Zeg NEE tegen asielzoekers in Albrandswaard!

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zeg NEE tegen asielzoekers in Albrandswaard!.

Gast

#801 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-08 22:31

#796: ZumKotzen - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

En u dacht dat het hier alles meteen koek en ei was toen de Romeinen hun macht over ons kwijt waren? Of toen het Frankische Rijk afbrokkelde, of het Habsburgse? Toen de Spanjaarden en de Fransen zich terug moesten trekken? Of toen het de invloed van de Sovjet Unie in Oost-Europa wegviel? Op veel plaatsen is het nog steeds hommeles. De Basken zijn nog steeds niet erg blij, evenmin als de Catalanen. En dan heb ik het nog alleen maar over Noord-Spanje. Vraag eens aan de Vlaming en de Waal hoe blij die zijn met hun staatsinrichting.

Stabilisatie kost tijd en vergt vallen en opstaan. Maar souvereiniteit is nu eenmaal voorwaarde voor stabiliteit.

Gast

#802 Re: Re: Re:

2016-02-08 22:33

#798: - Re: Re:  

Dat is het quotum dat door de gemeente gehaald zou moeten worden op last van het Rijk. Maar dat heeft de gemeente afgelopen jaar ook al niet gedaan. Hoe langer we rteuzelen, hoe meer achterstand we oplopen, hoe hoger het aantal zal moeten worden dat we dienen in te halen. Een plus een is zelfs in dit geval twee.

Gast

2016-02-08 22:34

Welkom 

Gast

2016-02-08 22:36

welkom 

Gast

2016-02-08 22:38

welkom 

Krakeling

#806 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-08 22:38

#801: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

"En u dacht dat het hier alles meteen koek en ei was toen de Romeinen hun macht over ons kwijt waren? Of toen het Frankische Rijk afbrokkelde, of het Habsburgse? Toen de Spanjaarden en de Fransen zich terug moesten trekken? Of toen het de invloed van de Sovjet Unie in Oost-Europa wegviel? Op veel plaatsen is het nog steeds hommeles. De Basken zijn nog steeds niet erg blij, evenmin als de Catalanen. En dan heb ik het nog alleen maar over Noord-Spanje. Vraag eens aan de Vlaming en de Waal hoe blij die zijn met hun staatsinrichting.

Stabilisatie kost tijd en vergt vallen en opstaan. Maar souvereiniteit is nu eenmaal voorwaarde voor stabiliteit."

Je eerste voorbeeld, de Romeinen, is juist een solide tegenargument: waarschijnlijk was er meer stabiliteit en een hoger peil van ontwikkeling toen de Romeinen het nog voor het zeggen hadden.

Verder vind ik je pleidooi voor souvereiniteit wel sympathiek, vooral omdat je uitgaat van ethnoculturaliteit als beslissende factor. Daar zou men over het algemeen wel wat meer waardering voor mogen hebben.

Gast

2016-02-08 22:39

welkom 

Gast

#808 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-08 22:40

#800: Krakeling - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

En aangezien er onvoldoende andere woonruimte is, zowel voor de eigen woningzoekenden, als voor de te huisvesten vergunninghouders, is het opportuun om te ondersoeken of extra sociale woningbouw een optie is. Die bij voorbaat uitsluiten, zoals "Gezichtenman" stellig poneert, getuigt van weinig genegenheid tot een breed zoeken naar een oplossing en doet vermoeden dat er andere motieven aan ten grondslag liggen.

Gast

2016-02-08 22:43

welkom 

Krakeling

#810 Re: Re: Re: Re:

2016-02-08 22:44

#802: - Re: Re: Re:  

"Dat is het quotum dat door de gemeente gehaald zou moeten worden op last van het Rijk. Maar dat heeft de gemeente afgelopen jaar ook al niet gedaan. Hoe langer we rteuzelen, hoe meer achterstand we oplopen, hoe hoger het aantal zal moeten worden dat we dienen in te halen. Een plus een is zelfs in dit geval twee."

Soms komt van uitstel toch echt afstel. Wie weet verandert er in tussentijd wel iets in de landelijke en/of Europese politiek.

En treuzelen is een manier om te laten zien dat je er geen zin in hebt. In de vorm van 'burgelijke ongehoorzaamheid' is daar zelfs heel gewichtig over geschreven door allerlei progressieve denkers. Gandhi heeft de Engelsen uit India weggekregen door passief verzet.

Gast

2016-02-08 22:45

welkom 

Gast

2016-02-08 22:46

welkom 

Gast

2016-02-08 22:48

welkom van uit Almere 

Gast

#814 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-08 22:48

#806: Krakeling - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

"Je eerste voorbeeld, de Romeinen, is juist een solide tegen argument: waarschijnlijk was er meer stabiliteit en een hoger peil van ontwikkeling toen de Romeinen het nog voor het zeggen hadden."

Zeer zeker, tijdelijk. Maar hoe machtig het Romeinse Rijk ook was en hoe lang zij ook hun invloed op grote delen van Europa, het Midden Oosten en Noord-Afrika hebben kunnen handhaven, ooit komt de tijd dat de onderdrukte machten te sterk worden om langer onder de duim te houden. Zo kwamen de "barbaren" steeds vaker en steeds sterker in opstand totdat het uiteindelijk met de Romeinse invloed gedaan was. Zo is het elke grootmacht ooit vergaan en zo zal het elk grootmacht ook in de toekomst vergaan. Uieindelijk is gebleken dat de "barbaren" ook hun eigen cultuur tot bloei wisten te laten komen en zelf grootmacht zijn geworden op een nog veel groter toneel dan waar de Romeinen ooit van hadden kunnen dromen.

Gast

2016-02-08 22:49

Nieuw protest 26 feb of 4 maart ? Op een vrijdag?

Who is in for it!?

Gast

#816 Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-08 22:52

#810: Krakeling - Re: Re: Re: Re:  

Als het treuzelen van Albrandsward lonend zou zijn dan betekent het alleen maar wij andere gemeenten dus met een groter aantal verplichte huisvestingen opschepen. We maken ons mateloos populair.

En om nu het tegenhouden van huisvesting van vergunninghouders te vergelijken met het vrijvechten van koloniale onderdrukking is toch een beetje scheef, vindt u niet?

Krakeling

#817 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-08 22:53

#808: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

"En aangezien er onvoldoende andere woonruimte is, zowel voor de eigen woningzoekenden, als voor de te huisvesten vergunninghouders, is het opportuun om te ondersoeken of extra sociale woningbouw een optie is. Die bij voorbaat uitsluiten, zoals "Gezichtenman" stellig poneert, getuigt van weinig genegenheid tot een breed zoeken naar een oplossing en doet vermoeden dat er andere motieven aan ten grondslag liggen."

Jouw formulering doet mij dan weer vermoeden dat jij een handig opstapje ziet naar het diskwalificeren van iemands mening. Is makkelijk, hoef je er ook geen rekening meer mee te houden, want: er liggen Andere Motieven aan ten grondslag!!!

Krakeling

#818 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-08 22:55

#816: - Re: Re: Re: Re: Re:  

"En om nu het tegenhouden van huisvesting van vergunninghouders te vergelijken met het vrijvechten van koloniale onderdrukking is toch een beetje scheef, vindt u niet?"

Ik gok zomaar dat u niet vaak op de Beierlandselaan, Rotterdam komt; klopt dat?

Gast

#819 Re:

2016-02-08 22:57

#815: -  

m'n gezin. En vele vele andere strijd en rechtvaardige Albrandswaarders! Roep maar n datum hoor! We staan onzeker klaar

Gast

#820 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-08 22:58

#818: Krakeling - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Waarom? Wat heeft dat te maken met een scheve vergelijking?

Gast

#821 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-08 23:00

#817: Krakeling - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

Ik heb gevraagd om de stelling "geen sociale woningbouw" te overdenken. Als u daar andere dingen in wenst te lezen, dan is dat uw recht. Ik meen toch te mogen opmerken dat ik daarmee niemands mening diskwalificeer.

Teletekst

2016-02-08 23:09

Meer vraag,minder aanbod huurhuizen

Het aantal huurwoningen neemt verder af als er geen verdere maatregelen worden genomen.Er worden niet genoeg huurwoningen bijgebouwd om de sloop en de verkoop van woningen te compenseren, terwijl de vraag groot is,blijkt uit onderzoek van een adviesbureau. Capital Value inventariseerde plannen van honderden corporaties en beleggers. Daaruit blijkt dat er de komende jaren 30.000 woningen per jaar verdwijnen, terwijl er minder bijkomen.Het aantal koopwoningen stijgt wel. Beleggers hebben 5,5 miljard euro te besteden,maar gemeenten maken niet voldoende grond vrij voor huurwoningen.

Gast

#823 Re: Re:

2016-02-08 23:09

#819: - Re:  

Ja of wanneer er weer een gemeenteraad is maar ben niet echt op de hoogte daar van.

denk dat de opkomst vele malen hoger zal zijn als het weer gewoon goed is en ditmaal wel heel albrandswaard er vanaf weet.

Het beste zou zijn als we een soort actie groep zouden starten met een aantal inwoners om zodoende alles goed te kunnen communiceren met alle inwoners.

De gene van de petitie en de gene van de brieven zijn het al een beetje gestart helaas wisten vele inwoners niet van het protest.

Gast

2016-02-08 23:14

welkom 

Krakeling

#825 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2016-02-08 23:15

#821: - Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

"Ik heb gevraagd om de stelling "geen sociale woningbouw" te overdenken. Als u daar andere dingen in wenst te lezen, dan is dat uw recht. Ik meen toch te mogen opmerken dat ik daarmee niemands mening diskwalificeer."

Dank je.

Je claimt op z'n minst het recht om de parameters van de discussie te beperken tot de zaken die voor jou interessant en/of relevant zijn, en dat impliceert mijns inziens al een diskwalificatie. De manier waarop je je uitdrukte ("doet vermoeden dat er andere motieven aan ten grondslag liggen") zet de motieven van de spreker in een ietwat schimmige context. Dat mag, net zoals ik mag zeggen dat ik daar een poging in zie om 's mans mening te diskwalificeren. Misschien was dat geen bewuste keuze van je. Ik denk van wel.

Het is jammer dat de betreffende spreker al is afgehaakt. Ik ben geen principiële tegenstander van sociale woningbouw, mits voor kinderen die hier al inwonend zijn bij hun ouders, en voor mensen die hier werkzaam zijn.