Geen draagkracht in Zoetermeer voor bouw nieuwe gebedsruimte

ongeruste wijkbewoner

#1526 brief speel

2011-11-14 14:36

vandaag de brief over de begeleidingscommissie binnen gekregen, wat denkt Dhr Speel nou eigenlijk dat wij nu als burgers in een commissie stappen om de bouw van de moskee in goede banen te leiden??????

als dat de enige optie is voor participatie?????????
gast

#1527 Re: Re: Re: Begeleidingscommissie

2011-11-14 14:40

#1524: Bewoonster Seghwaert - Re: Re: Begeleidingscommissie 

Ik stel voor om in iedergeval iemand van SIP mee te laten doen (maar niet uit naam van SIP) en andere ook. Men blijft dan op de hoogte wat er gebeurt en in een commissie mag je ook ergens tegen zijn hoor.

Gast

#1528 Re: Re: Re: Re: Begeleidingscommissie

2011-11-14 14:55

#1527: gast - Re: Re: Re: Begeleidingscommissie 

Je mag overal tegen zijn, maar daar wordt sowieso niks mee gedaan.

gast

#1529 Re: Re: Re: Re: Re: Begeleidingscommissie

2011-11-14 15:32

#1528: - Re: Re: Re: Re: Begeleidingscommissie 

...dat klopt maar dan kan de gemeente achteraf niet zeggen dat er vanuit de commissie geen tegenstand was......

Gast

2011-11-14 17:23

Er zijn m.i. voldoende ruimten in Zoetermeer, waar de moslims hun geloof kunnen kunnen belijden en dat is dan nog wel zo kostenefficiënt.
Maar een moskee, waar dan ook in Zoetermeer, nee hartelijk bedankt! En zeker niet in het toch al zo volle Seghwaert!

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2011-11-14 18:55

de Blije buurman

#1532 Begeleidingscommissie ??????

2011-11-14 22:13

Wat betekend dit eigenlijk? Dat vroeg ik me af toen ik de brief in de bus kreeg ondertekend door onze surrogaatwethouder F.J.M. Speel lid van de aaibare Poedelpartij (voor de leken CDA) welke onder de Holding List, Leugen en Bedrog (ook wel Gemeente Zoetermeer genoemd) is geschaard.

De betekenis is het volgen van de processen en zo nodig bijsturen in deze welke voortkomen uit een besluit en er zorg voor te dragen dat het besluit welke is genomen tot uitvoer wordt gebracht. Met andere woorden, het besluit is genomen en er zorg voor dragen dat de bewoners welke het niet eens zijn met het besluit tot inkeer komen. Ook....die bewoners peilen die wel eens tot onrust kunnen zorgen en deze in kaart brengen. Peilen wat er gebeurt in de wijk en de verraders zijn de bewoners zelf zonder dat zij dit zelf beseffen.

Kom nou toch zeg......een begeleidingscommissie. Waar is de inspraakcommissie dan gebleven? Niet, geen inspraak, wel over een speeltuintje maar niet over een ingrijpende gebeurtenis in de wijk. Meneer Speel vertel eens..hoe zit dat nou met het handhaven van de Flora en Faunawet voorafgaande en tijdens de bouw van dat etablissement bij het Noord Aa? En uhhh met al die waterbuffers die er nog moeten komen? De bouw van woningen waar al dat groen voor moet wijken? De Mormonentempel? Die prachtige tikkende tijdbom oftewel de Co2 leiding die dwars en door de wijken van Zoetermeer heen loopt en wat veel bewoners niet eens weten? Nog slapeloze nachten gehad van Sterigenics? En er staan nog veeeel meer van dit soort ingenieuze plannen ons te wachten. Uitgevonden onder de leiding van Emmens en van Nood. Meneer Speel, aaibaar lief poedeltje van meneer Emmens en meneer van Nood. Als ik u was meneer Speel zou ik eens ruggengraat tonen en deze beide heren de rug toe keren. Maar dat mag niet hé men zal nimmer God de rug toekeren want anders kan men de Satan verwachten. Ik zeg nu niets wat niet mag...het is de Bijbel. Niet Emmens en van Nood zijn uw God maar de bewoners. En hen keert u de rug toe dus u kunt de Satan verwachten en niet 1 het zullen er wel wat meer zijn denk ik. Helaas kunt u er niets aan doen, daar bent u veel te zwak voor. U zit al zo diep in het proces meegezogen, overigens bent u niet de enigste hoor, het merendeel van de raad en het bestuur kan u ik vertellen. Zo diep erin gezogen dat blijkbaar niemand het lef heeft om hier uit te stappen zonder dat men zichzelf in diskrediet brengt het is bijna politieke zelfmoord.
Dit hele gemeentebestuur is een grote politieke zelfverrijking voor degene die erin zitten. Fraude, belangenverstrengeling, leugens, gemanipuleerde cijfers. Lekker makkelijk hé Zoetermeer. Het is toch een slaapstad, bewoners zijn hier om te slapen en meer niet.

Bij deze roep ik iedereen op om zich aan te melden bij de begeleidingscommissie. Ik denk dat we dit collectief moeten doen. Er zijn 2000 handtekeningen. Alleen gaan we het politieke bestuur van de Holding List, Leugen en Bedrog begeleiden naar een enkeltje UWV. En dit zal niet gebeuren want daar is heel die commissie niet voor bedoeld.

Er schuilt nog een gevaar...het is nml een hele geraffineerde truc dat opzetten van de begeleidingscommissie. Wie niet komt heeft geen recht van spreken en spreekt men wel maar zegt het verkeerde dan doeken ze de hele handel weer op onder het mom van ...met de bewoners is geen land te bezeilen want die zijn alleen maar tegen.
Alvorens er een begeleidingscommissie opgesteld wordt is het niet meer dan doodnormaal dat, voorafgaande die weg in te slaan, er eerst inspraak plaats vind van de bewoners.
Dus zullen we daar maar mee beginnen? Dit noemen ze toetsing draagvlak van omwonende. Meneer Emmens, meneer van Hoofd en het poedeltje van beide heren Speel(tje) dit staat in de grondwet!

Gast

2011-11-14 23:01

In de antwoorden van minister Donner n.a.v. vragen van de PVV staat duidelijk dat belangen moeten worden afgewogen tegen de belangen van draagkracht. Er is hier geen draagkracht en ook niks afgewogen. zie zoetermeernieuws
Aart de Valk

#1534 Nog een moskee?

2011-11-14 23:07

Nog een moskee erbij in Zoetermeer? Dat zal toch niet, was mijn reactie, maar helaas dus toch. Ik las wel wat in het Streekblad, maar nu het ook in mijn wijk (de Leyens) gesprek van de dag is geworden, ben ik het een beetje gaan volgen. Vol verbazing lees ik alle artikelen waaruit blijkt wat een puinhoop de gemeente Zoetermeer er weer van maakt. Na Sterigenics, Noord Aa en Snowworld, nu weer dit. Het blijkt steeds een web van gekonkel en leugens. Het debat afgelopen maandag heb ik ook met open mond gevolgd. Hoe kan het dat de bewoners van deze wijk zo in de maling worden genomen? En nu lees ik hier dat ze een brief voor een begeleidingscommissie hebben ontvangen. Het moet niet gekker worden.
Ik me voorstellen dat de bewoners van Seghwaert op hun achterste benen staan. Dat zou ik ook doen als ik daar woonde. Ik sta ook lijnrecht tegen deze plannen van de gemeente Zoetermeer.
Bewoonster Seghwaert

#1535 Re: Nog een moskee?

2011-11-14 23:14

#1534: Aart de Valk - Nog een moskee?

Ik zou zeggen sluit u aan bij SIP. U bent van harte welkom!

Gast

#1536 Re: Re: Nog een moskee?

2011-11-14 23:23

#1535: Bewoonster Seghwaert - Re: Nog een moskee?

Dank u, dat heb ik inderdaad net gedaan.

Mvg Aart

Gast

#1537 CDA verkozen tot grootste leigenbeest 2011

2011-11-14 23:27

Seghwaert

#1538 Re: Begeleidingscommissie ??????

2011-11-14 23:46

#1532: de Blije buurman - Begeleidingscommissie ??????

Laatste 2 alinea's zie 1505, 1524 en 1525.

Bewoonster Seghwaert

#1539 Re: Re: Re: Nog een moskee?

2011-11-15 00:01

#1536: - Re: Re: Nog een moskee?

U bedankt en van harte welkom!

Gast

2011-11-15 18:00

Begeleiding?
Krijgen wij deze keer dan (politie) begeleiding om ons te beschermen tegen bedreigende wethouders? Want ik word zo langzamerhand toch wel een beetje bang van ze.
Henkie

#1541 Re: Re: Begeleidingscommissie ??????

2011-11-15 18:31

#1538: Seghwaert - Re: Begeleidingscommissie ??????

Wij willen u graag uitnodigen om deel te nemen aan de begeleidingscommissie van bewoners. U kunt dit doen door u op te geven bij de wijkpost of door een e-mail te sturen naar moskee-roggeakker@zoetermeer.nl. Mocht u niet deelnemen aan de begeleidingscommissie dan wordt u uiteraard op de hoogte gehouden via de informatie op de wijkwebsite.

Let op morgen is het Emailadres veranderd in Multicultireel centrum@ zoetermeer enz, en over drie maanden is er een evaluatie commissie om deze blunders te voorkomen, fouten in het verleden zijn lessen voor de toekomst.

Zoetermeerse politiek op cursus geweest in Italie? Berlosconi zou het niet beter hebben gedaan.

On-geloof

#1542 multifunctionele kerk in Oosterheem

2011-11-15 22:01

De protestantse gemeente krijgt een nieuwe multifunctionele kerk in Oosterheem in plaats van de Ichtus kerk aan de parkdreef. Een inloopgebouw met een grote hal voor ontmoeting en 350 zitplaatsen. Deze kerk gaat ongeveer 1,7 miljoen euro kosten. Tijdens de bijeenkomsten over de moskee werden ook deze bedragen genoemd. Wethouder Speel stond toen een beetje wezenloos te kijken, omdat hij zich waarschijnlijk niet kon voorstellen dat de moskee niet alleen 160.000 euro zou kosten...Waarom blijken veel geroepen dingen achteraf waar te zijn?! Toch interessant waar ICZ 2 miljoen vandaan haalt. Niet van de Staatsloterij...

Gast

#1543 Re: multifunctionele kerk in Oosterheem

2011-11-15 22:13

#1542: On-geloof - multifunctionele kerk in Oosterheem

uit het buitenland denk dan aan parijs/ duitsland/ dubay/ marokko maar niet uit nederland.

daarom zetten ze hun zin op kopen. anders haken de inversteerders af.

want ze willen alleen in eigen grond inversteren. dus met andere worden NEDERLAND WORD VERKOCHT.

Richard

#1544 reactie op het ingezonden stuk zoetermeersite #1532

2011-11-15 22:28

Die is leuk, is afkomstig van Isay. Ik begrijp hieruit dat wij het niet snappen en dat niet ZIJ maar WIJ begeleiding nodig hebben. De volgende stap is verplichte cursus Koran voor niet Moslims.

Richard

Gast

#1545 vroeger toen je klein was

2011-11-15 23:03

toen je klein was deed je ook aan landverovertje maar dat was een spelletje. maar nu zijn we wat ouder en sommige mensen slaan helemaal door en wat doen ze in dat geval ze verliezen het land.
vroeger gumde je de lijnen uit de aarde en we waren allemaal blij en gelukkig.maar wat hier gebeurt is dat ze gewoon maar een stuk ons eigen nederland verkopen. maakt niet uit aan wie dit hoort niet.

Gast

#1546 Begeleiden=richting geven

2011-11-15 23:32

Als al die politici, van Speel tot Donner, geen flauw idee hebben van de cijfers, financiën, draagkracht, gevolgen en de regels enz,hoe kunnen zij dan besluiten nemen? Hebben ZIJ dan geen begeleiding nodig? Oeps, die hadden ze al: de grondwet.
Als ze het dan nog niet weten, hebben zich hier op dit moment al 2102 vrijwilligers gemeld.

Gast

#1547 Re: Begeleiden=richting geven

2011-11-15 23:49

#1546: - Begeleiden=richting geven

corretie 2123 hantekeningen zie status blz.213

Gast

#1548 Re: Re: Begeleiden=richting geven

2011-11-15 23:51

Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)

2011-11-16 00:00

onze kinderen

#1550 toekomst beeld

2011-11-16 00:06

En maar kijken en lachen naar de Heer Wilders de moslims willen europa veroveren maar beetje bij beetje komen er steeds meer op moskee wijzer maar dat is moeilijk te zien voor onze heren die zien alleen de grondwet vrijheid voor iedereen en praten over mileu en over onze kleinkinderen
maar dit zien ze niet Wethouders dadelijk lopen u kleinkinderen (de meisjes allemaal gesluierd)
maar worden dan niet verkracht zegt een imam ik kan wel antwoordt hierop geven als die meisjes gewoon erbij lopen hoeven die jongens niet onze meiden lastig te vallen .En dan zeg ik het netjes .En als je het niet gelooft(leuk woord) kijk op www.moskeewijzer en over en jaar nog eens. Vroeger was er een uitspraak zijn meer kerken dan vrouwen over een paar jaar moeten we dat aanpassen zijn meer moskeeen dan gesluierde vrouwen