Zeg nee tegen azc Brunssum

Neem contact op met de schrijver van de petitie

Dit discussie-onderwerp is automatisch gecreëerd voor petitie Zeg nee tegen azc Brunssum.


Gast

#2751 Re:

2015-12-07 16:02

#2748: -  

 sukkel als ik iemand ben aan het leren kennen, wilt het nog niet zeggen dat ik degene al meteen vertrouw


Gast

#2752 Re: Kijk eens naar de FEITEN

2015-12-07 16:10


Gast

#2753 Re: Kijk eens naar de FEITEN

2015-12-07 16:12

#2750: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Kijk eens naar de FEITEN 

 Oh nee?? Maar 20% betaald werk vinden?? En ja laten we de banken geloven hahaha die staan al in goed daglicht. Die zijn al veel schuld

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2754 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-07 16:18

Haatzaaien: gevaarlijke interpretaties van religieuze teksten en extreemrechts 

Gisteren vond in het Nelson Mandela Centrum in Amsterdam een debat plaats over haatzaaien. De organisatoren - HTIB en EMCEMO - openden daarmee het publieke gesprek over gevaarlijke interpretaties van religieuze teksten door onder meer ISIS, en probeerden aanzetten te (laten) geven voor een tegengeluid. Daarbij was ook aandacht voor de effecten van uitsluitingsmechanismen en het discours van extreemrechts op (moslim)jongeren. 

De opening werd verzorgd door: Mustafa Ayranci (HTIB). Het panel bestond uit Yassin Elforkani (jongerenimam),  Naïma Ajouaau (#Nietmijnislam), Rasit Bal (voorzitter Contactorgaan Moslims en Overheid) en Abdou Menebhi (voorzitter EMCEMO). Debatleider was Roemer van Oordt (onderzoeker, redacteur van Republiek Allochtonië en mede-initiatiefnemer van polderislam.nl).

Het debat werd opgenomen door Amazigh TV: u kunt het hier terugvinden.

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2755 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-07 16:19

Die joods-christelijke samenleving bestaat al lang niet meer

"Of Wilders en anderen het nu leuk vinden of niet: moslims zijn hier en zullen hier blijven. Ze zullen een minderheid vormen, maar wel een onlosmakelijk onderdeel van de Nederlandse samenleving worden en hun invloed op de Nederlandse cultuur gaan hebben. Dat geldt niet alleen voor moslims, maar voor alle religieuze en etnische groepen die de afgelopen decennia in Nederland zijn komen wonen en hier inmiddels al enkele generaties wonen. Het zijn Nederlanders geworden."  

Dat schrijft Ewoud Butter.

“Ik ben geboren in Nederland en ik woon hier mijn hele leven. Ik heb veel van Nederland ontvangen en ik probeer, zeker sinds ik werk, veel terug te geven. Uiteindelijk zal ik in Nederland sterven. Ik voel me een Nederlander, maar ik word ‘allochtoon’ of ‘Turk’ genoemd. Niet alleen ik, ook mijn kinderen krijgen die labels. 
En de laatste 15 jaar worden we ook steeds vaker aangesproken als ‘moslim’. Ook mijn kinderen, die nog nooit een moskee van binnen hebben gezien, wordt gevraagd afstand nemen van aanslagen in Verweggistan. Nederlanders willen niet accepteren dat wij Nederlanders zijn. 
Turkse Nederlanders trouwens ook niet. Zij blijven me aanspreken in het Turks, ook publiekelijk of op facebook, ze vallen me lastig met de Turkse politiek en spreken mij en m’n kinderen vermanend toe wanneer we tijdens de ramadan op straat eten. (Aycig, 39 jaar).”
 

Aycig heeft even overwogen haar naam en die van haar kinderen te veranderen in Nederlandse namen, maar dat vond ze toch te ver gaan. Ook al wil ze zichzelf graag als Nederlander beschouwen en is ze niet meer gelovig, de buitenwereld blijft haar als Turkse en als moslima zien.

Joods-christelijke waarden en de Nederlandse identiteit

Vorige week riep CDA-kamerlid Pieter Heerma op tot meer aandacht voor de Nederlandse identiteit en de joods-christelijke waarden en normen. Hij is niet de eerste. In Nederland voeren we sinds de jaren ’90, intensiever dan voorheen, een debat over de Nederlandse identiteit, waarbij vragen aan de orde komen als: Wat maakt Nederlanders ‘Nederlands’? Wat onderscheidt Nederlanders van anderen en wat bindt ons? 
Dat dit debat de laatste decennia intensiveerde kwam onder andere door langlopende processen als ontzuiling, individualisering, globalisering en vervreemding, maar ook door de uitbreiding van de Europese Unie in de jaren ‘90, de komst van de euro en de verscherping van het integratiedebat. 

Sinds de eeuwwisseling is het integratiedebat steeds meer geculturaliseerd en geïslamiseerd: ging het in de vorige eeuw vooral over participatie in het onderwijs en op de arbeidsmarkt, de laatste 15 jaar hebben we het vooral over de vraag in hoeverre culturen of religies en dan vooral de islam, een handicap vormen om te integreren. 

Sommigen, waaronder publicist Paul Scheffer stellen dat Nederland een zwak gedefinieerde identiteit heeft en dat het voor migranten daardoor niet duidelijk is in wat voor samenleving zij zouden moeten integreren. 

De pogingen in de afgelopen decennia om onze nationale identiteit te definiëren hebben tot nu toe echter weinig opgeleverd. Allereerst blijkt het niet mee te vallen om een identiteit te omschrijven waarin alle leden van een verbeelde nationale gemeenschap, variërend van een Amsterdamse hipster tot een ouderling uit Staphorst zich kunnen vinden. Het is gemakkelijker om een paling uit een emmer snot te halen.

CDA'er Heerma beroept zich, zoals anderen voor hem deden, de joods-christelijke waarden, zonder ze nader te omschrijven. In een uitzending van WNL kwam hij vorige week desgevraagd niet veel verder dan de gelijkwaardigheid van man en vrouw en de acceptatie van homoseksuelen. Dat zijn nou net geen voorbeelden van joods-christelijke waarden; het zijn eerder humanistische waarden, of waarden van de Verlichting.

Dynamische identiteiten

Het probleem met identiteiten is dat ze per definitie dynamisch zijn en in interactie en in contrast met anderen tot stand komen. Ze worden continu en afhankelijk van de omstandigheden opnieuw ingevuld, geïnterpreteerd en aangepast.

De discussie over onze identiteit richt zich in de praktijk vooral op het verleden en wordt teruggebracht tot discussies over sommige gestolde tradities als onlosmakelijk en vaststaand onderdeel van ‘onze cultuur’. Dat leidt tot verhitte en soms verkrampte discussies over bijvoorbeeld Zwarte Piet of over een mogelijk vuurwerkverbod in sommige wijken. 

In tegenstelling tot wat Scheffer en anderen hoopten, hebben pogingen tot definiëring van onze nationale identiteit eerder geleid tot polarisatie en het uitsluiten van nieuwe Nederlanders.

Islamitische Nederlanders

Dit geldt misschien wel sterker voor moslims. Gestimuleerd door Huntingtons Clash of Civilizations, maar zeker ook door het sterk toenemend islamitisch terrorisme, worden ‘westerse beschaving’ en de islamitische beschaving steeds scherper tegenover elkaar gesteld. 

Sinds George Bush de aanslagen van 11 september 2001 een aanval op de westerse beschaving noemde, wordt dit frame herhaald bij aanslagen die worden gepleegd door moslimterroristen. Geweld van extremisten van een ander pluimage krijgt niet deze labels. 

Ook de aanslagen in Parijs werden geduid als een aanval op ‘onze waarden’ en ‘onze manier van leven’. En in de debatten die volgden ging het dan al snel over ‘wij’ versus ‘de moslims’. In het enthousiasme om geradicaliseerde moslims buiten te sluiten, dreigen sommige deelnemers aan het debat alle moslims uit te sluiten.

En dan gaat het wringen. Moslims wonen immers niet alleen in islamitische landen, maar ze zijn ook een onderdeel gaan vormen van onze Westerse beschaving. Eén op de twintig volwassen Nederlanders beschouwt zichzelf als moslim. 

Het is een idee waar een groot deel van de Nederlanders moeite mee heeft. Toen in 2007 de minister van Integratie, Ella Vogelaar in dagblad Trouw  liet weten dat zij zich kon 'voorstellen' dat wij 'ooit' (over een paar eeuwen voegde ze er aan toe) zullen zeggen dat Nederland een land is van joods-christelijke-islamitische tradities, noemde Geert Wilders haar ‘knettergek’ en diende hij een motie van wantrouwen in. 

De PVV-leider was niet de enige die twijfelde aan het verstandelijke vermogen van Ella Vogelaar. Volgens opiniepeiler Maurice de Hond deelde destijds niet alleen de PVV-achterban, maar ook meer dan de helft van de VVD-stemmers deze mening.

Ella had gelijk

Ella Vogelaar had natuurlijk gelijk. Of Wilders en anderen het nu leuk vinden of niet: moslims zijn hier en zullen hier blijven. Ze zullen een minderheid vormen, maar wel een onlosmakelijk onderdeel van de Nederlandse samenleving worden en hun invloed op de Nederlandse cultuur gaan hebben. Dat geldt niet alleen voor moslims, maar voor alle religieuze en etnische groepen die de afgelopen decennia in Nederland zijn komen wonen en hier inmiddels al enkele generaties wonen. Het zijn Nederlanders geworden.  

Deze feitelijke constatering zou ook van invloed moeten zijn op de wijze waarop we in Nederland onze nationale identiteit definiëren, voorzover dat nuttig is en daar behoefte aan bestaat.  Laten die pogingen tot definiëring van deze identiteit in het vervolg meer op de toekomst en minder op het verleden zijn gericht. Laat het gaan over een samenleving die we willen hebben en niet over de samenleving die we misschien ooit hadden en die zeker nooit meer terug zal komen. 

Wanneer je de Nederlandse identiteit definieert als 'joods-christelijk', dan richt je je op een ver verleden. De joodse invloeden zijn de vorige eeuw voor een groot deel uitgeroeid, de christelijke invloeden zijn er nog wel, maar de (joods-)christelijke samenleving waar Heerma van droomt, bestaat toch echt niet meer. Het individualisme waar Heerma van gruwelt, heeft juist ruimte geboden voor de emancipatie van minderheden, waaronder die van vrouwen en van homo's. Het zijn producten van de Verlichting en het humanisme die we, wat mij betreft, moeten koesteren en verder uitbreiden. Een cultuurrelativist ben ik niet, maar ik geloof ook niet in de maakbaarheid van (nationale) identiteiten. 

Stop mensen in de 21e eeuw niet meer in de gevangenis van een enkele identiteit. De moderne mens heeft een meervoudige, hybride identiteit en kan zich tegelijkertijd met verschillende groepen identificeren, zelfs wanneer deze identiteiten op sommige vlakken met elkaar botsen.

In de discussies over identiteit en integratie wordt vaak verwezen naar landen als de VS, Canada en Australië. Vergeten wordt wel eens dat dit stuk voor stuk landen zijn die zichzelf als immigratielanden beschouw(d)en en waar een sterk ontwikkelde nationale identiteit als bindend element gepaard gaat met het tegelijkertijd respecteren of op zijn minst accepteren van diversiteit.

Alleen wanneer we ook in Nederland de nationale identiteit dynamisch en ruim (inclusief) definiëren, zal deze op termijn ruimte bieden voor de integratie van alle Nederlanders, waaronder ook die van Aycig en haar (klein)kinderen.

 


Gast

#2756 Re: Re: Kijk eens naar de FEITEN

2015-12-07 16:20

#2753: - Re: Kijk eens naar de FEITEN 

 O ja droplul? Dan laat jouw berekening eens horen.

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2757 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-07 16:42

VN: "Moslimvluchtelingen tegenhouden, is terrorisme steunen"

07-12-15, 16.23u - Bewerkt door: LB - Bron: Reuters
 

Landen die Syrische vluchtelingen weigeren omdat ze moslims zijn, bieden zo brandstof aan IS en andere extremistische groeperingen en verhogen zo de terreurdreiging. Dat zei de hoogcommissaris voor de vluchtelingen van de VN Antonio Guterres in het hoofdkantoor van de VN in Genève.

"Als mensen zeggen dat ze geen Syrische vluchtelingen kunnen ontvangen omdat het moslims zijn, steunen ze terroristische organisaties en zorgen ze ervoor dat de rekrutering van die organisaties veel efficiënter wordt", stelde Guterres vandaag tijdens een persconferentie.

Franse journalist

Zijn uitspraak ligt in de lijn van wat de Franse journalist Nicolas Hénin sinds enkele weken zegt. Hénin, die tien maanden door IS-militanten in Syrië gegijzeld werd gehouden, is van oordeel dat IS net rekent op Europees verzet tegen de vluchtelingenstroom. Zo kunnen extremistische islamorganisaties zoals IS hun retoriek aanhouden als zou Europa een bolwerk van 'ongelovigen' zijn dat moslims weert, met aan de andere kant het paradijselijke kalifaat in Irak en Syrië.

"Honderdduizenden vluchtelingen die het moslimland ontvluchten dat IS als een droomland ziet, als hun Israël. Dat honderdduizenden dat land verlaten en met open armen worden ontvangen in landen van 'ongelovigen', dat is een enorme klap voor IS. Dat is wellicht ook de reden waarom ze de publieke opinie probeerden te manipuleren met de aanslagen in Parijs. Het opzet was dat Europa zijn grenzen zou sluiten. Of, belangrijker nog: onze geesten", zo stelde Hénin vorige week in een interview met The Syria Campaign.

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2758 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-07 16:45

Robert Fisk over politieoptreden tegen jihadonderzoeker Alde'emeh: 'Net wat IS wil'

De Britse oorlogsjournalist Robert Fisk vindt het ongezien hoe de Brusselse politie de jihadonderzoeker Montasser Alde'emeh heeft aangepakt. 'Polarisering, dat is net wat IS wil.'

'De man die waarschijnlijk meer doet dan elk ander instituut om de straten van Brussel te vrijwaren van terrorisme werd afgelopen week tegengehouden en vernederd door de politie', schrijft de beroemde oorlogsjournalist Robert Fisk in de Britse krant The Independent. Hij doelt daarmee op Montasser Alde'emeh. De onderzoeker naar jihad en Syriëstrijders werd afgelopen week in Brussel tegengehouden door verschillende agenten 'omdat hij eruitzag als een terrorist.'

Volgens Fisk is dit opnieuw een levendig bewijs van hoe 'veiligheidsdiensten, die ons zouden moeten beschermen, door hun racistisch gedrag net in de hand werken dat jonge mannen zich aangetrokken voelen tot de terreurgroep IS.' 

Vernedering 

Net zoals Alde'emeh zijn verhaal eerder uit de doeken deed tegenover de Belgische pers, vertelde hij nu ook aan Fisk hoe hardhandig hij werd aangepakt door de Brusselse politie. 'Ze grepen me vast en duwden me met handen en gezicht tegen de auto om me te fouilleren. Ik zag hoe de agent mijn portefeuille doorzocht. 'Omstaanders stopten en begonnen foto's te nemen, alsof ik een terrorist of een crimineel was.' 

'De man begeleidt geradicaliseerde jongeren in zijn centrum, hij tracht hen op andere gedachten te brengen. Maar wat doet de politie in plaats van hem te steunen, ze vernederen hem', aldus Fisk. 

De Britse journalist noemt het 'ironisch'. 'De Belgische agenten zouden beter Alde'emeh's boek (de Jihadkaravaan) lezen, in plaats van hem te vernederen omdat hij Arabisch spreekt en verschillende exemplaren van het boek in zijn auto had liggen. ' Al is er volgens Fisk wel een verklaring voor het gedrag van de agenten: namelijk angst veroorzaakt door terreur. 'Eens de bevolking in een state of emergency leeft, worden maatschappelijke regels en normen nogal snel overboord gegooid', klinkt het. 

IS een handje helpen 

Fisk legt zo de link naar zijn vaderland Groot-Brittannië. 'Als ik kijk naar het groteske debat afgelopen week in het Britse parlement over luchtaanvallen boven Syrië (wat eigenlijk meer te maken had met de vernedering van Corbyn, dan met de vernietiging van IS), dan vraag ik me af wat de toekomst voor de Britse maatschappij in petto heeft.' 

'Zal ook de laatste aanval in de Londense metro zorgen voor verscherpte veiligheidsmaatregelen? Nog meer telefoons aftappen en digitale tracering? Nog meer maatregelen, die ingaan tegen onze waarden? '

'Want elke keer als onze Westerse normen en waarden worden aangevallen door terroristen, reageren we door maatregelen in te voeren die net diezelfde waarden schaden', vat Fisk de situatie samen. 'En zoals ook Alde'emeh aangeeft, is dat net wat IS wil.' (AVE) 

 

 

 
 

Gast

#2759 Re: Re: Re: Kijk eens naar de FEITEN

2015-12-07 16:47

#2756: - Re: Re: Kijk eens naar de FEITEN 

 Hahahadat is de berekening van jouw stukje. Vind je dat zelf niet erg weinig????? Rest sociale dienst trekkers???? Nee klopt helpt echt de economie vooruit

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2760 Re: Re: Re: Kijk eens naar de FEITEN

2015-12-07 16:48

#2756: - Re: Re: Kijk eens naar de FEITEN 

 Je meent toch niet werkelijk dat je ooit antwoord krijgt van die mafketel? Ontkennen is het enige dat je van hem zult horen. Desnoods ontkent hij zijn eigen woorden of verdraait de jouwe. Negeren is het enige probate middel.


Gast

#2761

2015-12-07 17:01

Daar ben ik ook al achter! Dank.

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2762 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-07 17:09

Hoelang nog?

Ik begin me zo langzamerhand af te vragen hoelang het nog duurt. Nu ook in Frankrijk racistisch rechts oprukt, hoelang nog? Hoelang nog voor de eerste ‘Euro-bruinhemden’ door de straten marcheren om te plunderen en misschien zelfs te moorden: ‘Want Daesh, moslim en koran.’ En alles moet weg.’

Een week heb ik onder een steen geleefd en heb ik alleen maar snooker gekeken. En in die week is er niets veranderd. Het is alleen maar erger geworden. Na het lezen van het nieuws voelde ik dezelfde schrik die ik een week niet gevoeld heb. Een weekje zonder nieuws en de eerste dosis ellende en onnozelheid komt harder aan dan gewoonlijk zo lijkt het wel.

Dezelfde taal, dezelfde retoriek, dezelfde idiotie. Inmiddels wil men [Wilders] op basis van een vage verdachtmaking alle asielzoekerscentra hermetisch afsluiten. Wil men iedere Syrische vluchteling en uiteindelijk alle overige moslims promoveren tot potentiële terroristen.

Daar komen ongelukken van kan ik u verzekeren, niemand weet wanneer, maar ik kan me niet voorstellen dat het nog lang zal duren.


Gast

#2763

2015-12-07 17:13

En dan zal die Haatpruik zeggen "zie je nou wel" over wat hij zelf heeft uitgelokt.

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2764 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-07 17:18

Gelderse PVV'er 1e Statenlid dat 4 jaar niets heeft gezegd

Geplaatst op 17 maart 2015 
ARNHEM - Het Gelderse PVV-Statenlid Marc van Kampen heeft 4 jaar lang geen woord gezegd in Provinciale Staten. Zowel in de adviescommissies als in de plenaire vergaderingen heeft hij niets gezegd. Het is voor zover bekend voor het eerst dat een Statenlid in Gelderland een hele zittingsperiode lang niet sprak.
 

Van Kampen zegt niet het gevoel te hebben dat daarmee zijn carrière als Statenlid mislukt is. "Ik heb in de fractievergaderingen van de PVV mijn bijdrage kunnen leveren. Op welke punten ik dat gedaan heb? Dat zou ik moeten nakijken, ik heb dat niet paraat."

Verlaten 
Van Kampen kondigde in december aan dat hij de PVV wilde verruilen voor de partij Voor Nederland (VNL), van de ex-PVV'ers Bontes en Van Klaveren. Hij bleef echter deel uitmaken van de Gelderse PVV-fractie. Maar sinds afgelopen zaterdag heeft hij die partij naar eigen zeggen verlaten en is hij aan de slag gegaan voor VNL. Van Kampen zegt een nieuwe periode als Staten- of raadslid niet uit te sluiten. "Alles is mogelijk. Ik heb veel geleerd."

 

Bron

 

Maar wel de centen opgestreken. Tokkies blij dat ze belasting betalen.

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2765 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-07 17:23

Sie sollen sich hüten

 

In het Duitse Magdeburg zijn afgelopen weekend Syrische vluchtelingen door een dertigtal terroristen aangevallen met baseballbats.
Ook in Wismar en vlakbij Dresden zijn vluchtelingen aangevallen. In een aantal gevallen hielden mensen snijwonden over van de aanval.
Verder werden er onderkomens voor vluchtelingen in brand gestoken.
Dit alles speelt zich af in gebieden van Duitsland waar de fascistische organisatie PEGIDA of – zoals in Magdeburg – afsplitsingen daarvan vrij sterk zijn.
We hebben het hier dus over nazis die in Nederland alsof het de normaalste zaak van de wereld is bij ‘Pauw’ en in ‘Buitenhof’ hun mensenverachtende wereldbeeld eruit mogen komen braken.
Nazis die vervolgens door Chris Rutenfrans, thans chef ‘opinie’ van de Volkskrant (die in een paar jaar tijd onder de bezielende leiding van Philippe Remarque is verworden van een redelijke krant tot een vulgair en racistisch hetzeblad) tot ‘held’ worden uitgeroepen.

Wie er ook een mensen verachtend wereldbeeld op nahoudt is Ebru Umar.
Naar aanleiding van de verdrinkingsdood van 11 vluchtelingen – iets waarin de kringen van domrechts vast smakelijk om gelachen is – twitterde zij:

 

Onlangs mocht zij in het vod van Peter Vandermeersch – u weet wel: dat prul met van die ‘der Ewige Jude’-achtige cartoons over moslims dat ons wijs wilde maken dat antisemitisme een moslimdingetje is – met veel racistische prietpraat mensen de mantel uitvegen die zo hun twijfels hebben over het waarheidsgehalte van de verhalen van kinderbedreiger Jan Roos.
Die Umar Ebru doet me overigens denken aan Chaim Rumkowski: je doodsvijand naar de mond praten in de (overigens ijdele) hoop zelf gespaard te worden bij de komende slachtpartij.

Dan was er nog een hele sinistere waarschuwing afkomstig van een ander gemankeerd geval dat wel eens onder pseudoniem van Remarque en Rutenfrans de pagina’s van de Volkskrant mag onderschijten.
Moslims, zo ongeveer luidde de waarschuwing, kunnen maar beter niet te hoog van de toren blazen tegen de Führer van de gesubsidieerde haatsekte en aanvoerder der ‘bezorgde burgers’ want een ‘Nachfolger’ zal pas echt een Hitler zijn.

Een dreigement dat mijns inziens sterk lijkt op deze:

VIDEO

Zo zien we media in hun rol van de poldervariant van Radio Mille Collines gewoon en zonder ook maar een spoor van zelfreflectie door blijven gaan met het faciliteren van extreemrechts geteisem dat zich te buiten gaat aan het ontmenselijken en intimideren van ‘de ander’ onder het mom van ‘vrijheid van meningsuiting.’
Dat het laatste is het geenszins, terrorisme is het zeer zeker.
En met karakterloze, ruggegraatloze, eerloze en immorele politici die zich en masse om de verkeerde scharen omdat ze zelf ook voor geen twee cent deugen, vrees ik dat het einde van de haatcampagne jegens alles wat niet dom, dik, blank en ‘bezorgd’ is nog lang niet in zicht is.

 

Maar dit zie je Domrechts dan nooit eens plakken.

 

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2766 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-07 17:31

Nieuwe poging om Duitse neonazi-partij te verbieden

Het Duitse constitutioneel hof gaat opnieuw bekijken of de rechts-extremistische partij NPD moet worden verboden. Het hof vindt dat er genoeg bewijs is verzameld door de Bondsraad, de Duitse Eerste Kamer. Die heeft de zaak bij het hof in Karlsruhe ingediend.

Volgens de Bondsraad is de NPD ongrondwettelijk en ondemocratisch, onder meer omdat de partij "een klimaat van angst" creëert onder tegenstanders. 

Een eerdere poging om de partij te verbieden mislukte in 2003. Tijdens het proces bleek dat de veiligheidsdiensten in verschillende deelstaten en tot op het hoogste niveau geïnfiltreerd waren in de NPD. 

Omdat de verschillende partijen niet de identiteit van hun informanten wilden delen, besloot het hof de zaak stop te zetten. Het kon niet duidelijk worden welke uitspraken van echte NPD'ers kwamen en welke van informanten. 

Vluchtelingen

Al in 2013 diende de Bondsraad een aanvraag in voor een tweede poging, maar het het hof ging niet meteen akkoord. De raad moest eerst aantonen dat er geen informanten meer in de NPD geïnfiltreerd zijn en meer bewijzen aanleveren dat de NPD daadwerkelijk anti-grondwettelijk bezig is.

Begin maart buigt het constitutioneel hof zich over de zaak. De NPD is nu niet vertegenwoordigd in het landelijke parlement, omdat de partij bij de verkiezingen niet genoeg stemmen haalde. De NPD zit wel in de regering van de deelstaat Mecklenburg-Voor-Pommeren en is erg actief in de protestbeweging tegen vluchtelingen, vooral ook online.

 
Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2767 Behalve voor Domrechts, dat houdt tegen beter weten in liever vast aan angst.

2015-12-07 17:51

Obama: vrijheid is sterker dan angst

President Obama heeft bij hoge uitzondering een tv-toespraak gehouden vanuit het Oval Office om Amerikanen bij te praten over de strijd tegen terrorisme. De directe aanleiding was de aanslag in San Bernardino waarbij woensdag 14 mensen om het leven kwamen.

Obama appelleerde aan de grote bezorgdheid onder Amerikanen over de nationale veiligheid. Hij legde uit wat de maatregelen zijn die al worden genomen in de strijd tegen terrorisme. Daarnaast waarschuwde hij ervoor dat de VS zich niet moet laten gijzelen door angst en haat. "Vrijheid is sterker dan angst. We hebben crisis overwonnen door samen te komen rond onze normen en waarden", zei Obama.

"Freedom is more powerful than fear." —-at-POTUS:

— The White House (-at-WhiteHouse) December 7, 2015

Obama benadrukte dat het Amerikaanse leger terroristen zal blijven uitschakelen in elk land waar dat nodig is, zoals in Irak en Syrië. "We zullen Iraakse en Syrische grondtroepen blijven bewapenen. We sturen special forces. We werken met vrienden en bondgenoten om terroristen financieel te treffen en rekrutering tegen te gaan", zei Obama. 

De president constateerde dat de terroristen een nieuwe fase zijn ingegaan. Ze hebben hun aandacht verlegd van grote, gecompliceerde aanslagen, naar makkelijker uit te voeren aanslagen zoals de schietpartij in San Bernardino.

Geen grondoorlog

Hij herhaalde dat hij zich niet zal laten verleiden om de volgende generatie Amerikanen naar het Midden-Oosten te sturen voor een nieuwe grondoorlog. Dat is volgens hem juist wat IS wil. Het zorgt er volgens Obama niet alleen voor dat er druk komt te staan op de beschikbare middelen van de VS, maar de Amerikaanse aanwezigheid in andere landen wordt door de terroristen ook aangegrepen om meer strijders te rekruteren.

Overigens blijkt uit een enquête van CNN juist dat voor het eerst meer dan 50 procent van de Amerikanen voor het sturen van grondtroepen naar Irak en Syrië is om IS te bestrijden. Uit diezelfde enquête blijkt dat bijna 70 procent ontevreden is over de manier waarop Obama de strijd tegen terreur aanpakt.

Wapenwetten

Tijdens zijn toespraak riep Obama nogmaals op tot strengere wapenwetten in de VS. Zo zou het niet mogelijk moeten zijn dat mensen die door inlichtingendiensten en luchtvaartmaatschappijen op een zwarte lijst worden gezet een wapen kunnen kopen. 

Ook moet het in de VS moeilijker worden om (semi-)automatische wapens te kopen. Obama zei dat de inlichtingen- en veiligheidsdiensten niet alle potentiële massamoordenaars in het vizier kunnen hebben. Wel kan het deze personen volgens de president moeilijker gemaakt worden om aan wapens te komen waarmee ze moorden. 

Daarnaast pleitte hij voor aanpassing van het visa-systeem in de VS en riep hij techbedrijven op om iets te doen aan misbruik van sociale media en versleutelde communicatiemiddelen door terroristen.

Het was nog maar de derde keer dat Obama het volk toesprak vanuit zijn Oval Office. De voorgaande keren besprak hij de olieramp met de Deepwater Horizon en Obamacare.

Het maakt niet uit wie je bent, waar je vandaan komt, hoe je eruit ziet of wat je gelooft, je bent gelijk voor God en de wet

Obama

De schietpartij in San Bernardino noemde hij in de toespraak een terroristische daad door geradicaliseerde moslims. "Vooralsnog zijn er geen aanwijzingen dat de schutters werden aangestuurd door een buitenlandse terroristische organisatie", zei de president. 

Wel noemde hij radicalisering binnen islamitische gemeenschappen een probleem, zoals de aanslag in San Bernardino en bij de marathon in Boston aantonen. Obama riep moslimleiders dan ook op om zich uit te spreken tegen extreme stromingen binnen de islam. 

Tegelijkertijd waarschuwde hij alle Amerikanen tegen het discrimineren van moslims. "Het maakt niet uit wie je bent, waar je vandaan komt, hoe je eruit ziet of wat je gelooft, je bent gelijk voor God en de wet", zei Obama. 

Zo stelde de Republikeinse presidentskandidaat Donald Trump onlangs voor om een 'moslimdatabase' aan te leggen. Trump keek ook naar de toespraak, bleek uit een van zijn tweets.

Is that all there is? We need a new President - FAST!

— Donald J. Trump (-at-realDonaldTrump) December 7, 2015

Als mensen anders behandeld worden vanwege hun geloof, verliezen we onze waarden, zei Obama. "Het is geen oorlog tegen islam." Hij noemde IS-strijders uitschot en moordenaars en verzekerde zijn publiek dat IS zal worden vernietigd. Hij riep het Congres op om de regering meer te steunen in de militaire strijd in Syrië en Irak. 

Volgens correspondent Wouter Zwart probeerde Obama over te komen als de commander in chief die wil laten zien dat hij het onder controle heeft. "Ik betwijfel of hij alle zorgen onder de Amerikaanse bevolking met deze toespraak weg heeft kunnen nemen", zegt Zwart.

 

Gast

#2768 Re:

2015-12-07 18:00

#2761: -  

 jij zet een stukje neer waarin staat dat 20% werk vind. Wat voor berekening moet ik dan in godsnaam laten zien. Vind je het zelf niet erg weinig???? Rest sociale dienst trekken wauw. Oh ja die 20% zijn vast allemaal dokters en icters

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2769 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-07 18:42

VN: grens sluiten voor moslimvluchtelingen sterkt terreur

Landen die Syrische vluchtelingen weren omdat ze moslims zijn, scheppen een voedingsbodem voor Islamitische Staat en andere militante bewegingen. Dat heeft de VN-vluchtelingenchef Antonio Guterres maandag gezegd. "Degenen die dat zeggen ondersteunen de terreurbewegingen en staan die toe om veel effectiever te rekruteren."

Zeker een van de daders die vorige maand in Parijs dodelijke aanslagen pleegden, kwam als vluchteling naar Europa. Maar al voor die aanslagen spraken landen over het weren van vluchtelingen of sloten ze feitelijk de grenzen.

Veel van de retoriek over moslimvluchtelingen komt uit de Verenigde Staten. Daar sprak de Republikeinse presidentskandidaat Ben Carson over Syrische vluchtelingen als 'een hondsdolle hond die door je buurt rent'. Zijn rivaal Donald Trump stelde voor alle moskeeën te sluiten om te voorkomen dat moslims radicaliseren.

Woede
Guterres zei te begrijpen dat landen zich verlaten op contraterreur en militaire operaties, maar zei dat het een illusie is dat daarmee het probleem wordt opgelost. "Een essentieel onderdeel is om de potentiële rekruten van terreurbewegingen ervan te overtuigen dat dit niet de manier is om hun woede, zorgen of vooruitzichten te uiten."

 

Bron

 

Gast

#2770 Re: Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-07 19:10

#2769: Stop de opmars van EXTREEM RECHTS - Het ware gezicht van Extreem Rechts 

 ja tuurlijk schuif de schuld op iemand anders. Het zijn de moslims die moeten zorgen dat ze niet radicaliseren. De mannen gaan naar de moskee en kunnen daar heel goed uitleg krijgen wat het verschil is tussen de Koran hoe het echt is en wat IS roept. Een katholiek jood of wat dan ook kent de Koran niet. Het zijn de kinderen van moslims die radicaliseren, dus die zullen het hun kinderen duidelijk moeten maken. Misschien zelfs op de islamitische school waar ze zitten! 

test

#2771 Re: Het ware gezicht van Etestxtreem Rechts

2015-12-07 20:10

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2772 Het ware gezicht van Extreem Rechts

2015-12-07 21:29

PVV'er verkneukelt zich om afblazen kookavond vluchtelingen

Marjolein Faber, fractievoorzitter PVV Gelderland constateert dat #kominverzet werkt

Het dieptepunt van de PVV is blijkbaar nog ver te zoeken. Er is geen grens die zij niet blijmoedig weten te overschrijden. De fractievoorzitter van de partij in Gelderland tweette maandagavond haar goedkeuring toen bekend werd gemaakt dat een kookavond voor vluchtelingen in Nijmegen afgelast is vanwege online bedreigingen en beledigingen.

In Nijmegen werd voor maandagavond in een woonzorgcentrum een kookavond gepland met een groep Syrische vrouwen. De locatiemanager van het centrum - die tevens gemeenteraadslid is voor D66 - steunde het plan. Dit meldt het AD

Helaas gooide een zoon van één van de bewoners roet in het eten door in verzet te komen. Hij kreeg daarbij, vanzelfsprekend, ondersteuning van de PVV. Marjolein Faber, fractievoorzitter in Gelderland en bekend van het nepotismeschandaal waarbij haar eigen zoon tienduizend euro betaald kreeg om de partijwebsite te beheren - bemoeide zich er tegenaan. 

Faber schreef een artikel op de - door haar zoon beheerde - partijwebsite en het stuk werd ook op de weblog GeenStijl geplaatst. Zoals te vermoeden werd er in de commentsectie niet mals gereageerd op de kookavond voor buurtbewoners en vluchtelingen. De verwensingen werden vooral aan de locatiemanager gericht. 

"Daar moet een keiharde arabische piemol in... s zien of ze dan nog zo denkt. dit land is stuk..' en 'Grete Visser. Doet vast nog wel 2 eurootjes op de vrouwenmarkt te Raqqa. Totdat ook daar de bom valt. Grijp je kans, Grete, nu kan het nog. Voor Syrië!"

Uit voorzorg is er besloten om de kookavond af te lasten. In het AD reageert de woordvoerder Marion van der Coevering.

" (...) Het is niet zo dat alle bewoners tegen zijn, helemaal niet, maar de discussie geeft onrust en het zijn kwetsbare mensen. Er zijn zelfs anonieme posters tegen het initiatief opgehangen in het huis."

De afgelasting en (seksueel) intimiderende verwensingen aan het adres van de locatiemanager schijnen voor Faber een grote overwinning te zijn. De fractievoorzitter gooide onderstaande tweet eruit om haar vreugde te uiten en stelde dat er vast niet alleen vrouwen bij de kookavond aanwezig zouden zijn in de toekomst, die zij wellicht in haar glazen bol kan zien. 

"Dat is het begin. Daar blijft het niet bij. Daarna gaan ze de boel oprekken. Je laat toch ook geen vreemden, van wie je niks weet, zomaar in je eigen huis?"

 

 

Haar grote blonde baas liet ondertussen weten op zoek te zijn naar kandidaten voor de Tweede Kamer. In een tweet noemt hij de voorwaarden op, waaronder 'een afkeer voor de islam'. Wellicht dat Faber - na een dergelijke overwinning - meer kans maakt op de functie. 

 

Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2773 Het ware, hypocriete gezicht van Extreem Rechts

2015-12-07 21:35

Kookavond asielzoekers geschrapt om bedreiging

07-12-2015 22:24 | ANP

Een kookavond voor Nijmegenaren en bewoners van de noodopvang Heumensoord in die stad is maandagavond niet doorgegaan omdat scheldpartijen en bedreigingen vanwege het initiatief op internet helemaal uit de hand liepen. De kookavond zou worden gehouden in Boszicht, een dicht bij Heumensoord gelegen woonzorgcentrum voor ouderen. De directie wilde niet dat de kwetsbare bewoners geconfronteerd zouden worden met de onrust, aldus een woordvoerster van ZZG Zorggroep maandagavond. 

PVV’ster Marjolein Faber, fractievoorzitter in de Eerste Kamer en in de Gelderse Provinciale Staten, zwengelde de discussie op internet aan. Volgens haar was de veiligheid van de bewoners van Boszicht in het geding.

 

Bron

 
 Terrorisme helpt, erkent PVV.
Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2774 Het ware, hypocriete gezicht van Extreem Rechts

2015-12-07 21:41

Eén nieuwtje, twee versies (wie weet snapt Domrechts het nu misschien):

 

Reformatorische basisscholen scoren het beste

Reformatorische basisscholen presteren op de eindtoets beter dan andere groepen scholen. Gemiddeld scoren zij voor hun eindtoets een 7,2, blijkt uit berekeningen van RTL Nieuws op basis van de nieuwste gegevens.

Meer op rtlnieuws.nl:
Zo scoort jouw basisschool voor de Cito-toets

Net als vorige jaren vergeleek RTL Nieuws de scores van basisschoolleerlingen op hun eindtoets met vergelijkbare scholen. In tegenstelling tot voorgaande jaren doen (van alle groepen scholen met meer dan 100 verschillende vestigingen) nu niet de 'algemeen bijzondere' scholen, maar de reformatorische scholen het het beste. Net als in vorige jaren scoren scholen uit Limburg gemiddeld het hoogst. In Flevoland worden de laagste scores gehaald.

De volgende groepen scholen hebben meer dan 100 scholen:

  • Reformatorisch: 7,24 (156 scholen)
  • Algemeen bijzonder: 7,10 (285 scholen)
  • Rooms-Katholiek: 7,05 (1901 scholen)
  • Protestants-Christeljk: 6,98 (1560 scholen)
  • Gereformeerd vrijgemaakt: 6,97 (105 scholen)
  • Openbaar: 6,89 (1997 scholen)

De volgende kleinere richtingen hebben tussen de 10 en 100 scholen:

  • Islamitisch: 7,42 (42 scholen)
  • Antroposofisch 6,95 (65 scholen)
  • Samenwerking Protestants-Christelijk-Rooms Katholiek: 6,84 (54 scholen)

Bron

 

___________________

 

'Islamitische basisscholen behalen beste resultaten eindtoets' 

 
De resultaten van de eindtoets van leerlingen op islamitische en reformatorische basisscholen zijn beter dan resultaten van scholieren van andere soorten scholen. 
 

Dat blijkt uit berekeningen van RTL Nieuws.

Leerlingen op reformatorische scholen halen gemiddeld een 7,24. Dit is het beste resultaat in het rijtje van soorten scholen waarvan er meer dan honderd in Nederland zijn.

In het lijstje met minder dan honderd stuks behalen de islamitische scholen het beste resultaat. Leerlingen op islamitische scholen hebben voor hun toets gemiddeld een 7,42 gehaald. In Nederland zijn 42 islamitische scholen.

In voorgaande jaren behaalden leerlingen van de algemene bijzondere scholen de beste score. De openbare scholen doen het het minst. Daar halen leerlingen gemiddeld een 6,89 voor de eindtoets.

Provincies

RTL vergeleek ook de resultaten per provincie. Scholieren in Limburg doen het aanmerkelijk beter dan leerlingen in de rest van Nederland. De Limburgse tieners behaalden voor hun eindtoets gemiddeld een 7,3.

Scholieren in Flevoland halen van alle provincies de laagste scores. In de twaalfde provincie behalen leerlingen gemiddeld een 6,88 voor hun eindtoets. Vorige jaar was Drenthe nog de slechtste provincie, met een gemiddelde score van 6,2.

Het landelijke gemiddelde cijfer voor de eindtoets is iets lager dan een 7.

Vergelijken

RTL kreeg de cijfers van de scholen voor het eerst in 2013. De scholen probeerden met een rechtszaak tegen te houden dat de cijfers openbaar werden, omdat ze vreesden dat de scores zouden worden gebruikt als ranglijst. Uiteindelijk werden de cijfers dus toch openbaar.

De resultaten van de scholen zijn vergeleken met de scores van vergelijkbare scholen. Hieruit kwam een rapportcijfer van iedere school. In dit cijfer zijn ook de sociale, economische en culturele achtergrond van alle leerlingen van de basisschool meegenomen. Zo is onder meer gekeken naar het opleidingsniveau van de ouders en het aantal leerlingen dat niet in Nederland is geboren.

 
Stop de opmars van EXTREEM RECHTS

#2775 Het ware, hypocriete gezicht van Extreem Rechts

2015-12-07 22:36

Donald Trump: de VS moeten álle moslims toegang weigeren

Populistische retoriek republikeinse presidentskandidaat komt net na verzoenende toespraak president Obama

De republikeinse presidentskandidaat Donald Trump die bekend staat om zijn polariserende en populistische uitspraken heeft het maandag nog bonter weten te maken. Hij roept de Verenigde Staten op om alle moslims toegang tot het land te weigeren tot er 'meer bekend is over wat er aan de hand is' bij nationale leiders.

In de New York Times wordt het persbericht van Trump geciteerd. Die zou naar buiten gebracht zijn naar aanleiding van de aanslagen in Parijs en San Berdino. 

"(...) Het is duidelijk dat er een onbegrijpelijke haat heerst. Waar die haat vandaan komt, moeten we nog vaststellen. Totdat we weten waar het probleem vandaan komt en wat voor gevaarlijke dreiging het is, kan ons land niet het slachtoffer worden van aanslagen door mensen die alleen in jihad geloven, geen rede kennen en geen respect voor het menselijk leven hebben."

Deze xenofobische opmerkingen van de populistische presidentskandidaat komen net na de verzoenende speech van Amerikaanse president Barack Obama waarin hij belooft terreur aan te pakken en de bevolking vraagt om zich niet tegen elkaar te keren maar de moslimgemeenschap te omarmen in de strijd tegen terrorisme. 

Tijdens de speech tweette Trump oppervlakkige en beledigende opmerkingen zoals 'het wordt tijd voor een nieuwe president'. Hij ging niet inhoudelijk in op Obama's toespraak, zoals het verzoek aan het congres om er minstens voor te zorgen dat terreurverdachten niet op een legale manier aan wapens kunnen komen. 

 

Nog zo iemand die niet snapt dat hij precies hetzelfde doet als waar hij zich tegen afzet. En daarom heet het Domrechts.