Zeg nee tegen azc Brunssum
Neem contact op met de schrijver van de petitie
Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zeg nee tegen azc Brunssum.
Dit bericht is verwijderd door de schrijver ervan (Toon details)
2015-11-24 23:20- Date of removal: 2015-11-25
- Verwijderingsreden:
Stop de opmars van EXTREEM RECHTS |
#2077 Maar vluchtelingen worden opgevangen in Brunssum en alleen dat telt.2015-11-24 23:22
|
#2078 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:2015-11-24 23:23 |
2015-11-24 23:23- Date of removal: 2015-11-25
- Verwijderingsreden:
Anonymous |
#20802015-11-24 23:24815 mensen waarvan maar 438 uit Brunssum. Piepklein minderheidje. Toedeloe! |
2015-11-24 23:28- Date of removal: 2015-11-25
- Verwijderingsreden:
2015-11-24 23:30- Date of removal: 2015-11-25
- Verwijderingsreden:
#2083 Zo kan het ook:2015-11-24 23:31Kabinet laat 3500 woningen bouwen voor vluchtelingenHet kabinet trekt geld uit voor de bouw van 3500 extra woningen voor vluchtelingen. Dat bevestigen Haagse bronnen aan Nieuwsuur. Met dat geld worden kantoren omgebouwd tot woonruimten en worden nieuwe prefab-woningen neergezet. Zo'n 16.000 vluchtelingen hebben op dit moment recht op een eigen huis, maar omdat er een tekort is stromen ze niet door. Daardoor houden ze een plek in een asielzoekerscentrum bezet. De bouw van de 3500 woningen is onderdeel van een akkoord tussen het kabinet, provincies en de gemeenten dat binnenkort gesloten wordt. Per woning zullen gemiddeld vier vluchtelingen worden gehuisvest. Het kabinet denkt erover na om gemeenten die meewerken te belonen en die niet meewerken te beboeten. Hoe dat moet gebeuren, is nog niet duidelijk. De gemeenten hadden ook gevraagd om geld voor taallessen voor vluchtelingen in de opvang. Het kabinet wil echter alleen taallessen gaan betalen voor mensen die een verblijfsvergunning hebben. Extra kostenDe gemeenten vragen al langer om meer geld voor de opvang. Omdat er op verschillende plekken tijdelijke crisisopvanglocaties nodig zijn, maken ze extra kosten. Vorige maand werd al bekend dat het Rijk, de gemeenten het komende half jaar willen proberen om 10.000 vluchtelingen met een verblijfsstatus van asielzoekerscentra over te plaatsen naar gemeenten. |
2015-11-24 23:33- Date of removal: 2015-11-25
- Verwijderingsreden:
#20852015-11-24 23:35Ultrarechts zoekt nieuwe aanhang onder GeenstijliërsUltrarechtse groeperingen, gelieerd aan de eenmanspartij PVV van Geert Wilders, hopen via de GeenStijl reactiekolommen in contact te komen met mogelijke deelnemers voor speciale racisme-reizen als ‘Lesbos-bootjeprikken’ in Griekenland, ‘Dobberneger Koppie-onder’ in Zuid-Italië, en ‘Grensoverschrijdend Pootje Haken’ in Hongarije. De Geen Stijl-reaguurders zijn een interessante doelgroep voor organisaties die dit soort tripjes aanbieden. Een woordvoerder van een van de reisbureaus legt uit: “Wij benaderen vooral mensen met een overduidelijke moslimhaat die spreken van ‘vergassen’ en ‘op de trein zetten’ van ‘een tsunami’ van ‘profiteurs, terroristen en moslim-kakkerlakken’. Dit is precies onze doelgroep, en die vind je onder de trouwste GeenStijliërs.” De geheel verzorgde anti-migranten-vakanties voor geselecteerde GS-reaguurders omvatten een uitgebreide dagbesteding, waaronder cursussen ‘trollen’; het fotoshoppen van ongerelateerd beeld en het verzinnen, verdraaien en overdrijven van nieuws dat (moslim)vluchtelingen of moslims in het algemeen in een kwaad daglicht kan stellen. |
#2086 Re:2015-11-24 23:36Welke 'a' in "Daaaaaaag" heb je niet begrepen? |
2015-11-24 23:37- Date of removal: 2015-11-25
- Verwijderingsreden:
#20882015-11-24 23:38De ontmaskering van valse vriendenJe komt in je leven heel veel sympathieke mensen tegen. Vrienden van de sportclub. Vrolijke online kennissen van kennissen die lollige filmpjes van poesjes en babygeitjes plaatsen. De toffe klusser, altijd in voor een praatje. Het leuke meisje achter de kassa in de supermarkt. De garagehouder die je bij naam kent en die jou speciaal extra service geeft. De penningmeester van de konijnenfokvereniging. Aardige lui, stuk voor stuk. Dacht je. Tot je ziet wat ze uitkramen op Facebook. Dan blijken er toch behoorlijk wat klootzakken en kutwijven tussen te zitten. Wat ik in mijn timeline aan racistische, cynische troep langs zie komen, daar lusten de honden geen brood van. Elke gelegenheid wordt te baat genomen om een sneer uit te delen naar de moslims. Je hoeft maar te zeggen dat je vanavond gehakt gaat eten of iemand weet te melden dat je daar maar flink van moet genieten, ‘want straks mag het niet meer van de Islam’. Ik kan er niet tegen. Dat mensen blatante leugens en smerige laster over vluchtelingen kunnen ‘liken’ en herplaatsen… De drogredenen die ze verzinnen om stemming te maken tegen mensen die nog maar één kant op konden: weg van huis, naar een ver en vreemd land waar ze de taal niet spreken. Met alleen dat wat ze kunnen dragen. Hun kinderen, wat kleren, eten, een mobiele telefoon met GPS, vol foto’s van een leven dat er niet meer is. Dat mijn ‘vrienden’ die zo op het oog best sympathiek leken deze oorlogsvluchtelingen het licht in de ogen nog niet gunnen, dat is zeer teleurstellend. En wat doe je? Ik heb al geprobeerd om wat flauwekulberichten en gemene verdachtmakingen te ontzenuwen. Om de discussie aan te gaan. Om aan te tonen hoe het wél zit. Maar sentimenten gaan voor argumenten. Nadat ik met keiharde cijfers had aangetoond dat het niet de schuld van de vluchtelingen is dat er wachtlijsten voor sociale huurwoningen zijn, zei een dame zelfs: “Het kan allemaal wel waar zijn wat je zegt, maar de praktijk is toch vaak anders.” Dan kun je wel gaan krijsen: “HOOR JE ZELF WEL WAT JE ZEGT?!” Maar dat is verspilde moeite. Je kunt geen water wringen uit een steen. Ik ben niet van plan om al die benepen mensen te ontvrienden. Als ik ze tegen kom, zal ik lachen om hun grapjes, praten over koetjes en kalfjes, met ze samenwerken, hun kassa kiezen en mijn auto aan ze toevertrouwen. Hun persoonlijke denkbeelden en xenofobie staan immers los van onze maatschappelijke relaties. Wél ga ik ze op Facebook ‘uitzetten’ zodat ik hun sneue angst- en haatbagger niet meer hoef te lezen en ik mijn energie kan steken in dingen die wél verschil kunnen maken. |
2015-11-24 23:39- Date of removal: 2015-11-25
- Verwijderingsreden:
#20902015-11-24 23:40KamervragenKamervragen Vragen aan de staatssecretaris van Veiligheid en Justitie, over Kamerleden die de stabiliteit van ons land en het welzijn van de burgers in gevaar brengen door doelbewuste polarisatie en haat zaaien: 1.) 2.) 3.) 4.) 5.) 6.) 7.) 9.) 10.) |
Gast |
#2091 Re: Re: Re: Re:2015-11-25 01:47slaat nergens op? Parijs Brussel erg dichtbij, dus dan leger willen inzetten. Dat leger had er al van begin af aan moeten staan, om mensen zonder papieren duidelijk te krijgen hoe en wat en mensensmokkelaars enz. Hoe meer je inzet hoe meer je er terecht buiten houd en hoe meer je de "goede" alleen binnen laat |
Gast |
#2092 Re: Re: Re: Re: Re:2015-11-25 01:54Maar wat is er dan "eerst gebeurd"? Niets toch? Een hoop valse alarmen en wat andere paniekreacties, maar niets dat "voorkomen had moeten worden". En voor de zoveelste maal: die terrorristen waren Belgen en Fransozen. Grenzen dicht of niet, die waren er al en die had je dus ook niet "buiten" kunnen houden. Als het leger dan aan de grens had gestaan, dan was het binnenland dus nog meer onbeschermd. En laat die terroristen nu net in dat binnenland zitten… "Anonymous" heeft jou die vraag heel terecht gesteld, vind ik. |
Gast |
#2093 Re: Re: Re: Re: Re: Re:2015-11-25 02:07tja je geloofd niet als iemand zich opblaast dat er een paspoort gevonden word, maar wel meteen dat het iemand is uit België Frankrijk jow. Ik geloof niet dat dit de aanslagen waren, en ja ik geloof ook dat er wel meekomen met de stroom. De regering is nooit eerlijk en als die "eerlijk" wilt zijn kan het niet ivm de veiligheid. Ja hoor. Genoeg dingen die wij niet weten om geen paniek te krijgen |
Gast |
#20942015-11-25 02:16Dus jij denkt dat België en Frankrijk ons voorliegen dat die terroristen uit hun eigen land kwamen? Niet erg logisch, hè? |
Gast |
#2095 Re:2015-11-25 02:30Er is helemaal niks logisch aan IS aanslagen oorlog en zeker niet aanslagen in europa |
Gast |
#20962015-11-25 10:26Den Haag - In Nederland lopen veertig verdachten van jihadisme vrij rond. Het gaat om vermeende Syriëgangers, ronselaars, opruiers en jihadfinanciers die hun strafproces afwachten en onder begeleiding staan van de reclassering. Dat meldt NRC woensdag. Een aantal verdachten is alsnog naar Syrië gereisd. Volgens directeur van Reclassering Nederland Sjef van Gennip gaat het om een zeer geïsoleerde groep die vaak alleen nog contact hebben met reclasseringsmedewerkers. Veel verdachten spreken bovendien hun afkeer uit jegens de samenleving. "Zij vinden dat ze in Nederland onheus worden behandeld, dat ze geen kansen krijgen en op een zijspoor worden gezet."
MAAR GELUKKIG ZITTEN WE HIER VEILIG |
#2097 Zo kan het ook:2015-11-25 11:35Limburgers helpen vluchtelingen in jungle van CalaisSuna Soysüren
Geplaatst opwoensdag 25 november 2015 - 11:22
De vluchtelingen in de jungle van Calais laten Maastrichtenaar Leon Aarts niet los. Om de week komt hij uit zijn huidige woonplaats Londen naar de Franse havenplaats om te helpen in het kamp.
Hij heeft er een keuken opgezet waar hij dagelijks voor 500 vluchtelingen ontbijt en avondeten kookt. Vrijwilligers Ondernemer Schrikbarend Menu Geen instanties Dorp Voldoening
|
#2098 Verdorie, is hij Wilders nog voor2015-11-25 11:40SS-verheerlijker: ‘jodenster’ weer invoerenInmiddels wordt hetgeen waarvan je hoopte dat het na 1945 nooit weer geopperd zou worden, langzaam maar zeker wederom werkelijkheid: de wens tot het invoeren van ‘jodensterren’ voor specifieke groepen mensen.
Naar verluidt mag hij binnenkort bij Jeroen Pauw in diens programma zijn idee aan de man proberen te brengen. Daarna volgen optredens van deze nazi bij de EO, dat al eerder lowlife had dat pleit voor het opknopen van islamitische medeburgers en bij ‘Buitenhof’ waar onlangs een andere nazi posthuum door wéér een andere nazi mocht worden opgevoerd als zijnde een groot ‘visionair.’ Hoogstwaarschijnlijk is het vergeefse moeite te wachten op een vlammende protestbrief van de hand van de meeste fractieleiders in de Tweede Kamer.
|
#2099 Tja…2015-11-25 11:43KannibalismeMultatuli Men moet evenwel erkennen dat de invoering van den Islam – die tevens vermeerdering van zoutgebruik ten-gevolge had – grooten afbreuk heeft gedaan aan ’t menscheneten. Dat deze hebbelykheid nog in de buurt van Penjaboengan – ’t centrum van ons gezag in de Battahlanden – zou bestaan hebben tydens Ida Pfeifer die streken bezocht (1844? 1845?) houd ik voor ’n leugen. Zy knoopt aan de ontmoeting die ze te-dezer-zake beweert gehad te hebben, een anekdote vast, die den stempel der onwaarheid op ’t voorhoofd draagt. Men zou háár gespaard hebben, vertelt ze, om-den-wille der grappigheid van haar opmerking: ‘dat zy ’n bejaarde vrouw en dus te taai’ was. Toen zy, eenige jaren na my, met Battahlanders in aanraking kwam, was de anthropophagie in die streken uitgeroeid, en wel door den invloed van dezelfde volkeren die we thans in naam der beschaving beoorlogen. Wanneer heeft Nederland ooit met zyn godsdienst en met zyn wapens, in ’n ommezien tyds een ganschen volksstam van kannibalen tot rustige menschen gemaakt? Multatuli - Max Havelaar (1860) |
#2100 Het ware gezicht van Extreem Rechts2015-11-25 11:55Column Over de keer dat de PVV zelf wegkeekWegkijken – dat vind ik nou een vondst. Weinig onschuldige woorden bieden zo veel kansen voor politieke valsheid. Je haalt er alle intellectuele en progressieve watjes in één keer mee onderuit. De lui die eindeloos oreren om de eigen lafheid te maskeren. Die de waarheid niet aankunnen en de islamisering van de aarde thee nippend tolereren. Al is de wegkijker niet altijd wie hij lijkt. Ik las over de steun die president Hollande deze week op reis langs wereldhoofdsteden zoekt voor de Franse oorlog tegen IS. Het herinnerde me aan de vorige keer dat Frankrijk een soortgelijk initiatief nam. En de wegkijkers die het toen ontmoette. Islamistische groepen – zoals Al-Qaeda – vielen in 2012 noordelijk Mali binnen. Een jaar later hadden ze circa de helft van het land in handen. Frankrijk, de oud-kolonisator, wilde optreden tegen de moslimextremisten, er kwam een VN-resolutie met ruimte voor militair ingrijpen. Eind 2013 besloot Nederland mee te doen. Samen tegen het islamisme. In de discussies hierover verzetten zich in de Kamer slechts drie partijen: de SP, de Partij voor de Dieren en de PVV. Ja, ook de PVV. Gisteren las ik even de handelingen van het slotdebat terug, en ik moet zeggen: hier leverde de partij een puntgaaf staaltje wegkijken. Wegkijken voor gevorderden. De beste wegkijkperformance uit de recente politieke geschiedenis. PVV-woordvoerder was Raymond de Roon. Hij is oud-advocaat-generaal bij het hof in Amsterdam, en dus zeer bekend met alle wegkijktrucs in hoogopgeleide kringen. Je kon het merken. Bijna alle fracties, van D66 tot en met SGP, vroegen hoe het mogelijk was dat uitgerekend zijn zo islamkritische fractie zich tegen deze strijd contra het moslimextremisme keerde. Welnu, zei Raymond, dit was primair een militaire taak van „de steenrijke islamitische landen” in de regio. Hij vond het onnodig dat „Henk en Ingrid” alsmede „Jan Soldaat” moesten „bloeden voor Mali”. Zodoende prefereerde Raymond wegkijken in de regio. „Kom bij mij nooit meer aan met het verhaal dat bestrijden van jihadisten een prioriteit is voor de PVV”, zei Frans Timmermans in december 2013, toen nog minister van Buitenlandse Zaken. Afgelopen vrijdag vonden 19 mensen de dood in Mali toen Al-Qaeda en een gelieerde moslimextremistische groep een hotel in de hoofdstad bezetten. Franse en Amerikaanse militairen bevrijdden gijzelaars. Geert Wilders twitterde de hele dag over terreur. Over Mali zweeg hij. |
|
LBKR: Stop de voorgenomen sanctie!
Wij willen een eerlijke boer.inn.enlandbouw!
Gelijkwaardigherstel mag niet stoppen!
BEHAALD! Unie Van Vrijwilligers wordt wegbezuinigd. Help ons!
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
Zwembad het Baafje Heiloo moet open blijven!
Respecteer de euthanasiewet
EINDE CORONA CRISIS: Overheid sta behandeling van COVID-19 met HCQ en zink en / of Ivermectine toe!
Is er iets dat u wilt veranderen?
Verandering vindt niet plaats door te zwijgen. De auteur van deze petitie stond op en ondernam actie. Zult u hetzelfde doen? Start een sociale beweging door een petitie aan te maken.
Start uw eigen petitieAndere petities waarin u mogelijk geïnteresseerd bent
Petitie voor vangnet ouders van ernstig zieke en terminale kinderen
64397 Gemaakt: 2023-01-17
Help mee om het Openluchttheater Valkenburg open te houden!!
5054 Gemaakt: 2024-11-10
Respecteer de euthanasiewet
4748 Gemaakt: 2024-11-02
Maak van het strand opnieuw een rijke vindplaats voor schelpen en fossielen. Zoekplezier voor jong en oud.
409 Gemaakt: 2024-11-09
JA, voor het BEHOUD van uw NMBS-seniorenbiljet - 19 november '24 om 11.30u (station OOSTENDE)
3511 Gemaakt: 2023-04-12
EVMC moet blijven bestaan op de huidige locatie!
775 Gemaakt: 2024-11-07
Stop de fusie tussen het DBC en de Triade/Atlas College
1004 Gemaakt: 2024-02-19
Brandbrief niet passend onderwijs
181 Gemaakt: 2024-11-03
Kortsnuiten Blijven Bestaan
1451 Gemaakt: 2024-10-23
Steun Poptempel De Kuip
1618 Gemaakt: 2024-10-12
Hou Bambrugge leefbaar! Geen nieuwe grote verkaveling meer!
100 Gemaakt: 2024-11-09
“Geef Kwetsbare Kinderen in Twenterand Betrouwbaar Leerlingenvervoer!”
82 Gemaakt: 2024-11-13
Schoolplein IKC Klimboom
80 Gemaakt: 2024-11-14
Samen in actie voor een veilige fietsenstalling Arnhem Centraal Sonsbeekzijde
626 Gemaakt: 2024-09-14
Zuidplas zeg STOP, tegen de flexwoningen flop!
452 Gemaakt: 2024-11-03
Zwembad de Trans moet open blijven!
1048 Gemaakt: 2024-10-31
nieuw perspectief Leermolensenk Rozendaal
87 Gemaakt: 2024-10-29
Duivensport bij Brabant/Zeeland.
54 Gemaakt: 2024-11-10
Juridische erkenning van Indentured labour als misdaad tegen de menselijkheid
74 Gemaakt: 2024-11-06
Bescherm minderjarige vluchtelingen tegen het nieuwe asielbeleid!
225 Gemaakt: 2024-11-01