Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Gast

#1401 Re: Re: 3 kerken op 500 vierkante meter

2011-11-09 12:10

#1400: - Re: 3 kerken op 500 vierkante meter 

....dat gaat helaas niet want de grond wordt verkocht aan de moslims en zetten daar zelf een gebouw neer, dus bepalen ze ook zelf wat en wie er toegelaten worden in de moskee.

Gast

#1402 Tegenstrijdigheid

2011-11-09 12:12

In het betoog in het debat van 7 november werd door de marokaanse vertegenwoordiger gezegd dat jongeren niet naar de moskee zouden komen, dus wij hoeven niet bang te zijn voor marokkaanse hangjongeren.
Dus als de jongeren niet gaan, zou je kunnen concluderen dat dit een uitstervende geloofsgemeenschap is. Gelooft u het?
Bovendien is het de bedoeling van dit specifieke gebouw, dat de jeugd in het kader van de multifunctionaliteit van jongs af aan "les" gaan krijgen in van alles en nog wat. Vast geen bijbelles.

Gast

#1403 Re: Re: belediging moslim gemeenschap

2011-11-09 12:54

Gast

#1404 Re: Tegenstrijdigheid

2011-11-09 13:05

#1402: - Tegenstrijdigheid 

De marokaanse vertegenwoordiger gezegd dat jongeren niet naar de moskee zouden komen, dus wij hoeven niet bang te zijn voor marokkaanse hangjongeren. Nee die gaan de wijk in bij het winkelcentrum hangen en meiden bekijken en hun aanspreken en lastig vallen nee hangen doen ze niet en dan praat ik niet over de moslim meisjes die mogen nog niet eens kijken naar een jongen .

laat me niet lachen

2011-11-09 13:18

Citaat van onze wijkwethouder Hans Haring uit " Uw wijk nu en in de toekomst"

Mensen maken de wijk. (sinds wanneer?)

In deze samenvatting van het wijkontwikkelingsplan Segwaert las u hoe de toekomst van Segwaert eruit ziet, als het ligt aan de gemeente,woningcorporaties en vooral ook aan u. (slecht dus, blijkbaar hebben de bewoners van onze wijk voor een problemenwijk gekozen)
Want uiteindelijk zijn het ook uw wensen en behoeften die vertaald zijn naar de toekomstvisie. (hoe verzint hij al deze onzin)

U heeft een indruk gekregen van de manier waarop we dat in de toekomst willen realiseren. (klopt, achterbakse manier dus)

We', daarmee bedoel ik (Haring dus) niet alleen de gemeente en de woningcorperaties, maar ook de bewoners van Segwaert. (waarschijnlijk doelt hij niet op de toekomstige bewoners in de omgeving van de moskee) want u las het al eerder: mensen maken de wijk. (in positieve of negatieve zin?)
Het is uitermate belangrijk dat bewoners betrokken zijn bij hun wijk (inderdaad)
Hoe meer bewoners op een nuttige manier 'bezig zijn'met hun wijk en hoe meer zij daarover onderling praten en er aan werken, des te breder wordt de verantwoordelijkheid voor allerlei onderdelen gedeeld. (laat me niet lachen)
en verder nog meer bla bla bla.

helaas geldt dit allemaal niet voor dhr. Haring en companen.
Met andere woorden "barst maar"

Gast

#1406 Re: Re: Re: belediging moslim gemeenschap

2011-11-09 13:26

#1396: - Re: Re: belediging moslim gemeenschap 

Ik ben het helemaal eens met dit stuk wat betreft de gebeurtenissen en intollerantie van deze bevolkingsgroep. Het is echter niet zozeer verwerpelijk dat zij over sommige dingen anders denken, anders hebben wij het hier over assimileren en niet over integreren. Integreren is leven volgens de nederlandse normen en waarden en WETTEN. Daarnaast is de vrijheid van godsdienst.

Het moet "mogen"dat zij over sommige dingen anders denken, dat gebeurt immers ook in de kerken. Het mag echter niet zo zijn, zoals u in de voorbeelden goed aanhaalt, dat zij in het kader van godsdienstvrijheid andersdenkenden onjuist bejegenen, beledigen, agressief benaderen enz. En dat is nog steeds wel het geval. De wet tegen discriminatie is namelijk ook voor ons autochtonen bedoeld en wordt hiermee niet nageleefd.

Daar ligt het probleem. Iedere religie kan in Nederland vreedzaam naast elkaar leven. Alleen het islamitische geloof en daarmee een groot deel van de moslimgemeenschap blijft een discriminerend, haatdragend gedrag vertonen én problemen veroorzaken.  Dit gedrag wordt slechts mondjes maat aangepakt en door de meeste politici ontkend. Problemen worden niet aangepakt, maar onder het ''mom" vrijheid van godsdienst verspreid door heel Nederland. In dit land wordt de discriminerende partij (de moslims) beloond en wie er iets van zegt is dicriminerend, beledigend of zelfs rascistisch.

Er moet eens een duidelijk onderscheid gemaakt worden tussen geloof en gedrag. Het gedrag dat onlosmakelijk met deze groep samenhangt. Eerst problemen oplossen, dan lekker in je ding geloven, maar andere (gastland!) groepen  (andersgelovenden, homo's, vrouwen enz.) niet lastig vallen en Nederland verzieken, dan pas moskeeen bouwen.

Gast

#1407 2011-11-09 13:26 #1396: - Re: Re: belediging moslim gemeenschap

2011-11-09 13:30

U geeft het volkomen weer.
De moslims worden alleen beledigd door het gepamper van de  politiek en de voorkeursbehandeling die zij krijgenn .

Maar wat een verschrikkelijke belediging is . Ons omwonenden op een onbeschofte manier te passeren en weg te zetten als een paar racistische, intolerante en achterlijke mensen. Dat doet verschrikkelijk pijn! Niet te geloven!

Deze mensen, die door ons op een “democratische manier zijn gekozen”, weten nadat zij de macht in handen hebben gekregen, ineens niet meer wat democratie is.

Gast

#1408 Re: 2011-11-09 13:26 #1396: - Re: Re: belediging moslim gemeenschap

2011-11-09 13:34

#1407: - 2011-11-09 13:26 #1396: - Re: Re: belediging moslim gemeenschap

En zo is het kringetje weer rond..."waar macht wordt gegeven, wordt macht misbruikt".....

Gast

#1409 Re:

2011-11-09 13:37

#1405: laat me niet lachen -  

We, zijn uitsluitend de gemeente en de woningcorporaties die ons dit plan door de strot duwen.

U, dat zijn de buurtbewoners, de vrijwilligers, die niks te zeggen hebben over ingrijpende gebeurtenissen, behalve dan de ingrijpende gebeurtenis van een speeltuintje, die straks niet alleen in de rotzooi zitten, maar waarvan ook nog eens wordt verwacht dat we de rotzooi, onrust, onveiligheid enz. achter hun reet opruimen.

Gast

#1410 Re: Re: Re: 3 kerken op 500 vierkante meter

2011-11-09 14:10

#1401: Gast - Re: Re: 3 kerken op 500 vierkante meter 

...dat gaat helaas niet want de grond wordt verkocht aan de moslims.......

In de onderhandelingen waren er 3 partijen en vanuit het oogpunt multiculti én multifuncioneel had de gemeente dus ook samenwerking met andere geloofsgemeenschappen kunnen verlangen of anders geen deal!!!! Nee andere geloofsgemeenschappen, zoals Jehova's zijn ondergeschikt gemaakt aan de samenwerking van één geloof, één cultuur. (ICZ/UNITAS).

Moslims mogen wel lid worden van christelijke politieke partijen, maar christelijke politieke partijen kunnen niet verlangen dat zij met christenen samenwerken?

Gast

#1411 Geen bezwaren moskee?

2011-11-09 14:16

Alleen het parkeerprobleem kan een probleem zijn al de andere punten zijn niet van belang volgens het bestuur. je blijft lachen voorzitter van het cda heeft het over schreeuwers blijf maar dicht bij je mensen liever schreeuwers dan mensen die liegen en deals sluiten over ruggen van andere.En als die schreeuwers niets zeggen dan komt er later een verwijt toen de mogelijkheid er was hebben jullie niets gezegt .Kijk berouw komt na de zonde en bezint eer u begint. Laat de wijk zoals hij is met al zijn problemen en verkeersituatie s en geef iedereen een plek waar vrede kan overheersen en geen spanningen IK SCHREEUW ANDERE LOKATIE VOOR DE MOSKEE BUITEN DE WIJK
Bewoonster Seghwaert

#1412 Re: Beste mevrouw Huri Sahin

2011-11-09 14:16

#1382: Een blije buurman (liegen kan ik ook) - Beste mevrouw Huri Sahin

Misschien toch handig als iemand dit stuk op Zoetermeernieuws kan plaatsen. Ik heb begrepen dat veel inwoners wel Zoetermeernieuws lezen maar dat velen niet eens weten dat dit forum er is. Alvast bedankt!

Bewoonster Seghwaert

#1413 Re: Re: Re: belediging moslim gemeenschap

2011-11-09 14:25

#1399: Bewonderaar - Re: Re: belediging moslim gemeenschap

En naar Zoetermeernieuws. Niet iedereen is op de hoogte van dit forum!

Henkie

#1414 Doe S.I.P. en jezelf een plezier

2011-11-09 17:28

Wordt donateur van S.I.P..... lid worden schijnt weer niet te mogen!!

Doe jezelf een plezier, als je ingezonden reactie op dit forum, niet op schelden en beledigen is gebaseerd, bewaar hem dan, kopieer hem.
Houdt de berichten in de gaten.
Als de dag komt, en de wereld dreigt te vergaan, stuur dan je ingezonden reactie naar S.I.P. met naam adres enzovoort onder vertrouwelijke behandeling zij mogen het niet openbaar maken behalve voor de rechtszaak aan de Rechter, als zij nog de puf hebben tegen die tijd.
Hiermee kan S.I.P. de Rechter laten zien dat het geen geschreeuw is maar echte zorg en ongerustheid, de schatting is dat er nu al 1000 reacties bruikbaar zouden kunnen zijn, maar anoniem telt niet mee, dat is nou de kracht van de Rechtstaat en de Politiek.
de overbuurvrouw

#1415 Re: Beste mevrouw Huri Sahin

2011-11-09 17:56

#1382: Een blije buurman (liegen kan ik ook) - Beste mevrouw Huri Sahin

Hoe krijg je dit stuk inderdaad op de zoetermeersite. hahaha zit wel een waarheid in zeg! Of kan het ook doorgestuurd worden naar het binnenhof.

Kaylee

2011-11-09 18:06

Racist of Realist:Prachtig wat een goed en to the point stuk,,eindelijk is er iemand die het probleem durft te benoemen en niet bang is.Want dat is er aan de hand iedereen is bang om voor zijn standpunten uit te komen.Ik sta volkomen achter wat u geschreven heeft.Ik zou zo graag willen dat de pers,dit stuk zou durven publiceren. Maar helaas dat kunnen we wel vergeten,je hebt tenslotte geen helden meer die dat durven.Ze laten gemaks halve die andere partij zijn zegje doen.Ook heb ik geen enkel stevig stuk gelezen in het A.D en de telegraaf die wethouder Speel en zijn consorten eens flink aan de tand voelt.
Droepie

#1417 Steun SIP

2011-11-09 18:47

Mensen ondanks alle hartverwarmende reacties op dit forum ten spijt, ben ik bang dat de politiek hier niet warm of koud van wordt. Het enige waar politicie gevoelig voor zijn is negatieve publiciteit en juridische procedures. Maar dit kost veel geld en dat weten de politicie ook. Vanuit hun arrogante manier van denken verwachten ze niet dat SIP de financiële middelen heeft om te procederen. Laten we keihard terug slaan door SIP te steunen met onze donaties.

Gast

#1418 Re: Steun SIP

2011-11-09 20:23

#1417: Droepie - Steun SIP Mensen ondanks alle hartverwarmende reacties op dit forum ten spijt, ben ik bang dat de politiek hier niet warm of koud van wordt. Het enige waar politicie gevoelig voor zijn is negatieve publiciteit en juridische procedures. Maar dit kost veel geld en dat weten de politicie ook. Vanuit hun arrogante manier van denken verwachten ze niet dat SIP de financiële middelen heeft om te procederen. Laten we keihard terug slaan door SIP te steunen met onze donaties.

Als SIP met een goed plan komt en daarvoor geld nodig heeft, dan lijkt het me toch makkelijk zat. Gewoon een paar honderd Euro per persoon lappen en zorgen dat er deskundige hulp wordt ingehuurd.

Als wij in eigen gelederen mensen met zulke kennis hebben, dan moet dat ook voor een vriendenprijs kunnen. Laten we wel wezen. Het is nu een paar honderd Euro of straks tienduizenden Euro prijsdaling van je woning!

Gast

#1419 Re: Re: Steun SIP

2011-11-09 20:31

#1418: - Re: Steun SIP 

Inderdaad: nu eerst allemaal aanmelden bij www.sipzoetermeer.nl 

Gast

#1420 Re: Re: Re: Steun SIP

2011-11-09 20:46

#1419: - Re: Re: Steun SIP

Of direct via de email:sipzoetermeer@gmail.com(hierop klikken)

Gast

#1421 Re: Re: Re: Re: Steun SIP

2011-11-09 21:01

#1420: - Re: Re: Re: Steun SIP 

Niet alle mensen lezen dit forum: geef het dus vooral door

nooitgedacht

#1422 Gevangen in je gedachten

2011-11-09 21:10

Kan je dat gevoel je kan vrijuit zeggen wat je wilt maar blijf binnen de regels.
Regels ben ik dan toch niet vrij om te zeggen wat ik wil.
Bestuur hebben we gekozen maar dat zijn toch mensen die zeggen dat ze er voor iedereen zijn .
Iedereen wat zijn dat voor mensen alleen diegene die iets willen of niet willen.
Gedachten maak iets en later er spijt van hebben had ik toch maar geluisterd naar diegene die het niet wilde maar die andere wilden het zo graag.Een uitspraak bij de slager mag het iets meer zijn doe maar ik betaal wel meer.Het nadenken over dingen die ons bezig houden nu over de hele wereld het geweld komt helaas nu alleen van de moslims heb ik niet verzonnen nee niet van alle moslims maar het zijn er wel veel en nu willen ze een gebedshuis in onze wijk.Gaat het dan toch om de mensen en niet om het gebouw .Het is een samenloop van omstandigheden .
Het gebouw laat mensen samenkomen meer mensen meer auto s en fietsen .
Dus het gebouw is het niet het zijn de mensen .
Ben je tegen moslims nee als de moslim iedereen in zijn waarde laat en of je geloof of niet overal zijn slechte mensen .Gevangen ja door mensen die op hele slinkse manier plannen bedenken .
Omdat ze weten dat er onrust onstaat en er toch voor kiezen hun keuze door te drukken .
wat ik wil zeggen ik zit gevangen in mijn gedachten
Lion ...That never sleeps...

#1423 Re: Re: Steun SIP

2011-11-09 21:43

#1418: - Re: Steun SIP 

Sommige advocatenkantoren verwachten (staan toe) dat een advocaat zich 1 dag per week maatschappelijk (pro deo) inzet. Dit kunnen verschillende doelen zijn. Deze kwestie kan daar ook onder vallen. Die moeten we hebben, met kennis van dit soort zaken. Ik ga nog even rondvragen...uit een bekend verhaal weet ik dat een belangengroep al tienduizend euro's in 1 maand (!!) kwijt was aan een advocaat die bijvoorbeeld honderden euro's rekende voor een kopietje en inzet van een secretaresse. Together we're strong!
gast

#1424 Re: Re: Re: Steun SIP

2011-11-09 22:49

#1423: Lion ...That never sleeps... - Re: Re: Steun SIP

Helemaal mee eens, maar er speelt meer. Noord A, Getronics, CO2 leiding de belachelijke bestemmingsplannen en de begroting die eraan komt en die er is geweest. Waar slaat (als voorbeeld) dat achterlijke plein op.... het stadhuisplein. Je breekt je nek erover en straks weer spekglad.  Dit bestuur getuigd toch van een wanbeleid en verkwisting van ons geld. In het debat werd aangegeven dat dit bestuur meer verdient dan overige gemeentes. Ze moeten er allemaal uit!

De foute procedure die ze hebben gevolgd bij de Moskee ... hadden ze beter niet kunnen doen. De hele beerput wordt nu open gerokken. Gelukkig hebben ze dit zelf gedaan. Ik ben ook voorstander van doneren aan S.I.P. voor een advocaat. En helemaal met artikel 1382 en 1395 eens. Maar zo staan er wel meer artikelen op die gewoon waarheid zijn. Steun SIP en met zijn allen als één vuist alleen dan komen we er.

Bewoonster Seghwaert

#1425 Re: Re: Beste mevrouw Huri Sahin

2011-11-09 22:56

#1412: Bewoonster Seghwaert - Re: Beste mevrouw Huri Sahin

Staat op Zoetermeernieuws! Dank aan de plaatser/ster