gevangengenomen en werd voor haar een losprijs gevraagd. Het ging dus duidelijk niet om een religieus geïnspireerde ontvoering, maar om een, helaas banale-, afpersing. Of het clanhoofd ook relaties met de Taliban onderhield, blijft onduidelijk. Maar Wilders bestond het, om Joanie op te voeren als “zwakkelinge”, die “toegaf” aan “de pretenties van de Islam”, door zich te laten verkrachten! Mijn commentaar indertijd: Een en ander heeft niets met de Islam te maken. Nee, uitsluitend met een primitief masculien eergevoel, waarvan Wilders (uiteraard zonder het te beseffen) zich de boodschapper maakt. Het is dat mannelijk tribaal eergevoel dat aan de basis ligt van de door dezelfde Wilders en consorten zo verketterde EERWRAAK. Een vrouwtje dat tot de clan behoort is verkracht – DUS: de mannetjes MOETEN wraak nemen, het slachtoffer is “besmet” en wordt weggestopt, moet zwijgen. Ze mag niets over haar gevoelens laten blijken en de heren der schepping gaan over tot het uitwisselen van wraakakties tussen de clans. Wilders is dus boos, dat het vrouwtje niet zwijgt. En waarschijnlijk nog bozer, omdat Joanie beschrijft, hoe slimme vrouwen in dergelijke situaties bescherming zoeken bij de opperverkrachter, om verschoond te blijven van de avances van de onderknuppels. Geert ziet daarin de weerspiegeling van de “dhimmi-mentaliteit” van alles wat niet PVV is: (Nog een citaat uit mijn artikel van mei 2009:) Wilders verwijt de regering (meneer Balkenende, zijn assistent van Financiën Wouter Bos van de PvdA) dus dat ze “net als het slachtoffer van de ‘Taliban’”, toegeven aan de pretenties van de “Islam”. Daarmee gedraagt Wilders zich (…) als n’importe quel chef de clan, die haar immers zou hebben veroordeeld tot eeuwig zwijgen, of erger. Ze moet koest blijven en netjes wachten op de … eerwraak. (Er viel nog veel meer op te merken over het Joanie De Rijke incident. Lees daarvoor het hele artikel.) Alle pretenties van Wilders, Bosma en tutti quanti, dat ze zo begaan zouden zijn met de onderdrukking van de vrouw en die vreselijke eerwraak van de moslims, slaan dus op NIETS. Integendeel: Wilders is als het erop aankomt, voor beperking van het recht op abortus, voor eerwraak en tegen de gelijkheid van man en vrouw. Dat bleek toen. Dat blijkt nog meer op dit moment. Wilders gaat immers akkoord met het terugbrengen van de abortustermijn van 24 naar 22 weken. Zijn lijsttrekster voor de PS in Limburg keert zich tegen Europese regels voor meer vrouwen in topfuncties. En op een onbewaakt moment, laat Geert zich kennen als een clanhoofd die slechts eerwraak kent als remedie tegen aanranding van een vrouwelijk clan-lid. |
Gast |
#33742016-01-07 15:18
Begin je nu eindelijk te snappen dat die hele opwinding om Keulen vooral een vies politiek spelletje is, aangestuurd door de haatpruik?
|
Gast |
#33752016-01-07 15:20De ware proporties van het KwaadElk jaar vieren we carnaval met alle baldadigheden eromheen waarbij flink wordt gezopen, gevierd en betast. Niemand kijkt ervan op omdat we het elk jaar steeds voorbij zien komen. Het hoort nu eenmaal in ons leven. Nederlandse cultuur, Nederlandse normen en waarden. Vrouwen weten dat ze niet alleen met aantal mannen afgezonderd moeten blijven want straks zijn ze thuis een verhaal verschuldigd waarom ze zo lang daar zijn gebleven. Afijn, indien dit niet van tevoren de opzet was. Bekend verhaal. Inmiddels hebben we uit de media vernomen dat volgens het extreem-rechtse Pegida en andere extreem-rechtse bronnen er tientallen vrouwen in Keulen op de Kerstmarkt door rond 1 miljoen donkere mannen van Noord-Afrikaanse afkomst zijn betast en er is mogelijk meer dan dat gebeurd. De gematigd-rechtse Duitse pers maakte meteen melding van mogelijk duizenden Noord-Afrikaanse mannen die de daders zouden zijn geweest. Omstanders uit Keulen zelf hielden het op 1000 mannen van zeker Noord-Afrikaanse afkomst. Na degelijk politie onderzoek is het gebleken dat het in Keulen om iets meer dat 10 mensen met Noord-Afrikaans uiterlijk ging. Als gevolg van het politieonderzoek heeft men inmiddels 5 vermoedelijke daders gearresteerd waarbij helemaal niet zeker is of er iets mee bewezen zou kunnen worden. We moeten, naar wat gebruikelijk is, het afronden van het onderzoek afwachten. De proporties van het Kwaad blijken onmetelijk te zijn omdat ze vastgeroest in het oog van de xenofobe waarnemers zitten. Aan de hand van het Keulengebeuren kunnen we feitelijk en met grote zekerheid vaststellen hoe omvangrijk de vooroordelen zijn die onze maatschappij in tweeën proberen te splitsen naar wat Bondskanselier Angela Merkel zelf in haar Nieuwjaarstoespraak voor heel Duitsland aangaf. Moeten we het beperkte aantal allochtonen het heel erg kwalijk nemen dat ze letterlijk de wens van het bezorgde volk uit den Niederlande, waar volgens onze rechtse politici serieus naar geluisterd moet worden, aangehoord hebben en de tokkiewens in de praktijk daadwerkelijk hebben willen uitvoeren naar wat op de gemeentevergadering in Steenbergen toen openlijk hard geroepen werd: – “Daar moet een piemel in!” Het moge duidelijk zijn dat aan deze volkswens met Kerst in Keulen ruim tegemoet is gekomen, hoewel zonder het dragen van fakkels als in Steenbergen. Iedereen nu blij?
|
|
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
Respecteer de euthanasiewet
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
64388 Gemaakt: 2023-01-17
Help mee om het Openluchttheater Valkenburg open te houden!!
5048 Gemaakt: 2024-11-10
Respecteer de euthanasiewet
4744 Gemaakt: 2024-11-02
Maak van het strand opnieuw een rijke vindplaats voor schelpen en fossielen. Zoekplezier voor jong en oud.
406 Gemaakt: 2024-11-09
JA, voor het BEHOUD van uw NMBS-seniorenbiljet - 19 november '24 om 11.30u (station OOSTENDE)
3509 Gemaakt: 2023-04-12
EVMC moet blijven bestaan op de huidige locatie!
775 Gemaakt: 2024-11-07
Stop de fusie tussen het DBC en de Triade/Atlas College
1004 Gemaakt: 2024-02-19
Brandbrief niet passend onderwijs
181 Gemaakt: 2024-11-03
Kortsnuiten Blijven Bestaan
1446 Gemaakt: 2024-10-23
Steun Poptempel De Kuip
1617 Gemaakt: 2024-10-12
Hou Bambrugge leefbaar! Geen nieuwe grote verkaveling meer!
99 Gemaakt: 2024-11-09
“Geef Kwetsbare Kinderen in Twenterand Betrouwbaar Leerlingenvervoer!”
82 Gemaakt: 2024-11-13
Schoolplein IKC Klimboom
79 Gemaakt: 2024-11-14
Samen in actie voor een veilige fietsenstalling Arnhem Centraal Sonsbeekzijde
626 Gemaakt: 2024-09-14
Zuidplas zeg STOP, tegen de flexwoningen flop!
452 Gemaakt: 2024-11-03
Zwembad de Trans moet open blijven!
1048 Gemaakt: 2024-10-31
nieuw perspectief Leermolensenk Rozendaal
87 Gemaakt: 2024-10-29
Duivensport bij Brabant/Zeeland.
54 Gemaakt: 2024-11-10
Juridische erkenning van Indentured labour als misdaad tegen de menselijkheid
74 Gemaakt: 2024-11-06
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
225 Gemaakt: 2024-11-01