Zeg nee tegen azc Brunssum

Quoted post


Gast

#777 Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-11-12 14:54

#772: - Re: Re: Re: Re: Re:  

 Persoonlijke fobieën? Die worden opgelegd door de regering. Vroeger lieten mensen de deur open dat kun je niet meer doen. Het word erger en erger. Nou is het wel dat een Nederlander hier is opgegroeid en de wet kent en een vluchteling niet. Ben eerlijk als daar geen oorlog was zou jij er dan over denken daar te gaan wonen? Ik niet, omdat ze daar heel anders leven. 

Reacties

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#781 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-11-12 15:03:51

#777: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Nee hoor, de regering heeft jou niet bang gemaakt voor vluchtelingen. Of vind jij het logisch dat de regering jou bang maakt voor iets waarbij ze jouw steun nodig hebben?

Nee, ik zou nooit in een om het even welk buitenland gaan wonen, omdat ik veel te graag hier woon. Maar als hier oorlog uitbreekt en ik moet met mijn gezin vluchten, dan kan dat mogelijk zijn naar een Arabisch land, als het daar veilig is en als daar wel een toekomst mogelijk is voor mijn gezin en mij. Denk je dat Syriërs, Eritreërs en wie dan ook wel graag duizenden kilometers van huis wil wonen, met —zoals extreem rechts zelf berweert— een bijstandsuitkerinkje als vooruitzicht?

Heb jij al eens van de bijstand moeten leven? Zie je om je heen hoe mensen moeten leven in de bijstand? Is geen vetpot, hè? Dat lukt ons, westerlingen, nauwelijks (vandaar voedsel- en kledingbanken). Hoe goed denk je dat dat iemand zal lukken die niet van hier is? Zou jij daarvoor jouw leven en dat van je gezin riskeren op de Middellandse Zee? Zou jij daarvoor een fortuin uitgeven zonder de garantie dat je de overkant überhaupt haalt?


Anonymous

#785 Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re:

2015-11-12 15:14:47

#777: - Re: Re: Re: Re: Re: Re:  

 Ik heb eens een eindje terugop gelezen en ik heb het vermoeden dat jij de Nederlandse wet ook niet zo heel erg goed kent. Helemaal niet vreemd, want zelfs een jurist zal vaak genoeg moeten toegeven dat hij iets moet opzoeken. Enig idee hoe omvangrijk de bibliotheek van de Nederlandse wetgeving en jurisprudentie inmiddels is?

Ja, ze leven daar heel anders en dus leven wij voor hun hier heel anders. Misschien is dat wel de reden waarom zij niet hiernaartoe kwamen toen er nog geen burgeroorlog was en nog geen IS die zichzelf grondgebied toeëigent. Toch een beetje vreemd eigenlijk, want onze sociale zekerheid was toen zeker niet slechter.