Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte.
Gast |
#1326 Re: Re: Re: Makkelijk2011-11-06 13:42#1192: Piet - Re: Re: Makkelijk Nee dat wist ik niet. Vind dat eerlijk gezegd ook overdreven en niet passen in NL. Laat de petitie maar komen. |
Iemand die gaat emigreren zo gauw het kan! |
#1327 koppensnellers2011-11-06 16:00Wordt het nederlandse beleid zo extreem dat als er een groep koppensnellers zich hier zou willen vestigen zonder te integreren, dat gewoon moet kunnen omdat Nederland nu eenmaal streeft naar een multuculturele samenleving? Jaagt dit de mensen angst aan en komen er daardoor rascistisch getinte bezwaren? Dan veeg je die als politiek bestuur gewoon van de tafel want we streven immers naar een vredelievende samenleving. Tja, dat deze koppensnelers nu eenmaal een andere culturele achtergrond hebben en dat er daardoor af en toe flink koppen rollen, dat is nu eenmaal het gevolg van een multiculturele samenleving en daar moeten we ons niet zo druk over maken maar ons juist sterk voor maken en ons juist "vredelievend" opstellen. Zouden we daar ook rieten hutjes voor gaan neerzetten waar ze hun geloof in kunnen beleiden? De koppensnellers geloven in een God die het goed vind dat ze mensen eten, moeten we die dan ook toestaan als ze zich hiernaar toe zouden begeven om dan maar mensen te eten omdat dit nu eenmaal bij hun culturele achtergrond/geloofsovertuiging hoort? Nederland hoort zijn eigen waarden en normen en cultuur te waarborgen en te beschermen en van zijn inwoners te eisen! dat ze zich aan deze waarden en normen houden, zelfs als dit betekent dat ze de uitvoering van hun geloofsovertuiging iets moeten aanpassen. Je past je aan in het land waarin je verblijft en niet andersom!! Een multicuturele samenleving kan hel goed gaan al mensen zich aanpassen aan elkaar en niet dat het land en zijn inwoners er eenzijdig alles aan moet doen om de andere cultuur zoveel mogelijk tegemoet te komen. Het is de omgekeerde wereld ten top en typerend voor hedendaags Nederland. |
Gast |
#1328 Nog meer gegogel met cijfers2011-11-06 23:17De marrokkaanse gemeenschap die behoefte heeft aan een nieuwe moskee bedraagt volgens de gemeente 7000 mensen, die welliswaar niet allemaal tegelijk naar de moskee gaan. Maar 7000 marrokkanen verdeelt over 2 moskees blijft bij nog altijd 3500. Een capaciteit van 300 mensen in de nog te bouwen moskee betekend dus dat er nóg minder dan 10 procent in kan!!!! Zelfs al gaat niet iedereen tegelijk dan is hij dus altijd vol. Volgens de gemeente is de toestroom vooral met vrijdagmiddag gebed. Niets is minder waar. Neem een kijkje op de fruitweg, de moskee die eerder op deze site genoemd is en u zult zien dat er in het sowieso zaterdag en zondag morgen vroeg meer mensen uit komen dan dat u mogelijkerwijs had gedacht dat er in pastte. Ongetwijfeld is het door de week niet anders. Dus met een capaciteit van "slechts" 10 procent gewoon altijd vol. |
Detective |
#1329 Re: Re: Re: Ja waarom reageren ze zelf eigenlijk niet?2011-11-07 04:06#1281: - Re: Re: Ja waarom reageren ze zelf eigenlijk niet? as-soennah Moskee in Den Haag staat te boek bij AIVD als extrmistisch.Imam Fawaz en de Moskee worden in de gaten gehouden zo ook de website door de dienst stiekem van de AIVD nav uitlatingen van fawaz over hirchi Ali,Theo van Gogh en anderen die zich kritisch hebben uitgelaten over de Islam. Vergis U niet in de finaciele draagkracht, na de ramadan haalden ze daar ruim 3 ton op aan giften.Ik zou er niet zo zeker van zijn dat ze het geld niet hebben.Als ze het niet hebben dan komt het wel uit andere niet te controleren bronnen. Eén maand ramadan en 3 ton is wel erg veel.Zo gaat het met alle Moskeen in NL.Zie A'dam en R'dam |
Detective |
#1330 ff surfen en .....2011-11-07 04:14http://moskee-as-soennah.hyves.nl/ Massale overnachtingen in As Soennah moskee legaal? SP Den Haag bezorgd over de brandveiligheid As Soennah moskee Zowel op de site van de moskee, www.al-yaqeen.com, als uit het boek van Patrick Pouw, *SALAAM!*, blijkt dat er in deze moskee weekenden met overnachtingen van zeker 150 man plaatsvinden. De SP vraagt zich af dit wel legaal gebeurd. Is de brandweer op de hoogte? Zijn benodigde vergunningen wel aanwezig? Los hiervan, maar juridisch moeilijk aan te pakken, is de SP niet gecharmeerd van de weekenden en lessen die plaatsvinden in de As Soennah moskee. Hiek van Driel: *Het lijkt erop alsof men een staat in een staat aan het stichten is. Het is eigenlijk een sekte. Ik ben het eens met de AIVD dat de predikers in deze moskee de integratie in de weg staan. Zeker hoe er over vrouwen gesproken wordt, zoals in het boek van Patrick Pouw. Maar ook de opstelling van Fawaz, recentelijk, richting Marcouch, spreekt boekdelen. Fawaz had in eerste instantie ondertekend als een soort van islamitisch rechter op zijn site. Hiermee laat hij zijn ware gezicht zien, hij stelt zichzelf boven de Nederlandse wet.* De SP was verheugd over de reactie van Fouad Sidali, voorzitter van het Samenwerkingsverband Marokkanen. Want ook wij maken onze zorgen over het aanzien van onze Nederlandse moslims. De angst voor lieden als Fawaz is groot onder de moslims, vooral van Marokkaanse afkomst, in de Haagse Schilderswijk en Transvaal. Ouders zijn bezorgd over hun (puber) kinderen, die naar deze moskee gelokt worden met alle gevolgen van dien. De SP heeft veelvuldig de vraag gekregen hoe het mogelijk is dat deze moskee kan uitbreiden. Met name vanuit de Haagse burgers van Marokkaanse afkomst werd ons gevraagd om een verbod. Hiek van Driel: “Ik hoop dat we verdere uitbreiding kunnen stoppen nu bekend is dat er ook geslapen wordt.” |
Detective |
#1331 SP Den Haag: sluiting As-Soennah moskee2011-11-07 04:17Bron: RTVWest (http://www.rtvwest.nl/actueel/cimon_nieuws.cgi?positie=9) DEN HAAG - De SP in Den Haag heeft burgemeester Deetman gevraagd om de As-Soennah moskee te sluiten. De moskee zou nog steeds jongeren radicaliseren en schadelijk zijn voor de emancipatie van moslim-vrouwen. De As-Soennah kwam drie jaar geleden ook al in het nieuws door uitpraken van de imam die door het tv-programma Nova waren vertaald. Deetman had daarop een onderhoud met de geestelijke. Volgens de SP heeft de dialoog niet geholpen, omdat de imam dezelfde haat tegen het westen blijft prediken. Sluiting van de moskee zou de enige oplossing zijn. Het gemeentebestuur ziet meer in een gesprek. Burgemeester en wethouders gaan binnenkort op de koffie in de moskee. |
Detective |
#1332 Hoezo extreem?2011-11-07 04:35 |
SIP Distruman |
#1333 grote moskee2011-11-07 11:54beste mensen op www.sipzoetermeer.nl staat een foto . bij deze foto is goed te zien hoe groot alles word. geen animatie niet digitaal ,,maar met paaltjes en afzetband. schrik niet!! dat wat u ziet op de foto word ook zowat 9m hoog..... |
anoniem |
#1334 Re: grote moskee2011-11-07 12:14#1333: SIP Distruman - grote moskee Ook nog 9 meter hoog!! All(ah)emachtig ;-), dat slaat echt helemaal nergens op!!. En dat vlak dat is uitgezet? Zitten daar de extra parkeerplaatsen in? Of moet daar nog ruimte voor worden bijgetrokken? Waar dan in hemelsnaam???? Zien die "waarschijnlijk allemaal slechtzienden"van het gemeentebestuur nou zelf ook niet dat dit gewoon niet past en nergens op slaat?! Misschien kunnen ze beter allemaal een bril van pearl krijgen in plaats van een I-pad?... |
Mij maak je niks wijs |
#1335 Een Moskee is geen kerk?2011-11-07 13:05http://www.al-qibla.nl/nl/home.html |
Gast |
#1336 wat ik me nou nog afvraag...2011-11-07 13:27De christelijke, katholieke of andere gebedshuizen worden gebruik gemaakt door allerlei nationaliteiten. Nederlanders, surinamers, aziaten, what ever. Bij deze moskee is er uitsluitend sprake van de behoefte van de marokkaanse gemeenschap. Maar hoe zit het met de verdraagzaamheid van moslims van ander ras? bv turken, koerden, somaliërs, afganen, iranezen en ook what ever. Ongetwijfeld zal het standaard antwoord zijn: iedereen is welkom. Maar hoe reëel is dat? Is er hier in Zoetermeer niet al sprake van een (beiden gemeenschappen islamitisch) AFZONDERLIJK Turks gebedhuis en nu AFZONDERLIJK 2 moskees voor de marokkaanse gemeenschap, (EN NIET islamitische gemeenschap)? Hoe rascistisch is dat? |
A |
#1337 Re: wat ik me nou nog afvraag...2011-11-07 13:54#1336: - wat ik me nou nog afvraag... Verdraagzaamheid? Kijk eens naar de recente rellen tussen Turken en Koerden. Uit naam van Allah is alles veroorloofd! Racisme-intolerantie-discriminatie-onderdrukking-martelen-mishandeling van vrouwen-zelfmoorden waar onschuldige burgers slachtoffers van worden-mishandeling van kinderen en dieren-dominantie en dit alles onder het mom van geloof. |
Gast |
#13382011-11-07 13:58Er zijn er al genoeg. Het moet maar eens afgelopen zijn met die kansloze gebedshuizen waar alleen maar haat gepredikt wordt!!!!!! |
Gast |
#1339 Re: Geen zin om opnieuw te beginnen!2011-11-07 14:06#1322: NOU JA ZEG! - Geen zin om opnieuw te beginnen! Wij, buurtbewoners hebben ook geen zin om (weer) opnieuw te beginnen! |
Gast |
#1340 Re: grote moskee2011-11-07 14:19#1333: SIP Distruman - grote moskee Met het beloofde maximale aantal bezoekers van 200 tijdens feestdagen en 80 tijdens vrijdaggebed, kan er dus sowieso minimaal éénderde vanaf. |
Gast |
#1341 Re: Re: grote moskee2011-11-07 14:24#1340: - Re: grote moskee Bezoek willekeurige moskee op willekeurige dag en kom tot de conclusie dat met bezoekersaantallen op alle dagen gesjoemeld is. |
Gast |
#1342 Re: SP Den Haag: sluiting As-Soennah moskee2011-11-07 14:31#1331: Detective - SP Den Haag: sluiting As-Soennah moskee Mooi voorbeeld. Niet aanpakken, niet sluiten die moskee, maar we gaan koffiedrinken!!!! |
Gast |
#1343 Ben ik nou zo slim of zijn jullie nou zo dom?2011-11-07 14:46Als je alle moskee- en moslimgerelateerde gebeurtenissen en integratieproblemen bij elkaar optelt en onder ogen ziet, hebben jullie politici deze shit dan toch echt liever dan een goed functionerende geintegreerde wijk? Is dat soms een soort fetisch? Of ben ik dan toch achterlijk? |
Kaylee |
#13442011-11-07 15:12Ik zit al een tijdje te overdenken,of ik mijn belevenissen zal op schrijven. Wij, mijn man en ik zijn na zo'n achtentwintig jaar weer eens naar Denhaag geweest. "Leuk" zei ik tegen mijn man,gaan we ook even in mijn oude buurt kijken. Nou,ik heb met verbijstering om me heen gekeken. Niets was meer zoals het was en dan heb ik het niet over de nieuwbouw,want oude huizen kunnen niet eeuwig blijven staan. Maar het leek wel of je zo het buitenland instapte, het was zo een vreemde gewaarwording dat je op de markt een marokaan of turk in het plat haags sinaasappels hoort aanprijzen. Maar het meeste heb ik me afgevraagt, Hoe heeft de regering dit kunnen laten gebeuren.De concentratie van zoveel buitenlandse mensen bij elkaar. Een haagenees moet je met een kaarsje zoeken en denk niet dat wij alleen hier zijn geweest,op de Paul Krugerlaan is geen gewone winkel meer te vinden. Toch kan ik het de buitenlandse mensen niet aanrekenen, nee mijn boosheid gaat naar de regering zoals deze ook naar de personen gaat die hier in Zoetermeer het heft in handen hebben. Wat willen ze van deze stad gaan maken. Gaan wij ons hier net zo ontheemd voelen zoals ik dat in Denhaag hebt gevoeld. En o,ja emoties mag je niet mee laten spreken, nou als wij dat niet bezaten ging alles klakkeloos langs ons heen.Ja,ja dat zouden ze wel willen. |
Juffrouw Ooievaar |
#1345 Fabeltjeskrant2011-11-07 15:25Hallo beste (nieuwe)Burgemeester |
sip distruman |
#1346 gevoel2011-11-07 15:30emoties moeten mogen ,,maar je moet ze wel kanaliseren ....en dan gericht met kracht plaatsen en uiten...emoties die niet onder controle zijn ,lijden in dit geval tot niets...en dan leggen we onszelf het zwijgen op.....dus het spel wat gespeeld word moet worden gespeeld!!!! maar kaylee ik heb alle begrip voor je gevoel ,als mede oudhagenees. mijn hart breekt ook bij dat aanzien van denhaag |
barry maaskant |
#1347 wethouder speel2011-11-07 15:34is SPEEL geen family van GEPETTO,hij heeft namelijkt net zo neus, als die LIEGT groeit die!!!!!!! |
Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)
2011-11-07 15:37- Date of removal: 2011-11-07
- Verwijderingsreden:
Gast |
#1349 Re: Re: SP Den Haag: sluiting As-Soennah moskee2011-11-07 17:22#1342: - Re: SP Den Haag: sluiting As-Soennah moskee Stel dat......de bouw niet doorgaat (wat ik niet geloof) maar stel dat .......dan kan de heer Speel snel verhuizen......onder politiebeveiliging uiteraard.......want de wraak van Allah.......zal zoet zijn. |
Gast |
#13502011-11-07 17:40Het moraal van een verhaal geloof is wat jij gelooft niet te zien anders geloof je niet als jij gelooft dat er geen andere lokatie is en geen betere is dat geen geloof maar gewoon dwarsliggen en je zin doordrijven en als dan de gemeente ook meedoet geloof ik dat ze niet goed gekeken hebben . Bijvoorbeeld waar de oude yshal heeft gestaan leuk stukgrond o niet in het bestemmingsplan kan je aanpassen plaast alvast de moskee de rest komt later wel .Pakeerplaatsen genoeg en hoeft ook geen aanpassing voor de wegen alleen moeilijk in het weekend maar die 80 mensen kunnen er ook wel bij en de eerste 3 uur gratis parkeren voor iedereen die uit Den Haag komt.En welkom met de nieuwe buren gewoon met ze alle een film kijken en daarna sporten bij spetters wat drinken . Nee ik weet het zeker er zijn andere plekken . |
|
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Respecteer de euthanasiewet
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
63835 Gemaakt: 2023-01-17
Help mee om het Openluchttheater Valkenburg open te houden!!
4396 Gemaakt: 2024-11-10
Respecteer de euthanasiewet
4641 Gemaakt: 2024-11-02
EVMC moet blijven bestaan op de huidige locatie!
759 Gemaakt: 2024-11-07
JA, voor het BEHOUD van uw NMBS-seniorenbiljet - 19 november '24 om 11.30u (station OOSTENDE)
3465 Gemaakt: 2023-04-12
Stop de fusie tussen het DBC en de Triade/Atlas College
995 Gemaakt: 2024-02-19
Maak van het strand opnieuw een rijke vindplaats voor schelpen en fossielen. Zoekplezier voor jong en oud.
195 Gemaakt: 2024-11-09
Steun Poptempel De Kuip
1601 Gemaakt: 2024-10-12
Zwembad de Trans moet open blijven!
1039 Gemaakt: 2024-10-31
Brandbrief niet passend onderwijs
180 Gemaakt: 2024-11-03
Zuidplas zeg STOP, tegen de flexwoningen flop!
447 Gemaakt: 2024-11-03
Hou Bambrugge leefbaar! Geen nieuwe grote verkaveling meer!
88 Gemaakt: 2024-11-09
Kortsnuiten Blijven Bestaan
1366 Gemaakt: 2024-10-23
nieuw perspectief Leermolensenk Rozendaal
76 Gemaakt: 2024-10-29
Juridische erkenning van Indentured labour als misdaad tegen de menselijkheid
67 Gemaakt: 2024-11-06
“Geef Kwetsbare Kinderen in Twenterand Betrouwbaar Leerlingenvervoer!”
64 Gemaakt: 2024-11-13
Samen in actie voor een veilige fietsenstalling Arnhem Centraal Sonsbeekzijde
610 Gemaakt: 2024-09-14
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
198 Gemaakt: 2024-11-01
Duivensport bij Brabant/Zeeland.
44 Gemaakt: 2024-11-10
Sloop niet de 100 jaar oude school
243 Gemaakt: 2024-10-17