Tegen het mobiliteitsproject wijk Nekkerspoel - Pasbrug

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Tegen het mobiliteitsproject wijk Nekkerspoel - Pasbrug.

buur

#251 Re: Re: Re:

2015-03-11 22:54

#250: g - Re: Re:  

 probleem met de GND is dat er gewoon geen ruimte is voor én zoveel doorgaand verkeer in twee richtigen én parkeren én veilig voetgangers en fiets verkeer.  Het deels éénrichting maken lijkt mij een stap in de goede richting (boerenkrijg kan dit extra verkeer aan, denk ik), maar misschien is er een betere oplossing...? 

Om over de straten aan de spoorbruggen nog maar te zwijgen.

Ik hoop wel dat er nu ook snel werk wordt gemaakt van de opwaardering van de GND straat, wat nu trek het natuurlijk op niks, daar zijn die zwarte zakken zelf niet bij nodig.

Ik hoop echt dat het stadsbestuur zich niet laat intimideren door het actiecomité en zijn visie met meer ruimte voor fietsers en voetgangers voor nekkerspoel doorzet. 


Gast

#252 Re: Re: Re: Re:

2015-03-12 11:29

#251: buur - Re: Re: Re:  

 Daarom dat er op de GND deels éénrichtingstraten moeten komen met lussen.  Dan is er wel ruimte voor fiets- en voetpaden.

Wat me het meest stoort is je opmerking dat je "denkt" dat de Boerenkrijg dit wel aan kan. Heb je dit zelf al eens nagegaan. 

Ben je al eens gaan kijken in de Borgersteinlei en Meidoornstraat (waar ik woon) want daar is het ook terug veel drukker geworden (en daar is ook een school).  De files staan er nu vanaf het ijzerenveld, voorbij het rond punt tot aan de lichten richting Bonheiden.  Ook file op de Putsesteenweg tot aan het rond punt.  Extra lange files aan de Nekkerspoelstraat.

In plaats van te denken dat er geen problemen zijn, ga er eens kijken en "denk" eens aan de mensen die daar wonen.  Die hadden al files voor hun deur, nu zijn die nog extra lang.

Als je in de vroegere situatie bekijkt, was er op de GND alleen file tot aan het school en die file was volgens mij gedeeltelijk het gevolg van de parkings daar.  Wagens konden er niet langs wegens tegenliggend verkeer waardoor de file langer was.  Nu die parkings weg zijn, zouden die files daar korter zijn.

Bovendien komen er in de Boerenkrijg steeds huizen bij.  Ook aan de Akelei zijn plannen om volledige wijken te bouwen.  Denk ook aan al dat extra verkeer dat ook terug door onze straten bijkomt.

Er moet op de GND een oplossing komen maar de omliggende buurten mogen daar niet het slachtoffer van worden.  Het algemeen belang komt voor het privé belang.

 


Gast

#253

2015-03-12 14:29

weet in plaats van die paaltjes,moet men tolposten zetten voor die mensen van sint-kat-waver,ieder keer als ze langs moeten rijden moeten ze betalen.dan gaan ze volgens mij wel de R6 gebruiken

Gast

#254 Re:

2015-03-12 14:49

#253: -  

 En die tolposten in de twee richtingen laten werken en de mensen die van Mechelen naar bijvoorbeeld bloemen Van Gastel in Katelijne rijden ook laten betalen.

Missien gaan die dan ook de R6 gebruiken.  Of mag het in die richting wel misschien ???  Dat komt jullie dan wel goed uit hé.  Altijd maar op een ander bezig.


Gast

#255

2015-03-12 14:58

stop met overdrijving. de spoorbruggen moeten terug open

Gast

#256

2015-03-12 15:09

ik ben inwoner van kleine nieuwendijkstraat. we zijn al jaren bezig met dit project in te voeren.ons sraat werd jaren gebruikt als sluipweg door mensen van sint-kat-waver, putte,heist op den berg enz...autos razenden soms tegen 120 KM PER UUR door die straat.onze kinderen werden niet gespaard.na zoveel inspanning hebben we met paar mensen dit projeckt voorgesteld.en nu gelukkig ingevoerd.

Gast

#257

2015-03-12 15:20

De R6 is speciaal gemaakt voor jullie: het volk van sint-kat-waver,putte,heist enz... dus je moet onze straten niet gebruiken als sluip wegen.woont ge niet in onze omgeving,dan moet je hier niet zijn. er is een zware last van ons schouders af door invoering van deze stops. GELUKKIGE INWONER VAN KLEINE NIEUWENDIJKSTRAAT

Gast

#258 Re:

2015-03-12 15:21

#256: -  

 Dan moet je me wel eens uitleggen hoe je aan 120 per uur door de Kleine Nieuwendijkstraat kan rijden als het daar zo druk is als jullie beweren.  Bovendien, overdrijf je niet een beetje.  Je mag daar eens 120 proberen te rijden.

En mensen die van Heist en Putte komen, die nemen de N15 langs de Nekkerhal.  Die gaan echt niet de Kleine Nieuwendijk gebruiken.  Ik zie er het voordeel niet van in.  Die komen daar zelfs niet in de buurt.


Gast

#259

2015-03-12 15:31

deze inwoner van kleine nieuwendijkstraat weet niet wat hem hier allemaal verteld.volgens mij ben je een blaaskaak !!!! das onmogelijk dat ze hier tegen 120km per uur rijden.ik woon al jaren in u straat en ik heb dat nooit gezien.uw bent gewoon hier dikke bulshit aan vertellen.door zo'n mensen als gij is heel onze straat verpest.ik moet elke dag 3 km omrijden voor dat ik thuis geraak. das maar paar rotte eikels in de kleine nieuwendijkstr. die dat plan steunen. IK BEN ER TEGEN. ONZE STRATEN MOETEN TERUG OPEN!!!!!!!!!!!!

Gast

#260 Re:

2015-03-12 15:36

#257: -  

 Je moet niet schrijven dat mensen uit jullie omgeving de straten mogen gebruiken.  Alleen de mensen uit jullie straat kunnen dat.  Ik woon op 300 meter van de GND en ik mag er ook niet door.  In noem dat nochtans de omgeving.  Daarbij, op 300 meter van de GND is ook al Katelijne hoor.


Gast

#261

2015-03-12 15:41

DOOR DIT OVERBODIG PROJECKT IS EEN WARBOEL GEWORDEN IN SOMMIGE STRATEN.ELKE MORGENT DIE ELLENDE MOETEN MEEMAKEN.OM VAN WERK NA HUIS TE KOMEN KOST MIJ 40 MINUTEN DOOR OM TE RIJDEN,WAT VROEGER 15 MINTEN DUURDE. DEZE STOPS MOETEN DRINGEND WEG.INWONER NIJVERHEIDSTRAAT

Gast

#262 Re: Re:

2015-03-12 15:44

#260: - Re:  

 JE HEBT GELIJK


Gast

#263

2015-03-12 15:51

het enigst wat we kunnen doen om dit systeem te verwerpen is zoveel mogelijk mensen te overtuigen om massaal te gaan stemmen eind MEI. want veel mensen weten niet dat er gestemt ga worden. inwoner paardekerkhofstraat

Gast

#264

2015-03-12 15:56

ZWARTE VLAG

Gast

#265 Re:

2015-03-12 16:02

#256: -  

 haha, 120 per uur ... laat me niet lachen.  Je moet al een serieuze wagen hebben om op dat kleine stukje 120 per uur te halen.

En met al dat sluipverkeer in de twee richtingen.  Reden die dan allemaal in kolonne 120 en mekaar dan nog kruisen.  Jij bent wel de plezantste thuis denk ik.


Gast

#266

2015-03-12 16:05

hallo ik ben student wetenschap,ik en mijn colega hebben onderzoek gedaan in 5 straten regio nekkerspoel om te vragen wat ze van van dit mobiliteitsprojeckt vinden.uit het onderzoek blijkt dat ruim 75 procent van de ondervragen NIET akkoord is met dat projeckt

Gast

#267 vRe:

2015-03-12 16:34


Gast

#268 Re:

2015-03-12 16:35

#266: -  

 UW HEBT GELIJK. DE MEEDERHEID IS ER TEGEN

Kies een pseudoniem

#269 Onderwerp

2015-03-12 17:40

Dat de meerderheid er tegen is, is geen reden om het af te schaffen. Er geldt hier een groter belang.

En dan komt de meerderheid vanzelf wel. Al duurt het een paar jaar...


Gast

#270

2015-03-12 17:52

Leuk, Wat heeft mechelen hier nu gecreerd. De wijk wordt in 2 kampen onderverdeeld. In de buurt waar het leuk samenwonen was is het nu groten ambras. Wat enkele paaltjes kunnen doen, de hele buurt is verziekt.

Ik vindt dat het niet kan dat bepaalde straten ontlast worden om andere straten extra te belasten. Denk eens aan de verkeersveiligheid op bv de boerenkrijgstraat...  Er is nu eenmaal veel verkeer, overal. Men zou beter verkeersremmende maatregelen nemen om het sluipverkeer te ontmoedigen, maar geen harde stops om de buurt volledig te isoleren.

 

 


Gast

#271 Re: Onderwerp

2015-03-12 18:51

#269: Kies een pseudoniem - Onderwerp 

 We leven hier in een democratie en daar heeft de meerderheid altijd gelijk. Als een paar mensen hun wil opleggen aan de meerderheid, dan spreekt men van een dictatuur. 

Hier geldt geen groter belang. Alleen het belang van een paar mensen in een paar straten tegen de rest van de mensen in die straten en de hele omgeving.


Gast

#272 Re: Re: Onderwerp

2015-03-12 19:28

#271: - Re: Onderwerp 

 tirannie van de meerderheid bedoelt U zeker?


Gast

#273

2015-03-12 19:37

ik ben stankovich woon in de kleine nieuwedijkstraat. en ik drink graag men pintje op straat zonder verkeer

Gast

#274 Re:

2015-03-12 20:14

#257: -  

 Wat een totaal absurde en maffe reactie.  Het is de R6 die er net voor gezorgd heeft dat die wijk minder verkeer heeft dan voor de aanleg, het is een deel van de ringweg rond Mechelen.

De mechelsesteenweg gaat over in de GND, er is een reden voor, de GND heeft de ENIGE grote verbinding geweest tussen Mechelen centrum en SKW.

Maar goed, het toont het totaal tekort aan argumenten en fatsoen aan.


Gast

#275 Re: Re: Re: Onderwerp

2015-03-12 22:02

#272: - Re: Re: Onderwerp 

 Welkom in de echte wereld.