Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

Gast

#1551 Wet College voor de rechten van de mens

2011-11-16 00:11

32.467
Wet College voor de rechten van de mens

Dit wetsvoorstel regelt de oprichting van een nationaal mensenrechteninstituut : het College voor de rechten van de mens. Het College moet de mensenrechten in Nederland beschermen, het bewustzijn van deze rechten vergroten en de naleving bevorderen. Met de instelling van het College wenst het kabinet te voldoen aan de criteria die de VN hebben geformuleerd voor (de instelling) van nationale mensenrechteninstituten (de zogenaamde Paris Principles).

Het College krijgt als taak te adviseren over (voorgenomen) wet- en regelgeving en beleid, onderzoek te doen, te rapporteren en aanbevelingen op te stellen. Tevens zal het aansporen tot de ratificatie, implementatie en naleving van verdragen, richtlijnen en aanbevelingen. Daarnaast zal het College samenwerken met nationale, Europese en internationale instellingen en maatschappelijke organisaties die zich de bescherming van een of meer rechten van de mens aantrekken en door middel van voorlichting, educatie en publiciteit het bewustzijn van en kennis over mensenrechten te vergroten. De wettelijke taken die nu zijn toegekend aan de Commissie gelijke behandeling gaan over naar dit College.

Deze samenvatting is gebaseerd op het wetsvoorstel en de memorie van toelichting zoals ingediend bij de Tweede Kamer.
bron http://www.eerstekamer.nl/wetsvoorstel/32467_wet_college_voor_de_rechten
Wettenleek

#1552 Re: Wet College voor de rechten van de mens

2011-11-16 00:45

Gast

#1553 Re: Wet College voor de rechten van de mens

2011-11-16 01:34

#1551: - Wet College voor de rechten van de mens 

Dus als ik het goed begrijp worden  mijn kleinkinderen  door een College van  mensenrechten in Nederland beschermt . o nou slaap ik beter. Dus niet het gaat om de feiten kijk om je heen .Ook nog een Comissie gelijke behandeling . Ja die heb ik gezien hier 2 jaar wachten en dan geen gelijk krijgen over je standpunten en geen behandeling als gelijken .Voorlichting  achteraf .

Zouden de Wethouders van onze gemeente dit wetvoorstel ook kunnen. Of alleen maar lezen wat zewillen lezen .

Henkie

#1554 Groen Links heeft de oplossing

2011-11-16 19:04

Let op dit onderstaande stuk is, minimaal, bewerkt! Voor het, nietszeggende onzin artikel gaat u naar de officiële site van G.L. Zoetermeer. Satire!! Geintje??
Dit is om te laten zien dat met een beetje BEGELEIDING zelfs progressieve politici de juiste oplossing kunnen kiezen!

Groen Links, verlicht na begeleiding over het Stadsforum.
Hoewel het een tijd van bezuinigingen is en iedereen de broekriem moet aanhalen, wil GroenLinks toch blijven investeren in de toekomst van Zoetermeer. Daarom steunt de fractie van GroenLinks het voorstel van het college voor een te bouwen "Stadsforum" aan De Dobbe. Het gebouw moet een combinatie worden van Stadsmuseum en filmhuis en daarnaast ruimte bieden aan discussiefora, levensovertuiging, lees Moskee, en horeca. Met dit Stadsforum krijgen de binnenstad en het (Multi)culturele leven binnen Zoetermeer een impuls.
Kritisch zijn over geld is een ding, maar dat als argument aanvoeren om zaken die belangrijk zijn voor je stad niet te doen, vindt de fractie veel te ver gaan. GroenLinks gaat voor kwaliteit van leven, voor (Multi)cultuur en kunst en voor een nieuw begrip dat de fractie introduceert: ons “Stadsgenot” en onze “Stadsgenoten”. Wij denken dat het stadsgenot en het aantal “Stadsgenoten” omhoog gaat met het Stadsforum.
Succesfactor
Gerard Marlet, hij doet al jaren onderzoek naar gemeenten en is directeur van Atlas voor Gemeenten, zegt dat succesfactoren voor een bloeiende stad goede voorzieningen op het gebied van winkelen, uitgaan en cultuur en levensbeschouwing lees Moskee zijn. Je houdt jongeren langer binnen nadat ze op zichzelf gaan wonen, bedrijven willen zich eerder vestigen en de horeca profiteert van bezoekers die voor of na een bezoekje aan, de Moskee, in het Stadsforum een hapje gaan eten. Het Stadsforum ligt nu al jaren als plan op de plank en komt uit de samenleving zelf. GroenLinks roept dan ook op om in een volgende vergadering een beslissing te nemen over het Stadsforum en is benieuwd of de andere partijen het ook aandurven: investeren in een tijd van bezuinigingen, investeren in de toekomst van onze stad? Naast leisure-stad, ook cultuur-stad en levensbeschouwelijke, tolerante, bestuurlijk visionaire, Stad met een hoofdletter.

Gast

2011-11-17 17:29

Kerk en staat gescheiden: gewetensbezwaren.
In deze "prachtige" democratie zijn kerk en staat gescheiden. Dat houdt in dat kerk en staat hun eigen zaken regelen. Dat religie wordt getolereerd zolang deze religie niet in strijd is met de wet. De wet is het hoogste gezag.
Dat zou in de praktijk betekenen dat de hr. Speel met de hr. Chhayra hun ding kunnen doen zonder bemoeienis van de wet. Echter, is er niet volop aangetoond dat er door beiden heren, maar ook door hr. Emmens en hr. Haring volop is geknoeid met de wet? Gesjoemel met bestemmingsplan en cijfers, belangenverstrengeling, niet of vals voorlichten van de raad en burgers. Het voorbij gaan aan draagkracht. Allemaal zaken waarin volgens de wet ingegrepen kan worden.
En dan ook. Hoe zit het met de gewetensbezwaren? Bepaalde zaken die door de wet geregeld zijn, zoals gelijkheid man en vrouw, homo's, abortus én discriminatie van autochtonen enz. vallen kennelijk gemakkelijk te omzeilen als gewetensbezwaren, zoals nu ook gebleken is met de weigerambtenaren. Er is een wet, maar of we ons er aan houden.....?
Zo hier ook straks een moskee. Er zijn genoeg wetten, maar gaan die straks de burger beschermen of compenseren? Hoe zit het met het geweten van de moslimbezoeker, die volgens de koran, nog altijd in strijd met de wet, bepaalde principes naleefd? Hoe zit het met het geweten van de hr. Speel? Uw geweten naar omwonenden toe? Die worden afgescheept met "randvoorwaarden"? Geloof gelijk aan wet staat niet gelijk aan geloof boven de wet.
En hoe zit het met het geweten van het college en de raad? Hebben zij dan niet het geweten en de plicht naar hun burgers toe? Hebben zij niet het geweten om de slappe excuses van de hr. Speel niet te accepteren, maar de wet na te leven? Om zich te verdiepen in de stukken van leugen en bedrog, de financiën en reële cijfers? Om zich te verdiepen in de consequenties van omwonenden, hun toekomst, de integratie, veiligheid, onrust enz. alvorens een besluit te nemen?
Beiden zaken zijn niet terug te vinden in dit beleid. Kerk en staat gescheiden? De wet wordt omzeild.Geloof staat hier ver boven de wet. Geweten? Wie heeft in dit verhaal nog een geweten? Als wetten worden omzeild? Als burgers worden genegeerd, voorgelogen, gediscrimineerd? Als belangen als veiligheid, woongenot, draagkracht niet worden meegewogen in een besluit?
Het naleven van de wet én het geweten zit in deze wijk. De goed geintegreerde wijk, die volgens wet en geweten leeft en op een fatsoenlijke wijze tot een oplossing wil komen. Daar wordt niet naar geluisterd, het wordt in één klap verwoest in belang van geloof. Is dat wat men wil? De onrust waar men nu al geen raad mee weet?
Wat heeft het voor zin als er vragen worden gesteld door en aan politici als zij de correcte antwoorden al weten, maar er vervolgens niets mee doen? Zoals het afwegen van draagkracht. Draagkracht zit niet in deze wijk, waar andersgelovenden en niet gelovenden zich niet kunnen vinden in een geloof/cultuur dat op vele punten nog altijd boven de wet leeft en kennelijk door de politici buiten de wet worden gehouden en gestimuleerd. Waarvan de bezoekers niet in deze wijk leven. Waar een gemeentebestuur boven de wet leeft. Deze" kerk" staat de wetgeving wat betreft gelijkheid, integratie, veligheid, draagkracht, woongenot, waardebehoud, leefbaarheid in de weg. Er is hier in Seghwaert niets dat gelijk is aan de rechten van het uitoefenen van een geloof t.o.v. de rechten van de omwonenden én de procedures die hierin worden gevolgd. En de gemeente zwijgt gewetenloos.
Bewoner Seghwaert

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2011-11-17 20:38

Adriaan Vossen

#1557 IC Lange Land, Bieb en Schoolzwemmen weg. Stadsforum en moskee ervoor terug!

2011-11-17 20:40

De Intensive Care van het Lange Land ziekenhuis wordt waarschijnlijk in december al gesloten. De bibliotheek in winkel centrum Leidse Wallen kan zijn deuren sluiten en het schoolzwemmen wordt afgeschaft. Allemaal zaken die voor de inwoners van Zoetermeer van groot belang zijn. "In het kader van bezuinigingen", aldus de gemeente Zoetermeer. Wat bijna in dezelfde zin wordt genoemd, zijn de plannen voor een Stadsforum (een museum en ontmoetingsplaats wat 18 miljoen euro moet gaan kosten!!). En krijgen we er een moskee voor terug.
Helaas zit niemand hier op te wachten. Wie er wel op zit te wachten zijn de bestuurders van Zoetermeer. Zij willen hun image opvijzelen voor de buitenwereld: "Kijk een wat we van Zoetermeer een leisure stad hebben gemaakt!"
Bah walgelijk! Ik heb er geen woorden voor
de buurman

#1558 Re: Graag plaatsen op zoetermeernieuws

2011-11-17 20:45

#1555: -

Zou de schrijver van dit stuk deze willen doorsturen aan zoetermeernieuws@gmail.com?

Bedankt!

Gast

#1559 Re: Re: Graag plaatsen op zoetermeernieuws

2011-11-17 21:50

#1558: de buurman - Re: Graag plaatsen op zoetermeernieuws 

Staat er al. Bij ingezonden stukken.

g

#1560 Re:

2011-11-17 23:43

#1555: -

ook graag plaatsen op zoetermeernieuws!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2011-11-17 23:53

bewoonster akkerdreef

#1563 We zijn boos op ons bestuur!

2011-11-18 11:25

Beste Zoetermeerders,

Het bestuur in Zoetermeer is weer op dreef. Na Sterigenics, Noord Aa, de Co2-leiding en JJ-music House, is nu de wijk Seghwaert aan de beurt.

De gemeente riep in 2008 “er zijn geen plannen voor een moskee in Seghwaert”. Nu dat het bestemmingsplan in 2010 onherroepelijk is geworden, ligt er een panklaar plan.

Zonder enige inspraak is het besluit genomen een moskee in onze wijk te plaatsen. We kregen een brief met de boodschap: “kom kennis maken met uw nieuwe buren”. Onze nieuwe buren kennen we nog steeds niet. Ze hebben zich nog niet voorgesteld en hebben geen site. Wie zijn ze?

Dit kan u ook gebeuren, want de gemeente heeft meer moskeeën beloofd.

We zijn boos op ons bestuur!

Sluit u bij ons aan, zodat u in de toekomst niet ook voor verrassingen komt te staan:
mail ons: sipzoetermeer@gmail.com
meer informatie: www.sipzoetermeer.nl

Gast

#1564 Zoetermeerse bewoners krijgen landelijke aandacht!

2011-11-18 11:29

Gast

#1565 Communicatie door de gemeente...

2011-11-18 11:58

Vandaag een reactie gekregen op een mail van 5-10 aan de gemeente. SIP heb ik geïnformeerd. En een reactie terug gestuurd. Zijn er meer die pas na zes weken reactie krijgen? Voor mij weer een bevestiging dat de communicatie slecht is met de bewoners....

Gast

#1566 Re: Communicatie door de gemeente...

2011-11-18 12:16

#1565: - Communicatie door de gemeente... 

zes weken is erg snel hoor 2 jaar over gedaan om te informeren over een moskee misschien waren er nog geen tekeningen misschien uitgeprint dat duurt al zes weken .

Gast

#1567 Re: Communicatie door de gemeente...

2011-11-18 13:40

#1565: - Communicatie door de gemeente...

De gemeente heeft 6 weken de tijd om te reageren volgens de Algemene Wet Bestuursrecht.

Gast

#1568 Re: Re: Communicatie door de gemeente...

2011-11-18 15:04

#1567: Gast - Re: Communicatie door de gemeente... 

Is dat niet bij officiële procedures? Dit was slechts mijn reactie op de brief van vier oktober. Bijzonder dat de communicatie met je burgers ook vast ligt in een wet. Bovendien hadden ze me er op moeten wijzen dat ik volgens de AWB binnen zes weken bericht krijg. Dus volgens mij worden fatsoen en wet door elkaar gehaald (/gebruikt). Het is maar wat de gemeente uitkomt. Het vertrouwen ben ik toch kwijt, dat zal ik ze telkens laten weten...
Leo Groothuijs

#1569 flyer

2011-11-18 23:24

Ik vond net een flyer onder mn ruitenwisser en ben me gaan inlezen op de website van SIPZoetermeer. Tijdens het surfen vond ik ook deze petitie en nieuwssite. Ongelooflijk wat er in Zoetermeer allemaal gebeurt.
Ik hoop dat het de actiegroep lukt om meer mensen wakker te schudden. Succes!
Sipsupporter

#1570 Re: flyer

2011-11-19 02:02

#1569: Leo Groothuijs - flyer 

Bedankt voor je reactie en support, Leo. Sluit je gerust aan en informeer iedereen die je kent over www.sipzoetermeer.nl .This is just the beginning...
Gaste

2011-11-19 13:27

Net aantal auto's geflyerd rondom parkeerplaats C1000 en straks verder Dorpsstraat.
SIPPER

#1572 Re:

2011-11-19 14:36

#1571: Gaste -

Flyer-actie is een succes!!

SIPfanatic

#1573 Re: Re: Flyers een succes!

2011-11-19 16:12

#1572: SIPPER - Re:  

Ook in het Stadshart stonden mensen de briefjes achter de ruitenwisser te lezen. Gouden actie! SIP : Strong in Protest! Be aware, SIP is there! Gemeente moet SIP (h)erkennen!!! Doe mee!
Gaste

#1574 Re:

2011-11-19 17:42

#1571: Gaste -

Heb niet zoveel kunnen flyeren bij de Dorpsstraat. Stond in de garage en daar waren een aantal jongeren aan het skaten w.o. drie lichtgetinte zoals dat tegenwoordig heet. Liep daar in mijn uppie en ben geen 20 meer dus..........Morgen ms het stadshart in en maandag wc Buytenwegh! Ik blijf dus flyeren.

Gast

2011-11-19 17:46

Kleine moeite, groot succes. Superactie!